Zobacz pełną wersję : Civic 1.4 podniesienie mocy / spalanie
Cześć, jeżdżę civiciem 1.4 iS już 3 miesiące i jednak martwi mnie trochę spalanie cykl mieszany/miasto 9-10l wiem, że mam krótkie odcinki 7km w jedną stronę ale staram się jeździć ekonomicznie (przedziały 2-4k rpm) do dyspozycji mam też civica VIII 1.8 vtec. Zamieniłem się na kilka dni i on miał spalanie 8,2l przy mojej jeździe gdzie silnik zdecydowanie mocniejszy.
Nie chciałbym gazować Hani, ani swapować silnika (w dobrym stanie, duże koszty) mam kilka groszy i zacząłem się zastanawiać czy może coś pod maską ruszyć ? dolot, 4-2-1 ? żeby przynajmniej moc się i elastyczność zwiększyła, bo na spalanie raczej sposobu nie ma :) ? swoją droga porządny swap to pewnie koszt ok 3-4 tysi ?
Znajomy mi coś wspominał, że wymiana skrzyni bodaj od 1.5 może sporo dać ?
7km odcinek i pewnie te 3 miesiące to był okres zimowy...wydaje mi się że jest w normie w takich warunkach te 9l musi spalić. Gdyby sonda była uwalona to by dużo więcej paliła.
Poczytaj o ekonomicznej jeździe Hondą - aby nie deptać przy niskich obrotach na wysokim biegu itp.
Co do podniesienia mocy to wszystko jest na forum, jest nawet specjalny temat o modzeniu 1.4 ;)
piotreek23
13-04-13, 18:36
Spalanie jak najbardziej mi średnie mieszane z przewagą miasta na 6000km wyszło 8l/100
Zużycie paliwa jak na tak krótkie odcinki jest w normie.
Co do podniesienia mocy, to jedyne sensowne klamoty to:
- kolektor ssący z D15B7
- kolektor wydechowy z D16Z6
- wydech o średnicy rur 45mm. (zobacz czy przypadkiem już takiego nie masz) na dwóch dobrych (nie jakieś chińskie gówno z allegro) tłumikach przelotowych.
Nic więcej nie opłaci się ruszać. Można jeszcze zmienić skrzynie na hybrydę, ale jak zużycie paliwa ma dla Ciebie tak istotne znaczenie, to odradzam.
@DefPL
Takie zużycie paliwa to norma przy krótkich odcinkach, szczególnie gdy jest zimno.
Dobra rada, w zimne dni wyłączaj ogrzewanie póki Ci się silnik nie nagrzeje. Jak tak zrobisz to silnik będzie się szybciej nagrzewał i szybciej zacznie pracować na uboższej mieszance, zawsze te 0,3 l na 100 km zaoszczędzisz.
moje ej9 d14a4 pali 6 - 6,5 poza miastem, 9,5-10 w mieście (właśnie na takich kilkukilometrowych odcinkach).
- niedawno jeden kolega z forum bawił się z kolektorem d15b7 - miał masę problemów, nie wiem czy już je rozwiązał - włącz wyszukiwanie na forum to się dowiesz,
- kolektor wydechowy d16z6 ze wzgledu na swoją konstrukcję 4-2-1, to podobno najlepsza modyfikacja, chyba nikt nie narzekał (lepiej odprowadza spaliny i nie brzęczy jak chińskie kolektory, o rurach grubości papieru)
- tłumiki przelotowe są głośne, choć opór spalin jest mniejszy stąd pewnie i zużycie paliwa odrobinę spada (miej te rzeczy na uwadze jeśli będziesz się decydował)
Tak jak piszą koledzy, takie spalanie na krótkich odcinkach to norma. A odnośnie zwiększenia zużycia paliwa po modach to powiem Ci, że w moim 1.4 mam stożek Fujity, parówę, kolektor ssący z D16Z6, wydechowy 4-2-1 i przelot 2'' na dwóch tłumikach i spalanie pozostało takie samo. Przy ekonomicznej jeździe rzecz jasna. Jak depniesz to i 12 spali. Norma, tak jak w każdym innym samochodzie. Ale mody jak najbardziej na plus, auto jest bardziej elastyczne i lepiej się nim jeździ.
proszę poszukać a nie od razu zakładać temat...prawy górny róg szukajka :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.