Zobacz pełną wersję : d16z6 Turbo Graty
Yotomeczek86
30-10-13, 12:34
A ktoś mi powie, czy konieczny jest do mocy 300+ około 15-16psi block guard? Jest ich masa.. są tańsze, droższe.. Czy ktoś montował?
przy 280hp tuleje już się rozjeżdżają:)
Ja będe po zimie podłączał do UKP temperature oleju i Ciśnienie , wylatuje stary AG temperatury oleju a boost i egt kupie AG z warningiem na krokowcu albo coś lepszego.
Dokładność masz taką samą jak na zegarach AG - przecież to te same czujniki tylko tutaj wyświetlanie jest cyfrowe.
Sprzęgło mam exedy stage1 i przy 215 koniach robi robote nie ślizga się ani nic , może dlatego że przed turbo przejechałem na nim moze 5kkm.
Saiti ten spiek 6 łopatkowy jakie moce może przyjąć ? I za 450 zł oddajesz mu swoją tarcze on ją przerabia i docisk zostaje ten co był czy jak to wygląda ?
Saiti ten spiek 6 łopatkowy jakie moce może przyjąć ? I za 450 zł oddajesz mu swoją tarcze on ją przerabia i docisk zostaje ten co był czy jak to wygląda ?
Przyjąć może każdą moc :) Zależy jaką może wydać :D
Nie wiem niestety - nie ja jestem specem, ale pod softa wyrobi na 100% :) Oddajesz mu tarczę, on przerabia na spiekowe słoneczko, oddajesz mu zamach i docisk - na tych dwóch elementach po prostu szlifuje powierzchnie na równo :)
A orientuje się ktoś w sprzęgłach które kupić żeby wyrobiło na 270-290 km ? Czy lepiej już kupić jakieś konkretne ? Co polecicie , w sprzęgłach jestem zielony kompletnie.
Ja może wkleje jeszcze wykresik mojego domorosłego turbo które powstało w opraciu o wszystkie pytania i odpowiedzi z tego wątku i pomocy użytkowników którzy poświecili swój czas na spotkanie ze mna :
wwljohn ( merytoryka ) lukasjuve ( procustom - orurowanie dolotu , kompletna budowa wydechu od dp aż po końcowy ). Oczywiście jeszcze podziękowanie dla Niutona , za strojenie , gradobicie moich szczegółowych pytań , telefonowanie 24h zawracanie dupy itp itd :cool:
http://imageshack.us/a/img9/2108/6led.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/9/6led.jpg/)
Yotomeczek86
31-10-13, 23:05
F1 Racing Stage 3 lub 4, z tanich.. ;) Potem ACT i inne Exedy.. XTD to niestety shit. Chcesz, mam docisk od Z6, możesz zrobić sobie coś takiego : http://www.mickey-garage.pl/warsztat/8/wzmocnienie-docisku-sprzegla A tarcze Ci wróbel na spieka przerobi
pawel83waski
04-12-13, 09:25
Koledzy pomocy! Na poczatku zaznaczam ze temat ma byc rozwojowy poniewaz w pozniejszych planach jest kucizna na Z6/Y8.
Mam wtryski H22A i chce je dac do Softa D15Z6, sa nisko omowe czyli wychodzilo by ze sa 345cc albo 310cc.
"Prelude USDM miała 345cc JDM miała 310cc mowa o 92-96 Prelude od 96 miały 280cc i były wysoko omowe."
Starcza narazie na seryjnej pompie i regulatorze? Regulator z H22A albo inny cos zmieni?
Moge dac wtryski 550cc z Subaru STI, czy lepiej Walbro 255 i regulator na wtryskach H22A?
Z preludy na seryjnej pompie będą na styk do 200-210 koni.
Jak planujesz kucizne potem to pakuj odrazu 550cc z sti + walbro i regulator wrzuc z b18c6 - Na takim zestawie będzie pan zadowolony :)
pawel83waski
04-12-13, 15:47
Tak by bylo idealenie ale to sporo siana jak na czas gdy soft dopiero w powijakach. Wtryski z STI narazie starcza?
Ja mam z wrx'a 440cc i na seryjnej pompie i regulatorze pracują na 90% przy odcince.
W jaką moc celujesz ?
Kup sobie z wrx'a , nie potrzebujesz resistor boxa , przerabiasz wtyczki , podmieniasz tylko o-ringi od seryjnego wtryskiwacza i gra muzyka.
Na forum subaru wyprzedają to za śmieszne pieniądze - ja kupiłem 4 sztuki za 100 zł i do tego ogloszenie wisiało 3 miesiące.
Tylko pamiętaj że muszą być top feed a w sti chyba były side feed ( żółty kolor ? ).
pawel83waski
04-12-13, 21:19
Celuje w 200KM, zreszta z D15Z6 chyba troche ryzykownie cisnac wiecej, ale nie chce nic na styk wiec raczej beda 550cc. W STI byly tez top feed http://allegro.pl/wtryski-denso-550-ccm-subaru-wrx-sti-01-12-i3738542513.html
Narazie napisalem na forum Subaru a jak bedzie cisza to uskrobie 600 i kupie :/
Jest odzew - 500...
seryjna pompa paliwa d15z6 nie dawała rady bynajmniej u mnie tak było i zakupiłem u Sivego po dobrej cenie DV200 bardziej wydajna niż Walbro a co do wtrysków z tego co wiem to przema72 przerabia wtryski w RX8 na 700cc i dają rade może warto się ty zainteresować na allegro kosztują śmieszne pieniądze :D
Podepne się pod temat bo nie chce zakładać kolejnego dla kilku małych pytań...
Wg. strony japancars.ru pompa paliwa w civic VTi MB6 jest taka sama jak w MB2 D14/15/16 -> ta sama wydajność
Czy ktoś to może potwierdzić?
Dodatkowo
Czy czujnik temperatury cieczy umieszczony w głowicy od strony aparatu zapl. (Dseria) można użyć jako czujnik temperatury oleju?
pawel83waski
06-12-13, 13:48
Kupilem juz z STI 550cc :) Mowisz ze pompa sobie z nimi nie poradzi?
Yotomeczek86
06-12-13, 14:14
Seryjna nie da rady, niema opcji. Kup używkę Walbro 255lph albo nową. Nie kupuj żadnych stajl.. bo to dziadostwo
Wg. strony japancars.ru pompa paliwa w civic VTi MB6 jest taka sama jak w MB2 D14/15/16 -> ta sama wydajność
Czy ktoś to może potwierdzić?
Del Sol VTI ma taką samą pompę jak zwykły Del Sol, więc zapewne tak :)
Kupilem juz z STI 550cc Mowisz ze pompa sobie z nimi nie poradzi?
U mnie z EVO 560ccm daje radę seryjna, oczywiście wtryski nie pracują na pełnej mocy, bo generuję może 200 KM z hakiem. Ludzie jeżdżą na chińskich pompkach i żyją, można zamontować liniowo zegar ciśnienia paliwa na pompce i o nic się nie obawiać. A koszt pompki jakieś 150 zł.
Żebyś się kiedyś nie zdziwił dlaczego tłok się stopił albo półki są popękane...
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
pawel83waski
06-12-13, 20:36
http://allegro.pl/sportowa-pompa-paliwa-255lph-walbro-deatschwerks-i3706665579.html
Daje max 6 barow - to spory zapas. Jest jakas tansza alternatywa?
http://allegro.pl/sportowa-pompa-paliwa-255lph-walbro-deatschwerks-i3706665579.html
Daje max 6 barow - to spory zapas. Jest jakas tansza alternatywa?
a 209 to dużo? już nie przesadzajmy. Stare "śmieci" z naszych hond to 50-70zł.
pawel83waski
06-12-13, 20:48
Wtryski 500 wiec pompa za 200 to nie duzo, ale potrzebne mi 6 barow? Z drugiej strony temat ma byc rozwojowy wiec lepiej miec zapas... :)
Ja ze swojej strony polecam DV200
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Czy czujnik temperatury cieczy umieszczony w głowicy od strony aparatu zapl. (Dseria) można użyć jako czujnik temperatury oleju?
chodzi mi o ten:
http://t.iparts.pl/240/32350/dokumenty/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego-fae.jpg
zależy pod co chcesz go podłączyć, pod innym wskaźnikiem niż Hondy będzie wskazywał cuda.
zależy pod co chcesz go podłączyć, pod innym wskaźnikiem niż Hondy będzie wskazywał cuda.
wskaźnik temp. Oleju vdo z Audi 80
pawel83waski
14-12-13, 00:19
Mam dziwne pytanie. Mam zestaw Irydowych swiec NGK do LPG. Czytalem ze lepiej odprowadzaja cieplo i maja mocna iskre, czy w takim razie nadadza sie pod soft turbo? Czy lepiej ZFR7J-11?
jako, że wioskowi tjunerzy gardzą moimi dolarami, postanowiłem, tak jak autor tego tematu, sam zamontować suszarkę w swoim Rexie..
w związku z tym pojawi się pewnie wiele pytań (mimo że ten temat na duzo już odpowiedział)
pierwsze pytanie dodatkowe a w zasadzie dwa ;) :
ilu rzędowa ma być chłodnica oleju (na początek będzie soft 0,5 bara, docelowo jednak planuje kucie i okolice 1 bara)?
do chłodnicy konieczna jest podstawka z termostatem? tak? dobrze myślę?
jako, że wioskowi tjunerzy gardzą moimi dolarami, postanowiłem, tak jak autor tego tematu, sam zamontować suszarkę w swoim Rexie..
w związku z tym pojawi się pewnie wiele pytań (mimo że ten temat na duzo już odpowiedział)
pierwsze pytanie dodatkowe a w zasadzie dwa ;) :
ilu rzędowa ma być chłodnica oleju (na początek będzie soft 0,5 bara, docelowo jednak planuje kucie i okolice 1 bara)?
do chłodnicy konieczna jest podstawka z termostatem? tak? dobrze myślę?
Podstawka jest potrzebna z termostatem chociaż nie którzy latają bez ,a chłodnice ja mam taką
http://www.j-parts.pl/sklep-tuning/774/32/Chlodnica-oleju-260x235x50-TH30.html
Mam dziwne pytanie. Mam zestaw Irydowych swiec NGK do LPG. Czytalem ze lepiej odprowadzaja cieplo i maja mocna iskre, czy w takim razie nadadza sie pod soft turbo? Czy lepiej ZFR7J-11?
Ja ma świece vk20 a w zapasie do sprawdzenia seri tt
ktoś może potwierdzić lub nie ewentualnie napisać o konsekwencjach (jeżeli są) założenia chłodnicy oleju z podstawka bez termostatu? dużo dłużej będzie się nagrzewał silnik?
edit:
pytam bo ciężko jest znaleźć podstawkę z termostatem i wyjściami na czujniki i zasilanie trubiny, a widzę że kity chłodnicy oleju sa z podstawkami bez termostatu..
Kładzie się kanapkę z 2 podstawek - jedna z termostatem, druga z czujnikami. Większość tak robi, ja też tak miałem i nie ma z tym żadnych problemów.
Obieg bez termostatu moim zdaniem jest bez sensu, oliwa bardzo długo się grzeje i auto nie nadaje się do jazdy w zimie.
auto i tak nie jeździ w zimę ;)
dzięki markos! za informację - - o to mi chodziło :)
dobra, ostatni etap montażu suszarki: podciśnienia.
Może mi ktoś potwierdzić czy dobrze wykombinowałem podłączenie podcisnień, ewentualnie poprawić schemat? (czy gdzieś tam na podciśnieniach powinien być jakiś zaworek zwrotny/upustowy? jeśli tak to gdzie i jaki?)
http://images68.fotosik.pl/763/bfbb935c15a19c5amed.jpg (http://www.fotosik.pl)
z góry dzieki
wszystko dobrze po za z tym podciśnieniem do wg.
Co to za wg masz?? ja mam wg precision'a i podłączony na razie tylko boczny a górny idzie w atmosfer,
są dwa sposoby podłączania zewnętrznego WG. Oby dwa, które podaliście, są prawidłowe, ale regulacja działa w odwrotną stronę :)
ok, dzięki wielkie panowie!
Dlaczego zasilanie WG z za przepustnicy ?
krzysiek50
05-04-15, 19:01
teoretycznie powinien byc mniejszy lag (albo go w ogole nie byc) przy zmianie biegu
Ale teoretycznie również rośnie ciśnienie powyżej ustawionego, przed przepustnicą w momencie zamykania jej.
krzysiek50
06-04-15, 09:59
z tym, ze przy zamykaniu otwiera sie bov i to cisnienie czesciowo ci ucieka. ktos na forum mial tak podpiete i dzialało to lepiej niz "tradycyjny" sposob
byla mowa nawet w tym temacie ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?170927-d16z6-Turbo-Graty&p=1917751&viewfull=1#post1917751
jedno jeszcze takie pytanie: możecie podać, jeśli znacie, temperatury powietrza w kolektorze jakie występują przy sofcie przy pogodzie jaka obecnie występuje, czyli około 15 stopni??
ewentualnie jakie temperatury w dolocie przy jakich na zewnątrz..
U mnie przy (0,55-0,60b) np dzisiaj: 10km/h/korek 40C, 50km/h 40C, 100km/h 29C, 130km/h 27C. Turbina z płaszczem wodnym, a Intercooler 550x140x65mm.
jedno jeszcze takie pytanie: możecie podać, jeśli znacie, temperatury powietrza w kolektorze jakie występują przy sofcie przy pogodzie jaka obecnie występuje, czyli około 15 stopni??
takie wartości są nie do określenia. Jedno, co wiadomo, to 50C ++ ma BARDZO duży wpływ na obcinanie Nm i KM. Po prostu im mniej, tym lepiej. Najlepiej gdyby niezależnie od temp zewnętrznej powietrze na WOT miało nie więcej niż +10-15C od otoczenia. To zależy w głównej mierze od dobranej wydajności turbosprężarki i wydajności intercoolera. Np taki chińczyk, jak napisał kolega powyżej, nie da rady zrobić 250+ KM..
Ogólnie jest tak jak Fawor napisał, jak małe turbo, z którego ciśnie się siódme poty i słaby intercooler, to będzie cieplej, jak większe turbo, optymalnie dobrane na zapotrzebowanie silnika w powietrze i lepszy rdzeń intercoolera, to temperatury będą znacznie niższe. Istotne są też prowadnice powietrza na intercooler, wywalenie wielkiej dziury w zderzaku i wyeksponowanie intercoolera w całości wcale nie pomaga w zbiciu temperatury. Z mojego przykładu gdzie wszystko było przewymiarowane i raczej z górnej półki, przy niskich temperaturach było ~+8°C w kolektorze, przy wyższych nie pamiętam dokładnie, ale też były to jakieś niskie wartości. Mowa o WOT przy jakichś większych prędkościach. Na postoju, albo podczas bardzo powolnej jazdy wiadomo, że się grzeje.
takie wartości są nie do określenia. Jedno, co wiadomo, to 50C ++ ma BARDZO duży wpływ na obcinanie Nm i KM. Po prostu im mniej, tym lepiej. Najlepiej gdyby niezależnie od temp zewnętrznej powietrze na WOT miało nie więcej niż +10-15C od otoczenia. To zależy w głównej mierze od dobranej wydajności turbosprężarki i wydajności intercoolera. Np taki chińczyk, jak napisał kolega powyżej, nie da rady zrobić 250+ KM..
no i na taka odp liczyłem, te +10-15 :) dzięki wielkie fawor - jeszcze raz rozwiejesz jakieś moje wątpliwości, to wyślę Ci kurierem wyrób z regionalnego browaru, obiecuje :D
Ogólnie jest tak jak Fawor napisał, jak małe turbo, z którego ciśnie się siódme poty i słaby intercooler, to będzie cieplej, jak większe turbo, optymalnie dobrane na zapotrzebowanie silnika w powietrze i lepszy rdzeń intercoolera, to temperatury będą znacznie niższe. Istotne są też prowadnice powietrza na intercooler, wywalenie wielkiej dziury w zderzaku i wyeksponowanie intercoolera w całości wcale nie pomaga w zbiciu temperatury. Z mojego przykładu gdzie wszystko było przewymiarowane i raczej z górnej półki, przy niskich temperaturach było ~+8°C w kolektorze, przy wyższych nie pamiętam dokładnie, ale też były to jakieś niskie wartości. Mowa o WOT przy jakichś większych prędkościach. Na postoju, albo podczas bardzo powolnej jazdy wiadomo, że się grzeje.
markos, również dzięki, zwłaszcza za ostatnie zdanie, bo trochę mnie właśnie przeraziła temp w kolektorze gdy stałem na światłach.. niestety dopiero wtedy zwróciłem na tą temp uwagę i już się bałem ze będę musiał przerabiać układ ;) w środę zobaczę jakie wartości będą przy jeździe na obwodnicy ;)
niestety dopiero wtedy zwróciłem na tą temp uwagę i już się bałem ze będę musiał przerabiać układ
To jest zachowanie każdego silnika spalinowego. Na wolnych obrotach masz zamkniętą przepustnicę więc po prostu obieg powietrza zamyka się między komorą spalania a kolektorem dolotowym :) Stąd bierze się to nagłe podgrzanie. Ruszysz i temperatura momentalnie leci w dół.
takie wartości są nie do określenia. Jedno, co wiadomo, to 50C ++ ma BARDZO duży wpływ na obcinanie Nm i KM. Po prostu im mniej, tym lepiej. Najlepiej gdyby niezależnie od temp zewnętrznej powietrze na WOT miało nie więcej niż +10-15C od otoczenia. To zależy w głównej mierze od dobranej wydajności turbosprężarki i wydajności intercoolera. Np taki chińczyk, jak napisał kolega powyżej, nie da rady zrobić 250+ KM..
Po czym wnioskujesz ze nie da rady przy 250+ ?
po testach :) w sedanie był kiedyś taki sam i trzeba bylo zmieniać na 230mm, żeby przy WOT na 1bar+ nie było 40+stopni. No chyba, że poprawiła się od tego czasu jakość samych rdzeni..
Ten który mam ma lamelki wewnatrz i na zewnątrz rdzenia, które dodatkowo sa ponacinane i porozginane. Temp. które podałem były ze stałych predkości. Prz wot jeszcze nie sprawdzalem.
Ten który mam ma lamelki wewnatrz i na zewnątrz rdzenia
łał...to chyba będzie po prostu normalny intercooler? :rolleyes: Wg mnie nie starczy i tyle. Testuj.
łał...to chyba będzie po prostu normalny intercooler? Wg mnie nie starczy i tyle. Testuj.
Były też z lamelkami nie nacinananymi i w rzadszych odstępach w środku :P
są dwa sposoby podłączania zewnętrznego WG. Oby dwa, które podaliście, są prawidłowe, ale regulacja działa w odwrotną stronę :)
to jest bardzo ważne zdanie, które może umknąć, mi umknęło, dopiero wczoraj podczas strojenia zakumałem o co chodzi a chodzi oczywiście o regulację mbc, czyli wkręcając mbc zmniejszasz doładowanie, wykręcając zwiększasz. chodzi o ten schemat który podałem ja!
to tak żeby była jasność dla takich laików jak ja :D
czyli wkręcając mbc zmniejszasz doładowanie, wykręcając zwiększasz. chodzi o ten schemat który podałem ja!
to tak żeby była jasność dla takich laików jak ja
czyli łopatologicznie - od dołu podajesz cisnienie stałe, od góry im podasz więcej tym membrana będzie bardziej przytrzymana - nie upuści spalin - podniesie doładowanie. Sterowanie standardowe typu bleed czy pressure na pojedynczm króćcu - im mniej (później) podasz ciśnienia potrzebnego do otwarcia klapki tym wyższe będzie doładowanie. Po prostu myśleć co w którą stronę się otwiera ;)
myślenie to podstawa ;) dlatego też udało się skończys strojenie wczoraj huehue ;)
A powiedzcie mi: Czy WG zintegrowane turbiny może wydawać jakiś dźwięk w momencie pełnego boost'u ? Tzn czy spaliny które przepuszcza w tym momencie słychać ?
Witam, mam do kupienia turbine z volvo v70 2.5 diesel, z jednej strony turbiny z volvo podobno najlepsze do hondy a z drugiej strony znajomy mi wkreca ze z diesla nie nadaje sie do benzyniaka bo tempetatura pokrzywi lopatki, wiec jak to wyglada nada sie do d serii z vitara czy nie?
Nie wiem o jakiej dokładnie turbinie piszesz ale faktem jest, że EGT w dieslu jest niższe i dodatkowo odwrotne niż w benzynie przy ubogiej mieszance spada a przy bogatej rośnie...
Jaką pompę paliwa kupić żeby dała radę w de serii T na 0,5-0,6b, podobno seria z EM1 tego jie ogarnie??
Najbardziej by Mi pasowała DW200 ale budżet nie ten ;/ , macie jakieś doświadczenia z chinczykami dostępnymi na alledrogo itp. ??
Robisz turbo i nie masz 400 złotych na solidną pompę? To może zrezygnuj z dalszych prac..?
już jedną wymieniłem która miała starczyć a teraz jest dylemat, zresztą dałem "??" więc oczekuje jakiejś informacji a nie kazania <peace>
Od H22A daje rade bez problemu
A jak z chinczykami typu walbro bosh itp style, ma ktoś jakieś doświadczenia?
Różne są. Są głośniejsze zdecydowanie, ale trochę tego przetargałem przez granicę i po znajomych i do dalszych osób i fuckupów nie bylo.
dzięki za info, tym bardziej cenne że z "pierwszej ręki" ;)
Nie szkoda Ci silnika? Ile zaoszczędzisz na chińczyku w stosunku do np. DW? Warto za 200 złotych mniej ryzykować zniszczenie całej Twojej roboty, bo nagle zabraknie paliwa?
Może i szkoda ale życie często weryfikuje aspiracje a w moim przypadku jest taka a nie inna sytuacja gdzie mogę/chce/muszę zrobić tak a nie inaczej, nikogo nie namawiam żeby szedł w moje ślady, w innej sytuacji nie bawił bym się w takie sprawy tylko od razu zakładał bym rzeczy z odpowiednim zapasem i z odpowiedniej półki, chinszczyzna to zło zalewające nasz rynek ale w Moim wypadku to "zło konieczne"
EOT
To kup od h22 za 50pln do 250km spokojnie wystarczy.
krzysiek50
12-05-15, 20:53
w td04 trzeba zaslepiac seryjnego dv, bo bedzie puszczal czy tez mozna go zostawic niepodpietego?
powyzej 0,7-0,8bara zacznie się podnosić na stałe i robić jakby nieszczelność w układzie dolotowym - nie zbudujesz na tym bara. Możesz zaślepić albo po prostu podpiąć pod niego ciśnienie.
zaślepka dedykowana z properfekta kosztuje 69 zl
krzysiek50
13-05-15, 21:30
plan jest stroic na 0,7, wiec chyba podepne cisnienie i po klopocie
Witam, mam takie pytanko ponieważ mam wtryski od wrx i mają wylądować w miejsce starych d16z6 to jak z tymi gumkami. Te od z6 nie pasują do wrx i odwrotnie. Jak to składacie ??
ale że jak nie pasują?? sa niższe na pewno, ale to wystarczy zdjąć te grube podkładki z pod listwy paliwowej i powinno zagryźć..
długść ok ale chodzi mi o oring ten na wtrysku i ten w kolektorze. Wszyscy piszą że zmienić oring ale nikt nie mówi od czego pasuje czy jak ?
długść ok ale chodzi mi o oring ten na wtrysku i ten w kolektorze.
oring na wtrysku zakładasz od wtrysku hondy (najlepiej to idź i kup nowe - grosze a masz pewność że nie będzie puszczać) ale jeżeli dobrze pamiętam to jak dasz kapkę oleju to i bez wymiany się obejdzie i w listwę paliwowa się zmieści na tych z wrx'a, natomiast w kolektorze nie ma oring'a, jest natomiast uszczelniacz.
Jeżeli masz ssaka od Y8 to musisz coś dobrać, bo przynajmniej w moim wypadku gniazdo w kolektorze było sporo szersze od gumki z wrx'a a nie miałem starych gumek od Y8 a te z ssaka z6 też były luźne.
oring na wtrysku zakładasz od wtrysku hondy (najlepiej to idź i kup nowe - grosze a masz pewność że nie będzie puszczać) ale jeżeli dobrze pamiętam to jak dasz kapkę oleju to i bez wymiany się obejdzie i w listwę paliwowa się zmieści na tych z wrx'a, natomiast w kolektorze nie ma oring'a, jest natomiast uszczelniacz.
Jeżeli masz ssaka od Y8 to musisz coś dobrać, bo przynajmniej w moim wypadku gniazdo w kolektorze było sporo szersze od gumki z wrx'a a nie miałem starych gumek od Y8 a te z ssaka z6 też były luźne.
OK pobawiłem się gumkami i teraz już wiem jak to ma być. A głównie chodziło mi o ten uszczelniacz w kolektorze źle się wyraziłem. Stare wchodzą w niego dość ciasno a ten od wrx ma luz ale jak zdejmę uszczelniacz i tą podkładkę z pod listwy to wtedy ładnie go dociska wiec powinno być ok :) kapkę oleju na oring i w listwę dobrze rozumiem ?
kapkę oleju na oring i w listwę dobrze rozumiem ?
tak, ale wszystko z umiarem i czuciem :p
krzysiek50
03-11-15, 17:15
pany, jest pytanie. setup wyglada tak:
D16Y7 (bez VTEC, wazne)
ssak Z6
td04hl 13t + kolektor D15Z1
wtryski 440 wrx
pompa H22
wydech 2,36" całosc
ic master i orurowanie 2,36"
doladowanie 0,7, strojenie Jogal, odcinka 7000 rpm
zrobilem kilka tysiecy i z ciekawosci chcialem sprawdzic ile wypluje. wyszlo 200KM i 280Nm, realne to? :D liczylem na duzo mniej momentu
wszystko zależy jak mocno pociągnięte zapłonami. Z6 na 0,7 pewnie potrafi zrobić z ciekawej turbiny i 250 ale rozsądni nie zostawiają takich parametrów dla klientów. Gdzie hamowane? Daj wykres.
krzysiek50
03-11-15, 19:10
no wlasnie tu jest problem, bo hamownia jakas z dupy, ale z tego co sie orientowalem wychodzily realne wyniki wszystkim. pojade chyba jeszcze do lamika, zeby to porownac :)
Na dużo więcej momentu? Ja miałem podobny moment w b16. Jak dla mnie realne. To nie diesel :) . Z b18 ciężko wyciągnąć sporo więcej przy sofcie :) . Dobrze jest - nawet moim zdaniem bardzo jak na 13 i non vtec. Nie panikuj. Mogłeś się pokusić o chociaż 15tkę :cool:
krzysiek50
05-11-15, 17:12
Na dużo więcej momentu?
mniej, stawialem, ze bedzie max 240Nm ;) wybor padl na 13T ze wzgledu na dostepnosc, teraz i tak bedzie przebudowa setupu, wiec nawet 15T musialbym zmienic na przynajmniej 19T :)
U mnie w D16Y8 przy 0,6b na takiej turbince wyszło 211km i 241nm.
Ehh..kurde..musiałem mieć zaćmę gdy pisałem posta :p
Panowie d16z9 celuje w 350km, uszczelka pod głowice oem czy cometic ?, u hamburgerów zdania podzielone
W Dseri Cometic jest mocniejszy niż OEM, w B odwrotnie. Jest jeszcze Athena, ale oczywiście nie zawsze na miejscu.
http://www.topendpower.pl/c/pl/13_62_18_54_11/1/1/0/long/uszczelki+g%C5%82owicy.html
W Dseri Cometic jest mocniejszy niż OEM, w B odwrotnie. Jest jeszcze Athena, ale oczywiście nie zawsze na miejscu.
http://www.topendpower.pl/c/pl/13_62_18_54_11/1/1/0/long/uszczelki+g%C5%82owicy.html
a jak wygląda sprawa z grubościami bo z tego co widziałem cometica można dostać w różnych opcjach, wsadzać najgrubszą ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.