Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kupować? Jaki silnik



str00siek
18-03-13, 17:29
Witam,

Zarejestrowałem się na tym forum, by sięgnąć do źródeł :)

Przymierzam się do Civic (Hatchback) w okolicach 2009 roku, 5 drzwi. Chciałbym samochodzik, który spokojnie "obsłuży" rodzinę 2+1. Pytanie, czy dobrze wycelowałem z takim założeniem?

A jeśli tak, to jaki silnik? Brałem pod uwagę coś z min. 100 KM, także w sumie w grę wchodzi benzyna 1.4, benzyna 1.8 no i diesel 2.2...

Będę wdzięczny za opinie i rady.

butler.gdansk
18-03-13, 17:41
Temat rzeka, wiele razy podejmowany.
1.4 moim (i nie tylko) zdaniem za słaby na tą budę, spalanie nieznacznie niższe niż 1.8.
1.8 akceptowalne osiągi, dobry silnik, ale cudów się nie spodziewaj mimo iż to 140KM
2.2 dobry silnik, podatny na mody ale jak to diesel, lepiej jak go używasz częściej w trasach.
Jak znajdziesz egzemplarz ciekawy do obejrzenia to spytaj o niego tu (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?100226-Chc%EA-kupi%E6-Civic-a-8-gen-zna-kto%B6-to-auto-prosz%EA-o-opini%EA)

irecki26
18-03-13, 17:50
Poświęć troszkę czasu i przejrzyj forum, wszystko jest na ten temat. Jeśli chcesz benzynę to zdecydowanie 1.8.

zombie6
18-03-13, 18:13
Witam,

Zarejestrowałem się na tym forum, by sięgnąć do źródeł :)

Przymierzam się do Civic (Hatchback) w okolicach 2009 roku, 5 drzwi. Chciałbym samochodzik, który spokojnie "obsłuży" rodzinę 2+1. Pytanie, czy dobrze wycelowałem z takim założeniem?

A jeśli tak, to jaki silnik? Brałem pod uwagę coś z min. 100 KM, także w sumie w grę wchodzi benzyna 1.4, benzyna 1.8 no i diesel 2.2...

Będę wdzięczny za opinie i rady.

2+1 1.4 nie obsłuży spokojnie, on niczego nie obsłuży tak naprawdę.... a i 1.8 będzie głośny w trakcie przyspieszania, połowica może krzyczeć, jeśli nie przyzwyczajona, a wcale nie jedziesz jeszcze tak szybko by krzyczała ;).....po prostu ten motor w VIII generacji daje nieco po uszach ;)....najlepiej 2.2 diesel, ale dokładnie sprawdzić stan !

rafik1984
18-03-13, 19:18
Czesc

U mnie civ obsługuje rodzinę 2+1 , kupiłem 1.8 i szczerze polecam! Wczesniej miałem diesla i do jazdy 85%miasto niestety diesle się nie nadają ( mi padło turbo i dwumas ) także zadaj sobie pytanie jak będziesz użytkował auto a diesel hondy mimo iż b dobry to potrafi wygenerować dod koszty (np dwumas) jeżli chodzi o osiągi 1.8 to jak dla mnie są bardzo dobre , ok nie ma tej elastyczności co ropa ale do wolnych aut tez nie należy , z tą głośnością to pojęcie wzgl , porównując do aut tej samej klasy wypada podobnie.

TRAFO
18-03-13, 19:32
U mnie 2+2 w 5D 1.8 spokojnie się mieści. Żona trochę marudzi że niskie i trzeba na krawężniki uważać, ale jak kręci na autostradzie 140-150 to uśmiech ma od ucha do ucha.

prz3mo
18-03-13, 20:55
U mnie też 1.8 5D przy 2+2 :)
Plus to naprawdę duży bagażnik, minus -głośność w kabinie.

Echuu
18-03-13, 21:11
minus -głośność w kabinie.

zauważyłem, że jest to bardzo uzależnione od posiadanych opon

szczepar
18-03-13, 22:55
Zadaj sobie też pytanie ile chcesz kłaść pieniędzy na serwis samochodu , i czy myślisz sam przy nim grzebać , czy mechanik.
Podaje przykład :
Wymiana Skrzyni/Sprzęgła w 2.2 - trzeba częściowo kolumnę kierownicy wymontować (wg serwisówki)
To samo w 1.8 bez ruszania kolumny kierownicy.

Ja sercem jestem za 2.2 , ale rozsądek podyktował mi kupno 1.8 :)
Uznałem ze benzyna będzie tańsza w naprawach/eksploatacji.
No i coś czego nie każdy ma szansę przeżyć - rozbieganie Diesla - po czymś takim w poprzednim samochodzie żona absolutnie stwierdziła ze Turbo Diesel to zło ;) (samochód nadal działa - udało sie go zdławić)

Ordi
19-03-13, 00:50
ja mam TypeS (3D) 2.2 i rodzinke 2+1. Autko jak najbardziej polecam!
jak na swoje gabaryty ma naprawde duzo miejsca z tylu (napewno wiecej niz Audi A3 i A4!!!) oraz naprawde pojemny bagaznik (wiekszy niz np. w Leonie).
Plusem bagaznika jest to, ze w podlodze schowane jest kolo zapasowe. Osobiscie wywalilem je a w jego miejsce idealnie na styk wchodzi mi stelarz wozka dla dziecka. Zatem bagaznik dalej mam wolny na inne bagaze. Ogolnie jezdze autem juz 4 lata i nic a nic jeszcze w nim nie wymienialem (no, poza sprzeglem - ale to z winy chipa :) ).
U mnie minusem (jesli chodzi o dziecko) jest brak tylnych drzwi bo wsadzanie dziecka do fotelika jest dosc uciazliwe (ale idzie sie przyzwyczaic).
Jak masz kase i checi to polecam 2.2. jak nie to 1.8. Za to 1.4 odradzam calkowicie.
kazdy z tych silnikow ma jakies wady i zalety. Zreszt, co sie nie psuje?!

luckie
19-03-13, 11:05
Jezeli chodzi o rodzinna przydatnosc to civic jest zaskakujaco pojemny. Mam juz druga VIII gen w swoim zyciu, przeplatane byly Fordem Mondeo kombi I Nissanem Primera kombi, I nie odczuwam niedostatkow przy wyjazdach wakacyjnych civikiem.
Bagaznik jest bardzo pojemny, ja akurat nie mialem nigdy wersji z kolem zapasowym, wiec w powstalej wnece miesci sie wielka waliza, na niej zwykla dochodza 2 mniejsze walizki i turystyczna lodowka + dzieciece skarby.
Mi do gustu bardzo przypadly magic seats. Jezeli z tylu jest tylko jedna osoba, mozna czesc siedziska kanapy ustawic pionowo (jak w kinie) I tam jest full miejsca na kolejna wielka walize czy tam cokolwiek innego, chocby 2 skrzynki piwa. :D

Polecam silnik 1.8, jest niezwykle ekonomiczny (mi pali srednio 6.5l podczas dojazdow do pracy, w wiekszosci bez korkow co prawda I po obwodnicy gdzie jest ograniczenie miedzy 80 a 120 I zwykle bardzo plynny ruch) ale I calkiem dynamiczny. Na pewno dynamiczniejszy niz typowe wolnossace 2 litry w aucie o klase wyzszym.

W rodzinie jest jeszcze 2.2 z chipem = 180KM I to juz jedzie fajnie, nie da sie ukryc, ale jak wspomnieli koledzy, bierz jezeli robisz glownie trasy.

1.4 100KM ojciec ma w Jazzie i nawet tam na kolana nie rzuca. Plusem moze byc dobry stan takich aut, bo raczej do szalenstw nikt tego nie kupowal. Jezeli ktos nie ma wiekszych oczekiwan co do dynamiki to pewnie moze to byc jakas alternatywa, choc taka bardziej dla emeryta.

140KM
19-03-13, 14:01
Czesc

U mnie civ obsługuje rodzinę 2+1 , kupiłem 1.8 i szczerze polecam! Wczesniej miałem diesla i do jazdy 85%miasto niestety diesle się nie nadają ( mi padło turbo i dwumas ) także zadaj sobie pytanie jak będziesz użytkował auto a diesel hondy mimo iż b dobry to potrafi wygenerować dod koszty (np dwumas) jeżli chodzi o osiągi 1.8 to jak dla mnie są bardzo dobre , ok nie ma tej elastyczności co ropa ale do wolnych aut tez nie należy , z tą głośnością to pojęcie wzgl , porównując do aut tej samej klasy wypada podobnie.

podzielam opinię - 1.8 to rozsądny wybór
głośniejsze jest wg mnie zawieszenie ( na dziurawych ulicach ) niż sam silnik - mnie się nawet podoba ten "ryk" powyżej 4000 obr

adamos
19-03-13, 20:14
zdecydowanie 2.2 diesel

qbson
19-03-13, 20:58
Ja jeżdżę sam 1.8. Plusy: niskie koszty serwisu, bezawaryjna jednostka. Minusy: wg mnie słaba elastyczność silnika. 2.2 wg mnie jest odwrotny niż 1.8: plusy to rewelacyjna elastyczność i trwałość silnika, minus: wyższe koszty serwisu. Ja bym brał 2.2.

Alix
19-03-13, 21:00
Miasto i krótkie trasy ---> polecam benzynę 1.8
Częste dłuższe dojazdy + potencjał tuningowy ---> polecam diesel 2.2

Moje argumenty patrz post #28 w http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?166761-osi%B1gi-silnika-1-8/page3

Poza tym podpisuje się że 1.4 czy właściwie 1,33 (a już szczególnie ten przedliftowy 83KM) do tej budy jest za słaby i w aucie zastępczym żeby jakoś jechał musiałem go popędzać tak, że wyszło mi jakieś 0,8 litra mniej na setkę km niż w 1.8 więc po co się męczyć, szczególnie w trasie.

No i zawsze jest jeszcze Rka z 2.0... ale to inna grupa docelowa :p

Ordi
19-03-13, 22:12
2.2 droższe w utrzymaniu niż 1.8? WĄTPIE!!!!
Jeśli chodzi o zwykły serwis (olej + filtry) to cena serwisu jest praktycznie taka sama.
Ewentualne koszta w 2.2 tworzy sprzęgło i dwumasa (JEŚLI PADNIE - bo przecież nie każdemu pada!).
Z kolei w 1.8 też był problem 'szarpiącego' sprzęgła i pękającego koła zamahowego. Tyle, ze tutaj jednomas kosztuje zapewne połowe (albo i mniej) ceny dwumasy.

I nie czaje czemu ludzie piszą że 2.2 to tylko w trasy a 1.8 na miasto? To sie ma jak piernik do wiatraka. 2.2 w mieście i tak pali mniej niż 1.8 a można bardziej energicznie się poruszać.
Zresztą, kto co woli. Jeden woli benzyniaka a drugi diesla ;) Wiadomo - do sportowej jazdy to tylko benzyna (Type-R).

Kolega musi zadać sobie jedno zasadnicze pytanie - ile rocznie robi kilometrów a więc czy kalkuluje mu się dokładać te kilka tysięcy PLN aby kupić diesla tylko po to aby 'mieć diesla'
Z tym samym problemem bujał się mój wujek - chciał kupić nową skodę i koniecznie chciał diesla. Dopiero jak mu wyliczyłem, że dopłata za diesla opłacała by mu się dopiero jakby robił rocznie chyba ponad 20tys km to wkońcu zdecydował się na benzyniaka (wujek robi rocznie max 8tys km). A teraz jeździ zadowolony bo akurat silnik mu odpowiada...

butler.gdansk
19-03-13, 22:59
2.2 droższe w utrzymaniu niż 1.8? WĄTPIE!!!!
Jeśli chodzi o zwykły serwis (olej + filtry) to cena serwisu jest praktycznie taka sama.
Ewentualne koszta w 2.2 tworzy sprzęgło i dwumasa (JEŚLI PADNIE - bo przecież nie każdemu pada!).
Z kolei w 1.8 też był problem 'szarpiącego' sprzęgła i pękającego koła zamahowego. Tyle, ze tutaj jednomas kosztuje zapewne połowe (albo i mniej) ceny dwumasy.

I nie czaje czemu ludzie piszą że 2.2 to tylko w trasy a 1.8 na miasto? To sie ma jak piernik do wiatraka. 2.2 w mieście i tak pali mniej niż 1.8 a można bardziej energicznie się poruszać.
Zresztą, kto co woli. Jeden woli benzyniaka a drugi diesla ;) Wiadomo - do sportowej jazdy to tylko benzyna (Type-R).

Kolega musi zadać sobie jedno zasadnicze pytanie - ile rocznie robi kilometrów a więc czy kalkuluje mu się dokładać te kilka tysięcy PLN aby kupić diesla tylko po to aby 'mieć diesla'
Z tym samym problemem bujał się mój wujek - chciał kupić nową skodę i koniecznie chciał diesla. Dopiero jak mu wyliczyłem, że dopłata za diesla opłacała by mu się dopiero jakby robił rocznie chyba ponad 20tys km to wkońcu zdecydował się na benzyniaka (wujek robi rocznie max 8tys km). A teraz jeździ zadowolony bo akurat silnik mu odpowiada...

Piernik do wiatraka ma mąkę... :D
Generalnie myśląc że benzyna jest lepsza do miasta do miejskich (krótkich) wojaży mam na myśli to że w zimie szybciej się nagrzewa.
Ja mam do pracy 5km i nie dość że zmarznę w zimie bo zaczyna grzać dopiero jak dojeżdżam do bramy zakładu, to spalanie u mnie przy krótkich odcinkach jest mało akceptowalne (wcale nie mniejsze niż w benzynie).
Poza tym pokonując niewielkie jednorazowo przebiegi trochę upierdliwe jest odczekiwanie przed wyłączeniem silnika żeby wychłodzić turbinę (przy ostrzejszej jeździe)
To samo włączając silnik. Na benzynie dużo szybciej możemy "upalać", w klekocie lepiej odczekać aż dobrze się rozgrzeje bo turbinę może szlag trafić.
Przynajmniej ja tak robię...

Ordi
19-03-13, 23:15
Z tym to się akurat zgodzę. Ale te 5km do pracy wiąże się ściśle także z przebiegiem rocznym jaki robimy - napewno nie wyjdzie więcej niż 20tys km rocznie. Zatem też chyba szkoda przepłacać za diesla...?
Co do zagrzania i schłodzenia turbo to mam to samo :) Chyba tylko 'idioci' pałują zimnego diesla i odrazu gaszą gorącego :)

F1le
20-03-13, 09:57
I nie czaje czemu ludzie piszą że 2.2 to tylko w trasy a 1.8 na miasto?

Zapewne chodzi o problemy z filtrem cząstek stałych - jak w każdym dieslu - a nie każdy chce jeździć po ludziach i usuwać DPF z ingerencją w elektronikę.

butler.gdansk
20-03-13, 10:17
Zapewne chodzi o problemy z filtrem cząstek stałych - jak w każdym dieslu - a nie każdy chce jeździć po ludziach i usuwać DPF z ingerencją w elektronikę.

Przez długi czas Civic sprzedawany w Polsce nie miał montowanego filtra DPF.

Alix
20-03-13, 11:09
Przez długi czas Civic sprzedawany w Polsce nie miał montowanego filtra DPF.

Ale z uwagi na nasze wyjściowe salonowe ceny większość diesli na naszym rynku wtórnym jest sprowadzone z "Zachodu", gdzie DPFy były chyba wcześniej albo nawet od początku. Tu jest kolejna sprawa benzyna vs diesel - tych drugich jest 5x mniej w ofertach, są istotnie droższe (stąd żeby zaoszczędzić na dieslu trzeba dużo jeździć) i trudniej (czytaj jeszcze drożej) znaleźć sztukę o w miarę jasnej przeszłości z naszego rynku niż taką dobrze wyposażoną benzynę 1.8 z salonu PL od 1-go właściciela - która jest do kupienia. A Honda części ma baaardzo drogie, zamienników poza częściami eksploatacyjnymi nie ma więc lepiej zapłacić swoje za pewną sztukę... Co nie zmienia faktu że diesel, szczególnie po chipie (oczywiście od razu wywalając ewentualnego cholernego DPFa) i na trasy ma niezaprzeczalne atuty :)

140KM
20-03-13, 12:33
Odnośnie wszystkich opini ,które pojawiły się w temacie zainteresowany Stroosiek już chyba wie ,że "właściwy" wybór jest pomiędzy 1.8 a 2.2 . I byłoby jasne jaki wybrać po lekturze wad i zalet obu silników do momentu poszukiwań wśród używanych egzemplarzy w danym rejonie Polski - sam z doświadczenia nabytego podczas poszukiwać wiem ,że oferta rynkowa szybko weryfikuje pierwotne plany . Aby się trzymać pierwotnych założen trzeba być cierpliwym i czasem tygodniami przeglądać ogłoszenia .
Życzę udanego zakupu !

luckie
21-03-13, 09:19
To juz zupelnie inna historia, oferta rynkowa.
Ja zmienialem auto pare tygodni temu i nastawialem sie najbardziej na Accorda. Co z tego jak nic ciekawego nie znalazlem w promieniu 100km, zawsze bylo jakies ale, a oferta na rynku jest bardzo skromna.
Skonczylo sie na kolejnej VIII gen (nawet kolor ten sam co poprzednio), bo akurat znalazlem idealna zupelnie przypadkowo… ot i tyle o planowaniu. :cool:

Coke
23-03-13, 16:18
Witajcie :)

Miałem w swoim życiu 3 sztuki Hondy Civic, 3 drzwi 96r, 4 drzwi 98r i 5 drzwi 98r czyli wszystko 6 geny, niestety każdy to 1,4 16V 90 kM ;)
Mam okazję kupić Civicka 8 gen 1.8 VTEC 140 KM z 2006r chyba Komfort (ma 4 el szyby, podłokietnik, welur, ale nia ma halogenów z przodu), przebieg 166 000 km oryginał. Mam parę pytań:

1. Jak z żywotnością tego silnika? Ile tys zrobi bez poważnych inwestycji? Czy ma jakieś wady fabryczne?

2. Ile pali jeżdżąc 100 % po mieście w trybie szybkim i powolnym oraz jak na trasie?

3. Osiągi wiem, że ok. 9 s do 100 i 205 km/h v max ale to tylko teoria, jakie auta objedzie na 1/4 mili z Waszej praktyki? Pytam bo pozwoli to określić faktyczną dynamikę tej jednostki.

4. I wkońcu czy da się jakoś podkręcić to auto? Wiem, że K&N robi sportowe wkładki do tego i na tym moje wiedza się kończy, co jeszcze da się tam zmodzić żeby było lepiej oczywiście bez jakiś kosmicznych sum.

Byłem już sprawdzać na serwisie to auto i wyszło, że do wymiany są łączniki stablizatora przód oraz tylne tuleje wahaczy przednich, ASO Hondy wyceniło mi części + robociznę na 2200 zł brutto.

Alix
25-03-13, 07:50
1. z tym jak dotąd bez problemów, są tu osoby o bezproblemowych przebiegach po 300tys.; z wad fabrycznych wg niektórych niektóre egzemplarze biorą olej, mój akurat nie...

2. u mnie 100% w mieście = 9,5 litra; spokojne miasto 8,0 litra; trasa z rodziną 6,5 (ekociotojazda rekordowa albo autostrada 110km/h - 5,4 litra); trasa bez rodziny 7,5 litra :rolleyes:; autostrada 160-180km/h około 7,5 litra; autostrada decha non-stop (ok. 210km/h) - 11 litrów; podsumowując myślę że lepiej niż 90% benzyniaków o tej mocy; chociaż niektórzy mają inne zdanie: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13843-Spalanie-w-civic-8-gen

3. popatrz tu: http://www.automobile-catalog.com/car/2009/1152560/honda_civic_1_8_i-vtec_es.html czyli 16,9 do 1/4 mili - niestety masa robi swoje...

4. praktycznie sensownie się nie da, jest to nieopłacalne (kosmiczne sumy) a doświadczenie naszych tunerów w kwestii tego silnika - ograniczone; dużo jest na ten temat na tym forum, poszukaj... generalnie kupuj 1.8 tylko jeśli Ci wystarczy taki jaki jest, inaczej bierz diesla lub TypeR bo z nimi można się bawić

A resztę zrób poza ASO i będzie połowa sumy, którą podałeś.

Echuu
27-03-13, 00:27
tylne tuleje wahaczy przednich

da radę to w ogóle już kupić poza aso?

Alix
27-03-13, 07:32
Ja tam bym poliuretany włożył - wyjdzie taniej i będzie na zawsze...

Echuu
27-03-13, 22:22
Ja tam bym poliuretany włożył - wyjdzie taniej i będzie na zawsze...

a poliuretany da radę kupić? bo jak mi w aso krzyknęli za 'jedną' tuleję to myślałem że ich śmiechem zabiję i to zbiorowo

Alix
01-04-13, 18:00
Tak z własnego podwórka to panowie z Wrocka jakiś czas temu mi wspominali, że szykowali wypuszczenie zestawu do 8gen, a jak nie to raczej na pewno można nabyć np. z UK, chociaż wtedy cena nie będzie już tak atrakcyjne (przesyłka...). Poszukaj w necie.

Ordi
01-04-13, 20:24
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?43134-Skrzypienie-(nie-stuki)-z-przedniego-zawieszenia&p=1923216&viewfull=1#post1923216

Jakub83
27-10-16, 09:00
Małe odświeżenie tematu
Co do 1.4 silnika
Kupiłem i jeżdżę sam lub we dwójkę
codziennie 60 km po mieście.
Spalanie 6,8 na kompie
Dynamika naprawdę w mieśćcie wystarcza. Jeździłem 1,8 i w moim przekonaniu jak ktoś kupuje auto nie na autostrady to śmiało 1.4.
W trasie też 140 kim/h spokojnie bez zadyszek.
Dla oszczednych super sprawa,
pisze to mimo że jeździłem szybszymi np 150 km w turbo

Civmann
27-10-16, 16:02
Małe odświeżenie tematu
Co do 1.4 silnika
Kupiłem i jeżdżę sam lub we dwójkę
codziennie 60 km po mieście.
Spalanie 6,8 na kompie
Dynamika naprawdę w mieśćcie wystarcza. Jeździłem 1,8 i w moim przekonaniu jak ktoś kupuje auto nie na autostrady to śmiało 1.4.
W trasie też 140 kim/h spokojnie bez zadyszek.
Dla oszczednych super sprawa,
pisze to mimo że jeździłem szybszymi np 150 km w turbo
W kwestii ekonomiki to na miasto wolałbym jednak 100km Jazza. Spalanie do Cifa 1.4 mniejsze o litr, lepsza dynamika, lepsza widoczność, łatwiejsze wsiadanie/wysiadanie, bardziej komfortowy zawias, łatwiejsze parkowanie/zwrotność, 5 biegów w mieście to lepiej niż 6- nie trzeba tyle machać, co prawda bagażnik nieco mniejszy ale łączna kubatura wnętrza niemal identyczna. Tylko nie ten wygląd...
Cóż na miasto Ufok 1,4 dla ludzi o lekkiej nodze i ekonomicznym podejściu może mieć sens choć Jazz lepszy j.w. przykładowo w dużym mieście spalisz 2 litry mniej w stos.do 1,8 ale w takiej trasie do 90km/h już tylko 0,5 mniej a weź wyprzedź sprawnie tira- powodzenia...

Marecki
19-11-16, 15:30
Czy silnik 2.2 diesel posiada filtr dpf? Jak jest ogólnie z jego awaryjnością?

buri
19-11-16, 16:11
Czy silnik 2.2 diesel posiada filtr dpf? Jak jest ogólnie z jego awaryjnością?

dpf zalezy od rynku i daty produkcji
o awaryjnosci poszukaj - ogolnie nie ma z nim problemow.
w rocznikach 2005-2008 zdarzaly sie pekajace kolektory wydechowe, nieliczni wymieniali rozrzad, bo im halasowal poza tym nic sie nie dzieje. ja mam rok 2005 i wymieniany byl kolektor, najechane 230kkm i zero awarii zwiazanych z silnikiem.

Marecki
19-11-16, 17:52
dpf zalezy od rynku i daty produkcji

o awaryjnosci poszukaj - ogolnie nie ma z nim problemow.

w rocznikach 2005-2008 zdarzaly sie pekajace kolektory wydechowe, nieliczni wymieniali rozrzad, bo im halasowal poza tym nic sie nie dzieje. ja mam rok 2005 i wymieniany byl kolektor, najechane 230kkm i zero awarii zwiazanych z silnikiem.


Ok dziękuję. Zastanawiam się, czy będzie ok do miasta, czasem na dłuższe przejażdżki. Nie zaszkodzi mu dłuższe traktowanie w mieście?

esbe
19-11-16, 22:58
Ok dziękuję. Zastanawiam się, czy będzie ok do miasta, czasem na dłuższe przejażdżki. Nie zaszkodzi mu dłuższe traktowanie w mieście?

no to w takim razie jaki sens kupowania diesla ?

Marecki
19-11-16, 23:18
no to w takim razie jaki sens kupowania diesla ?


No właśnie myślę

marcin001984
20-11-16, 14:44
no to w takim razie jaki sens kupowania diesla ?

...i przed każdym wyłączeniem silnika czekanie żeby turbina nie kręciła się na sucho. Do miasta bez sensu. Do miasta najlepsza hybryda;
http://allegro.pl/civic-viii-2006-2011-18186?a_enum%5B16%5D%5B6%5D=6

Marecki
20-11-16, 15:36
...i przed każdym wyłączeniem silnika czekanie żeby turbina nie kręciła się na sucho. Do miasta bez sensu. Do miasta najlepsza hybryda;

http://allegro.pl/civic-viii-2006-2011-18186?a_enum%5B16%5D%5B6%5D=6


Argumentuje to tym, ze mieszkam w irl, a tutaj tzw motor tax jest dość tani dla silnikow diesla powyżej 2008 roku. Gdybym natomiast chcial zakupić auto z silnikiem 1.8, podatek ten byłby dość wysoki. 1.4 nie biorę pod uwagę.

buri
24-11-16, 13:54
...i przed każdym wyłączeniem silnika czekanie żeby turbina nie kręciła się na sucho. Do miasta bez sensu. Do miasta najlepsza hybryda;
http://allegro.pl/civic-viii-2006-2011-18186?a_enum%5B16%5D%5B6%5D=6

akurat w 2,2 ictdi ma dodatkowe smarowanie, czego w 2,2 idtec juz nie ma..
ja nie widze problemu z poczekaniem chwile po zgaszeniu zeby turbo wystyglo, poza tym swoje 2,2 uwielbiam za dynamike i na 1,8 bym nie zamienil ;)

filipfm
24-11-16, 15:38
akurat w 2,2 ictdi ma dodatkowe smarowanie, czego w 2,2 idtec juz nie ma..
ja nie widze problemu z poczekaniem chwile po zgaszeniu zeby turbo wystyglo, poza tym swoje 2,2 uwielbiam za dynamike i na 1,8 bym nie zamienil ;)

Dokladnie tak, 2.2 przy swoich bolączkach w postaci sprzęgła jest bardzo dobrym wyborem. Chociaz tez zalezy jak kto jezdzi i gdzie. Jak tylko do miasta to chyba lepiej 1.8.

Lucas.FK2
24-11-16, 20:10
Dokladnie tak, 2.2 przy swoich bolączkach w postaci sprzęgła jest bardzo dobrym wyborem. Chociaz tez zalezy jak kto jezdzi i gdzie. Jak tylko do miasta to chyba lepiej 1.8.
2.2 i-Ctdi to udana jednostka,ale całość spierdzielili tym właśnie sprzęgłem. 90% użytkowników nie wie,że jest właśnie sposób ze sprzęgłem od Acc Type-S i później zaczyna się psioczenie u Mirków,Januszy i bab zarazem,że porażka,że się szybko kończy sprzęgło,że to wrażliwe i tamto

irecki26
25-11-16, 23:09
akurat w 2,2 ictdi ma dodatkowe smarowanie, czego w 2,2 idtec juz nie ma..
ja nie widze problemu z poczekaniem chwile po zgaszeniu zeby turbo wystyglo, poza tym swoje 2,2 uwielbiam za dynamike i na 1,8 bym nie zamienil ;)

O co chodzi z tym dodatkowym smarowaniem? Przesiadłem się na crv 2.2,a tamtejsze forum nie jest tak bogate w wiedzę jak civica

buri
28-11-16, 08:41
O co chodzi z tym dodatkowym smarowaniem? Przesiadłem się na crv 2.2,a tamtejsze forum nie jest tak bogate w wiedzę jak civica

male sprostowanie, bo zle sie wyrazilem - turbo w n22a2 ma dodatkowo podlaczona rurke z ukladu chlodzenia, poza standardowa rurka z olejem, dzieki temu tak sie nie grzeje, wiec slowo smarowanie bylo niewlasciwe. powinienem byl napisac "chlodzenie".