Zobacz pełną wersję : Pomocy!! owale na cylindrach :( d15b2
Witam,
Już od dłuższego czasu zbierałem sie na remont mojego motoru D15B2 ponieważ brałą dużo oleju i kopciła wielkimi kłebami dymu, zamuwiłem juz wszystkie uszczelki itp głowica pojedzie na wymiane uszczelniaczy w poniedziałęk, i mam pewien kłopot. A więc mam na cylindrach lekki rant i nwm czy go zostawic czy cos z nim zrobi :( po 2 nie wiem czy przy wymianie pierscieni wymienic na nadwymiarowe czy zostawic oryginalna wielkość .jak to jest ? czy jesli wezme pierscienie nadwymiarowe tłoki tez musze kupowac nadwymiarowe ? . Niech mi to ktoś wytłumaczy jesli moze :(
jesli masz owalizacje to czeka Cie raczej szlif na nadwymiar.jak kupisz pierscienie nadwymiarowe to tloki takze musisz miec takie:P niemale koszty Cie czekaja...
Wg mnie nie opłaci sie remontować d15b2. Sam ok miesiąc temu robiłem kapitalke d16z6 i wyszło ok 2tyś za wszystko, ale na dobrych częściach. Popieram kolege Van_Dal żeby kupić nowy blok.
I jeśli chodzi o D-serię to kupujesz sobie blok od D13,14 i jaki tylko chcesz w tej serii i składasz go na tych częściach które masz. Ja tak poskładałem remontowane mini-me. Średnica tłoka się nie różni. Różnica polega na skoku tłoka czyli wkładając tłoki, korby i wał który masz do bloku D13 to nadal masz D15 z tym że napis na bloku się nie zgadza :) D serie o małych pojemnościach są mniej zajechane więc zacznij szukanie bloku od tych mniejszych silników
Blok d13 - tani i wytrzymały :D
Ja poskładałem na D13 i wszystko ładnie latało :) Blok nominalny dostałem za 100zł a jak zawiozłem go do sprawdzenia to facet był zdziwiony że tak stary blok silnika wyglądał od środka jak nówka... no i to zdziwienie ludzi gdy po jeździe zaglądali pod maskę i widzieli na bloku D13B2 i czapkę z witkiem :D
zaprosiłem znajomego mechanieka i powiedział że takie owale sa nawet konieczne dla ułatwienia zamontowania tłoka z pierscieniami bo sama opaska tłokowa duzo nie da :D ale teraz mam inne zmartwienie . Mechanik jak mu powiedziałem o moich planach stwierdził ze sa bezsensowne i doradził zebym zalał olej do cylindra i jak wszystko zleci do miski w ciagu 1h to znaczy ze pierscienie do wymiany a jak nie to zebym narazie nie ruszał i zrobił na począdku remont głowicy a dopiero jesli ona nic nie pomoze z dymieniem to dopiero wtedy sie zabrac za pierscienie bo remont głowicy to 3 dni roboty wiec duzo nie strace ^^ i zastanawiam sie czy sie go posłuchać . Co o tym sądzicie ?
zaprosiłem znajomego mechanieka i powiedział że takie owale sa nawet konieczne dla ułatwienia zamontowania tłoka z pierscieniami bo sama opaska tłokowa duzo nie da
czegoś tutaj nie rozumiem
czego ty masz owale w koncu
na cylindrach . tylko ze są bardzo małe
ile masz tego owalu?? chyba na oko tego nie ztwierdziliscie ze jest :P
bednar_ek35
16-03-13, 02:58
Jeżeli masz już robić remont to rób gore i dół.Twój mechanik chyba chce dwa razy zarobić.
Matko takim ludziom powinni powiązać ręce i nie dopuszczać do samochodu.
jak ci brała duże ilości oleju to próba z olejem moim zdaniem jest bezsensu. przez uszczelniacze nie pociągnie ci takich ilości oleju żeby były kłęby dymu - chyba, że uszczelniaczy już tam nie ma.
jak masz głowę ściągniętą to pooglądaj zawory czy nie są pokryte w oleju. bd wiedział wtedy coś na temat uszczelniaczy
https://lh3.googleusercontent.com/-BbCOqD6LkXE/USD4vH9-v0I/AAAAAAAAAvg/UR2mROJUF4k/w550-h412-p-o-k/Zdj%25C4%2599cie1932.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-Yxdadu5hGaA/USD4oos1wXI/AAAAAAAAAvg/oHs4dUbyddg/w549-h412-p-o-k/Zdj%25C4%2599cie1925.jpg
widać, które uszczelniacze lały.
a co do owalu na tulejach to dalej nie rozumiem..
On chyba próg na tulei nazywa rantem a później owalem
powiedz czym zmierzyliście te cylindry
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.