PDA

Zobacz pełną wersję : skrzynia d13 a spalanie



poincik
21-03-13, 00:50
na wstepie mowie ze tematy skrzyni od d13 przegladam od 2 dni i nie znalazlem konkretnej odpowiedzi. Mam coupeje z silnikiem d15b7 seria. Glownie smigam po miescie ale 2-4 razy w roku traska gdzies nad morze sie trafi. Latam w trasie do 120km/h (wiadomo ze czasami ktos podpusci itd...) i moje pytanie czy mocno podskoczy spalanie przy skrzyni d13 w miescie i na trasie litr/dwa litry wiecej, mniej? czy mocno uciazliwa jest taka podroz?

Michalll_1991
21-03-13, 00:59
wpierw miałem serie z b7, teraz mam przełożenie główne z noblessee4,437 i 5-bieg 0,75. spalanie w miescie -to samo, w trasie- moze 0,5l. ostatnio mialem trase ~110km/h 400km i ~zakorkowane miasto w szczycie ~40km. to w 4 osoby spaliła 7,05l./100km

Samo spalanie nie jest uciazliwe jak trasa zdarza sie z czasu, ale przy mojej 5. troche irytują obroty tak od 120 bo juz 4tys obr

poincik
21-03-13, 01:07
o widzisz chłopaku to się nazywa konkretna odpowiedz (widzialem twoja furke obok biedry, obok andera w olsztynie). Przemysle jeszcze temat zeby kupic skrzynie d13 i wlozyc sama piatke np z tej co mam powinno rozwiazac problem, bo budowa hybrydy z 3,4 od crx 5 od czegos tam itd, itd, to dla mnie troche przerost formy przy 1.5, ale majac dwie skrzynie na stole mozna juz cos sensownego rozkminic.

dzieki za odpowiedz

artek0903
21-03-13, 09:39
jak już i tak wyciągasz i rozbierasz skrzynie to dołożenie 3 i 4 z rexa jak najbardziej nie jest przerostem formy nad treścią, z jakikolwiek silnikiem miało by to być spięte...

kuster
21-03-13, 12:20
Zamiast 3 i 4 z rexa to lepiej w nowe łożyska zainwestować :P

Brylant1
21-03-13, 12:30
Owszem nowe lozyska tez by sie przydaly ale 3i4 z rexa nie jest przerostem formy nad trescia.

MarianoItaliano
21-03-13, 12:32
Ja też mam u siebie skrzynie z D13 z FD 4.4 i nie narzekam na spalanie. Nie zmieniło się prawie wcale. Śmigam i po mieście i w trasie. Ta skrzynia to dobra rzecz przeciwko fotoradarom. Jedziesz sobie 90 km/h na piątym biegu i masz ~2.6 tys obrotów. Jak chcesz przekraczać przepisy, to wyższe obroty i wyższe spalanie blokuje heheh :p
A tak serio, to bardzo dobry modzik. Zobaczysz jak auto się ożywi. O spalanie nie musisz się zamartwiać, bo nagle nie podskoczy Ci do 11 litów na setkę ;)

artek0903
21-03-13, 13:38
łożyska to oczywista oczywistość, jak robić to raz a dobrze ;)

karas
21-03-13, 14:38
spalanie nie powinno Ci jakos drastycznie wzrosnac. Skrzynia z d13 idealna jest do miasta ale na trasy to sie wogole nie nadaje. Jadac 130km/h - 140km/h na 5 biegu np autostrada masz cos kolo 5tys obrotow jak masz zmieniony uklad wydechowy na "sportowy"+ parowe jest to poprostu nie do wytrzymania . Twoja skrzynia w d15b7 jest kompromisem pomiedzy osiagami a ekonomia i nie zmienialbym jej co innego gdybys mial ekono vtec'a albo jakies d14

Michalll_1991
21-03-13, 19:13
akurat przy d15 które do najmocniejszych nie nalezy, 3 i 4 ma sens jak nabardziej, jak zmieniłem skrzynie to naprawde pięknie sie napedza nie przekraczajac przy tym 3k rpm, do tej pory robi to na mnie wrażenie. Wiec radze Ci odłożyc moda troche i wsadzic 3 i 4 bo sa miodne. :)

ps: nie wiem gdzie mnie widziałeś (przy bartąskiej moze), nie kojarze andersa, jak chcesz mozna sie na spota ugadac obadasz sobie hybryde ;)

kuster
21-03-13, 20:21
Przechodząc ze skrzyni z d15 na np. Z d13 czy d14 i tak bez czuł różnice
Ja chce ogarnąć przełożenia
3.25
1.909
1.250
0.937
0.702
FD 4.437

Nie wiem czy na 100% dobrze napisałem ale jakoś tak ^^
I to bez przełożeń z crexa i tak powinienem czuć różnice

unique20
21-03-13, 23:34
dobrze napisales :P

Wolf-
23-03-13, 21:40
dluga piatka nie oplaca sie wzgledem krotkiej czworki bo gdy bedziesz mial juz odpowiednie obroty zeby wbic 5 bieg to okaze sie ze na piatce silnik bedzie mial zbyt niskie obroty i bedzie sie meczyl.

spalanie praktycznie nie zmienia sie.

Brylant1
23-03-13, 21:43
Dla uszu w trasie dluga piatka ma duze znaczenie.

Dissnej
24-03-13, 09:53
W swoim D14 powinienem mieć seryjnie FD 4.058 a jadąc 100km/h mam 2900 obr./min. Ktoś w innym temacie pisał, że taka sytuacja jest przy FD 4.25:confused:

rafal86
24-03-13, 10:08
ja mam fd 4,25 i przy 90km/h mam 2500 obr, pewnie przy 100km/h bedzie 2800-2900. Może ktoś wcześniej zmieniał skrzynie?

Brylant1
24-03-13, 11:43
Fd4.4 piatka 0.701 4tys obr- 135km/h

Michalll_1991
24-03-13, 13:52
Fd4.4 piatka 0,75 4tys or- 120km/h :) rozmnica widac znaczna

sparco
24-03-13, 13:58
u mnie przy 120km/h jest ~3700rpm fd4,4+5 0.750
100km/h przy ~3100rpm

Dissnej
24-03-13, 14:08
Może ktoś wcześniej zmieniał skrzynie?
Nic mi o tym nie wiadomo:/

Michał102
24-03-13, 22:25
4tys or- 120km/h

masakra - w trasie łeb roz*ebany:p

Brylant1
30-03-13, 19:32
Przy przelotowym wydechu napewno.

Michalll_1991
30-03-13, 20:15
ee tam jest głośno ale da rade :D

pole
03-04-13, 09:54
u mnie podobnie ;))
4tys - około 125-130 na blacie
jak kupiłem auto z jakimś modzonym przez "tunera" wydechem to ryczała jak subaru ale już sprawa ogarnięta