PDA

Zobacz pełną wersję : D13 w CRX-ie ED6



koondziu
29-03-13, 18:03
Takie pytanko: czy słupek D13 ;) podejdzie pod osprzęt D16A8/9 P&P w ED6, w sensie pod wiązkę itp., wiadomo, że trzeba by było zmienić aparat zapłonowy i wałek od np. d15b2 tak jak przy przeróbce na MPFI z carb? Wystarczyło by tylko przestroić kompa, żeby to jakoś się odpychało?

hacker120
29-03-13, 21:13
ale chcesz głowice też przekładać z a8 czy tylko kolektor itd?

Michalll_1991
29-03-13, 23:19
alternator i rozrusznik pasuje na 100pro

koondziu
29-03-13, 23:42
Chodzi o caly slupek D13B2 na osprzecie D16A8/9. Ewe. skrzynia, sprzeglo tez podejda?

hacker120
29-03-13, 23:55
skrzynia powinna zagrać, jak sprzęgło to nie wiem

Cobain
30-03-13, 01:06
ssacy jest inny

Michalll_1991
30-03-13, 12:43
skrzynnia spasuje a sprzeglo w d16 polift ma 212mm, nie wiem jak d13

Fawor
30-03-13, 13:09
nie będzie pasować kolektor dolotowy, bo flansza jest inna. Poza tym: jeśli włozysz d13 zamiast d16dohc, to faktycznie auto będzie

jakoś się odpychało

ruszy z miejsca i będzie sie toczyć.

Boci@n
30-03-13, 13:57
chyba chodzi o ed9 nie ed6? Slupek podejdzie, zmieniasz kolektor ssący na d16z2/a6, aparat z kablami i walek tez, delikatnie modzisz wiązke aby z drugiego walka czujnik przeniesc do aparatu. Wyjdzie d13z2 :) to bedzie jezdzic tak sobie

koondziu
30-03-13, 22:25
chyba chodzi o ed9 nie ed6?
Sry pomyłka, tak chodzi o ED9.

D13 przy MPFI i masie REXA powinno dawać rade, gdzie w "deko" cięższym EG się odpychają :D. A jak w przypadku przekładki ale na słupek z D15, mniej rzeźby bo nominalnie był to silnik na wtrysku (odchodzi wymiana aparatu i wałka), a ECU mogło by być od D15B7? Jak z wtyczkami? Jakie OBD?

Fawor
31-03-13, 00:23
D13 przy MPFI i masie REXA powinno dawać rade, gdzie w "deko" cięższym EG nawet się odpychają .
d13 powyżej 100km/h stają w miejscu. Obojętnie w jakiej budzie. Po co w ogóle to kombinowanie? Każdy silnik z Dserii oprócz SOHC VTEC będzie gorszy od A9/Z5.

Boci@n
31-03-13, 10:23
przy d15 rzeźba ta sama tylko walek moze zostac i nie musisz kombinowac z miejscem po pompie. Ogólnie najtaniej/latwiej jest wsadzic ten sam blok bo za kazdym razem musisz wymieniac aparat na tez z d16z2/a6

pamietej od duzej pojemnosci lepsza jest tylko jeszcze wieksza pojemnosc :)

koondziu
31-03-13, 10:40
d13 powyżej 100km/h stają w miejscu. Obojętnie w jakiej budzie. Po co w ogóle to kombinowanie? Każdy silnik z Dserii oprócz SOHC VTEC będzie gorszy od A9/Z5.

To chyba nie smigales D13. Nie jest to szatan, ale brac pod uwage dobre ceny oraz spory wybor, brak apetytu na oliwe oraz jego "kuloodpornosc" to nie jest zly, tym bardziej na MPFI gdzie zmniejsza sie spalanie i wzrasta dynamika na dobrych mapach. Jest w okolicy ED9, z walnieta panewka i pytanie jest czysto orientacyjne. Wiadomo ze jak cos, ewe. pewnie, pozniej wlecialo by cos mocniejszego. :D

birchie
31-03-13, 11:09
d13 powyżej 100km/h stają w miejscu

Hahahahaha... przepraszam, ale trudno było tu napisać inny komentarz ;)

Mam nadzieję, że Jogal się nie obrazi za wstawienie linku do jego filmiku...

http://www.youtube.com/watch?v=7vhrRQmO63U

Fawor
31-03-13, 12:57
Hahahahaha... przepraszam, ale trudno było tu napisać inny komentarz
proszę Cię, nie rozmawiaj ze mną jak z osobą, która nie jeździła i nie zbudowała szybkich aut..To jest moje ED7 3 lata temu. Zwykłe 1.6 bez vteca, dolot, wydech i jakaś mapa z przesunięta odcinką:
http://www.youtube.com/watch?v=-AcXVfVXHFg

100-150 zdeklasowane o jakieś 2 sekundy. Dalej chcesz ciągnąc temat D13 vs reszta świata? Abstrahując już od faktu, ze słupek Z2 kupujesz za jakieś 600zł w obecnych czasach i nie musisz z nim robić nic, oprócz osprzętu (dolot, wydech). A to powyżej? Otwarcie silnika, głowica VTECa, wiązka, strojenie...Prowadziłem już kiedyś przepychanki z kolegami z D13tek, Jogal na pewno je pamięta :) Zdania nie zmienię i po raz kolejny ciągnąć tego już nie mam zamiaru.

birchie
31-03-13, 13:35
100-150 zdeklasowane o jakieś 2 sekundy.

Niesamowite... a zaraz wrzucimy filmik z B16 i okaże się, że D16 stoi powyżej setki. A potem wrzucimy z Bugatti Veyron i wyjdzie, że wszystkie Civici stoją od 0. Co za bzdurny tok rozumowania ;)

maciu$
31-03-13, 14:28
Niesamowite... a zaraz wrzucimy filmik z B16 i okaże się, że D16 stoi powyżej setki. A potem wrzucimy z Bugatti Veyron i wyjdzie, że wszystkie Civici stoją od 0. Co za bzdurny tok rozumowania ;)

Ale to Ty usiłujesz udowodnić, że D13 "jedzie", jakie by nie było, choćby ze złotymi tłokami. Nie jedzie, a jego grzebanie to sztuka dla sztuki, zgubna ideologia.
D13 do CRXa to totalne nieporozumienie, tym bardziej jak Fawor wcześniej pisał D16 można kupić za czapkę drobnych.

Fawor
31-03-13, 15:07
Co za bzdurny tok rozumowania



Ale to Ty usiłujesz udowodnić, że D13 "jedzie", jakie by nie było, choćby ze złotymi tłokami. Nie jedzie, a jego grzebanie to sztuka dla sztuki

Już zrozumiałeś? :)

birchie
31-03-13, 15:13
Ale to Ty usiłujesz udowodnić, że D13 "jedzie", jakie by nie było, choćby ze złotymi tłokami. Nie jedzie, a jego grzebanie to sztuka dla sztuki, zgubna ideologia.

Tak mniej więcej jak D15B2 :P

Boci@n
01-04-13, 00:39
wsadzenie d13 do budy ed9 ma tylko sens jezeli:
-chcesz byc wklasie do 1.4 (i tak d14 lepiej wsadzac)
-masz taki silnik i reszte gratów za free lub w cenie zlomu
-bo lubisz grzebac nawet jak to nie jest uzasadnione ekonomicznie
Ja mam d14z6 bo patrz punkt pierwszy. d13 jakos jezdzi ale 1.6 bedzie szybsze

zabas
02-04-13, 22:34
tym bardziej ze d seria dohc to na prawde groszowe ceny :D