PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z silnikiem Civic d15b8



toczek
14-03-13, 12:45
Witam forumowiczow zostalem posiadaczem pieknej kanadyjki z silnikiem d15b8 bo przejechaniu paru setek i doglebszym sprawdzeniu silnika zaczelo mnie niepokoic pare rzeczy:

- olej w rurze dolotowej oraz pare kapek na filtrze
- cieknaca benzyna co jakis czas widze benzyne na listwie wtryskowej oraz 2 wtryski od prawej sa mokre
- pokrywa zaworow od tylnej strony oraz sruby sa mokre od oleju

przeszukalem troche forum i czekam na wasze rady co z tym zrobic

Tiga
14-03-13, 13:16
Rada jest taka, jezdzic i sie nie przejmowac, D15B8 to bardzo lipny silnik, tylko 8 zaworow (chyba 70 KM). Jak cos sie z nim wysra wymienic na np. D15B7.

toczek
14-03-13, 14:24
Nowo kupiony samochod narazie zadna wymiana mnie nie interesuje na d15b7 bardziej zeby ten silnik byl w dobrej kondycji a coraz bardziej zalewa mi silnik olejem oraz benzyna staje sie uciazliwa w kabinie, nadmierne spalanie przez wyciek

KrzyChules
14-03-13, 20:17
co do cieknacej benzyny, na listwie masz srube co przykrecony jest przewód, spróbuj ja dociągnąc , jak to nie pomoze to będziesz musiał wymienić podkładki pod tą srubą (2 sztuki miedziane)
co do cieknących wtrysków , pewnie masz juz stare gumki na wtryskach, odkręć listwę wtryskową ( 2 srubki) i ja wyrwij, pewnie jakies wtryski zostana w listwie a niektóre w listwie, powyjmuj wszystkie zeby byly luzem i posmaruj gumki jakimś smarem sylikonowym/ wazeliną , powinno pomóc
co do oleju w rurze dolotowej to bym nawet nie wnikał, przez odmę zawsze cos wyleci
ps mialem ten silnik w swojej kanadyjce, straszne osiągi , jedyny plus ze przy wrzucaniu czegos innego (jakied d16z6) nic nie ciągniesz do kompa :)

toczek
14-03-13, 21:18
Troche oleju zawsze wleci przez odme przezyszcze rure zobaczymy co dalej. hmm na listwie mam 3 sruby mocujace dzis rozbieralem i zauwazylem juz zuuzyte oringi moze wina tego wlasnie jutro podmienie na nowe i zobaczymy co z wyciekiem ktos wie jaki rodzaj oringow tam lezy na moje oko 5 ale nie jestem pewien? w sumie to jestem lajkiem ale mam pytanie czy mozliwe ze mam 16v ale sama pokrywe od d15b8 8V cos mi nie pasuja osiagi jak na 70hp tego motoru?

KrzyChules
14-03-13, 22:09
jak zdejmiesz pokrywe zobaczysz ile masz zaworów,pokrywy we wszystkich d seriach nonvtec są takie same. a tak pozatym to tłoki w b8 są identyczne jak w b7 ( rozbierałem to wiem) w sumie to jest b7 tylko z okrojona górą, wąskimi kolektorami i sondą na 1 kabel , do tych uszczelek to na listwie sa oringi , ale w kolektorze takie tulejki , pozatym skrzynia biegow przy tym silniku jest jedną z dluzszych jak nie najdłuzszych w d seri

Lcfr
14-03-13, 22:15
) w sumie to jest b7 tylko z okrojona górą, wąskimi kolektorami i sondą na 1 kabel
czyli zupełnie inny...
inne kolektory (oba), inna sonda ii oprogramowanie, inna głowica (16V-8V)

patrząc w ten sposób co napisałeś każda D seria jest taka sama...

toczek
14-03-13, 22:37
w sobote czeka mnie wymiana uszczelki zaworow wiec dowiem sie czy cos zmodzil poprzedni wlasciciel. mam oringi 6.3 i sie zastanawiam czy to te bo sa dosyc podobne a widze ze z tej strony cieknie a nie z strony kolektora.