PDA

Zobacz pełną wersję : Przekładka czy SWAP?



loyek5
08-04-13, 18:56
Witam,
Dawno mnie nie było na forum ale widzę, że przez ponad rok tylko urosło w siłę. Tylko się cieszyć!!:D

Nie wiem czy to odpowiedni dział na pytania które chcę zadać, dlatego proszę moderatorów o wyrozumiałość.

Otóż aktualnie jestem posiadaczem Civic-a z silnikiem D14A7, który to samochód już wymaga sporego nakładu finansowego aby mógł dalej bezawaryjnie i bezpiecznie mi służyć - jej przebieg to 225k. Mam też angielską wersję tej Hondy tyle, że praktycznie w idealnym stanie z silnikiem D16W4 jej przebieg to 85k mil czyli niecałe 140k km.
Tu pojawia się moje pytanie:
Czy opłaca się przełożyć części z anglika do europejki? (silnik z osprzętem, hamulce, zawieszenie, tumiki, i wszelkie inne części lepsze od tych, które są aktualnie w europejce).
Czy też bardziej opłaca się przełożyć kierownicę z europejki do angielki?

Jeśli ktoś ma obycie w tych sprawach i zechce się podzielić opinią to chętnie ją poznam!
pozdro!

newuser
08-04-13, 19:22
Jak masz w Angliku zdrową budę,.silnik, zawias itp. to może lepszym cenowo wyjściem jest przekładka kiery? Bo jak poprzekładasz z angielki silnik i inne pierdoły a w swoim masz kiepską budę to i tak masz koszty... Pomyśl też co możesz zrobić we własnym zakresie i popytaj ile by kosztowało to czego nie ogarniesz sam, i pomyśl co się lepiej opłaca. Jeśli na przykład nie ogarniesz sam blacharki w polskim autku a blacharz Ci krzyknie za robotę 2000 a za przekładkę 1500 to taniej zrobić przekładkę...

loyek5
08-04-13, 22:21
No właśnie obawiam się przekładki kierownicy bo słyszałem, że to auto do łatwych nie należy jeśli chodzi o tę sprawę. Trzeba będzie to przekalkulować.

newuser
08-04-13, 23:53
Czytalem gdzies i nie wiem na ile jest to prawda, ze w Civicach i Crxach sciany grodziowe pomiedzy wersjami EDM a JDM/UKDM sie roznia i przez to przekladki to ciezki temat :/ Poorientuj sie jak to jest na prawde bo nie chce klamac. Jak okaze sie ze przekladka to lipa, to zawsze z angielki mozesz wyszabrowac tez blacharke: progi, reperaturki itp.

HG__wwa
09-04-13, 00:10
Ściana grodziowa nie jest symetryczna, więc musiałbyś wycinać ścianę i wspawywać od europejczyka.. wg mnie to już przekreśla myśl o przekładce.

http://img404.imageshack.us/img404/6621/imag0441qk.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/404/imag0441qk.jpg/)

Dodatkowo takie pierdołki jak linka bagażnika i wlewu paliwa przenieść na drugą stronę, całą wiązkę kabinową przerobić/zmienić.. ja bym się w to nie bawił.
pod maską musisz przenieść serwo z pompą, akumulator.. i pewnie pełno innych drobnych lub poważniejszych utrudnień.
a taką hondę po przekładce będziesz miał ciężko sprzedać na dodatek.
Najlepiej jakbyś miał wartą zachodu swoją angielkę, wtedy wszystko przekładasz i cieszysz mordę z fajnego auta;) bo jak przykładowo rdza atakuje i to w takich miejscach jak np dach przy szybie jak u mnie w byłej MA9 to lepiej sobie darować bo te wady będą psuły całą zabawę, takie moje zdanie:p

dawidos266
09-04-13, 01:07
Wszystko zależy od kiermany, ale uważam że przeróbka w euro nie jest dobrym pomysłem.

loyek5
09-04-13, 21:26
Ok. W takim razie przeniosę bebechy co lepsze i myślę, że posłuży jeszcze długo! :) Dzieki za odpowiedź.