Zobacz pełną wersję : Wysokie Spalanie Civic VI 1.4
Witam.
Posiadam Hondę Civic VI 1.4i 75KM.(wymieniona uszczelka pod przepustnicą).
Mam natomiast jeden problem,którego nie zdołałem rozwiązać do tej pory.
Mianowicie chodzi o poziom spalania który przekracza 12l/100KM.(Tryb mieszany)
Sprawdzane metodą zalewania pod korek,ta sama stacja ten sam dystrybutor.
Koła sprawdzone-nie hamują
Sonda również sprawdzona-po jej odłączeniu spalanie nie zmieniło się.
Co dziwne,komputer nie wywala błędu nawet jak ją odpiąłem.
Wymieniony termostat oraz czujnik temp.
Nie wiem czy to istotne,lecz dodam że pożera mi olej w ilości około 1l/700km.
Samodiagnostyka nic nie wykazuje.
Co może być przyczyną takiego spalania?
Moim zdaniem po odpięciu sondy spalanie powinno wzrosnąć, bo przecież nie jest regulowana mieszanka, więc podmieniłbym na sprawdzenie sondę w 100% sprawną.
u mnie jazda w trasie to 7,5-8L na 100km a w mieście 12 - 13 .. Więc nie wiem czy to normalne czy nie .. nie wiem jak sondę lambda sprawdzić może jakieś podpowiedzi ?
Co do sprawdzania sondy, mierzy się napięcie, tylko nie pamiętam na których kablach, powinno skakać od 0-1V. Szczerze mówiąc nie wiem jakim cudem uzyskujecie spalania w mieście rzędu 10-13 litrów, ja nawet przez 100% jazdy w mieście nigdy nie przekroczyłem 7,5l.
o ile dobrze pamietam to kabel biały i szary ale głowy nie dam. check engine moze nie wywalic jak np sie sonda zawiesi na danej wartosci
Zainteresuj się też spalaniem oleju bo chyba jest kosmiczne. Wydaje mi się że silnik nadaje się do remontu.
Zainteresuj się też spalaniem oleju bo chyba jest kosmiczne. Wydaje mi się że silnik nadaje się do remontu.
Hehe ale u mnie oleju nie bierze i tyle pali ;]
No też zaskoczyliście mnie z tym spalaniem. Ja nie jeżdżę na benzynie ale na gazie auto pali mi od 7-9 l max.
Jakie odcinki jezdzisz?
Często odcinki 8-12km oraz około 3-4km.Zdarzają się też odcinki powyżej 40km.
Normalna codzienna jazda.
A że silnik do remontu do wiem.
Właśnie się do tego przymierzam.Pytanie tylko czy warto,bo jak coś poważniejszego z silnikiem to lepiej wymienić,takie moje zdanie.
to moze i ja powiem , Odcinki 7-30 i czasami dłuższe ok 120
Ja nadal zostaję przy sondzie. Spróbuj jeszcze zrobić reset ecu.
W poprzednim aucie (też 5d) przy odłączonej sondzie spalanie sięgało 13-14 litrów. Po sprawdzeniu i podłączeniu spadło do 9, a silnik był z tych bardziej paliwożernych - D14A2.
Marcin2000
15-04-13, 20:44
Cif spala w mieście (stolyca i korki...) 8,0 - max 9,0l Pb/100km. Poza miastem 7,5-8,0l Pb/100km. Piszę o normalnej jeździe nie podłoga/hebel/podłoga/hebel i tak wciąż między światłami...
Co do LPG to spalanie plącze się u mnie +/- 9l/100km a na trasie +/- 8l/100km.
Powyższe wyniki robię z padniętą sondą od analizy temperatury spalin... bo szkoda mi aktualnie na dobry OEM +/- 450zł.
Kolego masz orginalną sondę lambda??? Diagnostyka się kłania.
Samodiagnostyka nic nie wykazuje,nawet jak odepnę sondę.
Reset ECU nic nie daje.
Widocznie sonda,ale dlaczego nie wywala błędu?
W jaki sposób zrobić diagnostykę ?
W jaki sposób zrobić diagnostykę ?
podjechac do serwisu(lub mechaniora, który ma program do kompa) i zlecić diagnostykę i regulacje składu mieszanki.
U mnie spalanie w mieście przy normalnej jeżdzie 7,8-8,0, w trasie udało mi sie zejść poniżej 7,5( pewnie byłoby mniej gdybym ograniczył prędkość podróżna do 100-120 a nie 150-160:p).
Samodiagnostyka nic nie wykazuje,nawet jak odepnę sondę.
a check się świeci podczas samodiagnostyki?
podjechac do serwisu(lub mechaniora, który ma program do kompa) i zlecić diagnostykę i regulacje składu mieszanki.
jaki koszt tego?
1.A jak wykonać samemu odczyt błędów z komputera tz Samoodiagnostykę?
2.Jak odpnę sondę lambda to mi powinno wywalić check czy nie ?
Wpisz samodiagnostyka w forumowej wyszuwikarce. Jest masa tekstow na ten temat. Dobrze opisane. Dasz rade :)
Tapatalk
Zrobiłem samodiagnostyke , check podczas sprawdzania błędów nie mruga a stoi więc błędów nie ma.. Restart ecu robić na ciepłym czy zimnym silniku ?
Po zrobieniu samodiagnostyki należy zresetować ECU po czym odpalić silnik niech pochodzi aż się włączy wentylator.
Restart ecu robić na ciepłym czy zimnym silniku
bez róznicy. Wyjąc backup na pare sekund potem włożyć i gotowe. Pare razy juz o tym było, że nie jest konieczne stac i czekac na włączenie wiatraka. Komp będzie się uczył nawet przy normalnej jezdzie(w serwisach nie czekaja az sie załaczy wiatrak).
Przepraszam Panowie za zwłokę.
Otóż zmierzyłem napięcie sondy.
Napięcie dziwnie skacze w granicach 0,2 do 0,9 ale nierównomiernie,czyli raz wskazuje np 0,4 i odrazu np 0,7 nastepnie 0,3 i tak skacze dziwnie.
Nawet na wolnych obrotach skacze,gdzie sprawdzaliśmy u znajomego to pomiary były równomierne.
Myślicie że sonda jest na wykończeniu?
A czym mierzyles? Miernikiem cyfrowym?
check podczas sprawdzania błędów nie mruga a stoi więc błędów nie ma
na zgaszonym silniku ?
Marcin2000
07-05-13, 18:23
Podłączę się pod temat :)) Koledzy ile Wam rośnie spalanie LPG jak jeździcie TYLKO z włączoną klimą u mnie jest to +1 litr gazu na /100km.
U was też tak jest:confused:
A czym mierzyles? Miernikiem cyfrowym?
A sondy nie mierzy sie przypadkiem oscyloskpem ?
Wysokie i niskie wartości napiecia odpowiadaja bogatej i ubogiej mieszance.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Podłączę się pod temat :)) Koledzy ile Wam rośnie spalanie LPG jak jeździcie TYLKO z włączoną klimą u mnie jest to +1 litr gazu na /100km.
U was też tak jest:confused:
To sie cieszyc mozesz ze to tylko 1L.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Miernik cyfrowy.
Wymieniłem sondę na używaną i znacznie poprawiły się pomiary.Obroty na biegu jałowym również jakby trochę niższe.
Teraz pomiary są równomierne,nawet przy dodaniu gazu napięcie wzrasta stopniowo.
Więc mam nadzieję że spalanie również spadnie.
W rzeczy samej Mike. Sondy nie zmierzysz zwyklym miernikiem cyfrowym. To bylo pyt. do Devasa. Z braku laku analogowym bedzie dokladniej. :D
na zgaszonym silniku ?
a Ty robisz samodiagnostykę na włączonym silniku? :eek:
Witam.
Po wymianie sondy spalanie spadło do granic 8l/100km cykl mieszany.
Myślę że to jest i tak dobrze bo jeżdżę dynamicznie i często lubię wkręcić w obroty.
Czy jest szansa zejść ze spalaniem niżej?
Jeździć mniej dynamicznie i tak wysoko nie kręcić :)
Tak na poważnie to zadbaj o całą resztę - filtry, świece itp tzn auto w dobrej kondycji :)
Pozdro
Tapatalk
wlooczykij
01-06-13, 20:10
Witam.
Po wymianie sondy spalanie spadło do granic 8l/100km cykl mieszany.
Myślę że to jest i tak dobrze bo jeżdżę dynamicznie i często lubię wkręcić w obroty.
Czy jest szansa zejść ze spalaniem niżej?
Przy dynamicznej jeździe wydaje mi się, że spalanie jest w normie a nawet lepsze.
Ja też już w tym z euro 4 D14Z4 w mieszanym miałem 8,06 l/100. W mieście cięzko zejść poniżej 9 l/100.
a Ty robisz samodiagnostykę na włączonym silniku? :eek:
No właśnie wyobraź sobie że tak, bo inaczej nie pokazuje błędów, też bym tego nie zrobił jak by mi ktoś z forum nie podpowiedział :)
Ja też nie mogę zejść poniżej 9 l w mieście i 8 l w mieszanym (i to niezależnie od pory roku, ciężkości nogi) i już się z tym pogodziłem (na początku miałem 10 w mieście). Na szczęście reszta jest ok, oleju ani grama nie ubywa :)
Ostatni wynik w Warszawie tylko 100% 7,2 l/100km - olej około 0,8l na 1000km :)
olej około 0,8l na 1000km
Złom i kopciuch! ;)
Złom i kopciuch! ;)
W życiu :) wcale nie złom :) jeździ normalnie,a że kopci troszkę tylko to nikomu nie przeszkadza, pewnie uszczelniacze do wymiany :)
Panowie pomogła wymiana sondy. Teraz mam normalne spalanie w granicach 8l 8,5l/100.
Ostatnio nawet zszedłem ze spalaniem do 7,5l nie wiem jakim cudem :)
Troszkę traci na wyższych obrotach,myślicie że to wina filtra powietrza?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.