Zobacz pełną wersję : Honda trzęsie przy hamowaniu
Witam
Na wstępie napiszę że nie znam się bardzo na temacie więc dlatego proszę o radę.
Mam honde Civic VI 98. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem że samochód wpada w dość spore drgania przy hamowaniu ( tak powyżej 70 km/h)
Wydaje mi się że ma to coś wspólnego z ABS. Proszę o radę co to może być i ile by szacunkowo kosztowała naprawa.
najpierw wypada sie przywitac w odpowiednim topicu :)
depnij mocniej w hamulec - odbija pedal hamulca - tak dziala ABS
jak trzesie buda przy hamowaniu to krzywe tarcze albo bębny
najpierw sprawdz kola tzn felgi i opony czy sa proste, wywazone, nie maja babla i czy kolo napewno ma otwor centrujacy na piaste 56,1 ewentualnie przeloz tylnie kola na przod badz pozycz od kogos komplet kol na przekladke. Jezeli dalej bedzie telepalo to najprawdowpodobniej to moga to byc tak jak kolega wyzej napisal krzywe tarcze,(badz przegrzane miejscowo), bebny, wykończone klocki, luzy na łożyskach, wywalone drązki, końcówki drążków
Sprawdź koła i jeśli wszystko z nimi ok to prawdopodobnie mogę ale nie muszą być winne tarcze
takie objawy mialem w aucie mojego ojca jak tarcze byly popekane
ziober111`
03-04-13, 13:47
Witam. Podłącze się pod temat.
Też drga mi kierownica przy hamowaniu, i mi się wydaje że to wina drążków kierowniczych lub samych koncowek drazka.(inne warianty wykluczyłem: kola proste łożyska nowe, tarcze proste) Bo jak złapie za końcówki drążka (z obu stron) i nimi kręcę to luźno chodzą i stukają od strony swożnia o zwrotnicę.
Tu moje pytanie: jak poznać czy drążki są do wymiany, czy tylko same końcówki drażka?????????????
krzywo ukladajacy sie klocek w zacisku, koncowki, snieg w felgach :) krzywa tarcza. musisz jechac po kolei od rzeczy najtanszych po te najdrozsze. na poczatek wywazenie felg.
abs przy depnieciu powoduje odbijanie hamulca i slychac "trykanie"