Zobacz pełną wersję : Honda Civic 5D a bezpieczeństwo.
Macie moze jakieś dane albo wiecie ile gwiazdek NCAP ma honda civic 95-01 ??
Bezpieczeństwo sprawa dla mnie najważniejsza , a nigdzie nie mogłem tego znaleść.
p.s w aucie mam 2 poduszki , a nie mam ABS-u wychodziły takie wersje bez ABSu czy .... ??
http://img519.imageshack.us/img519/5948/zanimzapytaszkg1.gif (http://imageshack.us)
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Honda_Civic_1.4i_1998.html
W NCAP wypadl niestety nie najlepiej. Szczegoly tutaj:
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Honda_Civic_1.4i_1998.html
ABS w 1.4 byl seryjnie dopiero od '99.
ABS w 1.4 byl seryjnie dopiero od '99.Nie w PL :/ W 1.4 u nas klima byla w standardzie od '99, ABS w '00.
Slawkowski
01-12-07, 15:53
jesli chodzi o '99 to 1.5 VTEC mialy ABS i tarcze z tylu,
a z tymi 1.4 co sie spotkalem z tego rocznika i starszymi to nie posiadaly (tak jak napisal Gruszka).
no troche sie zawiodlem ze tylko 2.5 gwiazdki...
astra II ma 4
jezidziłem starymi autami a tam o bezpieczenstwie chyba nikt nie myslał ;)
zycze sobie i Wam zeby poduszki powietrzne nigdy nie musiały byc odpalone.. :)
jesli jest tak jak napisales
Bezpieczeństwo sprawa dla mnie najważniejsza
to trzeba bylo poszukac wczesniej, informacji na ten temat i kupic Astre II :djablek:
to trzeba bylo poszukac wczesniej, informacji na ten temat i kupic Astre II :djablek:
pewnie ku twojemu zaskoczeniu nie załuje :]
jesli jest tak jak napisales
sajmon71 napisał/a:
Bezpieczeństwo sprawa dla mnie najważniejsza
to bardzo iistotna dla mnie rzecz ale nie popadajmy z jakieś zboczenia i z tego powodu nie bede zmieniał teraz auta...
to trzeba bylo poszukac wczesniej, informacji na ten temat i kupic Astre II :djablek:
astre II juz miałem i to w wersji Coupe. ale rozglądam sie za roadsterem i z tego powodu musiałem kupić auto z nadwoziem zamkniętym.
hmm w moim ma97 1.5 mam poduchy klime szyber wszystkie tarcze ABS i pewnie wykaże sie laicyzmem bo nie wiem czy to standard :d
ps widze w tych testach że ochrona głowy bdb a to podstawa :)
Civic 6 gen. nigdy do najbezpieczniejszych nie nalezal, ale nie wiem czy pamietacie - w 1997 Civic 5D (po lifcie) byl jedynym (albo raczej pierwszym) kompaktem z 2 poduchami w standardzie a w autach innych marek jaski byly za doplata :)
ale nie wiem czy pamietacie - w 1997 Civic 5D (po lifcie)
no wlasnie jakie zmianą objął lifting? bo nie wiem czy mam po lifcie czy przed :)
no wlasnie jakie zmianą objął lifting?Juz byl temat o tym.
no wlasnie jakie zmianą objął lifting? bo nie wiem czy mam po lifcie czy przed :)Masz po liftingu, wystarczy poczytac podwieszony temat z danymi o 5D/Aero i wywnioskowac albo po prostu przejrzec galerie "Nasze Hondy 5D i Aerodeck" :)
Musisz Szymon najpierw poczytac forum, bo naprawde zadajesz pytania, ktore juz wiele razy byly... :/
Koniec OT, trzymajmy sie tematu.
jesli jest tak jak napisales
Bezpieczeństwo sprawa dla mnie najważniejsza
to trzeba bylo poszukac wczesniej, informacji na ten temat i kupic Astre II :djablek:
wiem ze Gruszka zarzadzil koniec tematu ale musze zapytac. Ziom na **** sie tak spinasz?
98r mam a posiadam ABS ;> i ofkors 2 poduchy :)
Kiedys również zastanowił mnie ten temat i po obejrzeniu kilku rozbitych egzemplarzy 5D tych mniej i mocniej doszedłem do wniosku ze nie jest to super mocna strona tego modelu szczególnie jeżeli chodzi o zderzania boczne ( gdzie niestety wg testow NCAP juz nawet Daewoo matiz bije o głowę civica zdobywając w teście 13Pkt i 81% a 5d 10pkt i 62% ) ja jednak z mojej perpektywy najbardziej zawsze balem sie zderzenia czolowego a bylo to spowodowane tym ze mialem autko dosyc znacznie obnizone tzn. w miejscu gdzie byla moja przednia maska z grilem tam w wielu samochodach dopiero zaczynał sie zderzak ;) i w zwiazku z tym zawsze mialem paranoje ze jak wpadnę pod jakis wiekszy samochód to pierwszym elementem ktory bedzie bral udzial w strefie zgniotu to beda słupki przedniej szyby zaraz po tym moja glowa i nastepnie zagłowek ;)
Podsumowując nie ma co sie oszukiwać civic 5d 6 generacji to jest juz stara konstrukcja 1993r i nie ma co jej nawet porownywac do nawet astry II i jezeli komus zalezy tylko i wylacznie na bezpiecznestwie to astra II bedzie lepszym wyborem pod jednym warunkiem ze bedzie ona bezwypadkowa bo jezeli auto bedzie po jakims wiekszym dzwonie to zlozy sie duzo gorzej niz poczciwa stara ale bezwypadkowa Angielka
Zachecam obejrzec crash test 5D po lifcie
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Honda_Civic_1.4i_1998.html
dla porownania jego nastepca
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Honda_Civic_2001.html
i dla przykladu jak technika idzie do przodu nowy maluch fiata
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Fiat_500_2007.html
oraz dla pocieszenia ;)
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Rover_100_1996.html
takie filmiki powinny rano w autku na wyswietlaczu byc przy starcie silnika ..... przy 180 autko by sie chyba rozpadlo na czesci 1wsze .....
Na pocieszenie jest jeszcze coś takiego:
http://www.autocentrum.pl/euroncap/BMW_3-series_1997.html
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Ford_Escort_1.6_LX_1999.html
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Fiat_Brava_1.4_S_1998.html
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Citroen_Xantia_1997.html To, co się z Xantią dzieje, to masakra.
http://www.autocentrum.pl/euroncap/Audi_A4_1997.html
SPUTNIK1957
02-12-07, 12:10
C.d. pocieszenia :
http://pl.youtube.com/watch?v=DZWy_fASSiQ&feature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=amFJwdg7O1E&feature=related
Testy te sa jak najbardziej aktualne, samochody te są obecnie oferowane w sprzedaży ....
A tu nasz poczciwy poldekhttp://pl.youtube.com/watch?v=7vIPTWw4M8U
wow e36 i xantia to jakies nieporozumienie jest ... , czyli jednak jak widac porównując civa do swoich konkurentów z tamtych lat jak escort czy brava 5d wyprzedza ich nie tylko niezawodnoscia ale takze bezpieczeństwem
Ps polecam dla ciekowsci poszukac w sieci crash testy nowych samochodow made in china robia wrazenie ;)
Ps polecam dla ciekowsci poszukac w sieci crash testy nowych samochodow made in china robia wrazenie
czytałem ze jedno auto ma gorszy wynik niz opel frontera z początku lat 90 :D
Civic V coupe (http://pl.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA) masakra...
ABS w 1.4 byl seryjnie dopiero od '99.
A jak to sie stalo ze ja mam 1.4 z 95 r., mam ABS i tarcze z tylu?
ABS w 1.4 byl seryjnie dopiero od '99.
A jak to sie stalo ze ja mam 1.4 z 95 r., mam ABS i tarcze z tylu?
wyposazenie dodatkowe, albo wersja na inny rynek niz polski bo w pl wlasnie dopiero od 99 abs byl w serii
A jak to sie stalo ze ja mam 1.4 z 95 r., mam ABS i tarcze z tylu?
wyposazenie dodatkowe, albo wersja na inny rynek niz polski bo w pl wlasnie dopiero od 99 abs byl w serii
Tak jak napisal Tomi lub po prostu auto nie bylo kupowane w PL. Pewnie sprowadzone zza zachodniej granicy.
A jesli chodzi o ABS od '99, to:
Nie w PL :/ W 1.4 u nas klima byla w standardzie od '99, ABS w '00.
SPUTNIK1957
23-05-10, 00:00
Odkopuje,
nie wiem czy ktoś wczesniej to zapodał ale oglądając to to aż strach jezdzić tymi tekturami z 5 i 6 gen. http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA&playnext_from=TL&videos=9JoXIBAKzqY&feature=grec
Odkopuje,
nie wiem czy ktoś wczesniej to zapodał ale oglądając to to aż strach jezdzić tymi tekturami z 5 i 6 gen. http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA&playnext_from=TL&videos=9JoXIBAKzqY&feature=grec
Skoro to taki strach....pokaż mi auto które wytrzyma zderzenie boczne z terenówką (gdzie wysokość zderzaka jest w połowie drzwi) przy prędkości 100km/h.
Chętnie obejrzę...
Różnica wysokości, dwukrotna różnica masy, konstrukcji (ramowa vs samonośna) i sam układ zderzenia, zresztą wszystko jest w komentarzu na filmiku.
Całkiem podobne zderzenie z połowę mniejszą prędkością http://www.youtube.com/watch?v=TBNiQWTZ6pk&feature=fvw
SPUTNIK1957
23-05-10, 09:35
Skoro to taki strach....pokaż mi auto które wytrzyma zderzenie boczne z terenówką (gdzie wysokość zderzaka jest w połowie drzwi) przy prędkości 100km/h.
Chętnie obejrzę...
Różnica wysokości, dwukrotna różnica masy, konstrukcji (ramowa vs samonośna) i sam układ zderzenia, zresztą wszystko jest w komentarzu na filmiku.
Całkiem podobne zderzenie z połowę mniejszą prędkością http://www.youtube.com/watch?v=TBNiQWTZ6pk&feature=fvw
Ja z tym strachem powiedzialem na wyrost, niemniej buda aut 6gen. jest wiotka, niewiem czy macie też tak jak ja ale ja jesli jednym kołem tylnym najadę na krawęznik wcale nie wysoki to klepa od bagażnika ociera o zamek. Tak chyba nie powinno być no nie ?. Chyba aż tak zuzycie paliwa by nie zwrosło jesli w profilach było by ze 100 kg więcej stali. Z drugiej strony 6 gen była pewnie projektowana na poczatku 90 lat więc bezpieczenstwo niebyło aż takim piorytetem jak to jest obecnie.
Tez chcialem napisac, ze te auta byly projektowane w 1 polowie lat 90 wiec nie ma oczekiwac cudow. Sadze, ze inne marki z tego okresu zachowuja sie podobnie. Ja natomiast jakos nie mam stresu jezdzac swoja. Jak sie ma pecha to i w Hummerze cie szlak trafi z "reki" malucha :D
to juz trzeba miec duzego pecha...:D
co do filmu, tak jak koledzy, co by tam nie stalo zamiast civica to i tak wiele by z niego nie zostalo.
A fakt jest taki ze akurat civici 6 gen w odruznieniu od 5gen uchodzily za bezpieczne auta, poduszki, abs w standardzie to duzo jak na tamte czasy, ale przeciez dodano tez usztywnienia drzwi(taka rurke - wrecz rureczke, ale zawsze to cos wiecej niz tylko blacha.)
a czy sie boje... chyba nie... widzialem civica 5d po czolowym oraz auto ktorym jezdzilem wczesniej(skode felicje) i dla mnie wszystko jasne. HONDA to nie jest VOLVO ale z papieru tez nie jest:)
Gruszka
Nie w PL :/ W 1.4 u nas klima byla w standardzie od '99, ABS w '00.
z tym się niebardzo mogę zgodzić. tak się składa, że mam civica MB2 1,4 2000r od nowości i w standardzie był w nim ABS, dwie poduszki, 4 tarcze, a klimy nie było - była dokładana przez ASO po zakupie. oglądałem wtedy też różne inne hondy civic i z tego, co pamiętam, żadna nie miała klimy w standardzie.
Ja z tym strachem powiedzialem na wyrost, niemniej buda aut 6gen. jest wiotka, niewiem czy macie też tak jak ja ale ja jesli jednym kołem tylnym najadę na krawęznik wcale nie wysoki to klepa od bagażnika ociera o zamek. Tak chyba nie powinno być no nie ?. Chyba aż tak zuzycie paliwa by nie zwrosło jesli w profilach było by ze 100 kg więcej stali. Z drugiej strony 6 gen była pewnie projektowana na poczatku 90 lat więc bezpieczenstwo niebyło aż takim piorytetem jak to jest obecnie.
buda faktycznie jest troche mało sztywna jak dla mnie. przykładowo Audi 80 z 92 roku ma tak sztywną budę, że wymieniając przykładowo lewe tylne koło i podkładając tam lewarek, przy ponoszeniu wstaje równo cała strona -oba koła z tej strony idą do góry. w civicu tak równo niestety to nie idzie.
Porównacie do BMW serii 3 z tych samych lat, humor się Wam poprawi :) Civic VI gen dostał więcej gwiazdek.
kamil-wawa
24-05-10, 11:53
http://www.youtube.com/watch?v=BOFIt9iw1Fs&feature=related
tu jest łądna strefa zgniotu ;)
przykładowo Audi 80 z 92 roku ma tak sztywną budę, że wymieniając przykładowo lewe tylne koło i podkładając tam lewarek, przy ponoszeniu wstaje równo cała strona -oba koła z tej strony idą do góry. w civicu tak równo niestety to nie idzie.
Ten przyklad ma sie raczej nijak do sztywnosci budy!! Kwestia innego zawiasu, innego punktu mocowania lewarka, itd.
Cytat:Napisał grze
przykładowo Audi 80 z 92 roku ma tak sztywną budę, że wymieniając przykładowo lewe tylne koło i podkładając tam lewarek, przy ponoszeniu wstaje równo cała strona -oba koła z tej strony idą do góry. w civicu tak równo niestety to nie idzie.
Ten przyklad ma sie raczej nijak do sztywnosci budy!! Kwestia innego zawiasu, innego punktu mocowania lewarka, itd.
punkt mocowania lewarka ten sam, a zawias się wiele nie różni. to widać kiedy pracuje zawieszenie, a kiedy pracuje cała buda. co uważasz w takim razie za wyznacznik sztywności konstrukcji nadwozia?
tomson1192
24-05-10, 20:39
razem z ta sztywnoscia w audi idzie waga prawie 2ton, wiem bo kumpel takim jexdzi i ledwo dalem rade go holowac
punkt mocowania lewarka ten sam, a zawias się wiele nie różni. to widać kiedy pracuje zawieszenie, a kiedy pracuje cała buda. co uważasz w takim razie za wyznacznik sztywności konstrukcji nadwozia?
a stabilizator z tylu jest?
Jak zawias B4 i angielki wiele się nie różni, skoro się różni znacznie. To kwestia innej sztywności poprzecznej zawiasu, gdyby buda tak pracowała to by blachę na dachu pofałdowało a tylna półka wyskoczyła by z mocowań ;) Kolejna sprawa to że sedan zwykle będzie sztywniejszy skrętnie od hatch'a, a już na pewno od liftbacka z wielką tylną klapą, właśnie przez ta półkę która w sedanie jest integralną częścią budy, coś jak dodatkowa poprzeczka.
Test na sztywność budy robi się bardzo łatwo, trzeba wjechać na coś tak aby jedno z kół nie dotykało podłoża, pootwierać wszystkie drzwi i potem spróbować pozamykać ;)
No np. :) A nie powiedziec ze na lewarku samochod sie inaczej przechyla.
razem z ta sztywnoscia w audi idzie waga prawie 2ton, wiem bo kumpel takim jexdzi i ledwo dalem rade go holowac
fakt, że B4 jest cięższe ale nie aż tak. masa własna sedana z silnikiem 2,0 to ok. 1200 kg. więc musiałeś holować avanta v6 lub TDI, one są faktycznie troche cięższe. ale i tak nie ważą więcej jak 1350 kg
a stabilizator z tylu jest?
fakt, stabilizatora z tyłu nie ma ale jak napisałem wcześniej: przecież widać kiedy pracuje zawieszenie. fakt, że w hondzie zawias ugina się bardziej ale największą różnicę moim zdaniem widać właśnie w sztywności poprzecznej, co wychodzi najbardziej w okolicach tylnej klapy w Hondzie więc tu zgadzam się jak najbardziej:
sedan zwykle będzie sztywniejszy skrętnie od hatch'a, a już na pewno od liftbacka z wielką tylną klapą, właśnie przez ta półkę która w sedanie jest integralną częścią budy, coś jak dodatkowa poprzeczka.
dodatkowa poprzeczka jest w sedanie również pod tylną półką - tam jest kawałek konkretnej blachy. dodam, że w b3 się nie składało nawet siedzenie i za tylnymi siedzeniami była tam blacha, a za nią bak. w b4 bak jest z tyłu pod podłogą bagażnika, a siedzenie jest składane podobnie jak w civicu
do tego Koledzy nie wspomnieliście o jednym, co również ma jakieś tam znaczenie w kwestii sztywności nadwozia, mianowicie grubość blach przemawiająca niestety na niekorzyść hondy.
fakt, że B4 jest cięższe ale nie aż tak. masa własna sedana z silnikiem 2,0 to ok. 1200 kg
tutaj coś chyba zaniżyłeś wagę. moj civic wazy o ile dobrze pamiętam niecałe 1300kg więc takie audi jest cięższe o conajmniej 200kg
Cytat:Napisał grze
fakt, że B4 jest cięższe ale nie aż tak. masa własna sedana z silnikiem 2,0 to ok. 1200 kg
tutaj coś chyba zaniżyłeś wagę. moj civic wazy o ile dobrze pamiętam niecałe 1300kg więc takie audi jest cięższe o conajmniej 200kg
też kiedyś myślałem, że audi waży z 1,5 t ale sprawdziłem i jest napisane 1190 kg, u kolegi nawet mniej, bo 1160 ale on ma inny silnik.
odnośnie wpływu masy pojazdu na bezpieczeństwo, to widziałem kiedyś test, w którym było ukazane jak wygląda sprawa obrażeń w przypadku zderzenia cięższego auta z lżejszym. wyszło na to, że u pasażerów auta lżejszego jest większe ryzyko obrażeń ze względu na to, że większe siły na nich działają - lżejsze auto poprostu odbiło się od cięższego. więc masa może mieć znaczenie
więc masa może mieć znaczenie
Nie odkrywajmy fizyki od nowa :) Masa ma wielkie znaczenie. Przy waleniu w sciane X samochodow ma ***** ale jak 1000kg zdezy sie z 1500kg to nie bedzie fajnie dla tego pierwszego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.