Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EM2 check - sonda?



czolg
27-03-13, 14:06
Witam, problem moj trwa juz dluzszy czas, ale jakos nie moglem sie zebrac zeby go tu opisac, przeczytalem troche tematow i... zaczne od tego ze jade autem nastepuje szarpniecie po chwili drugie zapala sie check, silnik pracuje a auto nie ma gazu, ja mu w gaz a on... ;) i wiadomo predkosc spada, oborty ma, no ale wiadomo nic nie moge zrobic to sie zatrzymuje, gasze, odpalam ponownie i jade :) z zapalona lampką. czasami dzieje sie ze zdarzy mi sie tak z 3 razy na 30km a innym razem jezdze tak 2 tyg bez problemu z zapalona lampka lub nie. poczytalem ze moze to byc sonda przed lub za katem, a w em2 nie mozna zrobic samodiagnostyki, rzekomo. wiec zgadzacie sie pany ze to bedzie sonda ? jesli tak to co zrobic z tym problemem zeby bylo dobrze, kupic nowa sonde, ktora? i jakiej firmy, mysle ze lepiej zaplacic wiecej a pewniej.
1.7 em2 2002

tomek
27-03-13, 15:39
Może to być sonda, ale nie musi. Dobrze by było podpiąć auto pod kompa - ja używam do tego zwykły interfejs diagnostyczny oparty na ELM327.
Skąd kolego jesteś?

czolg
27-03-13, 15:42
dolnyslask/lubin, bylem w hondzie sie pytac ile diadnostyka to zawolali 150zl.

tomek
27-03-13, 15:43
szkoda, ze nie bliżej Krakowa to bym Ci użyczył interfejsu - ale może ktoś na forum z Twoich okolic się odezwie to pomoże.

Dobrze wyposażyć się w takowy interfejs - bardziej opłacalne niż wizyta w aso. Koszt takiego interfejsu to rząd 70-80 zł - oczywiście można nim zrobić tylko podstawowa diagnostykę tylko silnika, ale wystarcza w zupełności.

czolg
27-03-13, 16:08
tak za twoja sugestia spojrzalem na te interfejsy i trafilem na taki ciekawy mysle, fakt ze kosztuje $, ale jak dobrze rozumiem jest to inwestycja w przyszlosc bo mozna go podlaczyc do wiekszosci aut dostepnych na rynku, nie tylko hondy.
http://allegro.pl/interfejs-kabel-elm327-obd2-diagnostyka-cd-honda-i3128198828.html

bastian1982
27-03-13, 16:31
Ja za poradą kolegi z forum nie jakiego ddeenniiss kupiłem coś takiego http://allegro.pl/elm-327-bezprzewod...991459534.html i załatwiłem sobie pełną wersje TORQUE PRO na androida (moge sie podzielić plikiem) .Działa świetnie nie tylko w hondzie. Na przyszłość wiesz co jest grane z chekiem

pawelu71
27-03-13, 19:37
Mam podobny problem.Check pali sie non stop...sprawdziłem w warsztacie i okazało się,że to sonda za katem. mechanik twierdzi,że trzeba szybko wymieniać bo spalanie będzie duże ale ja ostatnio tankowałem pod korek i jest ok. w trasie 5,6/100km spokojna jazda.Sonda NGK 0045 ok. 400zł Denso zamiennik bez wtyczki 240zł (mech. nie poleca).Może koledzy pomogą gdzie kupić taniej...jakiś namiar na sklep?

kurak91
27-03-13, 21:01
podobno powinna byc orginalna sda taka jak siedzi ale jak kupile bosha cos kolo 200 moze troche wiecej i jest oki

tomek
27-03-13, 21:19
tak za twoja sugestia spojrzalem na te interfejsy i trafilem na taki ciekawy mysle, fakt ze kosztuje $, ale jak dobrze rozumiem jest to inwestycja w przyszlosc bo mozna go podlaczyc do wiekszosci aut dostepnych na rynku, nie tylko hondy.
http://allegro.pl/interfejs-kabel-el...128198828.html

przyznam szczerze, ze nie wiem za co tyle kasy - jest to zwykły ELM327. Po co tyle przepłacać? Są tańsze. Tutaj zapewne cenę winduje program, ale przy pomocy dobrodziejskieg wujka google nie ma żadnego problemu z zaopatrzeniem się w odpowiednie programy - polecam PCMSCAN /służę nr seryjnym na PW/ oraz SCANTOL.NET.
Owszem interfejs można podłączyć do każdego auta z szyną can OBD2 - czyli do każdego auta po 2000 r. Niestety służy on tylko do diagnostyki silnika i żadnego dodatkowego osprzętu nim nie zdiagnozujemy - ale wg mnie stanowczo on wystarcza.

genior
27-03-13, 23:51
podobno powinna byc orginalna sda taka jak siedzi ale jak kupile bosha cos kolo 200 moze troche wiecej i jest oki

niesamowite!

LemonR
28-03-13, 18:32
...że to sonda za katem. mechanik twierdzi,że trzeba szybko wymieniać bo spalanie będzie duże ale ja ostatnio tankowałem pod korek i jest ok. w trasie 5,6/100km spokojna jazda...

Sonda za katem nie ma wpływu na spalanie.

mloodzian
29-03-13, 07:54
dokładnie tak jak mówisz LemonR bo sonda nr 2 jest sonda diagnostyczną

czolg
30-03-13, 12:12
o jak bardzo zwiekszonym spalaniu mowimy?
bo u siebie nie zauwazylem takowego, wiec bylaby to sonda przed katem...

bunkerites
30-03-13, 18:55
przy popsutej sondzie spalanie potrafi skoczyc do 13 litrow.Przypomne ze sonda ORI kosztuje 900zl :)

LemonR
30-03-13, 19:04
Nie strasz! Pierwszy sklep z brzegu i jest za 616zł
http://swiece.e24h.pl/product_info.php?products_id=2870
900zł to chyba w ASO, kupuje ktoś tam jeszcze części?

tomek
01-04-13, 15:34
kupuje ktoś tam jeszcze części?

ja nie :)

Awisn
26-04-13, 03:34
Sonda za katem nie ma wpływu na spalanie.

U mnie sprawa wygląda dość dziwnie, bo zapala mi się check co jakiś czas (zwiększa mi się wtedy spalanie), pojechałem więc na diagnostykę i "komputer" pokazał błąd sondy numer 2, a ja wnioskując na chłopski rozum uznałem, że to sonda za katem:P Czyli sonda numer 2 to przed katem? Spalanie wzrasta tak do 12-13l.

DŻEJKU
28-04-13, 10:33
ja bym się bardziej przyjrzałał katalizatorowi a nie sondzie. Wiele sond jest wymienianych bezpodstawnie bo komp czesto wywali błąd sondy gdy problem jest z elementami powiazanymi z nią czyt. czujnik temperatury bądź niesprawny katalizator

Ja uważam, że jesli sonda ma kolory kabli np. 2 x biały, czarny i szary to bez problemu mozna zastosować uniwersalną sondę np. NGK (ja u siebie w sklepie takie sprzedaję po 160zł)

Jedynie gdy sonda ma kable kolorowe (zielony, czerwony etc) oznacza, że jest rezystancyjna i żaden zamiennik uniwersalny nie wchodzi w grę

Awisn
29-04-13, 16:01
Nie wiem czy to ma związek z katalizatorem, ale po dłuższej jeździe śmierdzi mi jakby spalenizną spod samochodu, mniej więcej na wysokości kata najbardziej czuć ten smród.

czolg
01-05-13, 19:43
a u mnie problem przestal sie pojawiac odkad zrobilo sie cieplo, czyli juz ponad miesiac ani razu zadnego checka czy szarpania.

Wujekstach
12-05-13, 00:10
Ja dziś kupiłem Civica 1.4 z 2001 roku, i po radosnym jeżdżeniu wywaliło mi engine check'a. Co prawda przyjechałem na parking, poszedłem do sklepu, po powrocie trzymałem auto na "zapalonych kontrolkach" i wtedy po opaleniu on nie zgasł. Najlepiej od razu diagnostyka?

Luppus
17-05-13, 14:58
a u mnie problem przestal sie pojawiac odkad zrobilo sie cieplo, czyli juz ponad miesiac ani razu zadnego checka czy szarpania.

Kolego, pierwsze to sprawdź świece. Ja miałem taki objaw sporadycznie, że mi dojeżdżało do 2k obrotów i zaczynał się dusić. Szybka diagnostyka, przerwa na świecach ponad 1,5mm, więc wymiana świec i po problemie.
Odnośnie sondy lambda również się wypowiem, bo wymieniłem w tym tygodniu. Miałem błąd P0141, czyli grzałka sondy diagnostycznej. Do wyboru NGK lub DENSO - nie ma zamiennika BOSCH!!!!!!!!!!! oryginalnie jest NTK czyli NGK. W ASO kupicie po prostu NGK, tylko 2x drożej :) Więc tak, NGK kosztuje około 370zł, na allegro znalazłem za 375. Jednak wziąłem zamiennik DENSO (assembled in USA) za 165zł w miejscowym sklepie, na alledrogo też po tyle widziałem. Różnica polega na tym, że NGK posiada wtyczkę, DENSO trzeba dorobić ze starej sondy. Po prostu odciąć stary przewód i dorobić wtyczkę do nowej sondy, ot 15 minut. W komplecie jest wszystko razem z instrukcją, ja zaciskałem zaciskarką :) Największym problemem jest wykręcenie starej sondy, ja na podnośniku to zrobiłem, ale dobrze jest wjechać na kanał. Przeszkadza blacha od osłony kata, jeśli jeszcze ją macie :D z racji przewodu męczyłem się kluczem widlastym, ale siła razy gwałt i powoli poszło. WD 40, pałka drewniana i odkręcone. Jeśli macie jednak osłonę kata, to pozostaje odcięcie przewodu przy samej sondzie i wtedy jakimś dłuższym nasadowym nr 22, bo potrzebny klucz to właśnie 22. To chyba wszystko, wymiana, kasowanie błędu i to wszystko, wszystko gra :)
Wybór wg uznania :) moim zdaniem nie ma sensu przepłacać, ale NGK spokojnie można zamówić, tylko droższa, ale obejdzie się bez przeróbek. odradzam jazdę z uszkodzoną sondą, bo skutkuje wyższym spalaniem. Sonda diagnostyczna również wpływa na spalanie, bo daje złe odczyty i komp jest błędnie sterowany. U mnie sporo wzrosło zużycie i się po prostu nie opłaca. Jak chcecie numery sond to na priva, bo nie mam przy sobie, chyba że później dopiszę :)

POZDRO :)

LemonR
17-05-13, 20:08
Jeśli masz to zapodaj symbol tej sondy Denso nigdy nie wiadomo kiedy się przyda.

Luppus
18-05-13, 02:54
Gdyby komuś trzeba było, do silników naszych EM2 z D17 podaję zamienniki DENSO i NGK, koszt DENSO około 165zł, NGK (NTK) około 375zł
DENSO DOX-0121 - przed katalizatorem
DENSO DOX-0109 - za katalizatorem
NGK OZA668-EE12 - regulacyjna (przed katem)
NGK OZA669-EE11 - diagnostyczna (za katem)

EFKA5
18-05-13, 16:56
Ja za NTK płaciłam niecałe 200 zł ( przed katem) i hula bez problemu już 3 lata ;)

Luppus
21-05-13, 21:51
Ja za NTK płaciłam niecałe 200 zł ( przed katem) i hula bez problemu już 3 lata ;)

Efka, gdzie kupowałaś tą sondę tak z ciekawości, bo ja znalazłem tylko jedną NTK na alledrogo pasującą do D17, dokładnie OZA669-EE11 i kosztowała 375zł

EFKA5
22-05-13, 14:35
Ja nie kupowałam, tylko mój mechanik, to była uniwersalna 4-żyłowa NTK..jakiś czas później identyczną wymieniał mój Witek do swojej MB i też sprawowała się bezproblemowo