Zobacz pełną wersję : D16Z6 + kompresor a żywotność silnika ?
Witam. Chciałem się Was poradzić w jednej kwestii.
Mam Honde Civic gen. V z silnikiem D16Z6 + kompressor eaton m62. Moc 230 KM.
Silnik jedynie po remoncie, nie zakuty.
Jak się ma żywotnośc silnika z jazdą na kompresorze ? Wiadomo, że skraca żywotność ale jak bardzo ? Ciśnienie doładowania ustawione na 0.7
Myślę nad przywróceniem motoru na wolnossący.
Przy silniku poza kompresorem mam jeszcze zrobiony wydech, wałek comp cams stage 2, krótką skrzynie.
Czy poza wywaleniem wszystkich części, zmianą wtrysków na mniejsze i wystrojeniu coś jeszcze trzeba robić ?
No i czy jest to też opłacalne ? Czy za wszystkie graty do kompresora wezmę jakieś rozsądne pieniądze ?
żywotność napewno mniejsza niż NA ale napewno dłuższa niż miałbyś turbo, bo w kompresorze moc idzie równomiernie wzrastająć a w turbo masz skok co za tym idzie korby wał itd dostają po dupie... Jeżeli miałeś remontowany to długo pośmigasz, no chyba że się mocno będziesz starać zeby zjechać przynajmniej pierścienie :-P Tak czy siak, ja bym na NA tego nie przerabiał, bo masz ładną zapier*alajkę :)
A jak to się ma np założenie kompresora do doprezonego silnika CR10-11?
To może warto zamontować elektrosprzęgło ? Mniejsze ciśnienie doładowania oraz mogę wyłączać kompresor kiedy chce :)
Tylko czy przy zmianie ciśnienia doładowania znowu trzeba stroić ?
Generalnie myślę nad wyrzuceniem kompresora z racji tego, że trzeba już zregenerować oraz wymienić uszkodzoną obudowę.
Koszt ok 600 zł. Ale z drugiej strony auto jest tylko do jazdy dla przyjemności i tylko od czasu do czasu trzeba wyjechać aby coś załatwić na mieście.
ja bym kompresora się nie pozbywał bo to naprawdę dobra rzecz jeżeli chcesz to przecież można zrobić na elektrosprzęgle i na 2 mapach masz kompresor włączony masz mape pod
kompresor jedziesz bez kompresora to seryjną mapkę i jest fajnie :)
tylko pamiętaj że jak przełączy na seryjną mape to wtryski i tak są większe. o ile dobre kombinuje to żeby to działało na pstryczek musiał by to mieć na seryjnych wtryskach z z6 wystrojony kompresor a to jest niemalże niemożliwe
o ile dobre kombinuje to żeby to działało na pstryczek musiał by to mieć na seryjnych wtryskach z z6
źle kombinujesz :]
Uspokój się z tą żywotnością. Ja jeżdżę z turbo na co dzień. Nie jeden jeździ dłużej ode mnie...też dzień w dzień...i jakoś nic się nie dzieje :]
Yotomeczek86
01-04-13, 12:26
Jak nie będzie katowany na zimnym, olej dobrze rozgrzany... to można spokojnie pocisnąć wtedy. Turbo przez zgaszeniem silnika należy też schłodzić. Myślę że żywotność wcale nie spada, jak samochód jest dobrze wystrojony i użytkowany z głową.
jeśli w tej chwili wyjmiesz kompresor i założysz normalny dolot to wszystko powinno śmigać, bez zmiany wtryskiwaczy i strojenia.
Mapy nie są przełączane! Na strojeniu wgrywa się nową mapę która jest rozszerzona o doładowanie.
Wtryski mam RC 440.
W temacie tuningu jestem zielony. Hondę kupiłem już przerobioną więc dlatego pytam :)
Jeśli zmniejszę ciśnienie doładowania bo obecnie jest 0.7 to jeśli dobrze rozumiem trzeba znów stroić ?
Ciekawą opcją byłoby właśnie to elektrosprzęgło. Z tego co się orientuję ładuje najniższe ciśnienie doładowania ale za to mogę sobie kompresor włączać kiedy chce :)
Tak więc jaka opcja jest najlepsza ? Bo sprawa stoi tak:
Obecnie ładuje 0.7 bara. Ale z racji tego, że ostatnio urwał mi się element obudowy na które nachodzi koło pasowe muszę kompresor zregenerować. Koło pasowe trochę się poobijało i jest do wymiany. Dlatego myślę teraz nad zmianą ciśnienia dołądowania lub usunięciu dołądowania :P
Jak wsadze elektro sprzęło to dojdą mi jeszcze koszty strojenia ?
Nie zależy mi na wielkiej mocy ale nie powiem bo fajnie jak kompresor coś tam dmucha.
Jeśli zmniejszę ciśnienie doładowania bo obecnie jest 0.7 to jeśli dobrze rozumiem trzeba znów stroić ?
Nie trzeba
W temacie tuningu jestem zielony. Hondę kupiłem już przerobioną więc dlatego pytam
Nie zależy mi na wielkiej mocy
To po kiego **** żeś kupił taką hondę? Nie prościej i taniej było coś w N/A? Płaczesz, że zmniejszona żywotność itd..Kurcze..a jak była upalana dzień w dzień..może jutro się wysypie? :p Sprawa jest prosta.
jeśli w tej chwili wyjmiesz kompresor i założysz normalny dolot to wszystko powinno śmigać, bez zmiany wtryskiwaczy i strojenia.
Mapy nie są przełączane! Na strojeniu wgrywa się nową mapę która jest rozszerzona o doładowanie.
Jak już kolega zauważył słusznie...Nic dodać nic ująć. Jeśli chcesz koniecznie fabrykę to kup fabryczne wtryski, kompa i śmigaj w N/A. Taniej wyjdzie :). A nusz zamień się z kimś.. myślę że znajdzie się ochotnik w mgnieniu oka na kompa i wtryski :).
Dokładając sprzęgło..hmm po 1 nigdy to nie będzie chodzić jak w N/A gdyż powietrze zasysane będzie hamowane i ograniczone przez rotory. Auto będzie jeździć gorzej niż w N/A. Skoro piszesz, że to auto weekendowe to znaczy ze masz się czym poruszać. Wyjmij kompresor, oddaj do regeneracji skoro sam sobie z tym nie poradzisz, złóż jak było i po kłopocie
Gość od którego kupiłem proponował też możliwość kupienia NA ale ostatecznie zszedł dobrze z ceny, dorzucił pare gratów i zdecydowałem się na kupno z kompresorem. Kierowałem się głównie tym, że zawsze mogę sprzedać całe doładowanie i zrobić na wolnossący. Ale tak szczerze szkoda mi wyjmować cały osprzęt bo podoba mi się to jak śmiga na kompresorze.
Auto jak najbardziej weekendowe. Mam jeszcze 2 inne auta :)
Dzięki za rady :)
Skoro masz czym jezdzic na codzien to po co robic z hondy cywilne auto, ja zebym mial drugie auto na co dzien to na twoim miejscu doprowadzil kompresor do porzadku i jezdzil w weekendy z usmiechem na twarzy, biorac pod uwage ze to auto anie bedzie robilo jakichs znacznych przebiegow nie przejmowalbym sie trwaloscia.
I tak zrobię :)
Dzięki za rady :)
A jak to się ma np założenie kompresora do doprezonego silnika CR10-11?
odpowie ktoś?
A jak to się ma np założenie kompresora do doprezonego silnika CR10-11?
zależy też od ciśnienia. 10:1 to light 11:1 to już trochę, ale jeszcze w granicach normy. W/g mnie 11:1 to max do kompresora no i 0.7 bara - jest OK. Jak nie pałujesz ogromnym ciśnieniem to nie powinno być problemów, grunt abyś miał dobry AFR i porządnie zrobione mapy w komputerze, nie przejmuj się jest dobrze.
Jeśli zmniejszę ciśnienie doładowania bo obecnie jest 0.7 to jeśli dobrze rozumiem trzeba znów stroić ?
Zależy jak mapa jest zrobiona, jeżeli wszystkim steruje sonda lambda to nie trzeba, jeżeli przy pełnym gazie silnik idzie w tzw open loopie (odłączona sonda i idzie po mapie paliwowej) to trzeba obowiązkowo stroić. Zazwyczaj jest opcja #2, choć nawet przy opcji #1 by się przydało - choć jej się nie używa przy takich modyfikacjach, bo jeżeli sonda lambda pierdyknie i będzie podawała złą wartość jak idziesz ogniem to po silniku. Jeżeli auto idzie tylko po mapie paliwowej (open loop) tzn, że ma stałe wartości podawania paliwa pod każdym obciążeniem - a te dawki paliwa wpisuje się do komputera analizując AFR czyli ile powietrza auto dostaje. Jeżeli miałeś 0.7 bara a teraz dasz 0.3 bara, to Ci się to rozjedzie bo przy 0.3 bara znacznie mniej powietrza wpada, a komputer podaje stałą dawkę paliwa - tu będzie za bogata. Odwrotnie jak z 0.7 bara dasz 1 bar to będzie za biednie.
Jeżeli miałeś 0.7 bara a teraz dasz 0.3 bara, to Ci się to rozjedzie bo przy 0.3 bara znacznie mniej powietrza wpada, a komputer podaje stałą dawkę paliwa - tu będzie za bogata. Odwrotnie jak z 0.7 bara dasz 1 bar to będzie za biednie.
Nie prawda, komputer widzi jakie ma dokładne doładowanie, i rozróżnia czy jest to 0.1..0.3... cz 0.7 bara, i nie jest tak ze jak było wystrojone na 0.7 to przy każdej wartości doładowania podaje dawkę z 0.7 czy to jest będzie 0.3 czy 1 bar. Jeśli stroiciel wiedział co robi to mapa przy zmniejszeniu boosta na np0.5 nie powinna się znacząco rozjechać. Znając dawkę paliwa na WOT przy 0.7 i przy 1000mbar i mając pojęcie jak przebiega napełnianie w takim typie silnika i takim rodzaju doładowania powinien ustawić dość dokładnie wartość paliwa dla mniejszego boosta. Zależy tylko ile stroiciel ma doświadczenia.
Poprawki w paliwie trzeba wprowadzić przy schodzeniu ciśnieniem w dól a przynajmniej sprawdzić, zgadzam się z Tobą, że robota pewnie żadna idąc w dół z ciśnieniem, niż przy zwiększaniu ciśnienia z 0.5bara do 1bara, gdzie trzeba trochę więcej poświęcić uwagi. Natomiast nie zgadzam się, że nie trzeba tego w ogóle sprawdzać. Podobnie sprawa zapłonu który trzeba odpowiednio przyspieszyć wycofać w funkcji doładowania - no chyba, że ktoś idzie na prościznę i opóźnia zapłon bazując na knock retard - ale jak dla mnie to amatorszczyzna.
Po co zmieniać wtryski na seryjne? Skoro komp wystrojony na te to jeździj na tych. Jeśli zmienisz wtryski to już musisz od nowa stroić.
o ile dobre kombinuje to żeby to działało na pstryczek musiał by to mieć na seryjnych wtryskach z z6
źle kombinujesz :]
sorry że się wtrącę ale zastanawia mnie czy jak teraz mam d16 na seryjnych wtryskach 240cc i wsadzę na przykład 480cc to nie będzie tak ze te 480cc będą podawały dwa razy więcej paliwa?
Będą podawały tyle paliwa na ile pozwoli im stroiciel:)
To, że wtryski maja większą wydajność nie oznacza, że cały czas leją więcej paliwa.
Tak mi się przynajmniej wydaje:p
W razie co niech mnie ktoś poprawi:)
może wyjaśnię nie pisałem nic o strojeniu, chodzi o to że mam seryjny p28 niestrojony i seryjne wtryski 240cc, jak zamiast nich bez strojenia wsadzę np. 480cc to tak jak kolega Fawor podpowiedział będą podawały dwa razy więcej paliwa, tak?
oraz drugie pytanie, jak to chcecie robić z Eatonem M62 że będziecie go wyłączać na sprzęgle? czy wtedy wtryski nie będą podawały za dużo paliwa?
nie mozesz sobie zmieniać wtrysków na większe bez korekty w mapach
jak wyłączysz kompresor sprzęgłem to komputer operuje na mapie tylko w zakresie podciśnienia, nie ma znaczenia czy akurat kompresor jest całkowicie wyłączony, czy działa ale jeszcze nie napompowal powietrza
podciśnienie to podciśnienie i paliwa jest tyle samo w danym punkcie
czyli wszystko już wiem, dzięki ;)
480cc to tak jak kolega Fawor podpowiedział będą podawały dwa razy więcej paliwa, tak?
teoretycznie będą, bo w kompie będzie podany taki sam czas wtrysku przy wtryskiwaczu podającym 2x wiecej. Praktycznie: sonda lambda coś by skorygowała, jesli auto w ogole by odpaliło :P Ale nie odpali.
Wracając do jakiś tam teorii z doładowania: komp czyta sobie dawkę paliwa w zalezności od otwarcia przepustnicy, temperatury powietrza i jego ciśnienia. Obniżając cisnienie komp porusza się po niższych krzywych więc leje mniej paliwa - nic nie trzeba dostrajać, jeśli wcześniej bylo wystrojone prawidłowo. A autor tematu nie obniży sobie ciśnienia ot tak z 0,7 na ileś tam kręcąc śrubką, bo w kompresorze trzeba to robić stosunkiem obwodów kół pasowych. Przy wyciągnięciu doładowania z auta na stałe trzeba zmienic wtryski na seryjne i wlożyć seryjnego kompa, bo dawka paliwa w kompie jest dostosowana do obecnie pracujących wtrysków.
teoretycznie będą, bo w kompie będzie podany taki sam czas wtrysku przy wtryskiwaczu podającym 2x wiecej. Praktycznie: sonda lambda coś by skorygowała, jesli auto w ogole by odpaliło :P Ale nie odpali.
Wracając do jakiś tam teorii z doładowania: komp czyta sobie dawkę paliwa w zalezności od otwarcia przepustnicy, temperatury powietrza i jego ciśnienia. Obniżając cisnienie komp porusza się po niższych krzywych więc leje mniej paliwa - nic nie trzeba dostrajać, jeśli wcześniej bylo wystrojone prawidłowo. A autor tematu nie obniży sobie ciśnienia ot tak z 0,7 na ileś tam kręcąc śrubką, bo w kompresorze trzeba to robić stosunkiem obwodów kół pasowych. Przy wyciągnięciu doładowania z auta na stałe trzeba zmienic wtryski na seryjne i wlożyć seryjnego kompa, bo dawka paliwa w kompie jest dostosowana do obecnie pracujących wtrysków.
Co do zminiejszenia ciśnienia oczywiście chodziło mi o zmiane kół pasowych.
Postanowiłem zostawić kompresor i jedynie jeszcze rozmyślam właśnie nad zmniejszeniem ciśnienia :)
Będę wkładał oryginalne koło czyli tzw elektrosprzęgło. Czy to wymaga ponownego strojenia ? Pytam ponownie bo jedni mówią że tak a inni że nie :)
Wcześniej był wystrojony na kole o średnicy 80 mm.
Skora ma byc to juz ostateczny setup to ja bym stroil.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.