Zobacz pełną wersję : Ekojazda, czyli rekordy spalania
Witam,
Wiem ze na forum zwykle piszemy o tej bardziej ekscytujacej stronie motoryzacji, zwiazanej z osiagami, ale troche na przekor stwierdzilem ze fajnie by sie przyjrzec co uda sie wycisnac z naszych aut jak chodzi o ekojazde i minimalne spalanie.
Dzisiaj wyruszylem do pracy z mysla o maksymalnie ekonomicznej jezdzie, z zachowaniem wszelkich regol ekojazdy.
Oczywiscie do osiagniecia naprawde niskiego spalania potrzeba dosc specyficznych warunkow – w moim przypadku jade 12km, mam po drodze 4swiatla, ale wiekszosc jade po obwodnicy gdzie nie ma skrzyzowan, a dzisiaj nie bylo korkow. Generalnie jechalem z max dozwolona predkoscia (pomiedzy 80 a 120km/h), zero gwaltownych przyspieszen i staralem sie nie dotykac pedalu hamulca jezeli to nie bylo konieczne.
Wynik? Zobaczcie sami (ja sie bardzo zdziwilem!) – silnik 1.8 dla przypomnienia:
Uda sie komus lepiej?:p
http://img442.imageshack.us/img442/623/001imw.jpg
utrzymaj wynik w okolicach 5l z calego baku to bedziemy mogli rozmawiac o czyms rzeczywistym
tak to ja moge zrobic spalanie 2,5l/100km na odcinku 10km as moze nawet mniej
druga sprawa to wskazania komputera nijak sie maja do rzeczywistosci wiec sugeruje zalozyc sobie konto na spritmonitorze, zawsze tankowac do pelna to zobaczysz jak to na prawde wyglada
ja mam srednia z 80kkm na poziomie 7,08 l/100km
A ja zmienie na Hondacie spobób mierzenia tej wartości i ci pokaże nawet 1L/100km średniej wartości, więc to nie jest miarodajne w ogóle.
Widze humor z rana dopisuje.
Wyluzujcie, to nie jest temat z podejściem naukowym i regulaminem którego trzeba przestrzegać...
Nie chodzi mi o pokazanie ile auto może spalić minimalnie, tez mogę wjechać na gore I z niej zjechać na biegu… 2,5l nie osiągniesz w normalnym ruchu.
Nie chodzi mi tez o pokazywanie ile mi auto pali średnio na dystansie 1000km, szczerze mówiąc to nawet mnie to jakoś ekstremalnie nie interesuje I na bank żadnych statystyk nie mam zamiaru prowadzić.
Bardziej chodziło mi o sprawdzenie (bardziej dla zabawy, weźcie poprawkę) ile w w praktyce stosując zasady ekojazdy może mi auto spalić (nawet wg wskazań kompa) na normalnym, codziennym dojeździe do pracy. Nie mam nawet zamiaru tego weryfikować na całym baku bo bym osiwiał i jak pisałem potrzebne sa specyficzne warunki na drodze – głownie płynny ruch innych pojazdów, na co nie mam wpływu.
Ale najlepsze jest to ze od Kwietnia do Listopada schodzę do 0 litrów na 100km, bo sie przesiadam na rower. :p
Wystarczy non stop hamować silnikiem ;) Nie czarujmy się - eko jazda to nie jest jazda....to katorga :p
Moja średnia z 76tys. km:
http://images.spritmonitor.de/289799_5.png (http://www.spritmonitor.de/en/detail/289799.html)
Trasa Zakopane - Szczecin we wrześniu ubiegłego roku i średnia 5,6 l.
trasa Kraków-Saint-Malo, na zachodzie Francji ,średnie prędkości: w Polsce 150km/h, w Niemczech 170km/h, później Francja 130, ogólnie komp pokazał po 2tyś km 6.4l/100
Jak będę wracał to postaram się zmierzyć rzeczywiste spalanie
A oto moje rekordy spalania http://www.motonotes.pl/8159b0adc084e8ad83c4d83d7c5298ac,29,1,Honda,Civic, 2445,car.html. Samochód w większości robi trasy, smiga na 0W20 +WS2 i to ten dodatek daje takie efekty, że spokojnie schodzi do 6,5l. Mój rekord to 5,8 na trasie. Wiadomo, żeby taki rekord osiągnąć należy stosować ecodriving. Tylko pamiętajcie, że eco nie równa sie emeryt stajl. Z moich obserwacji wynika, że jak kręci się do 3,5-4tys to pali mniej niż do 2,5.
utrzymaj wynik w okolicach 5l z calego baku to bedziemy mogli rozmawiac o czyms rzeczywistym
mkeyy...
http://img849.imageshack.us/img849/57/img1005s.jpg
492.2km na niecałej połowie baku - może być? przy ~850 zapaliła się rezerwa a licznik pokazywał 5.3L/100km
to ile te nasze baki mają, jak po 500km spaliłeś mniej niż jego połowę przy średniej 5,5 (27,5 litra) ;). Kiedyś jak już przejechałem na rezerwie 90km i tankowałem przed granicą ze Słowacją w Barwinku, to weszło 50,5 litra pod korek.
Nie wiem czy wy tak macie ale mi kreska od połowy zbiornika dużo szybciej spada niż w pierwszej połowie. Pierwsze 100km to kreska ledwo co drgnie.
Nie wiem czy wy tak macie ale mi kreska od połowy zbiornika dużo szybciej spada niż w pierwszej połowie. Pierwsze 100km to kreska ledwo co drgnie.
Mam tak samo, w dodatku zatankowanie full to grubo ponad pełny bak na wskaźniku ;)
mkeyy...
492.2km na niecałej połowie baku - może być? przy ~850 zapaliła się rezerwa a licznik pokazywał 5.3L/100km
jestem w szoku i wrecz wesze jekis podstep;)
ja nigdy swoim nie zrobiliem takiego wyniku a w koncu dyzel ma malo palic...widac marny ze mnie ekodrajwer:(
to ile te nasze baki mają, jak po 500km spaliłeś mniej niż jego połowę przy średniej 5,5 (27,5 litra) ;). Kiedyś jak już przejechałem na rezerwie 90km i tankowałem przed granicą ze Słowacją w Barwinku, to weszło 50,5 litra pod korek.
'równo z korkiem' mieści się jakieś 55-56l do baku, pojemność samego baku to podobno 50l, ale jeszcze trzeba doliczyć rurę od wlewu która wcale krótka nie jest
Nie wiem czy wy tak macie ale mi kreska od połowy zbiornika dużo szybciej spada niż w pierwszej połowie. Pierwsze 100km to kreska ledwo co drgnie.
jest to spowodowane tym, że najpierw paliwo obniża się w rurze od wlewu która jest wyżej od baku a to sprawia że pływak który znajduje się w baku nie obniża się wcale
jestem w szoku i wrecz wesze jekis podstep;)
ja nigdy swoim nie zrobiliem takiego wyniku a w koncu dyzel ma malo palic...widac marny ze mnie ekodrajwer:(
tutaj mam jeszcze takie zdjęcia gdzieś z wcześniej z tej wycieczki (widać trochę wskaźnik poziomu paliwa - i jak dużo ubyło od fulla po pierwszych 238km a i za ciepło nie było wtedy jak widać ;))
http://img10.imageshack.us/img10/8746/img0997wd.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/1128/img0998cy.jpg
Jakiś czas temu - 30min kitrania po torze:
http://zapodaj.net/images/09e3eb8c945f5.jpg
Czy ja robie coś źle...? :p
Ordi, wyzeruje kompa przy wypalaniu DPF'a to myślę, że przekroczę 20L/100 :D
W mieście nie sprawdzam, bo nie potrzebuje bujać się z pełnym bakiem ;) ale na trasie komp nic mi nie przekłamuję, wręcz zaokrągla w górę, do dziesiętnej wartości.
Ogólnie zauważyłem, mój dieselek lub obroty na poziomie 2700, wtedy pali najmniej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.