Zobacz pełną wersję : Braki Oleju
Mam problem z olejem po dolaniu co jakiś czas muszę dolewać z powrotem dość duże ilości oleju po przejechaniu nie dużej ilości km. Co może być powodem? Z tego co zauważyłem to najprawdopodobniej uszczelka pod pokrywą zaworów będzie do wymiany (co zrobię na dniach) ale nie jestem pewien czy jest to? Jakieś inne doświadczania?
Powodem jest Honda. Specyfika silników w fazie projektu, wykonania, założeń, a na samym końcu eksploatacji.
Twój silnik kwalifikuje się do bardzo przyjemnego weekendu w garażu pod tytułem "remont jednostki napędowej w wersji podstawowej".
Musisz wymienić kilka gumek i metalowych drucików, ale bez rozbierana silnika nie da się tego zrobić.
Hondziarz84
08-04-13, 12:16
A ile musisz dolewać i po ilu kilometrach?
ostatnio dolalem 2 litry i przejechalem max 400
a moze uszczlka miski ci na dole cieknie ?:) nie ma plam na ziemi pod samochodem?
no właśnie nie ma żadnych plam. Tylko zauważyłem że silnik jest trochę bardziej obrzygany :P niż był
Remont. Niestety
Czyli wychodzi 45 litrów dolanego oleju od wymiany do wymiany :D Masz dziurę w bloku, innej opcji nie widzę :D
Czyli wychodzi 45 litrów dolanego oleju od wymiany do wymiany :D Masz dziurę w bloku, innej opcji nie widzę :D
Albo jajo z tłoka. Silnik ostre padło.
Najlepiej będzie jak znajdziesz jednostkę napędową z w miarę pewnego źródła i ją po prostu podmienisz. Takie ilości oleju, to rzeczywiście tragedia.
Czytam i mnie szlag trafia. Ciśnienie oleju jest duże (tak duże, że rozsadziło mi kiedyś dupny filtr), nieszczelność jak silnik obrzygany. Uszczelnij motor, bo przez takie wycieki może ładna ilość spylić. Jakby żłopał 2 litry na 400 km to by kopcił jak ruski czołg. To by było czuć w ogólnej jeździe. Uszczelnij pokrywe, sprawdz miskę, filtr oleju. Umyj ten olej z silnika środkiem jakimś i patrz. Może leci w trakcie jazdy, dlatego nie ma wycieków na podwórku. Puszcza dyma niebieskiego? Bo przy takim ubytku to by ładnie dymił.
A ja się martwiłem, że 200ml wzięła mi na 12.000 kilometrów ..uf
A ja się martwiłem, że 200ml wzięła mi na 12.000 kilometrów ..uf
Tyle to błąd pomiarowy :D
Kup silnik tak jak wyżej koledzy się wypowiadają. Ja kupiłem zwykły silnik 1.4 za 500zł z osprzętem i tak jak piszę zrobiłem już 12.000 przez 6-7msc. i wzięła mi 200ml oleju? A sprawdzam co miesiąc płyny. Silnik żletka
Marcin2000
09-04-13, 17:28
Kolego ile masz przebiegu? Czy auto kopci nadmiernie? Jak nie to masz szansę, że nie spala oleju. Jak olej ci nie ucieka z silnika lub z miski olejowej to warsztat regulacja luzów zaworowych, wymiana uszczelniaczy, itd. itp. Zacznij od likwidacji "obrzygania" silnika olejem. Prawdopodobnie uszczelka nie żałuj kup dobry miękki i dobrze docięty zamiennik... a potem zobacz co będzie
nie właśnie nic nie dymi. ja się na tym nie znam po prostu pisze jak jest
Marcin2000
12-04-13, 19:52
i co dalej zrobiłeś z tym silnikiem?
dziuram
Widzę, że jesteś z Chorzowa, a więc zaproponuję Ci warsztat do którego moja Hania zagląda już od 6-ciu lat. Jeżdżę tam pomimo tego, że mam do nich 25km i po drodze mijam co najmniej 10 innych warsztatów, w których mógłbym zostawić auto.
Oczywiście nie musisz tam nic robić, ale podjedź do chłopaków i niech to przynajmniej obejrzą (nie jest to żadne ASO, tylko mały, dobry i tani warsztat, w garażach na prywatnej posesji, gdzie przede wszystkim znają się na Hondach)
http://www.rankingwarsztatow.pl/warsztat,19526,katowice-lechowicz-jacek.-mechanika-pojazdowa.-sprzedaz-i-montaz-klockow-hamulcowych.php
Nie wiem czy ten telefon stacjonarny jest aktualny. Jakbyś chciał kom. do właściciela to pisz na priv.
Kolego ile masz przebiegu? Czy auto kopci nadmiernie? Jak nie to masz szansę, że nie spala oleju. Jak olej ci nie ucieka z silnika lub z miski olejowej to warsztat regulacja luzów zaworowych, wymiana uszczelniaczy, itd. itp. Zacznij od likwidacji "obrzygania" silnika olejem. Prawdopodobnie uszczelka nie żałuj kup dobry miękki i dobrze docięty zamiennik... a potem zobacz co będzie
Jak zaczniemy od takich "zamienników" to wiele się nie dowiemy...OEM w uszczelkach do Hondy to podstawa, szczególnie przy silniku, ostatecznie Corteco ale to w sytuacjach kiedy Corteco robiło pod OEM tylko tak się nie nazywało...reszta to tylko pozorna oszczędność jeśli polecimy zamiennikami :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.