PDA

Zobacz pełną wersję : bicie przy przyspieszaniu



damon17
08-04-13, 15:46
witam,
mam problem z moja honda MB1 b16a2
gdy ujade ze 30 km pojawia sie bicie w prawym przednim kole ale tylko podczes przyspieszania gdy wciskam gaz, jak odpuszczam bicie natychmiast ustaje. Bicie zalezy od przyspieszania jak wolno przyspieszam bicie jest lagodniejsze a jak agresywniej czuc jakby sie jechalo na kwadratowym kole:P
kolo dokrecone, piasta tez,
panowie co to moze byc? przegub? półoś?
z gory dzieki za komentarze i rady

Marecki
08-04-13, 16:19
A koła masz dobrze wyważone? Albo może wjechałeś w jakąś dziurę ostatnio?

damon17
08-04-13, 16:36
w dzuie to sobie nie przypominam zebym wpadl w jakas wieksza
jakby to byly kola to caly czas by biło a nie tylko przyprzyspieszaniu

amstafdd
08-04-13, 16:47
Kolego, przegub zewnętrzny robiłem go 2tyg temu. Spr sobie jeszcze skręcając mocno koła (na maksa) i rusz mocno powinien walić jeszcze bardziej. U mnie waliło i na prostych i na skręconych

damon17
08-04-13, 21:52
nic nie strzela i nie wali. moze to przegub wewnetrzny?

gekus85
08-04-13, 22:11
kolego weź sobie zamien kolo z tym z tylu, ja np mialem opony Klebery z przodu i bicie mialem prz 100 , latala kierownica nic nie slyszalem , ale teraz jak zalozylem sobie barumy na przód a klebery na tyl to poczulem bicie w kole i tak samo jak ty przy przyspieszaniu itp te same objawy, okazalo sie ze opona prosto mowiac nie jest rowna gdzies nia zawadzilem o jakas dziure i sa bica , wystarczy kolem na lewarku zakrecic na 5 biegu i zobacz jak sie zachowuje bo moze byc to felga,

CRX1
08-04-13, 22:30
Sprawdż przegub wewnętrzny i poduszki silnika/skrzyni b.

damon17
08-04-13, 22:40
kolego weź sobie zamien kolo z tym z tylu, ja np mialem opony Klebery z przodu i bicie mialem prz 100 , latala kierownica nic nie slyszalem , ale teraz jak zalozylem sobie barumy na przód a klebery na tyl to poczulem bicie w kole i tak samo jak ty przy przyspieszaniu itp te same objawy, okazalo sie ze opona prosto mowiac nie jest rowna gdzies nia zawadzilem o jakas dziure i sa bica , wystarczy kolem na lewarku zakrecic na 5 biegu i zobacz jak sie zachowuje bo moze byc to felga,
zobacze te kola, na dniach zaloze letnie kola,


Sprawdż przegub wewnętrzny i poduszki silnika/skrzyni b.
poduszke jakas mam do wymiany bo jak puszcze gaz i wcisne ponownie to az wajcha skrzyni biegow sie mocno rusza

ma ktos jakies dojscia gdzie mozna kupic nowy taki przegub i jak jego cena?

czy od b18c4 podejdzie półośka do b16a2? bo jak cos to kupie uzywke


EDIT:
moze byc to tez łozyska w kole?

amstafdd
08-04-13, 23:39
Na bank mówię, że to przegub. Typowe objawy.

kruczekvu
09-04-13, 12:25
Na bank mówię, że to przegub.
Wewnętrzny może być ale może też być poduszka

damon17
09-04-13, 20:14
tez mi mechanik mowil ze wewnetrzny,
zewnetrzny pewnie by tłukł przy skrecaniu i na dolkach?

rafal86
09-04-13, 20:21
zacznij od poduszek skoro i tak masz je uwalone, ostatnio wymieniałem u siebie i dużo różnych zgrzytów przy puszczaniu gazu znikneło

kruczekvu
10-04-13, 16:44
tez mi mechanik mowil ze wewnetrzny,
Wewnętrzny ma to do siebie że jak jest mocno luźny to właśnie będą wibracje na prostej drodze i inne rzeczy
A zewnętrzny to głównie na zakrętach ale na dołkach to nie
Podnieś auto i zobacz jakie masz różnice luzów na jednym z kół a jakie na drugim
Złap za półoś i ruszaj lewo prawo
Z drugiej strony to samo

damon17
10-04-13, 16:45
Chyba tak zrobie,nie chce wydawac zbednie pieniedzy na cos co jest jeszcze dobre

kruczekvu
10-04-13, 17:09
Osobiście tak sprawdzam jak coś idzie w kierunku wewnętrznych jako podejrzany

WojTEC
10-04-13, 17:14
Mam dokładnie to samo co Ty tyle że ja jeszcze mam przy skręcaniu. Pojawiło się to nagle. W dodatku już zaczęła mi nawet kierownica się trząść. Mechanik powiedział mi że raczej przegub zewnętrzny. Właśnie mam zamiar jakiś zamówić, jak wymienie to napisze co i jak.

kruczekvu
10-04-13, 17:26
Mechanik powiedział mi że raczej przegub zewnętrzny.
Rozumiem że strzela przy skrętach ?
Jeśli nie to nie on jest winny

damon17
10-04-13, 20:55
Wewnętrzny ma to do siebie że jak jest mocno luźny to właśnie będą wibracje na prostej drodze i inne rzeczy
A zewnętrzny to głównie na zakrętach ale na dołkach to nie
Podnieś auto i zobacz jakie masz różnice luzów na jednym z kół a jakie na drugim
Złap za półoś i ruszaj lewo prawo
Z drugiej strony to samo
tak zrobie, posprawdzam i zobaczymy
gdzie mozna dostac taki przegub wewnetrzny bo na alledrogo nie ma?;/

ciemalek
10-04-13, 21:07
witam , ja sprawdziłbym zewnetrzny przegub a i sprawdz czy sie przypadkiem nie poluzował na nakrętce , i sprawdził poduszki silnika,
a i co równiez przechodzilem to gumy w wahaczch , dobrze je sprawdz moze któras jest juz ostro zmęczona ale zrób to sam bo u mnie bylo tak ze na stacji djagnostycznej bylo niby wszystko ok ale jak sam sprawdzilem to przednia guma byla do wymiany i kolo przy przyspieszaniu traci geometrie
wtedy moze telepac trząsc budą
sorki za ort.
pozdrawiam

WojTEC
10-04-13, 21:22
Rozumiem że strzela przy skrętach ? tak tak już od dawna ale teraz jest prawdziwa impreza...

damon17
11-04-13, 20:11
pany a jak mozna sprawdzic poduszki silnika czy sa dobre?

rafal86
11-04-13, 20:13
kanał i zobacz czy nie są oberwane

CRX1
11-04-13, 23:35
Sprawdzasz ,czy nie są sparciałe,zalane olejem,naderwana guma amortyzująca.Dobre światło ,podnośnik lub kanał .

damon17
17-04-13, 14:08
pany wymieniony przegub wewnetrzny na lewej półosi, zdawalo mi sie ze biło w prawym kole a to jednak lewy przegub, widocznie bicie sie rozchodzilo.
BICIE ZLIKWIDOWANE:)

WojTEC
24-04-13, 18:48
Ja dopiero teraz wymieniłem przegub zewnętrzny i u mnie również bicie ustąpiło. Dla potomnych dodam że na początku pojawiło mi się bicie na półośce a dopiero potem przegub rozleciał się w ten sposób że strasznie strzelał na pełnym skręcie.