Zobacz pełną wersję : Czy regulowac zawory?
Mam dylemat, w poprzedniej Hondzie civic 1996 r., wyregulowalem zawory. Po regulacji nie chcial odpalac etc, przed regulacja z autem nie bylo problemu. Teraz ma Civica z 2004 roku. Zawory powinno sie regulowac w/g instrukcji co 40 tys km. Minal przebieg ich regulacji. Czy powinnem je wyregulowac skoro chodzi i odpala bez zarzutu? Mam wrazenie ze nie potrzeby na razie ich regulowac, bo auto dziala ok, a jak je znow wyreguluje to moze znow zawodzic/ jak sie nic nie dzieje to regulowac koniecznie zawory patrzac na przeglad czy nie regulowac skoro auto dziala bez zarzutu?
Jak nie masz o tym bladego pojęcia i w poprzednim aucie ustawiłeś tak, że nie chciało odpalić, to lepiej zleć robotę komuś kto się na tym zna.
Ja chciałem wyregulować zawory w ASO przy 100 tys (pierwszy raz od nowości) ale nie było czego regulować bo wszystko było elegancko.
Zawsze warto jest sprawdzić ustawienie zaworów. Nie zawsze regulacja jest konieczna - można zrobić wiele tys. i luzy są prawidłowe, ale można to stwierdzić tylko szczelinomierzem a nie na słuch. Ważne aby luzy na zaworach były takie jakie powinny być - jest tutaj trochę aptekarskiej dokładności, gdyż niewielka różnica luzów odbija się na eksploatacji itd.
Prawda jest taka, że nie powinno się czekać aż konieczność regulacji będzie stwierdzona "na ucho".
Popieram przedmówcę - jak w poprzedniej hance tak wyregulowałeś, że nie odpaliła - lepiej niech to Ci zrobi ktoś kto ma doświadczenie. Nie mniej jednak jak masz szczelinomierz i zacięcie do tego to do roboty - tylko po ustawieniu sprawdź ze dwa razy :)
Luzy były sprawdzane szczelinomierzem a nie na słuch. Niemniej popieram, że warto to sprawdzać częściej niż raz na 100tys, bo nie ma reguły i każdy samochód jest eksloatowany inaczej.
Dokładnie jak wyżej. Ja zawsze sprawdzam przy wymianie paska rozrządu lub gdy mam ściągnięta pokrywą zaworów.
Dodam ze luz zaworow ustawial mechanik ktory naprawia od lat japonskie auta. Luz mozna sprawdzic, ale jak nie beda wymagac regulacji to powinno sie zalozyc nowa uszczelke najlepiej oryginalna za oik 100 zł, wiec poczekam faktycznie i sprawdze gdy bedzie okazja przy zdjetej pokrywie.
powinno sie zalozyc nowa uszczelke najlepiej oryginalna za oik 100 zł
- już wiele razy przejechałem się na nowych uszczelkach, gdyż po-prostu przeciekały i wracałem do starych /niejednokrotnie oryginalnych od nowości/ które zdawały egzamin. Najlepszym i najekonomiczniejszym sposobem a zarazem sprawdzonym jest założyć starą uszczelkę na sylikonie technicznym.
bunkerites
25-03-13, 15:23
mam uszczelke za 30 zl i nie cieknie:)
Ja mam nową i też nic nie cieknie :)
Panowie - prawda jest taka, że Honda to Honda :) Tutaj zarówno stare jak i nowe nie ciekną :) choć raz w 5 generacji miałem przypadek, że nowa ciekła a stara po założeniu nie :)
Pisząc powyższe miałem na uwadze wiele przypadków tego typu w innych markach np. Fiat - tuta opcja z sylikonem zawsze się sprawdzała.
Wystarczy palcem przejechać sylikonem wysokotemperaturowym czerownym i nic nie cieknie na uszczelce nawet 14 letniej ; ) A jak gośc naprawiał japońskie auta to wątpie, że przyczyną były zawory, bo musiałby być głupi, żeby to spartolić.
Ja mam przelatane 95tyś od nowości (2003) i zawory nie były nigdy regulowane.Jak była gwarancja to serwisowałem w aso , zawsze mówili,że zawory ok. Potem regularnie sprawdzane i też ok. do dnia dzisiejszego...także każdy civic jest inny.
Krzysztof1969
28-03-13, 11:55
Oj!? Panowie czytam i nie wierzę? Po pierwsze nie ma co oszczędzać na regulacji zaworów i najlepiej udać sie do ASO koszt to jakies 250zł wraz z uszczelką no i pewnosć że jest dobrze plus gwarancja. Ja na takich regulacjach byłem dwa razy i nie ma żadnych problemow. Po regulacji zaworów silnik chodzi o wiele ciszej. Uszczelki nie smaruje się w koło a tylko w zakolach. Na liczniku mam 190 tyś samochód nabyłem jak miał 104 tyś. Nie jestem milionerem ale uważam że nie ma co oszczędzać na jakby nie było najtańszych usługach ASO szkoda nerwów.
i pewnosć że jest dobrze plus gwarancja.
z tym to jest różnie - jak zrobię sobie sam to wiem że jest dobrze.
ASO nie zawsze znaczy profesjonalizm i wiedza - nikt się nie rodzi z wiedzą, którą gdzieś kiedyś trzeba zdobyć.
A w kwestii regulacji zaworów to nie uważam, żeby było to specjalnie trudne i skomplikowane - można spokojnie samemu to sobie zrobić jak i wiele innych podstawowych rzeczy.
Krzysztof1969
30-03-13, 21:30
Prawda jeśli jestes mechanikiem lub masz gdzie to robić, masz narzędzia, wiedzę, drugi samochód w razie czego. Jeśli policzysz teraz wszystko co Ci jest potrzebne wyjdzie ci drożej. I nie sądzę aby w ASO nie umieli wykonac podstawowej regulacji tutaj chyba przesadziłeś. Mówimy o ASO Hondy jak rozumiem.
tutaj chyba przesadziłeś.
na pewno są ASO, które można polecić gdyż zawsze profesjonalnie i z dużym doświadczeniem podchodzą do każdego przypadku - nie mnie jednak są niestety i też takie w których pracują niedoświadczeni mechanicy, którzy psują renomę ASO. Dotyczy to nie tylko ASO ale wszystkich zakładów mechaniki pojazdowej. Mógłbym tutaj podać kilka przykładów i to nie tylko ASO Hondy, na przykładzie których niektórzy tutejsi forumowicze wykazują o wiele większa wiedzę i umiejętności.
Prawda jeśli jestes mechanikiem lub masz gdzie to robić, masz narzędzia, wiedzę, drugi samochód w razie czego
Do podstawowych czynności naprawczych do których ja zaliczam ustawienie zaworów - nie trzeba mieć super wiedzy czy być mechanikiem. Owszem trzeba mieć narzędzia, ale bez przesady - do podstawowych czynności spokojnie wystarczają małe komplety ogólnie dostępnych kluczy. Jak ktoś chce coś samemu pogrzebać przy aucie to na pewno takowe klucze nie stanowią jakiegoś problemu - jest to inwestycja na długie lata.
Oczywiście do wszystkiego nie wystarczą tylko chęci ale i trzeba mieć pewną smykałkę i umiejętności powiedzmy "techniczne" - jak ktoś nie ma zielonego pojęcia o czymkolwiek to na pewno nie polecam zabawy w mechanika tylko skorzystanie z warsztatu.
Jeśli policzysz teraz wszystko co Ci jest potrzebne wyjdzie ci drożej.
no jak ktoś nic nie ma, nawet podstawowych kluczy no to klops, ale tak jak pisałem powyżej warto zaopatrzyć się w podstawowe zestawy kluczy bowiem jest to inwestycja na wiele lat. Ponadto do ustawienia zaworów /oprócz oczywiście szczelinomierzy/ nie trzeba nic nadzwyczajnego.
Ja też wszystkich kluczy czy narzędzi nie mam - czasami sporo czasu poświęcam na dorobienie sobie takiego klucza i narzędzia - i w tym jest cala zabawa :)
Krzysztof1969
02-04-13, 16:43
Które ASO Hondy uczyniło krzywdę twojej Hondzie? Myslę że nigdy nie byłeś w ASO chyba że miałeś nowe auto. Większośc posiadaczy samochodów nie ma o nich zielonego pojęcia. Ci zaś którzy grzebią po forach to jest ten mały procent który część usterek robi we własnym zakresie, używając narzędzi posiadanych w domu jak ja. Z tym że zawory wolę regulować w ASO. Raz na 40 -50 tys stać mnie żeby zaszaleć i nie babrać się w smarach.
bunkerites
02-04-13, 19:02
jaki koszt w aso jest za robocizne ?
Które ASO Hondy uczyniło krzywdę twojej Hondzie?
Na szczęście z uwagi na moją przezorność - żadne :)
Nie będę się rozpisywał ale podam dwa przykłady:
- miałem stuki z przodu na nierównościach, wszystko sprawdziłem i nie wiedziałem co jest przyczyną - ostatecznie pojechałem do ASO /Wieliczka k.Krakowa/, chyba wszyscy z serwisu szukali co i jak i nic nie znaleźli, a na moje pytanie czy może aby przekładnie kierowniczą nie należało przesmarować - usłyszałem, że nie wolno smarować i nic tam robić, oczywiście za oględziny mnie skasowali. Po powrocie do domu wziąłem sprawę ostatecznie w swoje ręce - przesmarowałem przekładnię i do dzisiaj mam spokój.
- bujał mi się fotel kierowcy, pojechałem do ASO /N. Huta/ i bez dwóch zdań wcisnęli mi tuleje /nie maly wydatek/ zapewniając że to one są przyczyną - po wymianie dopiero zaczęło bujać. Szkoda gadać.
NIGDY WIĘCEJ ASO!!!!
bunkerites
14-04-13, 09:42
Co do fotela.Jesli zaczyna sie bujac itp to nalezy go wymienic..Omijac ASO! masz racje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.