Zobacz pełną wersję : B16A vs. B18C4
Maximus1919
06-04-13, 19:12
Witam :)
Niedługo mam zamiar kupić następce mojego ,,jaja" (z D16W4) i mam mały problem, bo zależy mi na mocy ale też i na spalniu :rolleyes:
B18C4 dłubnięta i wystrojona już swoje zrobi na ulicy ale też i przy tym trochę spali(11-13l)... ;/
Za to na temat B16A jest mega mało informacji ale stosunkowo przy spokojnej jeździe powinno mniej łyknąć chodź by nawet ze względu na sam litraż. Plusem też jest to że ma trochę więcej pary niż B16A2 tylko pytanie czy jeszcze coś można ugrać z tych 170 koni??
Co wy sądzicie na temat takiej konfrontacji?? B16A jest w ogóle warta uwagi czy lepiej sobie odpuścić??
11-13 litrów na 100 km? To chyba non stop z gazem w podłodze...
W cyklu mieszanym (75% miasto i 25% drogi podmiejskiej na wsi czyli bez korków ale to przecież nie autostada) zamykam się u siebie na spokojnie w 10 l.
Na drugie pytanie, z B18C4 wydaje mi się, że możesz więcej i łatwiej ugrać KM.
W cenie B16A mozna juz miec B18C6, brales pod uwage taka alternatywe? Co do B16A to zawsze jest to 1,6 wiec spalanie na pewno mniejsze, ale tez mniej niutonow na dole co czasem moze byc drazniace, chyba ze non stop chcesz jezdzic na vtecu ;) I to jest juz wysiloma jednostka i dalsze modzenie to moze byc drogi gips :/ Czytalem nawet gdzies jakis topic o tym silniku i podobno jakis tam inzynier z Hondy twierdzil ze te jednostki sa tak dopracowane szczegolowo ze modami mozna bardziej im zaszkodzic niz pomoc, ale nie wiem na ile to prawda... A B18C4 to i tansza troche opcja, ale za to co w niego wladujesz zeby mialo 190 km mozesz juz kupic C6, a tak to zostajesz z pomodzona C4.
B16A cenowo nie odbiega tak bardzo od A2. Dźwięk vteca jest zdecydowanie ostrzejszy niż w A2. Co do spalania, to mi oscylowało wokół 10, ale nigdy tego dokładnie nie liczyłem :).
Potencjał jest większy w B18c4 z racji pojemności, a spalanie nie powinno odbiegać zauważalnie od B16.
A B18C4 to i tansza troche opcja, ale za to co w niego wladujesz zeby mialo 190 km mozesz juz kupic C6, a tak to zostajesz z pomodzona C4.
Stosunkowo niewielkim kosztem można dobić do 190 km( ssak z a2, wydech + strojenie )
Maximus1919
06-04-13, 23:39
To może inaczej, zainteresowały mnie te dwa auta:
http://otomoto.pl/honda-civic-eg4-b16a-vtec-jdm-C28602563.html
i to
http://otomoto.pl/honda-civic-ek3-b18c4-C28160818.html
I jedno i drugie jest dosyć ciekawe, z tym że coś nie mogę uwierzyć że ten 6 gen tak mało pali. W dodatku znalazłem tez na forum jego temat i jeden z użytkowników napisał że szkoda że ma dach wspawany i podłużnic w kształcie litery S, niestety na zadane pytanie co miał na myśli nic nie odpisał... ;/
Ps. To jest właśnie ten temat
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?17067-D15Z6-kiedys-obecnie-B18c4-ek3-moj-zuzel-D
miedzy tymi silnikami raczej nie będzie dużej różnicy w spalaniu, najbardziej różni je chatakterystyka.bierz b18. bo jak wybierzesz b16 to po paru miesiącach zaczniesz narzekać, chociaż po wyborze b18 tez ci zacznie brakować power'a bo jak to mówią "apetyt rośne w miarę jedzenia" w tym wypadku jeżdżenia :p
Maximus1919
07-04-13, 00:40
Gajos90 A tobie jakie średnio wychodzi spalnie głownie w mieście??
Z mojego punktu widzenia:
1.6 jdmowe, ponad 100 km/litra pojrmnosci, rzadki silnik, jedyny w swoim rodzaju - wyjatkowy, wiesz, ze posiadasz cos unikatowego. Wszystko co fajne, podyktowane jest wieksza troska - dobre paliwo - pb98, 'monitoring oleju'..
Dla mnie b18c4 to masówka i pójście na łatwize.. Silnik zbyt popularny.. Wieksza pojemnosc, tylko 9 KM w serii więcej.. IAB..Co masz pod maska? -C4 z angielki..
^^
Wysłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk 2
Gajos90 A tobie jakie średnio wychodzi spalnie głownie w mieście??
Szczerze powiem ze nie mam pojecia, ja jezdze civem tylko w wekendy i sa ta dosc agresywne jazdy. Na kiepskiej mapie palila mi 12l. Ale najczesciej slyszy sie od innych ze c4 pali okolo 10l.
sacrosaint
07-04-13, 09:23
Jak się spokojnie jeździ ( max 25% jazdy z gazem w podłodze) spokojnie można zejść poniżej 10, nawet w zimie.. w lecie jest gorzej, bo są lepsze warunki do szybszej jazdy ;) Wtedy spali więcej. Wszystko zależy od stylu jazdy.
Jeśli chodzi o trasę to szybki wypad nad morze: połowa drogi przez większość czasu ok 120 km/h, druga połowa autostrada 150-220 + kilka km miasta. Spalanie 9.3 :D na skrzyni s9b
Z mojego punktu widzenia:
1.6 jdmowe, ponad 100 km/litra pojrmnosci, rzadki silnik, jedyny w swoim rodzaju - wyjatkowy, wiesz, ze posiadasz cos unikatowego. Wszystko co fajne, podyktowane jest wieksza troska - dobre paliwo - pb98, 'monitoring oleju'..
Dla mnie b18c4 to masówka i pójście na łatwize.. Silnik zbyt popularny.. Wieksza pojemnosc, tylko 9 KM w serii więcej.. IAB..Co masz pod maska? -C4 z angielki..
^^
Wysłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk 2
propsy dla tego pana! autorze tematu: laduj c4!
lukasz-lukasz
07-04-13, 14:42
autorze tematu! tak jest ładuj C4, daj właścicielom jdmowych b16a powód by czuć się nadal "jak ktoś wyjątkowy"!
http://www.youtube.com/watch?v=byEmdbLo1PA :D
"jak ktoś wyjątkowy"!
czytamy ze zrozumieniem i nie robimy nadinterpretacji, oraz nie czepiamy się słówek, tęgo myślimy co tak naprawdę jest clue sprawy. :)
Yotomeczek86
07-04-13, 16:37
Ja bym tam sobie B16A lub A2 wrzucił... Wszędzie te B18C4... Zgadzam się z Wojtuuus w 100% :)
też chciałem B16A, ale stwierdziłem, że wole coś o większej pojemności i zrobiłem C4 tak by wyeliminować to co mi nie pasuje i to co go muli - ssak, skrzynia, kol. wydech i mam więcej mocy niż A/A2 po tych modach i wałkach z ITRa itd.
Spalanie? W zime okolice 10,5L, w lato 9-11 w zależności od jazdy. Trasa 100-120km/h plus pare wypadów w okolice 160km/h, 3 osoby na pokładzie, całe auto zawalone bagażem i wyszło 6,9L ;)
Ja osobiście mam b16a2 tylko, że człowiek dziwny jestem i nie robię modów w górę tylko w dół :P, może się to wydawać dziwne, silnik dość dobrze znam, wiem co może, a co nie przy zmniejszeniu spalania.
Obecnie silnik posiada inst LPG STAG, za pomocą której ładnie rysuje wiele wykresów oscyloskopu, co daje dość miłe zobrazowanie sytuacji pracy silnika...
Na chwilę obecną na LPG samochód posiada 145KM i 130NM i przy obecnej mapie LPG spalam 9L gazu :O, co u niektórych wywołuje niezły banan na twarzy, bo samochód naprawdę w miarę przyjemnie przyspiesza, jazda raczej mieszana, a zużycie paliwa jest śmieszne, więcej nie bardzo da się zejść bo uszkodzeniu by uległ katalizator w reaktorze i ogólnie technicznie same problemy...
Studiuję jeszcze zubażanie mieszanki większe niż to tylko ogarnia mapa LPG, może kiedyś uda sie wprowadzić coś na wzór silnika 1.5 vtec-e, czyli wprowadzanie w stan naprawdę ubogich mieszanek...
Tak że masz przedstawioną sytuację trochę z innej beczki co do b16...
coś na wzór silnika 1.5 vtec-e, czyli wprowadzanie w stan naprawdę ubogich mieszanek...
Nie wierzę w to co widzę...
żal mi tego silnika:(
żal mi tego silnika
x2
to nie lepiej se zeswapować na 1.5 vtec-e????
ktoś miał by radoche z b16 a ty byś miał radochę z d15 i jeszcze kase w kieszeni
haha... jednak d15 to już zrobione jest przez fabrykę, i co ja bym tam robił :D, a tak to mam niezłe ek4 prawie w serii, tylko troszkę zamulone :P, a ten silnik nadaję się jak mało który do takich operacji bo ma dużą rozpiętość w przedziale zużycia paliwa... jest ekonomiczny i w miarę żwawo przyspiesza jak bardziej otworzymy mocniej przepustnice...
Tylko jak tak dalej będziesz schodził z dawkami paliwa, to zrobisz silnikowi kuku. Takie coś trzeba porządnie stroić u fachowca, a nie bawić się na pałę byle ino mniej paliwa zużył:)
a czy Ty myślisz że ja jestem jakiś tępy... proszę Cię...
Proszę nie komentować w ogóle mojego innego troszkę podejścia do sprawy, temat jest zupełnie inny, i ja przedstawiłem koledze co myślę, co ewentualnie może jego zainteresować... z komentarzami typu "szkoda silnika" itd... proszę nie wyskakiwać, bo to wszyscy wiedzą o czym świadczy, jeśli ktoś chce przedstawić swoje zdanie można na PW...
Ja osobiście mam b16a2
Studiuję jeszcze zubażanie mieszanki większe niż to tylko ogarnia mapa LPG, może kiedyś uda sie wprowadzić coś na wzór silnika 1.5 vtec-e, czyli wprowadzanie w stan naprawdę ubogich mieszanek...
Teraz już widziałem wszystko, mogę umrzeć...
Proszę skupcie się na temacie..
Sam jestem posiadaczem B16A, które rzeczywiście w porównaniu do A2 jest trochę mocniejsze. Dzwięk Vteca jest ostrzejszy ( moze to też jest spowodowana tym, że się załącza pózniej niz w A2) i silnik naprawdę daje sporo radości (a jeżdziłem paroma b seriami.. )
Silnik rzeczywiście fajny, ale nigdy nie był składany ręcznie z tego co mi wiadomo. C4 z angielki były produkowane w Japonii.. Modyfikując wolnossące silniki nigdy się nie zastąpi pojemności i te dodatkowe 200cm robi w tym przypadku różnice, nie wspominając o tym ze bardzo często silniki te nie pozostaje seryjne...
Ja zdecydowałem się na B16a, bo klasy na rożnych zawodach są do 1.6 ( nie wspominając o tym, że jako małolat zawsze chciałem mieć podłubane 1.6 :)
metrowiec2
31-07-13, 17:27
i temat rzeka widze z jednej strony fajnie miec 1.6 pod maska z drugiej strony lepiej wieksze 1.8 i troche wiecej momentu i potencjalu na mody . Wez badz madry i wybierz na co sie swapowac omg :P chyba zostawie d15 :P
przemoc666
02-08-13, 10:56
Wracając do spalania w b16a2 wszytko zależy od nogi, ja tam się nie umiem powstrzymać, było już co prawda poniżej 7 w trasie, ale jak wiesz że masz czym pojechać to jak się trafi challenger to nie ma co świrować tylko w pogoń:) ale jak bym nie kręcił najwyższa średnia do tej pory 12,5, przeważnie 9,5 - 10,25. Chyba nieźle biorąc po uwagę że w Cz-wie teraz wszędzie korki.
Ale jak bym miał trochę gotówki do wydania to b16c6 bym nie pogardził
Maximus1919
16-11-13, 00:49
No to teraz jako pełnoprawny użytkownik B16A mogę powiedzieć śmiało że:
-silnik na pewno jak na swoją pojemność ma sporo mocy (patrząc z perspektywy D16W4 to w całym zakresie obrotów zbiera się o niebo lepiej)
-dźwięk b16a po załączeniu vitka robi mega wrażenie dla mojego ucha jak i dla innych ludzi stojących obok
(mimo że wypluł niespełna 180KM wiara patrząca nawet na zawodach 1/4 myślała że jest mega podłubana)
-w porównaniu z b18c4 zrobioną na 185KM w 6 genie do samego końca 3 łeb w łeb z moją czerwoną 5-ką :)
-spalanie jak na tą chwilę rewelacja; *miasto koło 9l (nie jeżdżąc eko, ale też nie dostaje cały czas po garach)
*trasa 6,6l przy około 110km/h średnio (zobaczymy jakie będzie teraz przy tej samej prędkości na 5-ce z Integry LS)
Powiem tak, b18c4 może i ma więcej niutków, podobnie pali ale na pewno nie robi takiego WOW jak mu pociśniesz, do tego na prawdę mega dużej różnicy nie widać w przyspieszaniu :) (wiadomo jak b18 będzie ogarnięta na 200 to już będzie inny temat... :))
I tak powiem... ;)
b18c4 może i ma więcej niutków, podobnie pali ale na pewno nie robi takiego WOW jak mu pociśniesz, do tego na prawdę mega dużej różnicy nie widać w przyspieszaniu
tylko trzeba pamiętać, że to głównie się bierze z tego, że b18 ma lepszy dół i dlatego nie czuć takiej różnicy po załączeniu VTECa jak w B16, bo tu jest większe ****ięcie, szczególnie wyraźne na seryjnym dolocie i wydechu :) a różnica w przyśpieszaniu to już bardziej zależy od setupu konkretnej jednostki i budy w jakiej siedzi, masa itp. z dołu B18 jedzie troszkę lepiej, a na górze to już ciężko porównać :p ale podobnie
Maximus1919
16-11-13, 13:19
tylko trzeba pamiętać, że to głównie się bierze z tego, że b18 ma lepszy dół i dlatego nie czuć takiej różnicy po załączeniu VTECa jak w B16, bo tu jest większe ****ięcie, szczególnie wyraźne na seryjnym dolocie i wydechu :) a różnica w przyśpieszaniu to już bardziej zależy od setupu konkretnej jednostki i budy w jakiej siedzi, masa itp. z dołu B18 jedzie troszkę lepiej, a na górze to już ciężko porównać :p ale podobnie
Nie mniej jednak większy fan robi B16A ;) Ale nie ujmuję oczywiście B18 :)
Powiem tak, b18c4 może i ma więcej niutków, podobnie pali ale na pewno nie robi takiego WOW jak mu pociśniesz,
Zrób dolot, wydech i strojenie w obu i B16 zostaje w tyle :D Dodatkowo C4 ma ostrzejsze wałki od B16A tyle, że jest mniejsza różnica między krzywkami nonvtec i vtek w c4 dlatego jes mniej słyszalne DODATKOWO ssak duzo hamuje - ja po zmianie ssaka na tego z A2 mam dużo bardziej słyszalnego vteca niz w innych autach na seryjnym ssaku ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.