koziolek
02-04-13, 20:08
Witam.
Mam problem z hamulcami w moim Civic-u 5d MB1. Otóż sprawa wygląda tak, że oddałem samochód do mechaników magików na czyszczenie hamulców. Były tak zawalone, że prowadnice to prawie stały w miejscu co skutkowało tym , że kloce ciągle stykały się z tarczą. Magicy wyczyścili i rozruszali prowadnice i teraz jest gitara. Mogę przepchnąć samochód co wcześniej było prawie nie możliwe :D. Po tym zabiegu pedał hamulca stał się taki miękki, gumowy, czyli nie zapada sie do końca. Odpowietrzane było kilka razy róznymi sposobami. Od tylnego koła do przedniego, jak i od przedniego do tylnego a również nawet po przekątnej ;p.
Na wyłączonym silniku pedał można pod pompować i się robi twardy. Lecz na uruchomionym nie da rady, ciągle jest miękki. Zauważyłem jednak, że w czasie jazdy w jakimś stopniu da się pod pompować, ale żeby się zrobił twardy to nie ma szans.
Podejrzenie padło na pompę hamulcowa. Otóż może ona niby przepuszczać na sekcjach i dlatego nie chce trzymać ciśnienia w układzie. Taka jest ich diagnoza.
Jak myślicie może być prawidłowa? A może to serwo albo po prostu jest zapowietrzona ta pompa?
P.S. Próbowaliśmy ją wyjąć, ale tak się zassała do serwa, że nie chce wyjść. I mam jeszcze pytanie czy idzie włożyć pompe bez ABS-u do auta z ABS-em żeby sprawdzić czy hula? Bo mam taką możliwość.
Mam problem z hamulcami w moim Civic-u 5d MB1. Otóż sprawa wygląda tak, że oddałem samochód do mechaników magików na czyszczenie hamulców. Były tak zawalone, że prowadnice to prawie stały w miejscu co skutkowało tym , że kloce ciągle stykały się z tarczą. Magicy wyczyścili i rozruszali prowadnice i teraz jest gitara. Mogę przepchnąć samochód co wcześniej było prawie nie możliwe :D. Po tym zabiegu pedał hamulca stał się taki miękki, gumowy, czyli nie zapada sie do końca. Odpowietrzane było kilka razy róznymi sposobami. Od tylnego koła do przedniego, jak i od przedniego do tylnego a również nawet po przekątnej ;p.
Na wyłączonym silniku pedał można pod pompować i się robi twardy. Lecz na uruchomionym nie da rady, ciągle jest miękki. Zauważyłem jednak, że w czasie jazdy w jakimś stopniu da się pod pompować, ale żeby się zrobił twardy to nie ma szans.
Podejrzenie padło na pompę hamulcowa. Otóż może ona niby przepuszczać na sekcjach i dlatego nie chce trzymać ciśnienia w układzie. Taka jest ich diagnoza.
Jak myślicie może być prawidłowa? A może to serwo albo po prostu jest zapowietrzona ta pompa?
P.S. Próbowaliśmy ją wyjąć, ale tak się zassała do serwa, że nie chce wyjść. I mam jeszcze pytanie czy idzie włożyć pompe bez ABS-u do auta z ABS-em żeby sprawdzić czy hula? Bo mam taką możliwość.