Zobacz pełną wersję : cala prawda o zasilaniu gazem lpg
rafaelloo31
08-12-07, 13:30
http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html
ps.dodam tylko tyle ze civem 1,4 za 50zl na lpg a do tego 10z na rozpalki robie tyle samo km co za 70zl na pb.wiec na 220km zostaje 10zl w kieszeni.czytajac powyzszego linka to w caloksztalcie jazda na lpg jest strata a nie oszczednoscia jak sie wiekszosci wydaje.pozdro
producenci nowoczesnych samochodów (np: z wielopunktowym wtryskiem paliwa) nie zalecają zasilania ich pojazdów gazem a w przypadkach samochodów na gwarancji zabraniają zasilania gazem pod rygorem utraty gwarancji
Idz do salonu jakiekokolwiek i powiedz, ze chcesz miec gaz. no problem skasuja zamontuja i gwarancja nie przepada.
(trwałość mniejsza o 20% w porównaniu z zasilaniem benzyną)
O to pierwszy czlowiek, ktory podal jaka ma trwalosc silnik zasilany lpg ;) . Na bank przeprowadzil badania laboratoryjne na conajmniej 1000silnikow roznych marek i conajmniej kilku roczna jazda z taka instalacja
szybciej ulegają awarią urządzenia do zasilania silnika benzyną (gaźnik, wtrysk(i), pompa paliwa) ze względu na pracę na sucho, bez chłodzenia lub bez obciążenia
Jak sie jezdzi na kropelce to owszem
gaz LPG jest produktem ubocznym przy rafinacji ropy naftowej (m.in. przy wytwarzaniu benzyny i oleju napędowgo). Obecnie nie ma żadnej normy zarówno dotyczącej składu gazu LPG jak i jego czystości. Gaz LPG dostępny w Polsce jest bardzo zasiarczony i zanieczyszczony co dodatkowo powoduje zwiększone zużycie silnika i jego osprzętu
O ile mi wiadomo to od niedawna obowiazuja juz normy.
znacznie większa toksyczność spalin dla nowoczesnych silników (z EOBD) zasilanych gazem w porównaniu z zasilaniem benzyną
To dopiero ciekawe.
zwiększone zużycie gazu w porównaniu z benzyną o nawet 30% przy dobrze wyregulowanej instalacji gazowej ze względu na mniejszą wartość energetyczną/kaloryczność gazu
To w glownej mierze zalezy od klasy instalacji i przedewszystkim od ustawienia jej. MI pali ~10% wiecej, przy instalacji ustawianej na hamowni i spadku mocy rzedu niecalych 3 koni powyzej 6tys obrotow(w waskim zakresie)
możliwość przegrzewania się silnika (np: w czasie upałów lub postoju w miejskich korkach) lub podczas jazdy z dużym obciążeniem silnika (np: w górach, przy holowaniu przyczepy).
:kirczak:
należy prowadzić rozruch zimnego silnika na benzynie oraz rozgrzać silnik do temperatury 70° C
Wystarcza 40stopni na reduktorze.
co 15 tyś. km lub co rok wymagana regulacja instalacji gazowej ze względu na niską stabilność nastawów
Ja u siebie zrobilem ponad 40tys, w drugim samochodzie z 80tys i w zadnym nigdy nie regulowalem sekwencji oprocz pierwszej regulacji.....I nic sie nie "rozwarstwia"
co 15 tyś. km lub co rok wymagana wymiana świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia
NIe wymienialem swiec od 40tys a kable sa orginalne i maja 12 lat
Reszty nawet mi sie nie chce komentowac
rafaelloo31
08-12-07, 14:24
do rafalb 33-ok powiedz mi ile ci pali tego gazu na 100km a ile pb na rozpalki bo mnie tak jak pisze na 220km zostaje 10zl w kieszeni i nie wiem co robic z ta instalka bo wszyscy mi pisza ze mieszanka nie moze byc uboga bo beda jaja-pozdro
to w caloksztalcie jazda na lpg jest strata a nie oszczednoscia jak sie wiekszosci wydajemam 2 civy w tym 1 na sekwencji i koszt przejechania km jest troche mniejszy niz na pb lecz ..... z noga w podlodze :D a autkiem na pb jezdze na emeryta :(
w miescie:
- lpg 11 - 14 [d16v1] ... zonie spala 7,5l/100 :speszony:
- Pb 9 - 12 [d16z6]
Az tak dokladnych wyliczen nie robie ale ~10litrow na minimum 2000km. Robie dziennie odcinki po 20km minimum. Przelacza mi sie na gaz jak reduktor ma 40stopni. Gazu pali mi rowno litr wiecej jak benzyny.
Czyli mamy :
Pb 9l/100km= 40zl przy obecnej cenie benzyny
Lpg 10/100+0,5Pb=25zl
miesiecznie robie ~2500km czyli oszczednosc = 375zl
rocznie = 4500zl
Dochodzi drozszy przeglad o kilkadziesiat zl i wymiana filtrow raz do roku za ~50zl.
Mnie to sie jakos kalkuluje.
dodam tylko tyle ze civem 1,4 za 50zl na lpg
no to ladnie pali :lol:
20 litrow na 100km to naprawde niezle przelany jest.dziwne ze to jeszcze jezdzi :lol:
ja pier... jakie brednnie w tym artykule.te artyjuly chyba pisza wlasciciele rafinerii :aloha:
"samochodami zasilanymi gazem nie można wjeżdżać do podziemnych parkingów i podziemnych garaży"
kurde to ja caly czas prawo lamalem :lol:
stek bzdur.
niewarto czytac
"samochodami zasilanymi gazem nie można wjeżdżać do podziemnych parkingów i podziemnych garaży"
Spotkalem pare razy sie z takim zakazem...Przed wjazdem byla tabliczka informujaca
Z zakazem wjazdu do parkingu to jeszcze się nie spotkałem (albo nie zauważyłem ;) ), ale jak miałbym nieszczelny układ gazowy to z pewnością gaz by mi się szybko ulotnił i po strachu. Z nieszczelnym układem benzynowym już kilka razy jeździłem, raz mi kapało paliwo z odpływu na kolektor wydechowy (w kaszlaku), raz mi kapało na asfalt (w Ibi), i nie dość, że od razu tego nie zauważyłem to dużo dłużej to trwało i stwarzało na pewno większe zagrożenie niż jakby coś mi poszło w instalce gazowej, która ma conajmniej kilka zabezpieczeń.
Gaz jest ciezszy od powietrza i w takim parkingu podziemnym moglby gromadzic sie w najnizszych punktach np. studzienkach
rafaelloo31
09-12-07, 16:26
kolego sadam nie pali 20 tylko 10 na 100 i wszyscy pisza ze im podobnie pala-wiec przestan pisac glupoty tylko sobie policz-10 razy 2,30 =23zlplus pb na rozpalki okolo 1l na kazde 100km wiec wychodzi w sumie 27,50 za 100km na lpg a na pb 100km robie za 33zl wiec w kieszeni zostaje smieszne 5zl na 100km a gdzie cala reszta problemow zwiazanych z lpg......
Gaz jest ciezszy od powietrza
Benzyna też
Zresztą z tego co wiem te zakazy nie są zgodne z Polskim prawem, więc nie ma możliwości ich egzekwowania
przypomne ze w naszym Warszawskim miejscu spotowania - Arkadii takowy zakaz rowniez jest ;]
I po co po raz kolejny roztrząsać ten temat??Gaz w aucie nie jest obowiązkiem...pali dużo, psuje się, zamula?-zawsze można go wywalić i nie mieć problemu....zalewać Pb za jedyne 4.5 PLN i być happy :/
W/g mnie za dyzu ci pali Lpg wzgledem Pb. Mi pali 10 z tym, ze ja mam d16z6 i nie zaluje mu gazu. Zazwyczaj dynamiczna jazda po miescie i autostradowa z predkosciami >160 jak sie da....Litr wiecej niz Pb. A u ciebie ta roznica to 25% wiec sporo jak na sekwncje. Jaka masz instalke?? Wydaje mi sie, ze jest to kwestja regulacji.
Jak jezdzisz bardzo krotkie docinki to owszem moze i tyle wychodzic.
rafaelloo31
10-12-07, 15:39
mam sekwencje zavoli i jak ostatnio bylem na badaniu skladu mieszanki to gostek mi powiedzial ze sklad mieszanki jest idealny wiec nie wiem co jest nie tak-kupilem auto w lecie i wszystko chodzilo idealnie-czasami mi zaswiecil check i raz na jakis czas delikatnie szarpnelo silnikiem ale teraz cos sie calkiem spieprzylo-zaczal bardzo szarpac tak jakby nie palil na wszystkie cylindry,check zaczal mrugac co sekunde i komp przeszedl na tryb awaryjny-od tygodnia jezdze na pb bo na gazie sie nie da.Narazie ni mam czasu sie tym zajac bo zavoli robia najblizej kraka w bielsku.Ale pomijajac to wszystko i tak albo pali za duzo gazu albo zaduzo pb na rozpalki bo mowie ci ze serio na 100km zostaje mi 5gora 6 zl wiec w moim przypadku szkoda zachodu-jak ktos cos moze doradzic to z gory dzieki-pozdro
To tak najpierw skoro pali ci sie check to wypadalo by zrobic samodiagnostyke. Jak nie wiesz jak urzyj opcji szukaj.
Jak jezdzisz na Pb to wszystko jest ok??
jesli wydaje ci sie, ze nie chodzi na wszystkie gary to moze byc zapchany wtryskiwacz. Ile masz tam filtrow jeden czy dwa??
Nie wiem jak wyglada u ciebie listwa/wtryskiwacze od gazu, ale warto przeczyscic w benzynie. Wymontuj zalej ekstrakcyjna i dokladnie je wymyj(mozesz delikatnie postukac nimi jak benzyna bedzie w srodku zeby poodpadaly ewentulane zanieczyszczenia).
Potem reset i zobacz co bedzie.
rafaelloo31
11-12-07, 19:36
jak ja kupilem to check sie czasami zapalal wczesniejszemu wlascicielowi tez ale tak jezdzil bo mu w aso hondy powiedzieli po wizycie na kompie ze to nic powaznego.Jak ja ja kupilem od niego w lecie to tak jak ci pisalem wszystko bylo ok czasami check sie zapalal i czasami lekko szarpnelo na gazie-moj zawod wyuczony to mechanik wiec co nieco wiem na ten temat:))))))z autem z zasady lubie zawsze miec wszystko ok wiec jak sie ten check zaczal palic pojechalem odrazu do aso podpiac pod kompa -bylem u nich chyba ze trzy razy,przetrzepali wszystlko i pierwszy raz wyszlo ze sa zawory zaciasne,potem chyba filtr powietrza wiec wszystko porobilem i na koncu wyszla sonda lambda.tez ja mialem zmieniac ale moim zdaniem to bez sensu bo jakby byla sonda walnieta to na pb tez by sie zapalala a na pb nie dosc ze sie nie zapala to do tego gasnie jak przelacze z lpg na pb-wiec to nie sonda.Moim zdaniem powody sa trzy-zly sklad mieszanki lpg i sonda sie gubi wlaczajac kompa w tryb awaryjny albo tak jak mowisz przytkalo ktorys wtrysk bo dokladnie to tak wyglada jakby palil nie na wszystkie gary albo trzecia sprawa drugi filtr gazowy do wymiany choc mi mowili ze najwazniejszy jest ten przy listwie wtryskiwaczy-ten drugi mam nie zmieniony.To tyle-na pb chodzi idealnie-pali kolo 7,5 na 100.Za mycie listwy sie nie chce brac zeby czegos nie spieprzyc ale to wszystko pryszcz bo mi to zrobia ale wkurza mnie to spalanie bo specjalnie kupilem auto z sekwencja bo mi mowili ze pali gora 1l wiecej lpg niz pb wiec cos jest nie tak ,sam juz nie wiem ale jak ci juz pisalem gostkowi jak mi sprawdzal skald mieszanki na lpg wyszlo bdb ale spalanie na 100km chyba mi wtedy wyszlo cos kolo 11 wiec moim zdaniem zaduzo bo prawie 4 l wiecej niz pb a przy takiej relacji ceny lpg jak jest teraz, a do tego pb na rozpalki to serio w kieszeni zostaja grosze-gra nie warta swieczki-pozdro i pisz jak ci cos przyjdzie do glowy-czesc
-moj zawod wyuczony to mechanik wiec co nieco wiem na ten temat:))))))z autem z zasady lubie zawsze miec wszystko ok wiec jak sie ten check zaczal palic pojechalem odrazu do aso podpiac pod kompa
Cos mało wiesz na ten temat bo hondy nie trzeba podpinac pod zadnego kompa :d . Wpisz samodiagnostyka w szukajce to sie dowiesz..
przetrzepali wszystlko i pierwszy raz wyszlo ze sa zawory zaciasne
Za ciasne to moga byc spodnie... Pewnie chodzilo ci o za male luzy zaworowe :afro:
Moim zdaniem powody sa trzy-zly sklad mieszanki lpg i sonda sie gubi wlaczajac kompa w tryb awaryjny albo tak jak mowisz przytkalo ktorys wtrysk bo dokladnie to tak wyglada jakby palil nie na wszystkie gary
Jedno z drugim moze sie wiazac.
Wazne sa dwa. jesli, ktoregos przytka dosc mocno to moze byc lipa A zdarzaja sie czasem niezle syfy w gazie :(
Za mycie listwy sie nie chce brac zeby czegos nie spieprzyc
Bez obrazy ale co was na mechanice uczyli, skoro nie chces sie brac za tak banalna czynnosc??
sam juz nie wiem ale jak ci juz pisalem gostkowi jak mi sprawdzal skald mieszanki na lpg wyszlo bdb
Zmien gostka.. Niestety z wlasnego doswiadczenia wiem, ze wiekszosc gazownikow to tepaki i jełopy.... Smutne ale prawdziwe.(mialem stycznosc z wieloma osobnikami)
Zrob to co ci pisalem wyczysc listwe nic nie spieprzysz. Kilka razy zdarzyło mi sie to w innym samochodzie bo tam jest tylko jeden filtr i czasami cos wpadnie.
Wlasnie zazwyczaj, ktorys wtrysk sie zawieszal( było to widac jak sie polaczylo pod kompa i po kolei wylaczalo wtryski. Jak sie wylaczylo sprawnego to silnikiem trzepalo niemilosiernie. Przy wylaczeniu zasyfionego nie bylo az takiej roznicy, bo nie domykal sie do konca przez syf i podawal dalej gaz.)
Objawy byly mniej wiecej takie jak u ciebie. Koszt naprawy:
dwie butelki ekstrakcyjnej
Piwo(wg uznania)
I Godzinka roboty wlacznie z czasem na odmoczenie wtrysków.
rafaelloo31
12-12-07, 15:58
oj a ja myslalem ze z ciebie fajny gostek a ty sie czepiasz takich *******:)
no jasne ze jak pisze ze za ciasne zawory to pisze w skrocie zeby sie nie rozpisywac ze chodzi mi o zamale luzy zaworowe bo to chyba oczywiste i bardzo latwo sie domyslic:)jesli chodzi o nauke w szkole to i owszem cos bylo ze 13 lat temu ale od 10 lat pracuje w branzy medycznej i naprawde nie pamietam wielu rzeczy z ktorymi lata temu mialem do czynienia jak czklowiek mial na glowie tylko majsterkowanie przy autach-poprostu wypadlem z obiegu bo zmienilem branze bo mi sie znudzilo babranie w smarach:)teraz tak naprawde tez nie mam czasu ani warsztatu zeby sie z tym bawic:)Mam wiec nadzieje ze ci wyjasnilem co nieco sprawe-zrobie co radzisz i sie odezwe-dzieki za wszystkie rady-pozdro
moja civka spala 8 litrów gazu (d15z6) a benzynki 7 :) Sekwencja BRC 4 gen
w przeliczeniu na 1000km wyglada to tak ze
gaz 2,25zł spalanie 8l. 80 litrów na 1000km 180zł
benzyna 4,30zł spalanie 7l. 70 litrów na 1000km 301zł
dodac do tego troszke benzyny na odpalenie za jakies 20 zł
wyszło mi ze jezdże o 40 % taniej niz na benzynie dodając do tego przegląd droższy o 50 zł i benzyne na rozgrzanie wychodzi kolo 35 % taniej
Japonce produkują Civice z instalacja gazowa seryjna ?
Na stany wychodzil jakis model na cng. Mozna byl odrazu wziac w lesing z salonu dystrybutor do garazu, ktory podpinalo sie do instalacji gazowej w domu.
Na stany wychodzil jakis model na cng. Mozna byl odrazu wziac w lesing z salonu dystrybutor do garazu, ktory podpinalo sie do instalacji gazowej w domu.
aha a można o tym gdzieś więcej sie dowiedzieć , poczytać ?
automobiles.honda.com/civic-gx/ (http://automobiles.honda.com/civic-gx/)
http://www.edmunds.com/ (http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FirstDrives/articleId=107568)
Wpisz w googlach "honda civic cng" i wyskoczy ci mnostwo stronek
tnx.
no to taka honda mogl bym jeszcze jeździć, silnik i cala instalacja robiona przez honde.
wszystkie inne gazy to do fordów i fiatów sie nadaja :)
Mi sie najbardziej ten teks podoba :)
"samochodami zasilanymi gazem nie można szybko pokonywać zakrętów ze względu na poprzeczne siły bezwładności - odśrodkową, które działają na membranę reduktora co powoduje niestabilne zachowanie się silnika inne przy zakrętach w prawo a inne przy zakrętach w lewo"
To on chyba mojego starego opla nie widział :aloha:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.