PDA

Zobacz pełną wersję : Wysokie napięcie na akumulatorze



pakultm
03-12-07, 12:36
Witam!

Posiadam Civica 1,6 iLs 1995
Mam następujący problem zdarzyło mi sie kilka razy nie odpalić samochodu z powodu rozładowanego akumulatora. Więc sprawdziłem akumulator: poziom elektrolitu był w normie.

Natomiast napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika wynosiło 14,75 V, a przy włączonych odbiornikach (światła. odtwarzacz, wentylator) wynosiło 14,25V. Wydaje mi się, że to za wysoki napięcie i jest winą stabilizatora napięcia.

Mam w związku z tym pytanie ile powinno wynosić napięcie maksymalne na akumulatorze przy sprawnym stabilizatorze napięcia . Jaki jest koszt nowego stabilizatora napięcia+ robocizna.

Muszę jeszcze dodać, że wogle z elektryka jest coś nie tak bo kontrolka od świateł mi się nie świeci. Czasem nie działa obrotomierz.

skolopendra
03-12-07, 12:43
jak dodasz gazu i nie przekroczy tej wartości
14,75 V
to powinno być ok
jest to max napięcie ładowania aku,jeśli przekroczy to oczywiście reg do wymiany

pakultm
03-12-07, 13:12
Ja słyszałem ze stabilizator napięcia nie może przepuścić większego napięcia niż 13.9 V. Więc ta wartość wydaje się zbyt duża zwłaszcza na wolnych obrotach.

seawater
03-12-07, 23:36
Na alternatorze powinno (chyba nawet MUSI ) być podane znamionowe napięcie na naklejce/tabliczce. Norma to zdaje się z reguły 14,4V więc u ciebie nie jest źle. Do informacji "słyszałem, że" lepiej podchodź z dystansem, bo takie zasłyszane działają najczęściej na zasadzie głuchego telefonu ;)
Gorzej, jeśli regulator dawałby napięcie koło 16V bo wtedy akumulator gazuje jak głupi i może go rozsadzić (jak kupowałem akku to facet pokazał mi taki po eksplozji - ciarki przechodzą)

Wally
04-12-07, 08:01
Ja słyszałem ze stabilizator napięcia nie może przepuścić większego napięcia niż 13.9 V. Więc ta wartość wydaje się zbyt duża zwłaszcza na wolnych obrotach.

zle slyszales bo wowczas aku bylby stale niedoladowany. 14.2-14.5 jest optymalne, moim zdaniem 14.75 to juz troche za duzo i przy skromnym uzywaniu odbiornikow elektrycznych, moze przy dluuuuugiej trasie dojsc to zagotowania elektrolitu i nadmiernym wyparowaniu wody z aku.