Zobacz pełną wersję : Problem z odpaleniem auta...
Witam..
Posiadam Honde Civic, Rok 98 3D, benzyna. Historia wygląda tak.. z środy na czwartek był mróz i jak to bywa, mróz robi swoje jeśli chodzi o moc akumulatora i nie mogłem coś go odpalić.. było to rano przed 8. Po 16 wróciłem do auta bo chciałem wyjąć akumulator i go naładować, ale pomyślałem, że sprawdzę czy odpali i odpalił.. nawet 2 razy. Mimo tego i tak zabrałem akumulator do domu by go naładować. Następnego dnia włożyłem akumulator w swoje miejsce, przekręcam kluczyk a tu silnik niby zaczął pracować, ale bardzo wolno i jak by mu sił zabrakło po sekundzie zgasł... pomyślałem, że przyjdzie dzień.. trochę się nagrzeje to odpali jak dzień wcześniej, ale i tak to nie pomogło.. i od tej pory rozrusznik pracuje ale fura nie chce zapalić. Jak przekręcę kluczy do końca to słyszę, że pompa paliwa pracuje. W czym może być problem.. filtr paliwa zablowany i paliwa dalej nie podaje ? Jakieś pomysły ? Prosze o pomoc.. jestem trochę zielony jeśli chodzi o mechanike samochodową, wiec mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Dzieki i pozdro !
Musisz opisać dokładnie, bo z Twojego opisu nie wynika dokładna sytuacja aktualnego problemu, tzn. czy nie chce zapalić i rozrusznik nie kręci, czy kręci.
Ja bym szukał w ukł elektrycznym zapłonowym.
Myślałem, że wystarczająco dokładnie opisałem.. jakie jeszcze info potrzebujesz, a napisze ? Gdy przekrecam kluczyk rozrusznik zaczyna pracować i prawie łapie.. wygląda to tak jak by chciał zapalić a paliwa nie miał, ale może w czymś innym tkwi problem. Świece i kable wysokiego napięcia były wymieniane jakieś 3 miesiące temu. Paliwo jest, jakies 15 litrów. Wie może ktoś gdzie dokładnie znajduje sie filtr paliwa.. łatwy jest dostęp ? Może jest zablokowany przez jakieś śmieci ..
Sprawdz czy jest iskra przede wszystkim, posluchaj tez czy pompa paliwa pracuje po przekręceniu kluczyka, dolej więcej paliwa.
Jak juz pisałem wyżej.. pompa pracuje jak przekręcę kluczyk. Dzis dolałem jakies 9 litrów.. wiec jest na pewno powyżej 15 litrów.
Filtra paliwa masz na ścianie grodziowej najpewniej - po otwarciu maski będziesz widział - od środka ściany w kierunku akumulatora.
Po przekręceniu kluczyka możesz poluzować nakrętke przy filtrze paliwa - jak nie będzie mocno tryskać, to najpewniej brak lub słabe ciśnienie.
Chociaż nie obstawiam niczego z paliwem. Prędzej z iską.
Albo nie masz iskry, albo nie masz paliwa :] w sensie uruchomienia ;)
Co myślicie jak bym spróbował na pych odpalić .. ?
Jak zrobisz to z głową, to nie ma specjalnych przeciwwskazań do spróbowania.
Co myślicie jak bym spróbował na pych odpalić .. ?
Najpierw zobaczyć czy jest iskra niż pchać
Jak sprawdzic czy jest iskra ? Bo jak pisałem wyżej, nie znam się na tym za bardzo.
http://www.youtube.com/watch?v=9K78XIhhjAQ
Od 1:15 oglądaj :)
Moze głupie pytanie, ale gdzie są świece ?
Jak sprawdzic czy jest iskra ? Bo jak pisałem wyżej, nie znam się na tym za bardzo.
Moze głupie pytanie, ale gdzie są świece ?
Nie obraź się ale pisząc takie pytania nie masz pojęcia o czymkolwiek i jak masz coś skopać lepiej jedź do jakiegoś mechanika
Moze głupie pytanie, ale gdzie są świece ?
Przy ołtarzu i pewnie parę w zapasie mają na plebanii.
:D:D:D:D
A na poważnie, to czytając twoje pytania, to można dojść do wniosku, nie obraź się - ale bladego pojęcia nie masz o mechanice auta. Nawet jak ktoś napisze tu elaborat co powinno się sprawdzić to z braku podstawowej wiedzy i tak tego nie sprawdzisz.
W pełni rozumiem, że można się interesować czym innym - dlatego dla Ciebie najłatwiejszą opcją będzie zgłosić się z autem do mechanika.
Wogóle, to piszesz w dziale 5D (MA/MB/MC -> pięciodrzwiówek produkowanych w Anglii) a posiadasz 3D - oznaczenie EJ.
Sprobuj zrobic reset (co powinienes uczynic po podlaczeniu aku) i dla pewnosci sprawdz polaczenia
przewodow
przy aparacie i swiecach czy nie sa zawilgocone, bo jak wymieniales niedawno to powinny byc ok.
Co do Waszych drwin to powiem tylko tyle, ze gratuluje znakomitej znajomosci mechaniki od
najmlodszych lat. OK moze chlopak i nie ma za wiele pojecia, ale jak chce sie czegos dowiedziec sam, to
sie nauczy. Jakby nie chcial to by pojechal do mechanika i dalej zyl w nieswiadomosci co moze byc
powodem, ze fura nie pali.
Co do Waszych drwin to powiem tylko tyle, ze gratuluje znakomitej znajomosci mechaniki od
najmlodszych lat.
Nie drwię z kolegi ale skoro ma coś skopać to lepiej u mechanika się poradzić i niech patrzy co i jak
Sorry kruczekvu, nie pilem do Ciebie tylko do MikeFoto, choc teraz widzę, że edytował swoj post i poza tekstem o świecach w kościele napisał coś bardziej merytorycznego ;)
No bo już myślałem że coś nie tak powiedziałem ;)
Sorry kruczekvu, nie pilem do Ciebie tylko do MikeFoto, choc teraz widzę, że edytował swoj post i poza tekstem o świecach w kościele napisał coś bardziej merytorycznego ;)
Odrazu spisujecie kolege na straty 3lata temu nawet nie wiedziałem dokładnie jak działa silnik, i się głowiłem jak działa diesel bez świec z iskra ^^
Teraz jakieś pojecie się złapało.
Dla kolegi poczytaj narazie podstawy o silnikach spalinowych :) Jeżeli chcesz to mam parę poradników typu zrób to sam do wyboru do koloru (PDF,JPEG)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.