Zobacz pełną wersję : Napełnienie klimatyzacji Civic 1.4 IS 98r
Witam.
Wczoraj byłem w serwisie Civiciem i po całej operacji zostałem troszkę zaskoczony, mam mieszane uczucia bo ubytku czynnika chłodzącego było tylko 50g gdzie całość ma ok. 500g. Otóż, mam Hondę od 2 lat i jeszcze nigdy nie byłem nią w serwisie z klimatyzacją a przy kupnie zapomniałem się zapytać poprzedniego właściciela kiedy on był. Z włączoną klimatyzacją przejechałem ok. 10-15 tyś. km. przez ten okres. Czy może mi ktoś powiedzieć czy zostałem zrobiony w konia przez serwis czy faktycznie Civici tak mało pobierają czynnika chłodzącego. Zaznaczę że serwis klimy nabyłem przez Citeam za 49zł i to było wszystko.
Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam z góry jeśli umieściłem temat nie tam gdzie trzeba :D
Marcin2000
09-04-13, 17:22
Klima działa OK? Bez uwag? Jak tak to pozostaje się cieszyć, że układ masz szczelny. W tych civicach czynnika chłodzącego mieści się 550g. Stan 500g po dwóch latach to bardzo dobry wynik. Pogratulować. Na marginesie powinieneś dostać "kwitek" z aparatury podłaczonej do twojej klimy z informacjami co i jak w/g aparatury...
Klima przed serwisem działała mi bardzo dobrze, chciałem sprawdzić jej stan i dolać ubytek płynu. Tak jak mówisz dostałem wydruk z aparatury i było 460g odzyskane i 525g wprowadzone czyli brakowało 65g.
Zastanawia mnie też jedna sprawa, przed serwisem, w upalny dzień jak odpaliłem klime to musiałem przejechać jakieś 2-3km żeby zaczęło lecieć chłodne powietrze a u mojego kuzyna w Civicu VII chłodne powietrze czuć już od razu po odpaleniu klimy. Zastanawia mnie czy była to wina niedużego ubytku czynnika chłodzącego (choć nie chce mi się w to wierzyć) czy po prostu ten typ tak ma. Póki co nie jestem w stanie tego sprawdzić bo jeszcze za oknem śnieg leży, chyba że termometrem w garażu.
Czynnika chłodzącego nie powinno ubywać.
Zielony wyciek to czynnik chłodzący, czy olej ze spręzarki?
Marcin2000
10-04-13, 12:04
Klima przed serwisem działała mi bardzo dobrze, chciałem sprawdzić jej stan i dolać ubytek płynu. Tak jak mówisz dostałem wydruk z aparatury i było 460g odzyskane i 525g wprowadzone czyli brakowało 65g.
Zastanawia mnie też jedna sprawa, przed serwisem, w upalny dzień jak odpaliłem klime to musiałem przejechać jakieś 2-3km żeby zaczęło lecieć chłodne powietrze a u mojego kuzyna w Civicu VII chłodne powietrze czuć już od razu po odpaleniu klimy. Zastanawia mnie czy była to wina niedużego ubytku czynnika chłodzącego (choć nie chce mi się w to wierzyć) czy po prostu ten typ tak ma. Póki co nie jestem w stanie tego sprawdzić bo jeszcze za oknem śnieg leży, chyba że termometrem w garażu.
Kolego nasze cify to VI generacja a w VII (autobus) jest nieco inna klima po pierwsze zwiększono jej wydajność po drugie o ile pamiętam ostatecznie nie obciąża silnika w tym modelu podobnie jak wspomaganie kierwnicy które w VII w odróżnieniu od VI jest elektryczne... nie porównywać jabłek z gruszkami bo generacja VI i VII to różne auta :)
Zielony wyciek to czynnik chłodzący, czy olej ze spręzarki? może też być płyn z chłodnicy lub zbiornika wyrównawczego zależy co tam wlałeś
może też być płyn z chłodnicy lub zbiornika wyrównawczego zależy co tam wlałeś
Płyn chłodniczy nie rozlałby się po przewodach od klimy, poza tym u mnie płyn chłodniczy nie jest zielony.
Ja byłem cały czas przekonany że czynnik chłodzący w klimatyzacji cały czas ubywa podczas używania. Człowiek uczy się całe życie.
Witam,
Ile powinno być oleju w czynniku w układzie klimatyzacji w Civicu VI gen 1.5?
W manualu znalazłem tylko ilość czynnika 500-550g, o ilości oleju nic nie wspominają...
Witam,
Ile powinno być oleju w czynniku w układzie klimatyzacji w Civicu VI gen 1.5?
W manualu znalazłem tylko ilość czynnika 500-550g, o ilości oleju nic nie wspominają...
Ja miałem ostatnio w innym samochodzie wymieniany i było to 510g czynnika + 15g oleju. Jeśli dobrze liczę to daje to nam 3% objętości czynnika?
Czynnika chłodzącego nie powinno ubywać.
Kto ci tak powiedział? Gdyby nie ubywało to by nikt klimatyzacji nie nabijał bo po co....skoro od wyjazdu z fabryki jeździłoby się na tym samym.
Czynnik ubywa ale baaardzo powoli - stąd serwis i nabijanie czynnika robi się raz na 2-3 lata, choć wiele źródeł podaje, powinno się to robić co rok.
Ze sprawnego układu klimatyzacji co roku ubywa ok 10% czynnika.
Ile powinno być oleju w czynniku w układzie klimatyzacji w Civicu VI gen 1.5?
W manualu znalazłem tylko ilość czynnika 500-550g, o ilości oleju nic nie wspominają...
Kolega ma EK3 z tego co widzę, a pyta w dziale 5D (MA, MB, MC). Obydwa auta róźnią się klimatyzacją a przede wszystkim ilością czynnika chłodzącego. Jak mnie pamięc nie myli w innych (niż 5D) było to CHYBA 650g.
Sugerowałbym zapytać w "swoim" dziale. Pytanie w tym może spowodować niepotrzebne zamieszanie.
dokładnie w VI gen nie angol powinno byc 650 g czynnika. Niestety w wiekszosci zakladow zajmujacych sie klima nie maja tych danych i nabijaja po 550g - tyle ile powinno byc w angolach
dokładnie w VI gen nie angol powinno
rozumiem że masz na myśli produkcję w angli a nie kierownicę po stronie pasażera?
Zielony to niejest żaden olej a substancja (niewiem jak się nazywa) do ujawniania wycieków.
Zielony to sie leje kontrast z czynnikiem, jest to do sprawdzania ewentualnych wyciekow z ukladu, dobrze widac zapocenia pod UV.
no może bardziej w zółty ten olej wpada :-P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.