Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d16z6 Turbo Graty



Strony : 1 [2]

Yotomeczek86
30-10-13, 12:34
A ktoś mi powie, czy konieczny jest do mocy 300+ około 15-16psi block guard? Jest ich masa.. są tańsze, droższe.. Czy ktoś montował?

demiss
30-10-13, 15:31
przy 280hp tuleje już się rozjeżdżają:)

sodemarco
31-10-13, 13:31
Ja będe po zimie podłączał do UKP temperature oleju i Ciśnienie , wylatuje stary AG temperatury oleju a boost i egt kupie AG z warningiem na krokowcu albo coś lepszego.
Dokładność masz taką samą jak na zegarach AG - przecież to te same czujniki tylko tutaj wyświetlanie jest cyfrowe.
Sprzęgło mam exedy stage1 i przy 215 koniach robi robote nie ślizga się ani nic , może dlatego że przed turbo przejechałem na nim moze 5kkm.
Saiti ten spiek 6 łopatkowy jakie moce może przyjąć ? I za 450 zł oddajesz mu swoją tarcze on ją przerabia i docisk zostaje ten co był czy jak to wygląda ?

Saiti
31-10-13, 18:04
Saiti ten spiek 6 łopatkowy jakie moce może przyjąć ? I za 450 zł oddajesz mu swoją tarcze on ją przerabia i docisk zostaje ten co był czy jak to wygląda ?

Przyjąć może każdą moc :) Zależy jaką może wydać :D

Nie wiem niestety - nie ja jestem specem, ale pod softa wyrobi na 100% :) Oddajesz mu tarczę, on przerabia na spiekowe słoneczko, oddajesz mu zamach i docisk - na tych dwóch elementach po prostu szlifuje powierzchnie na równo :)

sodemarco
31-10-13, 20:16
A orientuje się ktoś w sprzęgłach które kupić żeby wyrobiło na 270-290 km ? Czy lepiej już kupić jakieś konkretne ? Co polecicie , w sprzęgłach jestem zielony kompletnie.
Ja może wkleje jeszcze wykresik mojego domorosłego turbo które powstało w opraciu o wszystkie pytania i odpowiedzi z tego wątku i pomocy użytkowników którzy poświecili swój czas na spotkanie ze mna :
wwljohn ( merytoryka ) lukasjuve ( procustom - orurowanie dolotu , kompletna budowa wydechu od dp aż po końcowy ). Oczywiście jeszcze podziękowanie dla Niutona , za strojenie , gradobicie moich szczegółowych pytań , telefonowanie 24h zawracanie dupy itp itd :cool:

http://imageshack.us/a/img9/2108/6led.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/9/6led.jpg/)

Yotomeczek86
31-10-13, 23:05
F1 Racing Stage 3 lub 4, z tanich.. ;) Potem ACT i inne Exedy.. XTD to niestety shit. Chcesz, mam docisk od Z6, możesz zrobić sobie coś takiego : http://www.mickey-garage.pl/warsztat/8/wzmocnienie-docisku-sprzegla A tarcze Ci wróbel na spieka przerobi

pawel83waski
04-12-13, 09:25
Koledzy pomocy! Na poczatku zaznaczam ze temat ma byc rozwojowy poniewaz w pozniejszych planach jest kucizna na Z6/Y8.

Mam wtryski H22A i chce je dac do Softa D15Z6, sa nisko omowe czyli wychodzilo by ze sa 345cc albo 310cc.
"Prelude USDM miała 345cc JDM miała 310cc mowa o 92-96 Prelude od 96 miały 280cc i były wysoko omowe."

Starcza narazie na seryjnej pompie i regulatorze? Regulator z H22A albo inny cos zmieni?
Moge dac wtryski 550cc z Subaru STI, czy lepiej Walbro 255 i regulator na wtryskach H22A?

sodemarco
04-12-13, 14:08
Z preludy na seryjnej pompie będą na styk do 200-210 koni.
Jak planujesz kucizne potem to pakuj odrazu 550cc z sti + walbro i regulator wrzuc z b18c6 - Na takim zestawie będzie pan zadowolony :)

pawel83waski
04-12-13, 15:47
Tak by bylo idealenie ale to sporo siana jak na czas gdy soft dopiero w powijakach. Wtryski z STI narazie starcza?

sodemarco
04-12-13, 16:24
Ja mam z wrx'a 440cc i na seryjnej pompie i regulatorze pracują na 90% przy odcince.
W jaką moc celujesz ?
Kup sobie z wrx'a , nie potrzebujesz resistor boxa , przerabiasz wtyczki , podmieniasz tylko o-ringi od seryjnego wtryskiwacza i gra muzyka.
Na forum subaru wyprzedają to za śmieszne pieniądze - ja kupiłem 4 sztuki za 100 zł i do tego ogloszenie wisiało 3 miesiące.
Tylko pamiętaj że muszą być top feed a w sti chyba były side feed ( żółty kolor ? ).

pawel83waski
04-12-13, 21:19
Celuje w 200KM, zreszta z D15Z6 chyba troche ryzykownie cisnac wiecej, ale nie chce nic na styk wiec raczej beda 550cc. W STI byly tez top feed http://allegro.pl/wtryski-denso-550-ccm-subaru-wrx-sti-01-12-i3738542513.html
Narazie napisalem na forum Subaru a jak bedzie cisza to uskrobie 600 i kupie :/

Jest odzew - 500...

mayday-82
04-12-13, 21:43
seryjna pompa paliwa d15z6 nie dawała rady bynajmniej u mnie tak było i zakupiłem u Sivego po dobrej cenie DV200 bardziej wydajna niż Walbro a co do wtrysków z tego co wiem to przema72 przerabia wtryski w RX8 na 700cc i dają rade może warto się ty zainteresować na allegro kosztują śmieszne pieniądze :D

kuster
04-12-13, 21:57
Podepne się pod temat bo nie chce zakładać kolejnego dla kilku małych pytań...

Wg. strony japancars.ru pompa paliwa w civic VTi MB6 jest taka sama jak w MB2 D14/15/16 -> ta sama wydajność
Czy ktoś to może potwierdzić?

Dodatkowo
Czy czujnik temperatury cieczy umieszczony w głowicy od strony aparatu zapl. (Dseria) można użyć jako czujnik temperatury oleju?

pawel83waski
06-12-13, 13:48
Kupilem juz z STI 550cc :) Mowisz ze pompa sobie z nimi nie poradzi?

Yotomeczek86
06-12-13, 14:14
Seryjna nie da rady, niema opcji. Kup używkę Walbro 255lph albo nową. Nie kupuj żadnych stajl.. bo to dziadostwo

Saiti
06-12-13, 14:35
Wg. strony japancars.ru pompa paliwa w civic VTi MB6 jest taka sama jak w MB2 D14/15/16 -> ta sama wydajność
Czy ktoś to może potwierdzić?

Del Sol VTI ma taką samą pompę jak zwykły Del Sol, więc zapewne tak :)



Kupilem juz z STI 550cc Mowisz ze pompa sobie z nimi nie poradzi?


U mnie z EVO 560ccm daje radę seryjna, oczywiście wtryski nie pracują na pełnej mocy, bo generuję może 200 KM z hakiem. Ludzie jeżdżą na chińskich pompkach i żyją, można zamontować liniowo zegar ciśnienia paliwa na pompce i o nic się nie obawiać. A koszt pompki jakieś 150 zł.

mayday-82
06-12-13, 17:03
Żebyś się kiedyś nie zdziwił dlaczego tłok się stopił albo półki są popękane...

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

pawel83waski
06-12-13, 20:36
http://allegro.pl/sportowa-pompa-paliwa-255lph-walbro-deatschwerks-i3706665579.html
Daje max 6 barow - to spory zapas. Jest jakas tansza alternatywa?

lozek
06-12-13, 20:41
http://allegro.pl/sportowa-pompa-paliwa-255lph-walbro-deatschwerks-i3706665579.html
Daje max 6 barow - to spory zapas. Jest jakas tansza alternatywa?

a 209 to dużo? już nie przesadzajmy. Stare "śmieci" z naszych hond to 50-70zł.

pawel83waski
06-12-13, 20:48
Wtryski 500 wiec pompa za 200 to nie duzo, ale potrzebne mi 6 barow? Z drugiej strony temat ma byc rozwojowy wiec lepiej miec zapas... :)

mayday-82
06-12-13, 21:29
Ja ze swojej strony polecam DV200

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

kuster
06-12-13, 22:07
Czy czujnik temperatury cieczy umieszczony w głowicy od strony aparatu zapl. (Dseria) można użyć jako czujnik temperatury oleju?
chodzi mi o ten:
http://t.iparts.pl/240/32350/dokumenty/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego-fae.jpg

jero11
07-12-13, 09:24
zależy pod co chcesz go podłączyć, pod innym wskaźnikiem niż Hondy będzie wskazywał cuda.

kuster
07-12-13, 15:39
zależy pod co chcesz go podłączyć, pod innym wskaźnikiem niż Hondy będzie wskazywał cuda.

wskaźnik temp. Oleju vdo z Audi 80

pawel83waski
14-12-13, 00:19
Mam dziwne pytanie. Mam zestaw Irydowych swiec NGK do LPG. Czytalem ze lepiej odprowadzaja cieplo i maja mocna iskre, czy w takim razie nadadza sie pod soft turbo? Czy lepiej ZFR7J-11?

Wenega
01-02-15, 18:48
jako, że wioskowi tjunerzy gardzą moimi dolarami, postanowiłem, tak jak autor tego tematu, sam zamontować suszarkę w swoim Rexie..

w związku z tym pojawi się pewnie wiele pytań (mimo że ten temat na duzo już odpowiedział)

pierwsze pytanie dodatkowe a w zasadzie dwa ;) :
ilu rzędowa ma być chłodnica oleju (na początek będzie soft 0,5 bara, docelowo jednak planuje kucie i okolice 1 bara)?

do chłodnicy konieczna jest podstawka z termostatem? tak? dobrze myślę?

endriu286
01-02-15, 20:57
jako, że wioskowi tjunerzy gardzą moimi dolarami, postanowiłem, tak jak autor tego tematu, sam zamontować suszarkę w swoim Rexie..

w związku z tym pojawi się pewnie wiele pytań (mimo że ten temat na duzo już odpowiedział)

pierwsze pytanie dodatkowe a w zasadzie dwa ;) :
ilu rzędowa ma być chłodnica oleju (na początek będzie soft 0,5 bara, docelowo jednak planuje kucie i okolice 1 bara)?

do chłodnicy konieczna jest podstawka z termostatem? tak? dobrze myślę?

Podstawka jest potrzebna z termostatem chociaż nie którzy latają bez ,a chłodnice ja mam taką
http://www.j-parts.pl/sklep-tuning/774/32/Chlodnica-oleju-260x235x50-TH30.html


Mam dziwne pytanie. Mam zestaw Irydowych swiec NGK do LPG. Czytalem ze lepiej odprowadzaja cieplo i maja mocna iskre, czy w takim razie nadadza sie pod soft turbo? Czy lepiej ZFR7J-11?

Ja ma świece vk20 a w zapasie do sprawdzenia seri tt

Wenega
02-02-15, 12:08
ktoś może potwierdzić lub nie ewentualnie napisać o konsekwencjach (jeżeli są) założenia chłodnicy oleju z podstawka bez termostatu? dużo dłużej będzie się nagrzewał silnik?

edit:

pytam bo ciężko jest znaleźć podstawkę z termostatem i wyjściami na czujniki i zasilanie trubiny, a widzę że kity chłodnicy oleju sa z podstawkami bez termostatu..

!markos
02-02-15, 12:29
Kładzie się kanapkę z 2 podstawek - jedna z termostatem, druga z czujnikami. Większość tak robi, ja też tak miałem i nie ma z tym żadnych problemów.
Obieg bez termostatu moim zdaniem jest bez sensu, oliwa bardzo długo się grzeje i auto nie nadaje się do jazdy w zimie.

Wenega
02-02-15, 12:33
auto i tak nie jeździ w zimę ;)

dzięki markos! za informację - - o to mi chodziło :)

Wenega
02-04-15, 08:40
dobra, ostatni etap montażu suszarki: podciśnienia.

Może mi ktoś potwierdzić czy dobrze wykombinowałem podłączenie podcisnień, ewentualnie poprawić schemat? (czy gdzieś tam na podciśnieniach powinien być jakiś zaworek zwrotny/upustowy? jeśli tak to gdzie i jaki?)
http://images68.fotosik.pl/763/bfbb935c15a19c5amed.jpg (http://www.fotosik.pl)

z góry dzieki

Dawidcrx2
04-04-15, 00:41
wszystko dobrze po za z tym podciśnieniem do wg.
Co to za wg masz?? ja mam wg precision'a i podłączony na razie tylko boczny a górny idzie w atmosfer,

Fawor
04-04-15, 00:50
są dwa sposoby podłączania zewnętrznego WG. Oby dwa, które podaliście, są prawidłowe, ale regulacja działa w odwrotną stronę :)

Wenega
04-04-15, 07:25
ok, dzięki wielkie panowie!

pablo__89
05-04-15, 17:29
Dlaczego zasilanie WG z za przepustnicy ?

krzysiek50
05-04-15, 19:01
teoretycznie powinien byc mniejszy lag (albo go w ogole nie byc) przy zmianie biegu

pablo__89
05-04-15, 20:23
Ale teoretycznie również rośnie ciśnienie powyżej ustawionego, przed przepustnicą w momencie zamykania jej.

krzysiek50
06-04-15, 09:59
z tym, ze przy zamykaniu otwiera sie bov i to cisnienie czesciowo ci ucieka. ktos na forum mial tak podpiete i dzialało to lepiej niz "tradycyjny" sposob

byla mowa nawet w tym temacie ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?170927-d16z6-Turbo-Graty&p=1917751&viewfull=1#post1917751

Wenega
20-04-15, 18:43
jedno jeszcze takie pytanie: możecie podać, jeśli znacie, temperatury powietrza w kolektorze jakie występują przy sofcie przy pogodzie jaka obecnie występuje, czyli około 15 stopni??

ewentualnie jakie temperatury w dolocie przy jakich na zewnątrz..

pablo__89
20-04-15, 18:57
U mnie przy (0,55-0,60b) np dzisiaj: 10km/h/korek 40C, 50km/h 40C, 100km/h 29C, 130km/h 27C. Turbina z płaszczem wodnym, a Intercooler 550x140x65mm.

Fawor
21-04-15, 12:27
jedno jeszcze takie pytanie: możecie podać, jeśli znacie, temperatury powietrza w kolektorze jakie występują przy sofcie przy pogodzie jaka obecnie występuje, czyli około 15 stopni??

takie wartości są nie do określenia. Jedno, co wiadomo, to 50C ++ ma BARDZO duży wpływ na obcinanie Nm i KM. Po prostu im mniej, tym lepiej. Najlepiej gdyby niezależnie od temp zewnętrznej powietrze na WOT miało nie więcej niż +10-15C od otoczenia. To zależy w głównej mierze od dobranej wydajności turbosprężarki i wydajności intercoolera. Np taki chińczyk, jak napisał kolega powyżej, nie da rady zrobić 250+ KM..

!markos
21-04-15, 12:51
Ogólnie jest tak jak Fawor napisał, jak małe turbo, z którego ciśnie się siódme poty i słaby intercooler, to będzie cieplej, jak większe turbo, optymalnie dobrane na zapotrzebowanie silnika w powietrze i lepszy rdzeń intercoolera, to temperatury będą znacznie niższe. Istotne są też prowadnice powietrza na intercooler, wywalenie wielkiej dziury w zderzaku i wyeksponowanie intercoolera w całości wcale nie pomaga w zbiciu temperatury. Z mojego przykładu gdzie wszystko było przewymiarowane i raczej z górnej półki, przy niskich temperaturach było ~+8°C w kolektorze, przy wyższych nie pamiętam dokładnie, ale też były to jakieś niskie wartości. Mowa o WOT przy jakichś większych prędkościach. Na postoju, albo podczas bardzo powolnej jazdy wiadomo, że się grzeje.

Wenega
21-04-15, 13:37
takie wartości są nie do określenia. Jedno, co wiadomo, to 50C ++ ma BARDZO duży wpływ na obcinanie Nm i KM. Po prostu im mniej, tym lepiej. Najlepiej gdyby niezależnie od temp zewnętrznej powietrze na WOT miało nie więcej niż +10-15C od otoczenia. To zależy w głównej mierze od dobranej wydajności turbosprężarki i wydajności intercoolera. Np taki chińczyk, jak napisał kolega powyżej, nie da rady zrobić 250+ KM..

no i na taka odp liczyłem, te +10-15 :) dzięki wielkie fawor - jeszcze raz rozwiejesz jakieś moje wątpliwości, to wyślę Ci kurierem wyrób z regionalnego browaru, obiecuje :D



Ogólnie jest tak jak Fawor napisał, jak małe turbo, z którego ciśnie się siódme poty i słaby intercooler, to będzie cieplej, jak większe turbo, optymalnie dobrane na zapotrzebowanie silnika w powietrze i lepszy rdzeń intercoolera, to temperatury będą znacznie niższe. Istotne są też prowadnice powietrza na intercooler, wywalenie wielkiej dziury w zderzaku i wyeksponowanie intercoolera w całości wcale nie pomaga w zbiciu temperatury. Z mojego przykładu gdzie wszystko było przewymiarowane i raczej z górnej półki, przy niskich temperaturach było ~+8°C w kolektorze, przy wyższych nie pamiętam dokładnie, ale też były to jakieś niskie wartości. Mowa o WOT przy jakichś większych prędkościach. Na postoju, albo podczas bardzo powolnej jazdy wiadomo, że się grzeje.

markos, również dzięki, zwłaszcza za ostatnie zdanie, bo trochę mnie właśnie przeraziła temp w kolektorze gdy stałem na światłach.. niestety dopiero wtedy zwróciłem na tą temp uwagę i już się bałem ze będę musiał przerabiać układ ;) w środę zobaczę jakie wartości będą przy jeździe na obwodnicy ;)

Fawor
21-04-15, 14:03
niestety dopiero wtedy zwróciłem na tą temp uwagę i już się bałem ze będę musiał przerabiać układ
To jest zachowanie każdego silnika spalinowego. Na wolnych obrotach masz zamkniętą przepustnicę więc po prostu obieg powietrza zamyka się między komorą spalania a kolektorem dolotowym :) Stąd bierze się to nagłe podgrzanie. Ruszysz i temperatura momentalnie leci w dół.

pablo__89
21-04-15, 15:23
takie wartości są nie do określenia. Jedno, co wiadomo, to 50C ++ ma BARDZO duży wpływ na obcinanie Nm i KM. Po prostu im mniej, tym lepiej. Najlepiej gdyby niezależnie od temp zewnętrznej powietrze na WOT miało nie więcej niż +10-15C od otoczenia. To zależy w głównej mierze od dobranej wydajności turbosprężarki i wydajności intercoolera. Np taki chińczyk, jak napisał kolega powyżej, nie da rady zrobić 250+ KM..
Po czym wnioskujesz ze nie da rady przy 250+ ?

Fawor
21-04-15, 15:39
po testach :) w sedanie był kiedyś taki sam i trzeba bylo zmieniać na 230mm, żeby przy WOT na 1bar+ nie było 40+stopni. No chyba, że poprawiła się od tego czasu jakość samych rdzeni..

pablo__89
21-04-15, 16:23
Ten który mam ma lamelki wewnatrz i na zewnątrz rdzenia, które dodatkowo sa ponacinane i porozginane. Temp. które podałem były ze stałych predkości. Prz wot jeszcze nie sprawdzalem.

Fawor
21-04-15, 19:22
Ten który mam ma lamelki wewnatrz i na zewnątrz rdzenia
łał...to chyba będzie po prostu normalny intercooler? :rolleyes: Wg mnie nie starczy i tyle. Testuj.

pablo__89
21-04-15, 23:02
łał...to chyba będzie po prostu normalny intercooler? Wg mnie nie starczy i tyle. Testuj.

Były też z lamelkami nie nacinananymi i w rzadszych odstępach w środku :P

Wenega
23-04-15, 07:41
są dwa sposoby podłączania zewnętrznego WG. Oby dwa, które podaliście, są prawidłowe, ale regulacja działa w odwrotną stronę :)

to jest bardzo ważne zdanie, które może umknąć, mi umknęło, dopiero wczoraj podczas strojenia zakumałem o co chodzi a chodzi oczywiście o regulację mbc, czyli wkręcając mbc zmniejszasz doładowanie, wykręcając zwiększasz. chodzi o ten schemat który podałem ja!

to tak żeby była jasność dla takich laików jak ja :D

Fawor
23-04-15, 07:50
czyli wkręcając mbc zmniejszasz doładowanie, wykręcając zwiększasz. chodzi o ten schemat który podałem ja!

to tak żeby była jasność dla takich laików jak ja
czyli łopatologicznie - od dołu podajesz cisnienie stałe, od góry im podasz więcej tym membrana będzie bardziej przytrzymana - nie upuści spalin - podniesie doładowanie. Sterowanie standardowe typu bleed czy pressure na pojedynczm króćcu - im mniej (później) podasz ciśnienia potrzebnego do otwarcia klapki tym wyższe będzie doładowanie. Po prostu myśleć co w którą stronę się otwiera ;)

Wenega
23-04-15, 08:14
myślenie to podstawa ;) dlatego też udało się skończys strojenie wczoraj huehue ;)

pablo__89
27-04-15, 10:00
A powiedzcie mi: Czy WG zintegrowane turbiny może wydawać jakiś dźwięk w momencie pełnego boost'u ? Tzn czy spaliny które przepuszcza w tym momencie słychać ?

Fawor
27-04-15, 19:20
Nie

siara87
27-04-15, 19:33
Witam, mam do kupienia turbine z volvo v70 2.5 diesel, z jednej strony turbiny z volvo podobno najlepsze do hondy a z drugiej strony znajomy mi wkreca ze z diesla nie nadaje sie do benzyniaka bo tempetatura pokrzywi lopatki, wiec jak to wyglada nada sie do d serii z vitara czy nie?

albanOS
29-04-15, 14:34
Nie wiem o jakiej dokładnie turbinie piszesz ale faktem jest, że EGT w dieslu jest niższe i dodatkowo odwrotne niż w benzynie przy ubogiej mieszance spada a przy bogatej rośnie...

Mario
06-05-15, 14:53
Jaką pompę paliwa kupić żeby dała radę w de serii T na 0,5-0,6b, podobno seria z EM1 tego jie ogarnie??
Najbardziej by Mi pasowała DW200 ale budżet nie ten ;/ , macie jakieś doświadczenia z chinczykami dostępnymi na alledrogo itp. ??

!markos
06-05-15, 16:18
Robisz turbo i nie masz 400 złotych na solidną pompę? To może zrezygnuj z dalszych prac..?

Mario
06-05-15, 18:27
już jedną wymieniłem która miała starczyć a teraz jest dylemat, zresztą dałem "??" więc oczekuje jakiejś informacji a nie kazania <peace>

pablo__89
06-05-15, 18:28
Od H22A daje rade bez problemu

Mario
06-05-15, 23:39
A jak z chinczykami typu walbro bosh itp style, ma ktoś jakieś doświadczenia?

Saiti
07-05-15, 12:46
Różne są. Są głośniejsze zdecydowanie, ale trochę tego przetargałem przez granicę i po znajomych i do dalszych osób i fuckupów nie bylo.

Mario
07-05-15, 16:37
dzięki za info, tym bardziej cenne że z "pierwszej ręki" ;)

!markos
07-05-15, 18:25
Nie szkoda Ci silnika? Ile zaoszczędzisz na chińczyku w stosunku do np. DW? Warto za 200 złotych mniej ryzykować zniszczenie całej Twojej roboty, bo nagle zabraknie paliwa?

Mario
07-05-15, 22:55
Może i szkoda ale życie często weryfikuje aspiracje a w moim przypadku jest taka a nie inna sytuacja gdzie mogę/chce/muszę zrobić tak a nie inaczej, nikogo nie namawiam żeby szedł w moje ślady, w innej sytuacji nie bawił bym się w takie sprawy tylko od razu zakładał bym rzeczy z odpowiednim zapasem i z odpowiedniej półki, chinszczyzna to zło zalewające nasz rynek ale w Moim wypadku to "zło konieczne"
EOT

demiss
07-05-15, 23:17
To kup od h22 za 50pln do 250km spokojnie wystarczy.

krzysiek50
12-05-15, 20:53
w td04 trzeba zaslepiac seryjnego dv, bo bedzie puszczal czy tez mozna go zostawic niepodpietego?

Fawor
13-05-15, 11:08
powyzej 0,7-0,8bara zacznie się podnosić na stałe i robić jakby nieszczelność w układzie dolotowym - nie zbudujesz na tym bara. Możesz zaślepić albo po prostu podpiąć pod niego ciśnienie.

Wenega
13-05-15, 11:36
zaślepka dedykowana z properfekta kosztuje 69 zl

krzysiek50
13-05-15, 21:30
plan jest stroic na 0,7, wiec chyba podepne cisnienie i po klopocie

Mr.B
19-05-15, 10:26
Witam, mam takie pytanko ponieważ mam wtryski od wrx i mają wylądować w miejsce starych d16z6 to jak z tymi gumkami. Te od z6 nie pasują do wrx i odwrotnie. Jak to składacie ??

Wenega
19-05-15, 12:52
ale że jak nie pasują?? sa niższe na pewno, ale to wystarczy zdjąć te grube podkładki z pod listwy paliwowej i powinno zagryźć..

Mr.B
20-05-15, 09:37
długść ok ale chodzi mi o oring ten na wtrysku i ten w kolektorze. Wszyscy piszą że zmienić oring ale nikt nie mówi od czego pasuje czy jak ?

Mario
20-05-15, 20:50
długść ok ale chodzi mi o oring ten na wtrysku i ten w kolektorze.

oring na wtrysku zakładasz od wtrysku hondy (najlepiej to idź i kup nowe - grosze a masz pewność że nie będzie puszczać) ale jeżeli dobrze pamiętam to jak dasz kapkę oleju to i bez wymiany się obejdzie i w listwę paliwowa się zmieści na tych z wrx'a, natomiast w kolektorze nie ma oring'a, jest natomiast uszczelniacz.

Jeżeli masz ssaka od Y8 to musisz coś dobrać, bo przynajmniej w moim wypadku gniazdo w kolektorze było sporo szersze od gumki z wrx'a a nie miałem starych gumek od Y8 a te z ssaka z6 też były luźne.

Mr.B
22-05-15, 09:53
oring na wtrysku zakładasz od wtrysku hondy (najlepiej to idź i kup nowe - grosze a masz pewność że nie będzie puszczać) ale jeżeli dobrze pamiętam to jak dasz kapkę oleju to i bez wymiany się obejdzie i w listwę paliwowa się zmieści na tych z wrx'a, natomiast w kolektorze nie ma oring'a, jest natomiast uszczelniacz.

Jeżeli masz ssaka od Y8 to musisz coś dobrać, bo przynajmniej w moim wypadku gniazdo w kolektorze było sporo szersze od gumki z wrx'a a nie miałem starych gumek od Y8 a te z ssaka z6 też były luźne.

OK pobawiłem się gumkami i teraz już wiem jak to ma być. A głównie chodziło mi o ten uszczelniacz w kolektorze źle się wyraziłem. Stare wchodzą w niego dość ciasno a ten od wrx ma luz ale jak zdejmę uszczelniacz i tą podkładkę z pod listwy to wtedy ładnie go dociska wiec powinno być ok :) kapkę oleju na oring i w listwę dobrze rozumiem ?

Mario
22-05-15, 13:34
kapkę oleju na oring i w listwę dobrze rozumiem ?

tak, ale wszystko z umiarem i czuciem :p

krzysiek50
03-11-15, 17:15
pany, jest pytanie. setup wyglada tak:
D16Y7 (bez VTEC, wazne)
ssak Z6
td04hl 13t + kolektor D15Z1
wtryski 440 wrx
pompa H22
wydech 2,36" całosc
ic master i orurowanie 2,36"
doladowanie 0,7, strojenie Jogal, odcinka 7000 rpm
zrobilem kilka tysiecy i z ciekawosci chcialem sprawdzic ile wypluje. wyszlo 200KM i 280Nm, realne to? :D liczylem na duzo mniej momentu

Fawor
03-11-15, 18:01
wszystko zależy jak mocno pociągnięte zapłonami. Z6 na 0,7 pewnie potrafi zrobić z ciekawej turbiny i 250 ale rozsądni nie zostawiają takich parametrów dla klientów. Gdzie hamowane? Daj wykres.

krzysiek50
03-11-15, 19:10
no wlasnie tu jest problem, bo hamownia jakas z dupy, ale z tego co sie orientowalem wychodzily realne wyniki wszystkim. pojade chyba jeszcze do lamika, zeby to porownac :)

wwljohn
05-11-15, 16:13
Na dużo więcej momentu? Ja miałem podobny moment w b16. Jak dla mnie realne. To nie diesel :) . Z b18 ciężko wyciągnąć sporo więcej przy sofcie :) . Dobrze jest - nawet moim zdaniem bardzo jak na 13 i non vtec. Nie panikuj. Mogłeś się pokusić o chociaż 15tkę :cool:

krzysiek50
05-11-15, 17:12
Na dużo więcej momentu?
mniej, stawialem, ze bedzie max 240Nm ;) wybor padl na 13T ze wzgledu na dostepnosc, teraz i tak bedzie przebudowa setupu, wiec nawet 15T musialbym zmienic na przynajmniej 19T :)

pablo__89
05-11-15, 18:03
U mnie w D16Y8 przy 0,6b na takiej turbince wyszło 211km i 241nm.

wwljohn
06-11-15, 16:44
Ehh..kurde..musiałem mieć zaćmę gdy pisałem posta :p

misiekkkk
11-11-15, 11:02
Panowie d16z9 celuje w 350km, uszczelka pod głowice oem czy cometic ?, u hamburgerów zdania podzielone

Fawor
12-11-15, 09:56
W Dseri Cometic jest mocniejszy niż OEM, w B odwrotnie. Jest jeszcze Athena, ale oczywiście nie zawsze na miejscu.

http://www.topendpower.pl/c/pl/13_62_18_54_11/1/1/0/long/uszczelki+g%C5%82owicy.html

misiekkkk
12-11-15, 17:47
W Dseri Cometic jest mocniejszy niż OEM, w B odwrotnie. Jest jeszcze Athena, ale oczywiście nie zawsze na miejscu.

http://www.topendpower.pl/c/pl/13_62_18_54_11/1/1/0/long/uszczelki+g%C5%82owicy.html


a jak wygląda sprawa z grubościami bo z tego co widziałem cometica można dostać w różnych opcjach, wsadzać najgrubszą ?