Zobacz pełną wersję : Rozpórka z EK4 do EK3.
grimripper
16-12-07, 12:36
Witam,
Chce kupić rozpórkę montowaną jak w EK4 i założyć ją do EK3. Mój problem polega na tym że w EK3 otwory montażowe są zaślepione. Czy miejsca gdzie w EK4 są dziury a EK3 ma zaślepione blachą, będzie można bezproblemowo przewiercić ?
Jeszcze dwie fotki poglądowe.
Miejsce mocowania EK3/EJ9:
http://img235.imageshack.us/img235/5851/ek3zt2.jpg
Rozpórka w EK4:
http://img265.imageshack.us/img265/7771/ek4gv2.jpg
tak, spoko rozwiercisz sobie.
grimripper
16-12-07, 14:45
Dzięki wielkie. :)
Podłączę się do tematu.Z tego co się oriętuje rozpórka z Ek4 nie pasuje do EJ9 ponieważ są inne układy dolotowe( rozpórka będzie dotykała obudowy filtra). Jakie więc rozpórki będą pasowały??? :speszony:
grimripper
16-12-07, 18:42
W EK3 jest tak:
http://membres.lycos.fr/lolo1099/jpcar/PICT0177-2.jpg
Więc powinna pasować.
Do EJ9 chyba trzeba wymienić stockowy na CAI żeby podeszła. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Najtansze ebayowe aluminiowe podchodzą jak lekko odgiąć mocowania (po założeniu na kielichy) w kierunku przodu auta.
Aczkolwiek seryjna hondowska rozpórka jest lepsza, bo tańsza i sztywniejsza. Tyle że tej bez zmiany dolotu nie wsadzisz.
grimripper
17-12-07, 00:03
Nawet przy takim ja na EK3 ?
Nie doprecyzowałem.
Do EK3 seryjna podejdzie.
Do EJ9 seryjna nie podejdzie.
michalm320
17-12-07, 00:27
Dokładnie. Do EK3 pasuje idealnie do EJ9 nie (trzeba dolot od EK3 bądź EK4 założyć). Ja w swoim EK3 założyłem seryjną rozpórkę za 57zł do tego pomalowałem sobie proszkowo na czerwono za 35 zł i jak dla mnie wygląda super no i lepiej się jeździ (mam póki co seryjne zawieszenie). Jak ktoś chętny to mogę fotki podesłać.
Nie znalazłem nigdzie odp. więc zapytam tutaj:
Czy OEM'owa rozpórka do 5 i 6 gen jest taka sama?
Czy to są dwa różne produkty o różnych numerach katalogowych, bo różnią się rozmiarami?
VTI front strut
74300-SR3-010
To będzie do EG czy EK ?
Z tego co słyszałem, to OEMowa rozpórka z EK4 bez problemu pauje do V gen.
Jest taka sama.
Dokladnie tak jak wyżej rozpórka z EG i EK jest identyczna w EPC widnieją pod numerem 74300-SR3-010
Dokladnie tak jak wyżej rozpórka z EG i EK jest identyczna w EPC widnieją pod numerem 74300-SR3-010
Ma ktoś możliwość potwierdzenia, że to taki numer katalogowy?
Dzisiaj gość w ASO szukał w systemie i pod tym numerem pokazuje "Drążek prawy..." 46.20 zł netto :confused:
[EDIT]
Kurde znalazłem fotę i też jest taki numer, to tak widnieje w katalogu pod taką nazwą?
http://img715.imageshack.us/img715/6281/74300sr3010.jpg
Może wklepał zły numer ?
U mnie w EPC jest oznaczone jako Front Tower Bar, troche dziwnie ale nie jest to żaden drążek jak twierdził pan z ASO :)
Pewno coś popieprzył, a nawet jak nie to kurde numer się zgadza, może opis walnięty?
Bo zamówię po dobrym numerze a przyjdzie nie to, to lipa.
Jutro podjadę rano jak będzie kumpel, on pewno dojdzie ;)
Dzięki za info spychu.
Jak po numerze nie może odszukać to niech poszuka po modelu, nawet bez VINu da rade.
Wystarczy, że weźmie np Civic 97 3d 1.6VTI a później układ kierownicy, zawieszenie, hamulce i rozpórkę masz w zakładce gdzie przednie wahacze dolne i stabilizator :)
http://img222.imageshack.us/img222/286/rozporka.th.jpg (http://img222.imageshack.us/i/rozporka.jpg/)
Zamówiona już po numerze, jednak dobrze podałem wtedy, a widnieje jako drążek przedni coś tam coś tam.
Dzięki za pomoc ;)
A na fakturze widnieje jako "pręt" :D
Moja kosztowała chyba 44zł netto ;)
Ona przychodzi czarna w paczce tak jak na fotce? rodzyneck napisz jak wrażenia po założeniu w EJ9 bo jak takie małe koszta to tez się skuszę.
Ja dziś odebrałem i przyszła bez folii, z naklejką z kodem taką jak na foto. 56,14 zł brutto
Moja przyszła w folii, jak na fotce od woPo na poprzedniej stronie (nawet numery te same, heheh :))
Niestety nadal nie założona...
mały UP?? Założył już ktoś z was rozpórkę ? Jak wrażenia ?
Ja już dawno założyłem tę rozpórkę tylko że w czasie zakupu nie wiedziałem ile on kosztuje w ASO i kupiłem urzywkę za 50 zł :D Wydymali mnie jednym słowem :D
Nie wiem czy to tylko kwestia psychiki i podświadomie wmawiam sobie ze jest lepiej ale wydaje mi się że trakcja poprawiła się w szybkich łukach szczególnie gdy nawierzchnia jest bliska równej ( w Warszawie kilka jest takich ).
Panowie a...Jadąc przez jakieś większe rondo z torowiskiem tramwajowym czy nierównościami szczególnie na łuku czuję że tył auta jest bardzo nie stabilny i tak jak by się koła rozłaziły ciężko mi opisać to co wtedy odczuwam siedząc za kólkiem ale nie jest to normalne :D Amory i zawieszenie jest w super stanie bo komplet był zmieniany jakiś czas temu. Czy po obniżeniu i założeniu amorów o krótszym skoku zjawisko to znikknie czy należy jakąś rozpórkę założyć ? Tył-dól , tył-środek ?
Zacznij od założenia stabilizatora z tył a na pewno trakcja się poprawi,rozpórka kielichów tez będzie wskazana
Jasne że stab poprawił by trakcję i prowadzenie lecz kupić stab wraz z mocowaniami od ek4 to nie jest takie łatwe zadanie. Jak ktoś ma to chętnie wezmę zaliczkę i kupie of kors w normalnych pieniądzach :)
Używka kosztuje 200zł dla porównania goły pręt nowy w aso 610zł!
Chyba na początek dużo lepszym wyjściem jest zastosowanie grubszych stabó czyli 26mm i 15mm właśnie od EK4 potem dopiero bawić się ze sprężynami ew.całym zestawem.
Jeśli ma seryjny stab 22mm na przodzie to wyjściem które się doskonale sprawdzi jest dołożenie 15mm z EK4 na tył i zrobienie zawiasu.
W zasadzie to masz rację i na pewno się doskonale sprawdzi ja zaproponowałem takie trochę tańsze lecz skuteczne rozwiązanie.
No ja z przodu jakis tam stab mam więc przód nie będzie już rzeźbiony. Chodzi mi głównie o tył. Trudno będę szukał tego pręta i może w końcu założę :)
Sam pręt to sobie można w dupe wsadzić, musisz szukać kompletu z mocowaniami do budy, same one ze wszystkimi śrubkami w aso to jakieś 250 pln.
Paweł sam se wsadź pręt w dupala i pomerdaj :mad: Przeczytaj moje dwa poprzednie posty i zobacz co tam napisałem :D:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.