Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Grzanie się silnika ????? wszystko wymienione !!!!!! POMOCYYYYYYYYY



kura8484
18-03-13, 20:54
Witam mam taki problem grzeje mi się auto wymieniłem termostat x2 i 2 czujniki i dalej jest tak jak miałem wcześniej czyli, po przejechaniu ok 15km skazówka temp. idzie do końca( nie za każdym razem ale często ) po wył silnika czy coś w tym stylu temp gwałtownie spada( czyli termostat się otworzył ) najczęściej skoki temp. zauważam jak jadę wolno czyli typu miasto więcej stoisz niż jedziesz ( pierwszy objaw termostat się nie otwiera WIADOME ) czasami są takie odpały że 2-3 tyg wszystko jest w porządku a później znowu wariuje ( aha dawno też nie słyszałem żeby się wiatraki wł. fakt termosta powinien wcześniej się otworzyć zanim wiatrak powinien się kręcić ??? ale chce opisać dokładnie co i jak już naprawdę nie mam głowy co to może być może ktoś się spotkał z takimi objawami????????????? POMOCYYYYYYYYYYYYY

mloodzian
18-03-13, 21:23
najpierw otwiera się termostat żeby puścić płyn na duży obieg chłodzenia jeżeli temperatura cieczy chłodzącej osiągnie pewną temperaturę, to czujnik działający na ciepło załącza wentylator jeżeli temperatura spadnie to wentylator się wyłącza. A nie masz czasem zapowietrzonego układu chłodzenia? Bo bardzo możliwe że właśnie masz zapowietrzony układ i dlatego Ci się tak grzeje na dużym obiegu

Lysy
18-03-13, 23:00
uszczelka pod glowica :P pierścienie do wymiany na bank skoro już tyle razy Ci sie grzal, uszczelniacze i robota silnika sie klania

Rihno
20-03-13, 12:51
Raczej na 90% jest to uszczelka pod głowicą. Idzie to bardzo szybko i łatwo sprawdzić, każdy mechanik powinien mieć sprzęt do sprawdzenia tego.

mloodzian
20-03-13, 19:11
przecież jakby mu padła uszczelka to ubywało by mu płynu.... a druga sprawo to możesz odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego i jak bedziesz czuł spaliny to wtedy uszczelka do wymiany, druga sprawa to można sprawdzić specjalnym miernikiem czy w zbiorniku wyrównawczym znajdują się spaliny

Lysy
20-03-13, 20:11
nie pisal o tym, a na podstawie tego co pisal mozna tez stwierdzic ze to uszczelka pod glowica, niech sprawdzi czy ma plynu tyle ile trzeba czy mu nie znika lub nie wywala przez wyrownawczy :) i jest urzadzenie co sie wklada zamiast korka chlodnicy i wtedy w jednym pojemniczku zmienia sie kolor plynu i wychodzi ze uszczelka padla

Rihno
21-03-13, 09:40
Racja jak by to była uszczelka pod głowicą i tak jak mówi wskazówka temp. silnika wskakuje mu prawie na koniec to płyn z wyrównawczego by mu wypluwało i czuł by to w aucie odrazu ale jeżeli jeździ autem i zaczyna mu się grzać i odrazu zjeżdża na bok i gasi silnik to płyn nie wypluje z wyrównawczego bo nie będzie odpowiedniego ciśnienia. Pozatym na "oko" tudzież na "węch" z doświadczenia wiem, że nie idzie wyczuć czy w płynie czuć spaliny , raczej gotowany płyn i po barwie też czasami nie poznać - wiem z doświadczenia. Najlepiej podjechać i sprawdzić czy chłodnica trzyma ciśnienie - najlepszy sposób chyba aby zdiagnozować czy padła uszczelka czy nie. Pozatym jeżeli jest problem z uszczelką pod głowicą to w zbiorniku wyrównawczym podnosi się poziom płynu a nie spada :)

Lysy
21-03-13, 10:57
jezeli tyle razy juz mu sie zagotowal plyn w silniku i temp tyle razy poszla w gore to juz lipa...

kozik
25-03-13, 22:43
Miałem takie same objawy jak Ty. Okazało się, że uszczelka pod głowicą. Silnik naprawiłem, kupa kasy poszła. I zrobiłem 10 tys km i znowu temp rosła (do połowy już tylko). Mechanik rozebrał i stwierdził, że uszczelka sucha jest i postawił że to przez przegrzewanie się (te pierwsze przed wymiana uszczelki) pojawiło się skrzywienie w okolicy zaworów. Za bardzo się przegrzał i wspominał coś, że jakaś "łódeczka" się robi wtedy. Skończyło się wymianą silnika ;) Kwota podobna do remontu silnika. AAA! Płyn mi pluło z wyrównawczego górą