Zobacz pełną wersję : BRAK MOCY po rozgrzaniu silnika 15b2 po wymianie aparatu zapłonowego!!!
civicimpreza
18-03-13, 13:07
Witam
Niedawno wymieniałem cały aparat zapłonowy gdyż padł mi moduł i urwał się paluch. Po żmudnym regulowaniu ustawienia aparatu jako tako zaczęła honda normalnie jeżdżić. Z tym że przed 2tys obr czuć było lekki spadek mocy. Przejechałem tak 1000km byłem w górach gdzie honda dwa razy sie mocno przegrzała(płyn w chłodnicy wyparował..). Po powrocie do domu na drugi dzień po odpaleniu wszystko wydawało sie normalnie do czasu kiedy silnik sie nagrzał.. Zaczął szarpać i tracić moc od 1.5 tys do 2,5 tys obrotów a na luzie obroty w normie..
Próbowałem regulować aparat pomagało ale na chwile... odłączyłem sonde lambda - nie pomogło. Wciąż to samo.. Może jakiś czujnik temp lub ?? Co myślicie? Pomóżcie prosze bo mój civic smuci sie że nie może jeźdźić:)
Po zmudnym regolowaniu? Regulowales przy pomocy lampy stroboskopowej, wydaje mi sie ze na czuja. Jesli ci plyn wyparowal to prawdopodobnie uszczelka ood glowica powiedziala papa.
civicimpreza
18-03-13, 21:59
no ale jak uszczelka to by od razu nawet na zimnym silniku występowały te objawy???...a jak uszczelka to jak to sprawdzić bez rozkrecania połowy silnika? choć nie powiem wydaje mi sie że silnik bardziej jest brudny od oleju..
Zielony11499
19-03-13, 02:34
na rozgrzanym silniku odkręć śrubę odpowietrzającą płynu chłodniczego (znajduje się ona koło głowicy na wężu górnym od chłodnicy) kluczem 12mm. jeśli leci płyn z bąbelkami to uszczelka (ew. blok lub głowica pęknięta). jeśli natomiast leci sam płyn, to jest duża szansa że to nie uszczelka pod głowicą. sprawdź jeszcze czy w płynie chłodniczym nie ma tłustego czarnego osadu od oleju, czy nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego oraz czy olej na bagnecie jest czarny (pod warunkiem że od wymiany oleju minęło trochę czasu). jeśli olej będzie miał białe ślady to też znak że najprawdopodobniej uszczelka do wymiany
civicimpreza
19-03-13, 13:53
no własnie olej niby jest czysty a i na korku na chłodnicy nie ma żadnego masła czy majonezu.. dziś sprawdzę to odpowietrzenie. A może powinienem ustawić aparat za pomocą lampy?? Choć wydaje mi sie że tak poważne objawy nie tyczą się złego ustawienia szczególnie pop przejechaniu 1000km...
Michalll_1991
19-03-13, 18:04
pozdro pojezdzij jeszcze z 1000km na ustawionym na pałe zapłonie. No jak bierze chłodziwo to gdzies leci, UPG najprawdopodobniej
Niekoniecznie, może jakiś wąż jest uszkodzony. Wszyscy od razu piszą UPG, ja kiedyś też tak miałem, że każdy UPG UPG bo wciągał mi trochę płynu i miałem masło na korku. Po wymianie termostatu dziwnym trafem problem zniknął i nie pojawił się przez kilkanaście tysi kilometrów.
Na samym początku sprawdź podstawowe rzeczy i ustaw aparat na lampę. Na oko to sobie możesz masła położyć na chleb.
civicimpreza
19-03-13, 20:09
Tylko ze nie moge jezdzic bo sie silnik dlawi..malo tego sprawdzilem co powyzej kolega pisal..odkrecilem zaworek do odpowietrzania ukladu chlodzenia i nie bylo babelkow.. nowe spostrzezenia to takie ze na postoju jak sie dluzej zagrzeje silnik obroty faluja a nawet prawie przygasa po przekreceniu odrobine aparatem zaplonowym sytuacja wydaje sie poprawic ale na chwile. Dodam jeszcze ze jak odlaczylem kabel od 3swiecy silnik zaczal lepiej pracowac ale na wolniejszych obrotach. Kolejnosc kabli jest ok. Pomozcie prosze! Ma ktos w Poznaniu lampe??
Zdejmij kopułkę i wyczyść wszystkie styki bo aparat przypuszczam wymieniłeś na używany nie nowy. Zdejmowanie kabli ze świecy na pracującym silniku grozi zakupem kolejnego aparatu
Michalll_1991
20-03-13, 10:03
Niekoniecznie, może jakiś wąż jest uszkodzony. Wszyscy od razu piszą UPG, ja kiedyś też tak miałem, że każdy UPG UPG bo wciągał mi trochę płynu i miałem masło na korku. Po wymianie termostatu dziwnym trafem problem zniknął i nie pojawił się przez kilkanaście tysi kilometrów.
Na samym początku sprawdź podstawowe rzeczy i ustaw aparat na lampę. Na oko to sobie możesz masła położyć na chleb.
no myślałem ze jak jakiegos plynu ubywa to oczywista oczywistość sprawdzić czy nie cieknie, mi cieklo spod o-ringu pompa wody-rurka termostatu , mozesz zobaczyc rowniez.
civicimpreza
30-03-13, 16:03
Kumpel poradził mi zebym wymienił czujnik temperatury.. niestety to nie to:(
Zrobiłem zatem samodiagnostyke i kontrolka wskazała błąd 16 czyli "wtryski paliwa lub jego układ".. Dziwi mnie jedna rzecz dlaczego jak jest zimny silnik mogę normalnie jechać a jak sie zagrzeje to nawet potrafi sam zgasnąć na luzie i przebiera?? Inne cisnienie paliwa?? O co chodzi? dodam jeszcze że mocno dymi na biało....(jakby płyn chłodzący..) POMOCY!!
motomaniak1988
30-03-13, 16:16
jak dymi na bialo to albo poprostu para z wydechu bo mamy pogody jakie mamy... ale jesli uwazasz ze obficie dymi to wychodzi na to ze spala sie plyn chlodniczy czyli chyba jednak uszczelka... mozesz jeszcze zmierzyc kompresje w silniku bo skoro traci moc na rozgrzanym silniku to moze ma tez slaba kompresje skoro silnik sie przegrzal....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.