PDA

Zobacz pełną wersję : Zbieżność , geometria ? Czy coś innego ?



ziomal007
01-12-07, 17:33
Hejka. Mam taki problem , na letnich oponach 175x65x14 zawsze miałem lekko nabe skręconą w prawo podczas jazdy. Zmieniłem opony na 175x70 i nie zwracałem uwagi na to , dopóki nie odbiłem się cały bokiem od krawężnika ( nie zatrzymałem się na nim , a jechałem jakieś 20 km/h wtedy ) i teraz jest jeszcze bardziej skręcona w prawo.
I zauważyłem , że lekko ściąga samochód w lewo ...

Przypomnę , że zmieniłem opony , i coś powietrze ucieka z nich :( Z prawej strony ...
Może to też ma jakieś znaczenie.

W śr. dopiero jadę sprawdzić zbieżność do znajomego , nie wiem czy ma sprzęt do geometrii.
A tak to boję się jeździć w trosce o te oponki...

Pozdro i z góry dzięki za odp :)

tomcyk
01-12-07, 18:37
jabym sie bal w trosce o swoje zycie, ale kazdy ma priorytety :aloha:

powiem ci jak ja mialem, zlapalem lape na sniegu zaliczylem calym bokiem kraweznik, rozjechala sie cala geometria zawieszenia, zeby jechac prosto musialem ostro sie napracowac, skonczylo sie na pokrzywionych wachaczach, nie dalo sie tego usunac geometria, trafilem do pracowni kowalskiej gdzie goscie mi nagrzewajac naprawili calosc, tak ze poozniej geometria wyszla cycus, ale byla to operacja wrecz niezbedna( zamiast wymiany na nowe czesci oczywiscie), calosc kosztowala 600pln plus geometria(2x bo raz przed i raz po )
wiec nie chce cie straszyc ale......

ps. jak Ci powietrze ucieka z prawej strony to by Cie chyba w prawo sciagalo, a ja k Cie sciaga do lewej to wez od razu jedz na geometrie, tylko upewnij sie ze:
masz wszedzie rowne cisnienie w oponach, nie masz wytyranych koncowek drazkow kier-bo wtedy kolo Ci nie pomoze, masz odpowiednio wywarzone kola i proste felgi, to chyba tyle

ziomal007
01-12-07, 20:11
To ściąganie jest minimalne , przed tym krawężnikiem było dobrze. No tylko czy aż takie konsekwencje by były po tym spotkaniu ? Bo jak pisałem nie było to jakieś drastyczne odbicie.
Gdyby nie ta naba skręcona w prawo to nawet bym się nie przejmował ....

Zbieżność sprawdzi mi w warsztacie , a geometrie ? Da radę na tym samym sprzęcie ?

Nie załamuj mnie , że jeszcze wahacze muszę kupić nowe :(

tomcyk
02-12-07, 02:37
sluchaj, no jak masz skrecona kierownice zeby jechac prosto to nie jest dobrze, czasami to kwestia regulacji , czasami nie, nei jestem w stanie Ci powiedziec tak na odleglosc, jak mowisz ze minimalnie Cie sciagalo, sprwadz cisnienei w oponach, i moze upewnij sie ze sa dobrze wywazone, to moze miec wplyw( jak masz zle przy wiekszych predkosciach powinno byc slyszalne bicie od kol)

poniewaz miales starcie z kraweznikiem i tak uwazam powinienes sprawdzic/ustawic cala geometrie zawieszenia, koszt jakies 70 pln a bedziesz dokaldnie wiedzial na czym stoisz, jak Ci kolo powie ze sie nei dalo, tzn ze masz cos pokrzywione :( ale z tego co piszesz najprwodopodobniej to kwestia tylko odpowiedniego ustawienia, powodzonka


sory jestem po kilku glebszych, napsiz co wymysliles a pomyslimy moze jutro

patyk_lks
04-12-07, 22:23
Walnalem podobnie w kraweznik lewym przednim kolem. Efekt cos sie skrzywilo, pękł łącznik stabilizatora, krzywa felga i krzywa opona. Żeby jechać na wprost musiałem mieć kierownice skręconą minimalnie w prawo. Geometrie udało mi się ustawić bez problemu, auto znów jeździ prosto. Pomierzyłem z mechanikiem i prawdopodobnie jest minimalnie skrzywiony dolny sworzeń(jezeli tak to sie pewnie za niedługi czas odezwie). Duży problem miałem z biciem na kierownicy. Najpierw yprostowalem felge...bicie lekko ustalo ale caly czas bylo zle, kupilem nową. Efekt podobny. Dopiero dziś zorientowalem sie,ze to byla wina opony.

ziomal007
24-02-08, 13:46
Pogrzewam kotlecika :)
Dziś po oględzinach auta zauważyłem , że lewa opona z przodu zdziera się od środka , pozostałe są w porządku.
Zbieżność i geometria ze 2 msce temu sprawdzane.

Wina opony ?

Jak go kupiłem to z przodu też były zdarte opony od środka , mechanik powymieniał mi simerbloki podobno bo ponoć cieły opony ( zaraz po kupnie ) ale widzę , że problem znowu się tworzy :(

stempel
24-02-08, 14:05
To ze sie zdzieraja opony nierowno to nie jest ich wina masz problem ze zbierznoscia i geometria kola.Z przodu masz ustawiona tylko zbierznosc jesli masz natomiast problem z geometria to w skutek trwalego uszkodzenia czasci zawieszenia,musisz pojechac do kogos kto sie tym profi zajmuje i ci zdjagnozuje .

ziomal007
24-02-08, 20:08
Chodzi o to , że ustawiana była zbierzność i geometria właśnie. I problem dotyczy tylko jednego koła ...

stempel
24-02-08, 21:33
to powiedz jak byla ustaiana geometria????
Skoro w seryjnym zawieszeniu w civicu jej sie nie ustawia.

ziomal007
25-02-08, 16:24
Faktycznie :( Ale już mam do kogo pojechać z tym :)

Pozdro.

zyrafal
20-03-08, 12:38
No to ja tez odgrzeje:)
Problem jest taki, że wcześniej miałem zimówki (175/65r14) i czułem że znosi mnie troszke w lewo. Niedawno założyłem letnie 185/60r14 i zaczęło znosić tak jakby bardziej. Oponki i felgi kupiłem używane, ale w bardzo dobrym stanie. Przedwczoraj je ponownie wyważyłem, dzisiaj zrobiłem geometrię- zbieżność z przodu była OK, z tyłu lekko trzabyło skorygować, ale ostatecznie wszystko zostało nastawione tak jak powinno i .... ściąga dalej.
Myślę sobie, że wina opon...ale na zimówkach tez mnie ściągało...także nie wiem.
Inna sprawa, że żeby jechać prosto muszę leciuteńko przekrzywić kierownicę w prawo...jeżeli ją puszcze to wraca ona na swoje poprzednie ustawienie- czyli niby na prosto, ale w rzeczywistości jest minimalnie skręcona w lewo....czyli może coś z układem kierowniczym...sam nie wiem
Jakieś pomysły??
Ahaa...chcę jeszcze zamienić koło lewe z prawym i zobaczyć czy coś się zmieni, tylko że mam opony kierunkowe i nie wiem czy uzyskany "wynik" będzie obiektywny :/

zyrafal
20-03-08, 12:38
No to ja tez odgrzeje:)
Problem jest taki, że wcześniej miałem zimówki (175/65r14) i czułem że znosi mnie troszke w lewo. Niedawno założyłem letnie 185/60r14 i zaczęło znosić tak jakby bardziej. Oponki i felgi kupiłem używane, ale w bardzo dobrym stanie. Przedwczoraj je ponownie wyważyłem, dzisiaj zrobiłem geometrię- zbieżność z przodu była OK, z tyłu lekko trzabyło skorygować, ale ostatecznie wszystko zostało nastawione tak jak powinno i .... ściąga dalej.
Myślę sobie, że wina opon...ale na zimówkach tez mnie ściągało...także nie wiem.
Inna sprawa, że żeby jechać prosto muszę leciuteńko przekrzywić kierownicę w prawo...jeżeli ją puszcze to wraca ona na swoje poprzednie ustawienie- czyli niby na prosto, ale w rzeczywistości jest minimalnie skręcona w lewo....czyli może coś z układem kierowniczym...sam nie wiem
Jakieś pomysły??
Ahaa...chcę jeszcze zamienić koło lewe z prawym i zobaczyć czy coś się zmieni, tylko że mam opony kierunkowe i nie wiem czy uzyskany "wynik" będzie obiektywny :/