Zobacz pełną wersję : D14A2 doprężenie
Witam, zastanawiam się czy tłokami np. z D13 da się odprężyć D14A2, czy jakieś inne tłoki podchodzą? Wałek rozrządu ma być z D15b2 i zastanawiałem się czy nie da się coś jeszcze polepszyć :)
W temacie piszesz doprężyć a w poście, ze chcesz odprężyć. Więc jaki jest cel wymiany tłoków? Możesz pójść w minime o założyć głowicę z D16Z6, zrobić sobie D14 vtec. Do tego wydech oraz dobry dolot. Hybrydowa skrzynia, główne zostaw bo jest najkrótsze 4.4, zmień tylko kolejne przełożenia.
Też tak chciałem modzić jak Ty, lecz po kalkulacji i ilość przybyłych KM zrezygnowałem :P
A przepraszam cały czas chodziło o doprężenie musiało mi źle poprawić i nie zwróciłem uwagi. Wiem że za bardzo nie opłaca się grzebać w tym silniku, że swap na D16z6 jest to dużo lepsze rozwiązanie. Ale stwierdziłem że można spróbować się troszkę pobawić i zobaczyć co z tego wyjdzie, jak się nie uda to trudno, wtedy będę myślał o innym silniku.
Tłokami z D13 nie doprężysz. Są wyższe od tych z D14A2 i w GMP będą wystawały nad blok. Doprężyć możesz przez zmianę głowicy na D16Z6/D16Y7. Powinno to dać CR w okolicach 10.2 lub D16Y8 = CR 10.7. Do tego cienka uszczelka lub planowanie głowicy.
EDIT
Możesz też dać głowice od D14A3/A4. Ma taką samą wielkość komory spalania jak głowice z Z6/Y7.
Tylko kolektor ssący zostaw sobie z D14A2 ! Bo dobry jest do d-serii.
a jakby to wyglądało zakładając głowicę z d15b2 ?? jaki wynik bo wg mnie coś koło 10.2 czyli tez nieźle
Głowice z D15B2, D15B7 i D14A2 są takie same. Tak jak napisał Karpiczek. Ssący masz taki sam jak w D16B2, który według forumowej wieści jest identyczny jak w D16Z6. Na pewno kanały przy głowicy ma takie same, bo stosuje się taka sama uszczelkę.
Ale stwierdziłem że można spróbować się troszkę pobawić i zobaczyć co z tego wyjdzie, jak się nie uda to trudno, wtedy będę myślał o innym silniku.
Wyjdzie z tego ze wydasz kupe kasy i efekt bedzie mizerny. Nie jestes jedyny ktory temat podjal i myslal ze bedzie gut. Swapuj na d16z6 i wtedy sie baw.
Wyjdzie z tego ze wydasz kupe kasy i efekt bedzie mizerny. Nie jestes jedyny ktory temat podjal i myslal ze bedzie gut. Swapuj na d16z6 i wtedy sie baw.
Wiem że d16z6 jest dobre do modów ale trzeba wydać 2.5k za silnik, żeby zacząć zabawę trzeba by go rozebrać i powymieniać co trzeba, do tego na same mody też trzeba trochę przeznaczyć. Planuje w przyszłości zmienić samochód i za bardzo nie chce pchać się w koszty tym autem. Do następnej Hondy będę zakładał coś mocniejszego ale na razie zostaje mi to co mam, nie oczekuje nawet 140KM ale jak by było 110-120 to był bym szczęśliwy :) Po kilku modach zbiera się już lepiej, na dniach ma przyjść wałek od D15b2 z tego co wyczytałem jest wyższy, do tego planuje go jakoś doprężyć jeżeli nie tłokami to planowaniem i zrzucić kilka kilo z zamachu. Może jakieś strojenie i było by na tyle. Myślę ze nie przekroczy to 2.5k :)
Szukaj walka z d16z2 bo jest najostrzejszy. Pomysl nad krotka skrzynia.
Moim zdaniem doprężanie tłokami nie ma w tym przypadku sensu, tym bardziej jeśli nie planujesz wyciskać max z tego silnika. Jak coś to mam mapkę do oryginalnego ecu p1j dla D14A2 z wałkiem D15/D16, kol. 4-2-1,wydechem i dolotem zrobionym. ;)
blok 1.4 różni się wysokością od 1.3, 1.5 ?
Nie, są takie same. Tylko blok D16 jest 5mm wyższy.
Jaka jest cieńsza uszczelka pod głowice co podejdzie do 14a2?
Ta z d16y8 jak wyciągniesz środkową warstwę
Z D16Y8 już jest cieńsza, bez wyciągania środkowej warstwy.
Ile trzeba by splanować głowicę żeby wyszło jakieś sensowne cr? Chciałem obliczyć w kalkulatorze ale jakoś mi to nie idzie. Uszczelka będzie d16y8 a głowice myślę splanować coś koło 0,5mm może ktoś obliczyć cr?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.