PDA

Zobacz pełną wersję : b16a2 co wymienic przy swapie?



Citysir
11-04-13, 01:03
Witam zaniedlugo bede przekladal silnik b16a2 i chcialem sie dowiedziec jakie rzeczy powinienem wymienic kiedy bede mial silnik wyciagniety, wstepnie sie orientowalem ale chcialem zapytac was czy moze cos jeszcze:
-uszczelka zaworu vtec
-usczelka miski olejowej
-uszczelniacz walu korbowego
-uszczelka walkow rozrzadu
-uszczelka smoka
-uszczelka pokrywy zaworow,swiec i srub
-pasek rozrzadu (mitsuboshi)
-rolka(gates)
-napinacz(koyo)
-pompa wody
-filtr paliwa
-olej mtf do skrzyni

i czy wszystkie uszczelki musza byc oem, moze sa zamienniki ktore nie odbiegaja znaczaco jakoscia i ktore mozecie polecic?

januwek
12-04-13, 12:09
Pasek wez inny. Mam znajomego co pracuje w ic mieli w zeszlym roku dazo reklamacji na te paski. Podobno wyszla wadliwa seria i pekaly. Nie wiem ile w tym prawdy.

I uszczelki typu zawor vtec daruj sobie chyba ze cieknie

Jak bedzie silnik wyjety to zajrzyj do sprzegla. To nie boli a moze jest zuzyte to od razu zrob. Po co 2 razy skrzynie wyciagac. Mi sie miesiac po swapie sprzeglo wysralo:-/

Infi
12-04-13, 12:29
ja przy swapie wymienialem to:

-pasek rozrzadu (mitsuboshi)
-rolka(gates)
-napinacz(koyo)
-pompa wody
-filtr paliwa
-olej mtf do skrzyni
-sprzeglo
-swiece
- filtr oleju OEM + olej 5w50 Valvoline V1 Racing (olej dobierasz oczywiscie do stanu silnika i na podstawie tego co lano wczesniej)
-filt powietrza (wladowalem parowke + stozek Fujita)

Citysir
12-04-13, 15:30
wlasnie mam problem z cieknacym olejem i chcialem wymienic te uszczelki bo nie moge zlokalizowac skad dokladnie, na pierwszy rzut oka wyglada jak z pod glowicy ale przy zaworze vtec jest olej przy aparacie i na tej zaslepce od walka, dlatego chcialem za jednym razem to.wszystko wymienic, na sprzeglo zerkne bo bede chcial zamach do odelzenia dac.
Aktualnie silnik jest zalanym mobilem 10w40, czy jakbym zmienil na pelny syntetyk to moze to jakos zaszkodzic? silnik wydaje sie w dobrej kondycji nie kopci rowno chodzi. A co do paska to jaki jeszcze bylby dobry?

Infi
12-04-13, 15:35
wlasnie mam problem z cieknacym olejem i chcialem wymienic te uszczelki bo nie moge zlokalizowac skad dokladnie, na pierwszy rzut oka wyglada jak z pod glowicy ale przy zaworze vtec jest olej przy aparacie i na tej zaslepce od walka, dlatego chcialem za jednym razem to.wszystko wymienic, na sprzeglo zerkne bo bede chcial zamach do odelzenia dac.
Aktualnie silnik jest zalanym mobilem 10w40, czy jakbym zmienil na pelny syntetyk to moze to jakos zaszkodzic? silnik wydaje sie w dobrej kondycji nie kopci rowno chodzi. A co do paska to jaki jeszcze bylby dobry?

no jak juz masz pol syntetyka to raczej nie polecam ci przejscia na full, bo sie moze okazac ze ci bedzie znikac olej w "znacznych" ilosciach.

Karpiczek
12-04-13, 16:14
Pojeździj wpierw na 10W40, jeśli nie będzie zużycia możesz spróbować przejść na pełen syntetyk.

Citysir
12-04-13, 16:22
Ta tez myslalem, ale jezeli bym przeszedl na syntetyk i okazalo sie ze za duzo bierze oleju to czy powrot na polsyntetyk moze zaszkodzic?

gonzo10
12-04-13, 18:36
raczej nic nie powinno się stać na pewno zmniejszyło by się pobieranie oleju :)

Citysir
12-04-13, 19:33
dobra a wracajac do kwesti uszczelek sa jakies zamienniki warte uwagi? czy tylko oem?

Infi
12-04-13, 23:13
moi znajomi mechanicy chwala sobie ELRING - i nie mieli problemow z tymi uszczelkami (glownie pod glowice i pokrywy)

Saiti
13-04-13, 02:39
moi znajomi mechanicy chwala sobie ELRING - i nie mieli problemow z tymi uszczelkami (glownie pod glowice i pokrywy)

Dokładnie. Ale zaraz wpadnie zgraja OEM LOVERS i powie, że tylko OEM. Bo po prostu trafilali na mechaników, którzy uszczelki wymienić nie potrafią :)

nyndz
13-04-13, 05:01
Mój zamiennik spod pokrywy wyglądał jak zrobiony z drewna po 3 latach:cool: Ale nie wiem jakiej był firmy.

Citysir
13-04-13, 08:31
ok czyli uszczelke pokrywy zaworow i miski olejowej moge smialo erlinga brac, a jak zdejme pokrywe zaworow bede w stanie okreslic wzrokowo stan ty uszczelek/oringow na walkach rozrzadu?

lozek
13-04-13, 18:01
Ja dodam od siebie, że jeżeli nie cieknie Ci z miski to nie ruszaj ;) chyba, że silnik zaszlamiony to wtedy warto ruszyć i umyć.

Citysir
13-04-13, 18:40
miska byla peknieta i spawana w dosyc.daremny sposob dlatego zmieniam miske i odrazu uszelke wymienie, chce jak najwiecej za jednym razem zrobic zeby pozniej tym sobie glowy nie zawracac.