Zobacz pełną wersję : Swap/remont D16B2 na d16v1 ?
Witam mianowicie posiadam hondę civic mb4 z d16b2 po zmianie oleju na valvoline 10w40 zaobserwowałem spore jego zużycie, widocznie poprzedni właściciel musiał dolać jakiś specyfik... nie widzę sensu stosowania gęstszego ponieważ obecnie spala orientacyjnie 5l na tysiąc (silnik suchy szczelny - widać że dymi przy większych obrotach)- no ale wracając do tematu, koszta remontu jak wiadomo nie są małe, jestem obecnie w kijowej sytuacji finansowej, - widziałem sporo silników na allegro z cifa vii (d16v1) - da się to jakoś zaadoptować do mojego auta ? np: http://allegro.pl/silnik-honda-civic-1-6-01-05-d16v1-d16w7-110km-i3070798634.html , wiem że to v-tec no ale niby sprzedają cały kpl,- po prostu moje pytanie brzmi czy da się zaadoptować ten silnik do mojego auta bez zbędnych komplikacji ? Czy może polecicie mi coś innego ? szukanie d16b2 mija się z celem i tak to rzadka jednostka ,stara i pewnie większość innych i tak już będzie zajechane.
Do tego v1 musiałbyś mieć wiązkę silnikową bo to jest bodajże i-vtec
Też nie wiesz co kupisz a roboty byłoby przy tym odrobine...
Rob remont albo na coś normalnego zmień np w4/z6?
Wiem że remont pewniejszy - ale to nie simson że można odbudować na nowo silnik za parę stówek, tylko parę tys. - a jak już wspomniałem u mnie krucho finansowo, szukam pracy - i jak ją znajdę trzeba by jakoś do niej również dojechać, blisko mogę rowerem , ale wiecie jak teraz to jest. dlatego pytałem się o tego v1 bo jest tani, a osobiście nie znam się na hondach , wcześniej miałem dwa fiaty i wiem co z czego pasuje - tutaj nie.
Yotomeczek86
16-03-13, 13:46
Tylko że możesz kupić podobny stanem silnik do Twojego.
to jak nie chcesz się ładować w duże koszta to ja Ci mój silnik (d14a7/a8) sprzedam za 350-400zl :P uzbierasz sobie potem na swap ;P
Nie do w d14 nie będę się ładował xD. chyba będę brał się za remont - a chwilowo pojeżdżę swoim wagantem.
Jak Ci wciąga takie ilości oleju to jestem ciekaw czy ten silnik w ogole trzyma wymiar.
Skoro nie masz kasy kup tanio d14 (polowa sprzętu od Ciebie wejdzie) lub szukaj zdrowego słupka co graniczy z cudem. Chyba że kupisz to zaufanego źródła co raczej by było przybliżone do kosztów remontu. Jakiś nasz kolega kiedyś miał problem z ostrym piciem oleju i koszt wcale tak strasznie drogo go nie wyszedł.
Remont u siebie w B serii robiłem z ojcem. Koszt wszystkich uszczelek (OEM od dzidy) oraz pierścienie RIKEN, rozrząd, filtr, olej, ustawianie zaworów, oraz płyny wyniósł mnie jakieś 1600zl +/- No i mandat jak jechałem po części :D
Yotomeczek86
17-03-13, 23:48
No dolicz jeszcze że może się okazać iż ten silnik nadaje sie na złom po rozebraniu.. czyli odłożyć trzeba sobie więcej kasy.
Remont u siebie w B serii robiłem z ojcem. Koszt wszystkich uszczelek (OEM od dzidy) oraz pierścienie RIKEN, rozrząd, filtr, olej, ustawianie zaworów, oraz płyny wyniósł mnie jakieś 1600zl +/-
Czyli tak zwany "szwedzki" i planowanie tylko głowicy ?
Nie wiem co oznacza szwedzki. Lecz wg mnie to taki mały remont pierścienie + uszczelniacze
więc tak kolego, szansa że trafisz zajechany d16v1 jest naprawdę nikła, nie są to wysilone jednostki i są montowane w autach które preferują poważniejsze osoby a nie małolaty.
kolejna sprawa to taka że wszystko powinno ci mechanicznie spasować, niewielki problem może być z uruchomieniem go ale też nie na pewno ;) w zasadzie jedyny problem jaki widzę to z odpalenie v-tec'a, ale z tym też można się uporać
a i taka ważna sprawa, niech ci czasem nie wpadnie do głowy montowanie d14 bo będziesz tylko klął że się władowałeś w taki śmietnik
Wogole co ty piszesz , niebedzie problemu z zamontowaniem d16v1 , no moze jak wkladasz do budy gdzie taki silnik wczesniej siedzial.
V1 to wogole silnik wielka pomylka, i wsadzanie go do budy gdzie nie siedzial to jeszcze wieksza pomylka, przedewszystkim popatrz sobie jak rozwiazany jest zaplon w silniki V1 oraz innych z 5 badz 6 generacji.
V1 nieposiada aparatu zaplonowego .
wogole zapominij o tym silniku , lepiej poszukaj czegos normalnego , ten v1 to bodajze VTEC-E ale chyba ..
Haker poczytaj troche o systemie zmiany faz rozrzadu i tam jest ladnie opisane jak " pisze sie " ten wyraz .
To juz podobno jest i-vtec
Jakby był komp i wiązka to czemu nie?
To jest VTEC-E jest bardzo bardzo podobny do silnika d17 roznica w pojemnosci
i-VTEC sa w silnikach DOHC K-serii.
itak nadal twierdze ze silnik d16v1 to KUPA .
więc tak kolego, szansa że trafisz zajechany d16v1 jest naprawdę nikła, nie są to wysilone jednostki i są montowane w autach które preferują poważniejsze osoby a nie małolaty.
kolejna sprawa to taka że wszystko powinno ci mechanicznie spasować, niewielki problem może być z uruchomieniem go ale też nie na pewno ;) w zasadzie jedyny problem jaki widzę to z odpalenie v-tec'a, ale z tym też można się uporać
a i taka ważna sprawa, niech ci czasem nie wpadnie do głowy montowanie d14 bo będziesz tylko klął że się władowałeś w taki śmietnik
No tak najlepiej niech montuje K serie z dołem 24 gora 20 jak tak silnik wyciaga. Porównaj poprostu wygląd komory silnika z 6 i 7 gena.
Co do 1,4 skoro nie ma teraz zbytnio kasy to ma do wyboru. Lac aż się zajeździ, pożyczyć od mamy\taty itd itd na swapa. Ciułać na 1,6 lub na 1.4 (Taka przejściówka)
o co ci chodzi z tym k20? mając silnik 1.6 wstawił byś zamiast tego 1.4?
każdy na forum powtarza że silniki d-serii są zamienne, czyli w łapy oraz pod skrzynie spasować powinien, a to że ten nie ma aparatu zapłonowego to dla mnie wielki plus. mały minus to taki ze trzeba będzie pokombinować troszkę bardziej z odpaleniem go.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.