Zobacz pełną wersję : Pochylone koło przednie
Jakiś juz czas temu zauważyłem, że przednie lewe koło w moim EJ6 jest pochylone górą na zewnątrz ( dodatni kąt). Wiem, że nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia koła w tym samochodzie. Domyślam się więc, że poprzedni właściciel mógł mieć jakiś bliższy kontakt z krawężnikiem...
To nienaturalne pochylenie jest widzialne gołym okiem i jest to różnica ok.1cm mierzona względem górnej krawędzi błotnika, w porównaniu z prawą stroną, gdzie koło stoi prosto.
Dziwi mnie fakt, że auto miało robioną geometrię tydzień temu podobno w dobrym warsztacie i mechanik oddając mi samochód nie wspomniał ani słowem że jedno z koł stoi krzywo...
Ale do rzeczy: Wszystkie gumowe elementy zawieszenia zostały wymienione, luzów nie ma.
Jako, że na stacji diagnostycznej, powiedzieli mi ze nie są w stanie na podstawie przeglądu zawieszenia stwierdzic co dokładnie jest krzywe, a ja nie chcę wymieniać całego przedniego zawieszenia stwierdziłem ze spróbuje sam dorwać jakiś kanał i pomierzyć poszczególne elementy zawieszenia (pomiędzy rożnymi mocowaniami, śrubami) porównując je z drugą stroną. Tak to sobie wyobrażam, jest to choć troche możliwe i ma jakis sens w praktyce?
Na co zwrócić uwagę? Wahacze, zwrotnica, coś jeszcze?
Ktore elementy przedniego zawieszenia są najdelikatniejsze i mogą odpowiadać za takie pochylenie koła?
Pozdrawiam
A jak z wysokością poszczególnych stron? Z lewej i prawej auto stoi jednakowo?
Bo u mnie prawa strona stoi jakieś 1,5-2 cm. wyżej niż lewa przez co kąt nachylenia koła też się różni. Niestety jest to bardzo częsty przypadek w tych autach i chyba nie ma na to rady.
Czesto gna sie zwrotnice.
A jak z wysokością poszczególnych stron? Z lewej i prawej auto stoi jednakowo?
Bo u mnie prawa strona stoi jakieś 1,5-2 cm. wyżej niż lewa przez co kąt nachylenia koła też się różni. Niestety jest to bardzo częsty przypadek w tych autach i chyba nie ma na to rady.
Tak, ktoraś, ze stron stoi coś wyżej, przynajmniej względem błotnika- on też niekoneicznie musi być jakos bardzo równo, ale sprawdze ktora strona i napisze. Z tym, że wydaje mi się, ze u mnie przynajmniej, nawet jeśli ktoraś strona stoi ciut wyżej to chyba nie powinno to powodować aż takiego pochylenia;p
Tak, ktoraś, ze stron stoi coś wyżej, przynajmniej względem błotnika- on też niekoneicznie musi być jakos bardzo równo, ale sprawdze ktora strona i napisze. Z tym, że wydaje mi się, ze u mnie przynajmniej, nawet jeśli ktoraś strona stoi ciut wyżej to chyba nie powinno to powodować aż takiego pochylenia;p
Zrób foto. Generalnie w EJ6 i tył i przód lewej strony auta stoi niżej o te właśnie 1-2cm od prawej. Zresztą nie tylko EJ6. Patrzyłem u kolegi w sedanie, w EJ9 ..pytałem nie jednego..mierzyłem z ciekawości i w każdym przypadku tak było.
Foto będzie.
Niestety chyba mam poważniejszy problem... Spotkałem dzisiaj mechanika, który zawsze robi mi z autem i mówie co i jak...Okazało się że oprócz tego, że koło stoi krzywo to jeszcze któreś z przenich koł jest cofnięte o kilka cm względem drugiego, teraz dopiero zauważyłem. Nie wiem czy opłacalne jest cokolwiek z tym robić, mechanik zasugerował płytę do naciągania aut powypadkowych, a najpierw pomierzenie budy. Tylko, ze po naciąganiu karoserii kąty mogą się całkiem poyebać..
to jeszcze któreś z przenich koł jest cofnięte o kilka cm względem drugiego
To też jest normalne w H :] .. ale nie o kilka centymetrów tylko może 1cm.. Zanim zaczniesz kombinować z naciąganiem budy wymień sanki skoro faktycznie jest taka tragedia
lukasz-lukasz
07-04-13, 14:51
Jak ten mechanik to sprawdzil? Jak mogą się kąty pojebać jak naciąga się wszystko do fabrycznych wymiarów? (pomijając opłacalność takich zabiegów) Weź jedz na pomiar geometrii niech Ci dadzą wydruk i będziesz wszystko wiedział. Wtedy szukaj winowajcy w zawieszeniu albo w pkt mocowań, a nie snujesz domysły.
Dawaj dokładne foty lewej i prawej strony i zobaczymy.
Tak jak już wwljohn napisał - Hondy już tak mają i może niepotrzebnie panikujesz. No chyba, że u Ciebie rzeczywiście jest mega krzywizna;)
Lewa strona http://iv.pl/images/33650923529460926883.jpg
Prawa strona http://iv.pl/images/44202793396308329629.jpg
No gościu mi powiedział, ze po naciągnieciu budy, kąty w zawieszeniu mogą być gorsze niż są, tylko cytuje ;d
Przepraszam za jakość, jak znajde aparat będą lepsze.
A i jak mierzyłem przerwy między błotnikiem a kołem to jest rożnica ok. 3,4cm
No więc odebrałem auto od mechanika i stwierdził, ze wszystkie wahacze, mocowania, podłoga itd są proste i do końca nie wie co jest z autem i zasugerował zeby to olać...nie komentuję.. Dodam że przy wyższych prędkościach po puszczeniu kierownicy, zaczyna ściągać w prawo przy ustawionej zbieżności.
Ale do rzeczy: Czy to, że zwrotnica jest pochylona w ten sposób http://s1.zmniejszacz.pl/111/zwrotnica__705243.jpg jednoznacznie świadczy o tym, że zgięty jest sworzeń górnego wahacza i należy go wymienić? Na zdjeciu nie widać moze dobrze "pochylenia" zwrotnicy, w każdym na żywo różnice widać gołym okiem- w drugim "nie przestawionym" kole zwrotnica jest praktycznie pionowo.
Pozdro
bednar_ek35
29-04-13, 06:51
Możliwe że masz zgięty wahacz dolny.Ja miałem tak u siebie po dzwonie,po wymianie górnego wahacza oraz zwrotnicy koło.miałem cofnięte do tyłu.Dopiero wymiana dolnego pomogła ponieważ był zgięty w miejscu mocowania do sanek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.