PDA

Zobacz pełną wersję : vtec na stałe



Mc.Arthur
25-03-13, 11:51
witam,
mam takie pytanie czy można podłączyć vtec-a na stałe, podać napięcie pod zawór tak by chodził on bez przerwy, sprawa dotyczy silnika sohc. jakie to niesie za sobą konsekwencje, czy daje jakiś znaczący efekt...itd
bo natrafiłem na gości który się upiera że można tak normalnie jezdzic

luchuma
25-03-13, 11:55
mam takie pytanie czy można podłączyć vtec-a na stałe, vtec i tak sie wlacza dopiero powyzej temp 70*C


czy daje jakiś znaczący efekt... nie

Michał102
25-03-13, 11:59
jakie to niesie za sobą konsekwencje,

Poza tym, że zniszczysz silnik, to żadne:)

Mc.Arthur
25-03-13, 12:00
ale gościu nie ma żadnego dodatkowego sterowania pod vtec w aucie, komputer go nie obsluguje i uwaza ze jezeli podlaczyl napiecie pod zawor to vtec dziala u niego przez caly czas w pelnym zakresie obrotow

Michał102
25-03-13, 12:01
Żal mi tego gościa;)

VTEC to nie tylko sam zawór i krzywki na wałku... to też odpowiednie mapy paliwa w kompie itd.

Mc.Arthur
25-03-13, 12:06
osobiście też tak uważam ale nie czuję się żadnym znawcą w dziedzinie mechaniki dlatego czasem wolę zasięgnąć języka

karas
25-03-13, 12:57
moze ma vtec'a-e tzn d15z1/z3/z6/z8 lub d16y5 wtedy podpiecie zaworu vteca na stale powoduje ze auto caly czas chodzi na 16v a nie na 12v w zaleznosci od obciazenia silnika

yautja
25-03-13, 13:03
Można podpiąć na stałe napięcie pod zawór i się załączy niezależnie od obrotów. Można mieć vteca nawet na jałowych ;) Gdzieś czytałem o np. D15Z6 na gaźniku (blok D15B3, głowica z6 z "ręcznie" podpiętym zaworem na przycisk) i podobno jeździło. Dać się da ale nie ma to sensu. Powinno to działać dopiero w momencie, kiedy jest potrzebne, czyli kiedy standardowe krzywki już "nie dają rady".

Van_Dal
25-03-13, 14:39
VTEC podpięty na stałe obniża !! moc, nic to nie daje a nawet obniża osiagi, moment drastycznie spada, auto leniwiej wchodzi na obroty
VTEC-E podpięty na stałe zwiększa spalanie i zmniejsza moment na niskich obrotach

po to taka rzecz jest sterowana przez skomplikowany komputer i program żeby było dobrze
przy vtec'u nie zmienia sie tylko praca zaworów ale także zostaje zwiększona dawka paliwa i nieznacznie wyprzedzony kąt wyprzedzenia zapłonu
więc nie poprawiajcie inżynierów z hondy bo oni się głowili masę czasu żeby było dobrze. Nie zwiększycie mocy w ten sposób a bardzo łatwo ubijecie silnik

P. S. Mc.Arthur jak nie znasz się to nie siej głupot, ale to że chcesz sie dowiedzieć to akurat dobrze

Szczery
25-03-13, 15:45
Albo ten gościu magik skolowal sobie sam silnik vtec-e (popelnioajac blad przy doboze zamiennika) bo mu jego df15b7 padlo i podlaczyl to "jakos" pod tanta wiazke i musial tak zrobić by auto jakos jezdzilo wogole :D

markotny
25-03-13, 15:54
VTEC to nie tylko sam zawór i krzywki na wałku... to też odpowiednie mapy paliwa w kompie itd.

przy vtec'u nie zmienia sie tylko praca zaworów ale także zostaje zwiększona dawka paliwa i nieznacznie wyprzedzony kąt wyprzedzenia zapłonu

Chyba wszystko w temacie. Inteligentna osoba wyciągnie właściwe wnioski i odpuści sobie takie pomysły. Pozostali zrobią po swojemu:D

Ziomek chciał coś takiego zrobić w hybrydowym setupie d15a6. Zrezygnował.

Mc.Arthur
25-03-13, 22:54
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Van_Dal nie sieję głupot, po prostu chcę się czegoś dowiedzieć i po to między innymi są takie fora. Nie wiem czy zauważyłeś ale mój post opisujący te sytuację wyrażał wiele wątpliwości...staraj się czytać ze zrozumieniem i nie rzucać bezpodstawnych oskarżeń.

Van_Dal
25-03-13, 23:54
wiesz to że ty myślisz ze to opisuje z wątpliwościami to nie znaczy ze wyszyscy, ale nie róbmy oftopa

DiabloR
26-03-13, 12:41
a zastanowiłeś się ile by palił ten silnik jakby non stop śmigał na Vtecu?:d;o;o

Mc.Arthur
27-03-13, 22:53
DiabloR nie , nie zastanawiałem się nad tym bo szczerze mówiąc mało mnie to obchodzi

karas
28-03-13, 10:17
witam,
mam takie pytanie czy można podłączyć vtec-a na stałe, podać napięcie pod zawór tak by chodził on bez przerwy, sprawa dotyczy silnika sohc. jakie to niesie za sobą konsekwencje, czy daje jakiś znaczący efekt...itd
bo natrafiłem na gości który się upiera że można tak normalnie jezdzic


DiabloR nie , nie zastanawiałem się nad tym bo szczerze mówiąc mało mnie to obchodzi

to po co zakładales ten temat ??

blessu
28-03-13, 15:50
Chociażby, żeby się dowiedzieć czy Ci "goście" mają racje i nabyć trochę argumentów na rozmowę z nimi... proste ;p

Mc.Arthur
29-03-13, 00:26
blessu dzięki za pomoc;)
koleś chciał wcisnąć mojemu znajomemu taki silnik i od ten temat.

pytonmt
07-07-13, 10:03
odgrzeje starego kotleta:P ze względu na to ze szwagrowi zdechł silnik w jajku miał tam D15b2 po pieniądzach dorwał silnik D15Z1 i jakiś tam jego znajomy czarodziej poskładał to tak ze do gołego bloku D15Z1 podpiął części z wcześniejszego D15b2(kolektor ssący,gaźnik podkreślę,wydechowy itp i na kompie kompie z b2) jakoś to się toczy ale marnie .Czyli vtec nie jest podpięty w ogolę i auto na 12 zaworach jeździ.czy w tym wypadku podpiąć vtec na stałe ma sens?

Rutus
08-07-13, 18:52
nie ma sensu moim zdaniem :) przeczytaj wszystkie posty tutaj i wywnioskuj :)

Saiti
08-07-13, 18:59
czy w tym wypadku podpiąć vtec

Będzie lepiej ale i tak niedobrze, bo kompresję maja inne te silniki i inaczej paliwko podawane.

bednar_ek35
08-07-13, 21:22
No to ten czarodziej niezłego mixa yebnął,Z1 na osprzęcie i kompie z B2 nie ma prawa dobrze sie turlać.

pytonmt
08-07-13, 22:29
no jak to zobaczyłem pierwszy raz i powiedziałem mu co to wyczarował i ze to jechać raczej nie będzie to się szwagier nie ucieszył.jak to cokolwiek polepszy to mu to podepnę.byle do zimy się dotoczył bo później ponoć zmienić ma na VI gena:)

bednar_ek35
08-07-13, 23:07
I tak to nic nie zmieni,słupek jest od eco-vteca a cała reszta od dwu punktowego wtrysku.
Jedyne mądre rozwiązanie to słupek od B2 dobrym stanie ew.przeróbka wiązki na pełny wtrysk+osprzet z tego Z1+komp.z Z1.