Zobacz pełną wersję : przejsciowka OBD0-->OBD1, schemat..
witam
czy ktos posiada schemat elektryczny przejsciowki z OBD0 do OBD1?? :speszony:
pozdrawiam!
skolopendra
02-12-07, 14:38
kiedyś widziałem rozpiskę,tylko nie jestem pewny czy to było ta tym forum :(
no wlasnie szukam, ale co znalezc nie moge.. :(
Panowie mały odkop w sprawie przejściówki OBD0=>OBD1. Jako, że w najbliższym czasie mam zamiar zrobić sobie przekładkę na MPFI rozważam kwestie zrobienia sobie takiej przejściówki. Poczytałem trochę tu i tam ale nadal mam kilka niejasności.
Rozumiem, że zastosowanie takiej przejściówki eliminuje konieczność wymiany wiązki kabinowej a silnikową trzeba by chyba jednak zmienić. Niektórzy piszą że trzeba zastosować resistor box natomiast w tekstach opisujących konwersję DPFI=>MPFI z użyciem nowych wiązek nic się o tym nie wspomina.
Znalazłem też kilka schematów przejściówki ale odnosiły się one do IV gen no ale OBD0 to OBD0 a ODB1 to OBD1 więc chyba w przypadku V gen będzie to wszystko pasować. Może ktoś już robił taką zmianę wykorzystując przejściówkę i rozwieje moje wątpliwości?
Siemma
Przejscowki sa ale OBD2>OBD1
Pokopalem znalazlem i mom :D mam usiebie w autku dokladnie tak zrobione i smiga jak zly..... teraz tylko dwa kabelki i mam V-teca ale do rzeczy wiazek wogole niezmienialem ....
Przedewszystkim podstawa skombinowac sobie kostki od wtryskow / napewno Komputer OBD1 kostka ( tam sa trzy ) co do reszty niepamietam ....... konwersja jest czasochlonna ale wykonalna troche lutowania itp.. i uwiezcie ciezko to robic z pifkiem ;) szal was ogarnie...
Pierwsza podstawowa sprawa nieciac odrazu wszystkich kabli przy kompie tylko na spokojnie sobie poopisywac i dopiero pojedynczo ciach i lut itp.... jest tego sporo.... i wymaga cierpliwosci....
Konwersje kostek, ( piny sa numerowane kolumnami czyli ):
1 3 5
2 4 6
Pierwsza od lewej jest kostka A patrzac na zlacze komputera , w obd1 nie ma kostki C i nazywa sie ona D
OBD-0 --> OBD-1
A01 - INJ #1 --> A01 - INJ #1
A02 - PG1 --> A23 - PG1
A03 - INJ #2 --> A03 - INJ #2
A04 - PG2 --> A24 - PG2
A05 - INJ #3 --> A05 - INJ #3
A06 - PCS --> A20 - PCS
A07 - INJ #4 --> A02 - INJ #4
A08 - LOCKSOL --> XXXXXXXXXXX
A09 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
A10 - EGR CSV--> A11
A11 - IACV --> A09 - IACV
A12 - FLR1 --> A07 - FLR1
A13 - IGP1 --> A25 - IGP1
A14 - FLR2 --> A08 - FLR2
A15 - IGP2 --> B01 - IGP2
A16 - GRD --> A26 - LG1
A17 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
A18 - GRD --> B02 - LG2
B01 - VBP --> D01 - VBU
B02 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B03 - ACC --> A15 - ACC
B04 - FANC --> A12 - FANC
B05 - ALT --> A16 - ALT
B06 - MIL --> A13 - MIL
B07 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B08 - ACS --> B05 - ACS
B09 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B10 - CYP P --> B11 - CYP P
B11 - FUSEBOX--> xxxxxxxxxxxx
B12 - CYP M --> B12 - CYP M
B13 - FUSEBOX--> B09 - STARTER
B14 - ALT --> D09 - ALT
B15 - Igniti --> A21 - ICM
B16 - VSS --> B10 - VSS
B17 - Igniti --> A22 - ICM
B18 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B19 - ELD --> D10 - ELD
B20 - SCS --> D04 - SCS
C01 - CKP P --> B15 - CKP P
C02 - CKP M --> B16 - CKP M
C03 - TDC P --> B13 - TDC P
C04 - TDC M --> B14 - TDC M
C05 - IAT --> D15 - IAT
C06 - ECT --> D13 - ECT
C07 - TPS --> D11 - TPS
C08 - EGR VLS--> D12
C09 - PA --> NOTUSEDXXXXX
C10 - BKSW --> D02 - BKSW
C11 - MILGRND--> D17 - MAP
C12 - SG2 --> D22 - SG2
C13 - VCC1 --> D19 - VCC1
C14 - SG1 --> D21 - SG1
C15 - VCC2 --> D20 - VCC2
C16 - O2S --> D14 - PHO2S
Tu jest opis jak zrobic wiazke silnikowa (http://www.angelfire.com/d20/hcivic88/dx-siwiring.html).
Wiazke robić sobie na spokojnie i powoli ciagnąc w miare po orginalnych kablach.No i do tego dokładamy 3 kabelki do VTECA i gotowe
Moze ktorys z Adminow piknie cos zkleci z tego co dalem i zostanie dodane na stale
W linku jest strona z wiazka silnikowa co i jak gdzie dodac kabelki do aparatu zaplonowego itp...
A kolektor ssacy wymiana juz jest dodana krok po kroku wystarczy poszukac na forum
Panowie mały odkop w sprawie przejściówki OBD0=>OBD1. Jako, że w najbliższym czasie mam zamiar zrobić sobie przekładkę na MPFI rozważam kwestie zrobienia sobie takiej przejściówki. Poczytałem trochę tu i tam ale nadal mam kilka niejasności.
Rozumiem, że zastosowanie takiej przejściówki eliminuje konieczność wymiany wiązki kabinowej a silnikową trzeba by chyba jednak zmienić. Niektórzy piszą że trzeba zastosować resistor box natomiast w tekstach opisujących konwersję DPFI=>MPFI z użyciem nowych wiązek nic się o tym nie wspomina.
Znalazłem też kilka schematów przejściówki ale odnosiły się one do IV gen no ale OBD0 to OBD0 a ODB1 to OBD1 więc chyba w przypadku V gen będzie to wszystko pasować. Może ktoś już robił taką zmianę wykorzystując przejściówkę i rozwieje moje wątpliwości?
Po co Ci przejściówka, zrób na częściach z IVgen!! przerabiałem ten temat u siebie, mam eg4 z silnikiem d15b2, załatwiłem sobie graty do przeróbki na mpfi....tylko ze z civica IVgen a dokładniej wtrysk (kolektor dolotowy, aparat zaplonowy, komp, itp) z d16a6. Nie musiałem wymieniać wiązki na inną. Swap zrobiłem w obd0 na kompie d16z2, odpalił za 1 razem:) Wszystko robiłem według własnego projektu, po przestudiowaniu schematów dpfi-mpfi. Zakupiłem do tego celu wiązki z IVgen'a, dołożyłem tylko kilka kabelków do wtrysków, i kabelek ekranowany do aparatu zapłonowego.
Sprawa z resistor boxem wygląda tak, ze w w obd0 są wtryski niskorezystancyjne rzędu 3ohm, a w obd1..2 wysokorezystancyjne i nie trzeba stosować rezystorów.
http://img393.imageshack.us/img393/1797/img3042largexm1.th.jpg (http://img393.imageshack.us/my.php?image=img3042largexm1.jpg)http://img393.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
takie przejściówki są za wielką wodą do kupienia, nie są tanie ale są
Po co Ci przejściówka, zrób na częściach z IVgen!!
Oto chodzi, że graty już praktycznie mam wszystkie z Vgen tylko pozostała kwestia tej nieszczęsnej wiązki.
Najgorzej z jej częścią kabinową bo o ile silnikową jest szansa dostać to z kabinową jest problem no i nie chce mi się całej deski sciagać :D Więc jeśli przejściówka wykluczałaby konieczność wymiany wiązki kabinowej to czemu miałbym sobie takowej nie zrobić.
takie przejściówki są za wielką wodą do kupienia, nie są tanie ale są
no o tym to ja niestety wiem, dlatego chciałem cos samemu zmodzić
Sprawa z resistor boxem wygląda tak, ze w w obd0 są wtryski niskorezystancyjne rzędu 3ohm, a w obd1..2 wysokorezystancyjne i nie trzeba stosować rezystorów.
OK, już rozumiem. Czyli stosując graty na obd1 z Vgen rezystor nie jest konieczny. O taką odp. właśnie mi chodziło
resistor box jest Ci potrzebny tylko wtedy jezeli komputer wymaga wysokoomowych wtryskow a masz niskoomowe.
czyli jak u mnie w d15b mam kolektor caly z wtryskami od d16z2 to musze miec resistorbox'a.
co do przerobienia wiazki kabinowej, to nie wiem czy nawet jest przejsciowka dpfi->mpfi, just plug and play. sam przerabialem dpfi obd0-mpfi obd1 i to nie jest kwestia zamiany kabelkow, a raczej dodania nowych i zamiany istniejacych, najwieksze zamieszanie jest na lini ECU-wiazka silnikowa.
co do przerobienia wiazki kabinowej, to nie wiem czy nawet jest przejsciowka dpfi->mpfi, just plug and play. sam przerabialem dpfi obd0-mpfi obd1 i to nie jest kwestia zamiany kabelkow, a raczej dodania nowych i zamiany istniejacych, najwieksze zamieszanie jest na lini ECU-wiazka silnikowa.
dokładnie tak jest. W przypadku obd0 trzeba dołożyć kilka kabelków do mpfi. Tak samo wtyczki tez nie będą pasować. Jak już masz graty z Vgen to postaraj sie zakupić wiązkę do tego modelu, wtedy wszystko poskładasz bez najmniejszych problemów. Ale niestety bedziesz musiał ściągnąć całą deskę rozdzielczą i na nowo poprowadzić wiązki:( W przypadku gratów z IVgen nie trzeba tego robić :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.