PDA

Zobacz pełną wersję : Praca na benzynie ,po swapie itp PROBLEM



KamiloWKS
03-04-13, 22:01
Witam, mianowicie mam problem posiadam Honde z silnikiem D13b2, kiedyś siedział tu D15b2 (niestety ktoś sobie wymyślił ,że jak zmieniać silnik to pójdę w dół nie w górę :/). Blok silnika itp to jest D13, reszta osprzęt pozostał od D15, co może jest przyczyną?

Przyczyną czego już wyjaśniam, obroty nie chcą trzymać ewentualnie na ssaniu, po depnięciu na pedał gazu tak jakby zalewa się silnik i gaśnie, a obroty nie trzymają (kiedyś na LPG jeździło ok lecz benzyna odkąd kupiłem mam ten problem)

Auto stało już o nie jednego mechanika i niestety nic nie zostało zrobione bo każdy rozkłada ręce. Na komputer podjechałem błąd nr 16 tj. Wtryskiwacze (Wyjaśnienie błędu "Komputer sterujący silnikiem). Czy gdybym zmienił sam komputer z D13B2 by to coś pomogło (mam komp z D15B2 wiadomo inna dawka itp).... Czy już innego wyjścia nie ma bo człowiek nerwicy dostaje i najchętniej to zrobić swap spowrotem na D15 i po problemie?

Jak myślicie PROSZE O POMOC :(

Van_Dal
03-04-13, 22:21
po pierwsze kod błędu to wtryskiwacz silnika lub jego obwód

po resecie komputera odrazu sie pojawia ?

zresetuj i zrób pewien myk, do czujnika temperatury powietrza wstaw rezystor koło 500 Ohm RÓWNOLEGLE, jak sie poprawi to powiedz

tomekjzg
04-04-13, 06:34
no dobra ale skąd wiesz że to komp z d15?

Van_Dal
04-04-13, 12:29
raczej do dpfi nic innego nie podpasuje .....

KamiloWKS
04-04-13, 18:39
Kod błędu zostaje cały czas, po resecie czycokolwiek sprawdzaony przez samodiagnostyke jak i na diagnostyce u znajomego nie da się go obejść.

Komp od D15 , znam co w aucie jest co było czego nie ma. Gościu sam blok silnika itp wymieniał na 1,3 reszta została 1.5

Lecz dowiedziałem się od znajomego ,że to może coś z podciśnieniem itp ?

PS. Mechanika ze mnie nie będzie , znam tylko troche podstaw a to to już grubsze grzebanie liczę na pomoc i z góry DZIĘKI :)

Van_Dal
04-04-13, 18:42
podmień wtrysk, elentualnie masz gdzieś uszkodzony kabel w wiązce lub podpięte na odwrót wtryskiwacze

KamiloWKS
04-04-13, 22:20
Będzie trzeba działać. Czyli nie koniecznie mnie swap czeka :)

Dzięki bardzo jak to pomoże wisze wam browarka :D

jasiek09
04-04-13, 22:23
Może silnik 1.3 nie jest w stanie przepalić dawki paliwa jak dla 1.5 i z tego wywala błąd ukł. paliwowego i żadne szacher macher nie pomoże.

KamiloWKS
04-04-13, 22:54
Wiadome ,że najlepszym rozwiazaniem bylby swap chociazby na zwykle D15B2, rozwiało by te wątpliwosci zwiazane z kombinacjami silnika. Lecz warto pierw zrobić chyba to co koledzy wyzej piszą niż odrazu pisać się na swap.

Aczkolwiek jasiek09 auto jest w instalacji LPG i tu jest ten problem tu jezdzi normalnie tzn... rozgrzany jezdzic jezdzi zimny nie trzyma obrotow(wiem ze to moze za wiele nie pomoze ale tak dodalem)

jasiek09
05-04-13, 09:21
Bo jak masz podciśnieniową instalację LPG to można ustawić żeby było dobrze a z pb już tak nie jest.

yautja
05-04-13, 14:45
Prawdopodobnie jest tak, jak pisze jasiek09 - za duża dawka paliwa. Myślę, że mogła by pomóc wymiana wałka na ten od d15b2.

Van_Dal
06-04-13, 16:04
dodaj rezystor do czujnika IAT
równolegle około 500 ohm zmniejszy to dawke paliwa
postaraj się silnikowi dostarczyć wiecej powietrza :)