Zobacz pełną wersję : Dymek o poranku
CIVIC 2.2. 2007 160TYS
Witam, problem jaki mnie martwi to kopcenie przez kilka minut o poranku (szary dymek ) po jakims czasie przestaje kopcic ale zostaje malo przyjemny zapach przepalonego diesla . Moze jakies pomysly ????
to normalna opcja. Szary dym = para wodna która osadza się przez noc. Gorzej jakby był dym niebieski - spalany olej.
Zapach 'diesla' z rana to standard. Każdy samochód tak ma
Wiec problem porannego dymku mamy z glowy :) ale mocy zapach diesla utrzymuje nawet na rozgrznym silniku :(
może katalizator juz zuzyty
Przeszukalem kilka stron i znalazlem podobny problem :p a mianowicie koles wymontowal zawor EGR i przeczyscil -pomoglo :p
Weekend spedze u mechaniora ale wole sie nastawic finansowo :) wiec jak macie jakies pomysly to prosze o odp.
butler.gdansk
20-03-13, 05:04
Ja bym sprawdził kolektor wydechowy.
Trochę ciężko do niego dojść, ale jedna osoba na zimnym silniku niech dobrze przygazuje, druga niech zerka pod maskę czy jakiś dym się nie pojawia.
Przechodziłem to w zeszłym roku... U mnie był pęknięty
tak jak pisze butler - moze byc wina kolektora. w modelach 2006-2007 kolektor na jednym cylindrze byl spawany (nie calkowity odlew) i ten spaw lubil pekac. dopiero od 2008r wprowadzili kolektory cale odlewane i problem zniknal
butler.gdansk
20-03-13, 09:36
tak jak pisze butler - moze byc wina kolektora. w modelach 2006-2007 kolektor na jednym cylindrze byl spawany (nie calkowity odlew) i ten spaw lubil pekac. dopiero od 2008r wprowadzili kolektory cale odlewane i problem zniknal
Nie tylko na jednym cylindrze był fabrycznie spawany... Mam ten pęknięty teraz przed sobą i fabrycznie cały jest spawany z kilku elementów. Cała konstrukcja to w ogóle jakaś porażka...
Kolektor składa się z płyty która tylko w miejscach wylotu spalin z silnika krańcowych cylindrów (1 i 4) jest spawana do korpusu (i tam powstają pęknięcia na spawach), korpusu, jego pokrywy przyspawanej po całości dookoła, trójkątnej części przekazującej spaliny dalej do układu wydechowego oraz śrub.
Fotki jak wygląda pęknięcie dałem w temacie kolektora (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?124773-Jak-si%EA-dosta%E6-do-kolektora-wydechowego/page3&highlight=kolektor) żeby bajzlu nie narobić.
http://img705.imageshack.us/img705/4628/dsc03238qm.jpg
Witam ponownie, sprwadzilem i pod maska jest oki a zapaszek jest z rury wydechowej :(
Dodam, ze autko posiada a moze juz NIE!!! filtr czasteczek stalych
Witam ponownie, sprwadzilem i pod maska jest oki a zapaszek jest z rury wydechowej :(
Dodam, ze autko posiada a moze juz NIE!!! filtr czasteczek stalych
Czy zapaszek to zgniłe jaja, czy jak z kamaza.
Raczej Kamazik :p
Norma jak chcesz to go trochę na rozgrzanym pogazuj pod czerwone powinien wypchnąć sadze. Trochę to pomoże ale nie na długo. Zimny diesel tak będzie śmierdział przy rozruchu. No stress.
prędzej wypchnie/wypali sadzę pod obciążeniem - czyli wyjeżdżasz w trase, 3bieg i kita pod czerwone pole. To samo na 4ce. I tak kilka razy i będzie git :D
Poza tym, z rana smród diesla dookoła auta to standard. Dzieje się tak między innymi dlatego, że katalizator zaczyna działać sopiero od pewnej temperatury jak się rozgrzeje.
Wiatm ponownie, autko przepalone na trasie ;) WSZYSTKO GRA I BUCZY :) DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI - POZDRAWIAM
Wiatm ponownie, autko przepalone na trasie ;) WSZYSTKO GRA I BUCZY :) DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI - POZDRAWIAM
Jak masz filtr dpf, to samochod powinien byc regularnie przepalany na jakiejs krotkiej trasie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.