PDA

Zobacz pełną wersję : swap z d15b7 na d15z8



grubyalf
01-04-13, 18:57
Witam
z racji tego że mój d15b7 umarł i nie opłaca mi się go remontować (bo już kilka razy się przegrzał) zastanawiam się czy włożyć kolejny b7 czy w tej samej cenie kupić d15z8 ?
co bym potrzebował żeby zrobić żeby założyć d15z8 ?

Van_Dal
02-04-13, 10:37
wszystko to samo co d15z6 a tego było na forum, sam zakładałem z reszta taki w moim samochodzie
a u CB to przerobił bym kompa i dał na strojenie z przełożonym tylko samym słupkiem

Muzyk-Grzes
02-04-13, 12:44
Z przełożonym słupkiem? VTEC econo w D15Z6/8 na D15B7 więc i kolektor musiał by podejść z D15Z8 ,także trzeba by zmienić wiązki (lub przerobić) Do tego komputer + mapy. Łatwiej było by przełożyć blok z głowicą z D15B2 który ma minimalnie wyższy wałek i nic nie stroić/przerabiać.

Van_Dal
02-04-13, 13:07
wez ... to vtec ekono więc wystarczy ze zrobi bardzo prosty układ od włączania vtec-a po temperaturze i wszystko w temacie. żadnego kolektora nie trzeba innego chyba ze nudzi się mu i nigdy nie zaślepiał EGR i ma za dużo kasy , ale jak chcesz ugrać koni to strojenie obowiązkowe chociaż i bez strojenia i tak bezie w miarę jechał

Muzyk-Grzes
02-04-13, 14:21
Vtec econo to nie taki VTEC jak w D16Z6 tam działa 12 zaworów dla ekonomi a Vtec to tylko włączenie 4 dodatkowych zaworów żeby działało 16.

Van_Dal
02-04-13, 15:38
dokładnie. i własnie jak zrobi ten układzik o którym mówiłem wczesniej to p06 z d15b7 nie będzie miał żadnych problemow żeby obsłużyć ten silnik, a koszta takiej zabawy będa o wiele mniejsze
z resztą to nie my decydujemy tylko właściciel, ale dalej mnie interesuje dlaczego ten kolektor tak na siłe chcesz tam pchać

grubyalf
02-04-13, 22:44
no ja na razie słucham podpowiedzi i przeliczam bo nie mam zamiaru brnąć w niepotrzebne koszta dla mnie to ma jeździć na razie bez awaryjnie a konie to można u grywać w b serii

Van_Dal
03-04-13, 00:14
kupuj słupek zmieniaj sam słupek na całym osprzęcie B7 a ja CI układziek od vteca zrobie