Zobacz pełną wersję : Temperatura pracy silnika
Jako, że z tym pytaniem zostałem wyrzucony z tematu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?112672-Pomocy!-Problem-z-ch%B3odzeniem-( z działu angielek, przekopiowałem post tutaj. Sorki za zaśmiecanie, ale zostałem do tego zmuszony.
Ja się też podepnę, u mnie co prawda się nie grzeje, ale wskazówka jest w 1/3 skali i wyżej nie idzie, no może raz mi się latem zdarzyło na autostradzie, że do połowy doszło. Wiem, że nie jest to oryginał, a wymieniany był w 2008 r. Ten termostat to 08-0504J montowany w ASO.
Ciekawi mnie, jak długo nagrzewa się Wam auto po pierwszym uruchomieniu, bo wydawało mi się, że u mnie dość długo to trwa [bo po nocy dość długo czekam, aż włączy się lpg], więc zacząłem mierzyć czas.
I tak: po 2 min obroty zaczęły spadać, po 3,5 min obroty 1100 obr/min, wskazówka temp. zaczęła się ruszać, po 4 min wskazówka była lekko poniżej tej pierwszej kreski, wąż dolny zimny, obroty 1000. Po 6 min temp. podnosiła się dalej, ale obroty też były dalej na 1000 [przełączył się na gaz]. Po 7 min temp. osiągnęła poziom 1/3 [tak jak na fotce, którą dołączyłem], obroty ok. 800, wąż dolny był dalej zimny, ciut ciepły przy termostacie zrobił się po 10 min, ale przy samej chłodnicy był jeszcze zimny. Dziś temp. była w okolicach 1-2 st., pomiar zrobiłem na jałowym biegu, jutro pomierzę czas grzania podczas jazdy, ale już widać, że termostat działa raczej poprawnie.
D14A4.
http://s6.ifotos.pl/mini/Zdjcie023_npwwsnh.jpg (http://ifotos.pl/zobacz/Zdjcie023_npwwsnh.jpg/)
Niezbyt to normalne. Zalezy oczywiscie od temperatury, ale u mnie po ok. 10 min jazdy silnik jest zwykle juz cieply.
Jak wylacze cieply nadmuch to wskazowka rusza po przejechaniu 1 km.
Powinienes sie zainteresowac termostatem
bartek1706
05-04-13, 08:48
Ale jemu tak długo na postoju się grzał. Imo jest wszystko ok.
Dlatego dzisiaj jeszcze pomierzę czas, jak ruszę od razu i będzie wiadomo. Grzałem na postoju, aby sprawdzić czy jednocześnie z silnikiem grzeje się ta dolna rura od chłodnicy. Stąd też pytanie do Was, jak długo to trwa i gdzie zatrzymuje się wskaźnik temp.
piotreek23
05-04-13, 10:01
Echh szukać szukać...
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?171135-Temperatura
Tam na fotkach jest prawidłowe położenie. U ciebie temperatura jest za niska. Na dzień dobry sprawdzenie termostatu, a jak ten jest sprawny to być może coś nie tak z instalacją LPG jest.
Jak termostat i reszta układu działa prawidłowo, to wskazówka powinna wskoczyć na środek po przejechaniu około 1 kilometra. Należy jednak pamiętać, by ogrzewanie mieć skręcone na max zimne, bo dzięki temu płynu do zagrzania jest mniej i zdecydowanie szybciej nam się silnik zagrzeje:). Gdy startujemy z ogrzewaniem na max, to silnik rozgrzewa się zdecydowanie dłużej, a ogrzewanie i tak praktycznie nic nie daje, więc nie ma sensu go od razu włączać.
civicD14A4
05-04-13, 13:01
Jak termostat i reszta układu działa prawidłowo, to wskazówka powinna wskoczyć na środek po przejechaniu około 1 kilometra.
Z tym się troszkę nie zgodzę, U mnie w D14a4 po przejechaniu 3km temperatura nie sięga jeszcze połowy. Pewnie na to też mają wpływ warunki atmosferyczne,ale ja też startuje z ogrzewaniem na szyby na 1pierwszym poziomie,może gdyby dał na zimne tak jak piszesz to zagrzałby nieco szybciej:) Ale tak jak mówię że do 3kilometrów nie sięgam jeszcze temperatury na połowie.
Pozdrawiam :)
No bo jak sam napisałeś startujesz z odkręconym ogrzewaniem. jednak takie coś zupełnie nie ma sensu, bo to co początkowo leci nam z nawiewów i tak jest zimne;). Na szyby wystarczy puścić sam nawiew zimnego powietrza i leciutko uchylić którąś z szyb i nic nam nie będzie parować. Po 1-1,5 km. otwieramy nagrzewnicę i wtedy leci już wystarczająco ciepłe powietrze, a przy tym silnik zdecydowanie szybciej załapał nam temperaturę:)
Codziennie rano jeżdżę do pracy w dużych i małych mrozach i po około 3km podchodzi temperatura, a po 6km mam już wystarczająco ciepło w aucie, że można siedzieć bez kurtek. ( dodam, że auto nie jest garażowane )
a przy tym silnik zdecydowanie szybciej załapał nam temperaturę
dokładnie, bo ma mniej cieczy do ogrzania:) robie tak samo, wł ciepłe jak wsakzówka podskoczy w gora, i pozniej ciesze sie ciepłym powietrzem:D
Zrobiłem jeszcze pomiar jadąc od razu po odpaleniu. Ruszając od razu, ogrzewanie wyłączone, poziom wskazówki tak jak na zdjęciu osiągnięty został po 4 min [nieco ponad kilometr], czyli poniżej połówki. [obaliłem zatem teorię szybszego grzana motoru na jałowym :) ]. Jeździłem z jakieś 15 min, tyle ile z pracy do domu. Zaobserwowałem przy tym jedną rzecz - dolny wąż przy termostacie jest gorący, a przy chłodnicy letni, żeby nie powiedzieć zimny, dolna część chłodnicy też letnia. Zapowietrzył się?
civicD14A4
05-04-13, 23:34
No bo jak sam napisałeś startujesz z odkręconym ogrzewaniem. jednak takie coś zupełnie nie ma sensu, bo to co początkowo leci nam z nawiewów i tak jest zimne;). Na szyby wystarczy puścić sam nawiew zimnego powietrza i leciutko uchylić którąś z szyb i nic nam nie będzie parować. Po 1-1,5 km. otwieramy nagrzewnicę i wtedy leci już wystarczająco ciepłe powietrze, a przy tym silnik zdecydowanie szybciej załapał nam temperaturę:)
Az z ciekawosci zrobilem probe, i wylaczylem nagrzewnice,i krotki dystans moze 1,5km i temperatura praktycznie na prawidlowym miejscu,takze miales racje :)
Pozdrawiam.
piotreek23
05-04-13, 23:59
Sprawdź tak jak w tym temacie
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?164581-Temperatura-wody-w-civicu&p=1855223&viewfull=1#post1855223 Post 37 i dalsze.
Dziś z rana robiłem troszkę dłuższą drogę, przejechałem ok. 30 km w tym połowa w mieście i połowa w trasie szybkiego ruchu, w połowie stanąłem i sprawdziłem węże i chłodnice - dolny wąż ciepły, górny gorący, chłodnica ciepła na całej wysokości, po powrocie tak samo - chłodnica ciepła cała, także wydaje się być ok, rozgrzewa się od zimnego do tego miejsca gdzie staje już strzałka w 4 min, tj nieco ponad kilometr w jeździe miejskiej, Podnosić się zaczyna po upływie 2 min. Temp. na zewnątrz dzis 2 st.
Zatem do tematu ciut za niskiej temp. wrócę jak się cieplej zrobi [może mam termostat, który szybciej się otwiera po prostu? Nie jest on oryginalny], wtedy też pomierzę czasy, a z czasem przełączania na gaz - to podjadę do gaziarza, ew. zmienię położenie czujnika temp. gazu, ale muszę popatrzeć, gdzie.
Dzięki Koledzy za zaangażowanie w temat.
piotreek23
06-04-13, 10:40
Prawidłowo działający układ chłodzenia silnika działa niezależnie od temperatury otocznia. Po za tym Michał pisał wyraźnie o sprawdzeniu na zimnym silniku a nie na rozgrzanym.
Na twoim miejscu bym wymienił termostat on kosztuje grosze..ale jak wolisz jeździć na niedogrzanym silniku twoja broszka.
ziober111`
06-04-13, 11:26
Dolny wąż chłodnicy powinien być ciepły dopiero jak termostat się otworzy (87 stopni gdzieś)i puści duży obieg.Mi się wydaje że termostat mógł się zaciąć na dużym obiegu i auto się nie dogrzewa. Sprawdź termostat: zdemontuj i wrzuć go do wrzątku i zobaczysz czy się otwiera czy cały czas jest otwarty i bedziesz miał odpowiedź czy trzeba nowy termostat kupować
Piotreek23 to dlatego na początku sprawdzałem czy dolny wąż grzeje się jednocześnie z górnym i dolny pozostawał zimny, zaczął się nagrzewać po 10 min pracy silnika.
Przy okazji przeglądu i wymiany oleju jak auto będzie na kanale to wykręce termostat i się sprawdzi na 100% albo najlepiej wymieni dla świętego spokoju.
Jeszcze jedno - wentylator normalnie się załącza.
Odkurzam niniejszym mój temat...
Miałem dziś sporo czasu w ciągu dnia, więc zabrałem się za swoje autko, m.in. za zarzucony wcześniej temat niedogrzania silnika.
Pojechałem dziś do Hondy i wpadło coś takiego [w tle już stary termostat]:
http://przeklej.net/img.php?im_id=98050 (http://przeklej.net/image_details/98050.html)
Wymianę termostatu wraz z uszczelnieniem wykonałem sam, w garażu z kanałem, wymieniłem przy okazji płyn chłodniczy, tj. tyle, ile go uciekło, a wyleciało dobrze ponad 2 litry - wlałem Prestone'a. Trochę było roboty, bo nie mogłem odkręcić śrub, ale wd40, delikatne ruchy i udało się bez umsknięcia się łebków.
Kilka uwag dla potomnych:
- jak ktoś ma instalację LPG - to niestety, ale po otwarciu obudowy termostatu wyleci płyn chłodniczy z kierunku reduktora, nawet jak wypróżni się całą chłodnicę;
- nie trzeba ściągać z obudowy tego grubego węża [ale opaskę warto zsunąć], kabla masowego też niekoniecznie trzeba ściągać [ja tego nie robiłem, bo nie chciało mi się walczyć ze śrubą, która nie trzyma obudowy, a która jest trochę skorodowana];
- na korek spustowy dałem nową uszczelkę [ale nie zmierzyłem wymiaru :/];
- w tutorialu w necie oraz w manualu pisze, aby termostat wkładać zaworkiem do góry - inaczej się go nie da włożyć razem z uszczelką do obudowy, bo są tam takie wypusty.
Po złożeniu wszystkiego, zalaniu płynu, odpaleniu, uzupełnieniu płynu i poczekaniu, aż załączy się wentylator i ponownym uzupełnieniu płynu, na wskaźniku ukazał się stary znajomy widok:
http://przeklej.net/img.php?im_id=98039 (http://przeklej.net/image_details/98039.html).
I co Panowie na to?
Zrobiłem dziś trasę - mieszaną - miasto, trasa, droga ekspresowa, w sumie ok. 60 km, wskaźnik dalej na tej pozycji:
http://przeklej.net/img.php?im_id=98045 (http://przeklej.net/image_details/98045.html)
Reasumując - po zmianie termostatu na nowy, OEM Honda, dalej jest to samo, czyli moja praca na nic, albo po prostu wyszukałem sobie na siłę problem...
Wentylator się załącza oczywiście, węże grzeją się normalnie, tj. najpierw górny, pochodził silnik 10 min na jałowym, dolny wąż zimny, po jeździe oba węże gorące, po włączeniu ogrzewania wskazówka nie opada, jest w tym samym co na fotce miejscu.
Przeczyściłem jeszcze styk od czujnika temperatury - ten jednożyłowy. Bez zmian.
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz - termostat stary otwierać się miał przy 82 st. a nowy OEM przy 78 st. Ciekawe, czy tym ruchem nie pogorszyłem sobie, bo przy założeniu poprawności działania obu, przy OEM silnik będzie się grzał dłużej...
Dla ciekawości - wrzuciłem do wrzątku stary termostat - otwiera się. Jutro zmierzę jeszcze o ile on się otwiera i wg manuala sprawdzę, ale na start wydaje się być ok.
Jutro sprawdzę też jeszcze czy skrócił się czas grzania silnika.
piotreek23
28-05-13, 21:46
Aaa..masz LPG. Słuchaj a z parownikiem i LPG wszystko dobrze? Ja się nie znam zabardzo na instalacjach LPG ale wiem że one też korzystają z płynu chłodniczego (chyba reduktor właśnie) może tu jest jakiś problem?
Instalacja działa poprawnie. Mało tego - parownik wymieniany był 1,5 roku temu i podłączony jest w te wypusty, gdzie idzie tzw. bypass, tam przy termostacie właśnie. W sumie to może i logiczne zimny gaz chłodzi płyn ?? --> żart:), ale fakt faktem, że trochę płynu więcej do zagrzania.
Przestaję się tym przejmować wszem i wobec, no chyba, że problem tkwi w czujniku na deskę [którego na razie boję się tykać, wydaje mi się, że jest tak mocno dokręcony - klucz na 12, że normalnie nie idzie...], albo w jakiejś zaśniedziałej masie może...
Jakby się wypowiedział użytkownik LPG w D14 to może by było jakieś porównanie.
Normalne zjawisko, taka temp jest właśnie optymalna jak widac na foto wyżej...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.