Zobacz pełną wersję : jakie macie sposoby na przewody paliwowe?
Witam,
byłem wczoraj na przeglądzie i prócz znanych mi bolączek co po zimie wyskoczyły doszło coś czego się nie spodziewałem... szczerze mówiąc nawet bym o tym nie pomyślał...
mam do wymiany w trybie natychmiastowym wszystkie przewody hamulcowe... no ale to ponoć z metra się kupuje i problemu nie ma, ale większym problemem jest przewód paliwowy... komplet w ASO to jedyne 860zł więc ciut drogo, szrot wiadomo odpada... no i mam pytanie czy ktoś mierzył się z podobnym problemem u siebie?
w sklepie sprzedają na metry przewód gumowy o jakieś dobrej wytrzymałości ok 18zł/1m, a w ASO gość powiedział, że lepiej jest kombinować z rurek gazowych...
macie może jakieś sprawdzone patenty co by nie zbankrutować?
w razie czego chodzi o silniczek 2.0 iTD
dzięki za info z góry
Najtańsze i najlepsze wd. mnie rozwiązanie - to zakup plastikowych przewodów, kupisz je w każdym szanującym się sklepie motoryzacyjnym, obecnie do aut montują tylko plastiki - tanie i trwałe.
Ja też mam do wymiany przewody hamulcowe w trybie natychmiastowym... tak przynajmniej mówią mi panowie na przeglądach okresowych już od 3 lat ;)
Wiem, że z tym nie ma żartów, ale z tryb natychmiastowy potraktowałbym raczej z przymrużeniem oka.
Jak masz możliwość to sam to obejrzyj jak to wygląda.
http://www.przewody-hamulcowe.pl/honda/200-honda-civic-eg3-eg4-zestaw-przewodow-hamulcowych-miedzianych.html
Myślę, że z diagnostą nie powinno się dyskutować. Jeśli są do wymiany, należy zrobić.
vnv_nation
13-04-13, 17:57
Ja też mam do wymiany przewody hamulcowe w trybie natychmiastowym... tak przynajmniej mówią mi panowie na przeglądach okresowych już od 3 lat
Mam nadzieje ze jak juz zabijesz to tylko siebie.
Chodziło mi o to, że w moim przypadku diagnosta na przeglądzie stwierdził, iż przewody są do wymiany, po czym zaproponował mi wymianę w warsztacie obok ;)
To, że przewody są rude, nie oznacza ich końca. Przecież są ze stali to muszą rdzewieć.
Nie mówię, żeby to olać tylko obejrzeć dokładnie i ocenić.
A jeżeli diagnosta stwierdza usterkę wykluczającą pojazd z ruchu, to powinien zatrzymać dowód rejestracyjny do momentu zlikwidowania usterki, a tego nie uczynił.
Przewody paliwowe z metra miedziane,
Mam nadzieje ze jak juz zabijesz to tylko siebie.
Też mam taką nadzieję.Ludzie zupełnie nie zdają sobie sprawy ,co się dzieje jak pedał hamulca wpadnie w podłogę w najmniej spodziewanym momencie.
ale większym problemem jest przewód paliwowy...
tekalan, ok. 3zł/m, polecam
przewody hamulcowe co podał karpiczek to sa do bebnowych (tak jest napisane) a czy sa takie komplety do tarczowek z abs?
mirasek - dokładnie o takie mi chodziło ;) .
przewody hamulcowe co podał karpiczek to sa do bebnowych (tak jest napisane) a czy sa takie komplety do tarczowek z abs?
Przewody sztywne w 5d są takie same.
Te przewody z linka to jest zestaw P&P, czy wymaga to jeszcze jakiegoś gięcia i dopasowywania?
Ja przymierzam się do wymiany wszystkich przewodów w EJ9... u mnie strasznie zgniły przewody hamulcowe idące do przednich kół... szczególnie na odcinkach w okolicy podłużnicy. Wygląda to tak, jakby wystarczyło ścisnąć palcami i się rozsypie w drobny pył:(
Trzeba giąć i dopasowywać jak każde miedziane, co akurat nie jest problemem, nawet zaletą bo nie trzeba opuszczać sanek, itp.
nawet zaletą bo nie trzeba opuszczać sanek, itp.
O_o... w takim razie chyba sam to sobie wymienię. Kiedyś gadałem z mechanikiem z sąsiedztwa, to mówił mi, że koszt wymiany wszystkich przewodów (hamulcowe, paliwowe) to u niego 800-1000zł, także lekko się wtedy przeraziłem i odłożyłem wymianę na czas późniejszy.
O cholerka ;p Ja niedawno wymieniałem dla kumpla to za robotę wziąłem 200zł, z tym że drugi raz bym tego nie zrobił za tyle :) ale 800-1000zł to duża przesada, nawet z przewodami w tej cenie.
Jeśli chcesz sam wymieniać to musisz uzbroić się w klucz oczkowy z nacięciem sześciokątny 10 i 11, płaskimi nawet nie podchodź. Nieoceniony jest kieszonkowy mini-palnik na gaz do zapalniczek, celem podgrzewania końcówek, bo połączenia gwintowe mogą być zapieczone i łatwo coś ukręcić. Przyda się też pomocnik.
U mnie 20zł/metr. Wymiany tylnych (od połowy auta) robocizna i materiał to koszt 150zeta :)
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Siema Marcinie :) paliwowe gumiaste czy metalowe daliście? Musze zajrzeć do siebie, co tam się dzieje, pewnie nędza i rozpacz, i stracony dzień w kanale :p
Siema Mirku :) ja pisałem o hamulcowych :)
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Mirasek, dzięki za rady:)
A powiedz mi, będą potrzebne do tego jeszcze jakieś specjalne zagniatarki czy zaginarki?
Jak zakupisz gotowe przewody z zarobionymi końcówkami (jak w podanym linku) to nie, a same przewody kształtujesz dowolnie paluchami, miedziane są giętkie, aby tylko nie próbować ich załamać pod dużym kątem. Ogólnie najgorszy jest demontaż starych.
ja pisałem o hamulcowych
Czaje, to dobra cena :) Paliwowe były dobre? U koleżki zrobiłem kompleksowo tył+ przód+ paliwowe (zasilanie, powrót, opary) bo nawet jakbym chciał to nie szło uratować paliwowych pod autem, wszystko sypało się jak domki w Czeczenii przy demontażu ;)
A paliwowe raczej ok. Chyba ze sie posypia przy demontazu hamulcowych :)
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Aa, bo Ty masz status "in progress"? :) Wiesz, to zależy od egzemplarza, ale czasem lepiej żeby się posypały na warsztacie niż gdzieś kiedyś nagle :)
Wiem wiem ,ale powinny byc dobre. Zreszta w tygodniu sie zobaczy :)
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.