Zobacz pełną wersję : Kolektor dolotowy - d16z6 vs d16y8
Szukam wszelkich opisanych/potwierdzonych jakims wykresem i tych subiektywnych takze, opinii nt zasadnosci podmianki kolektora od d16z6 na taki od d16y8
w obu przypadkach auta z tymi kolektorami maja praktycznie identyczna moc w serii....
z sieci wygrzebałem, ze ludzie zalecają y8 zamiast kolektora od d16a6 i jest to porównywane jak podmianka miedzy b7 a z6
ale nie wiem jak to sie ma do porównia bezposredniego z6 z y8
czy warto oczekiwac jakis przyrostów?
i czy :/ - nie bedzie to kosztem czegos? (np. momentu na dole ??)
osobiscie robiłem przeróbke miedzy b7 a z6-budowa podobna tyle ze z6 ma większe kanały...
efekt dobry ale generalnie przybywa "góry" i wykres "przesuwa sie wyzej"
ale tutaj budowa y8 jest nieco inna wiec nie wiem czego mozna sie spodziewac w sumie...
sprawcy zamieszania:
http://img527.imageshack.us/img527/5807/y8z6topfo9.th.jpg (http://img527.imageshack.us/my.php?image=y8z6topfo9.jpg)
skolopendra
29-11-07, 13:11
czy warto oczekiwac jakis przyrostów?
a jak mają sie średnice wymiarów pomiędzy nimi ??
.można założyć że jeżeli sama bańka y8 mieć będzie większą pojemność ,a przy tym nie szersze kanały wylotowe
.to obstawiał bym ciut lepszy przełom dołu i środka
..........ze względu na komorę rozprężną
.................
ze ludzie zalecają y8 zamiast kolektora od d16a6
a zapewne zalecenia tyczą sie 6 gen-y
.................................................. ..............wtedy niema tyle zabawy z przekładką ;)
Obojętnie, który nie założysz ja drugi odkupię od Ciebie ( oczywiście za dobrą cenę ;) )
A tak na marginesie to podobno te Y8 są ciut lepsze o 1- 1,5KM :aloha:
mnie natomiast obiegly takiewiesci ze podobno nalepszy kolektor od 1.6vtec ma anglik d16w8czy w12, juz niepamietam dokladnie.
ale to tylko plotka.
niech ktorys bardzo uprzejmy posiadacz y8 zdejmie i niech zmierzy :)
ężną
.................
ze ludzie zalecają y8 zamiast kolektora od d16a6
a zapewne zalecenia tyczą sie 6 gen-y
.................................................. ..............wtedy niema tyle zabawy z przekładką ;)
d16a6 to 4 gen....
Obojętnie, który nie założysz ja drugi odkupię od Ciebie ( oczywiście za dobrą cenę ;) )
A tak na marginesie to podobno te Y8 są ciut lepsze o 1- 1,5KM :aloha:
no własnie chciałem sie dowiedziec cos o tym "podobno"...
a na razie jestem na etapie ciekawostek....
rozmiar kanałów chyba jest ten sam.... mozna go chyba łatwo zweryfikowac chociazby na pdst. uszczelek...
jakbym trafił takie Y8 w rozsadnej kasie to moze by załozyc z jakims małym bonusem jeszcze :)
roboty nie jest az tak duzo...
.................................................. ..............
sory, ale czy Ci się kropka zacina? tak to wygląda czytając Twoje posty
skolopendra
29-11-07, 17:48
sory, ale czy Ci się kropka zacina?
nie ;) to sieciowe kanikuły
.....................widocznie Twoja przeglądarka ich nie usługuje ......................
,
ps
każdy wybiera z tekstu fragmenty które najlepiej rozumie ,,
kolektor z Y8 jest najlepszym OEM kolektorem z D serii. duża bańka daje dobrą reakcję na gaz.
Wpadne Ci w slowo ale nie sadzisz ze wiecej zyskasz wkladajac wieksza przepustnice? np 70mm.
Wpadne Ci w slowo ale nie sadzisz ze wiecej zyskasz wkladajac wieksza przepustnice? np 70mm.
projekt jest taki, że gdybym zmieniał kolek to i przepustnice bym dał 62mm (to ten bonus o którym pisałem wczesniej)
tak dla samej przepustnicy to i tak nie chce mi sie sciagac kolektora... :d - za duzo roboty...
no ale do "d" to nie załoze 70mm
Wpadne Ci w slowo ale nie sadzisz ze wiecej zyskasz wkladajac wieksza przepustnice? np 70mm.
zabójstwo dla D-serii, ja bym został przy serii ale wiem że wielu się ze mną nie zgodzi
i dla zainteresowanych trochę hameryki (sorry ale jestem leniwy dzisiaj i nie przetłumaczę)
A larger throttle body will not help unless it is bottlenecking the system. The main reason to use a larger throttle body is when upgrading your camshaft to a more aggressive design. If you have not changed the cam, the air flow rate is not going to change (much), so all you'll do with a larger diameter throttle body is lower the air velocity.
AvΔt = AvΔt
During the same time period Δt, the fluid velocity and cross sectional area vary inversely. If the area increases, the fluid velocity decreases.
You will, however, notice "better throttle response". This is because the rate of change of the aperture is higher with a larger throttle body. The opening throttle plate allows more air to flow at a lower throttle position, so it will feel like the car is noticeably more powerful. However, once the engine reaches its maximum flow rate, it is not going to flow more even with the larger diameter throttle body. In short, it's just an illusion; you're just reaching the engine's maximum flow rate sooner.
Wpadne Ci w slowo ale nie sadzisz ze wiecej zyskasz wkladajac wieksza przepustnice? np 70mm.
zabójstwo dla D-serii, ja bym został przy serii ale wiem że wielu się ze mną nie zgodzi
no biarąc pod uwagę auto Furiousa to "D" na 62mm zareagowała pozytywnie...
wiec mod na 62 chyba jeszcze można rozważyc...
no biarąc pod uwagę auto Furiousa to "D" na 62mm zareagowała pozytywnie...
wiec mod na 62 chyba jeszcze można rozważyc...
ale Fur miał chyba 60mm? zedytowałem swój poprzedni post
no biarąc pod uwagę auto Furiousa to "D" na 62mm zareagowała pozytywnie...
wiec mod na 62 chyba jeszcze można rozważyc...
ale Fur miał chyba 60mm? zedytowałem swój poprzedni post
no 60 albo 62 - dlatego napisałem ze 70mm nie załoze :)
tak czy inaczej "przyszło" cos ok 2-3KM i z 1Nm jak dobrze pamietam.... (furia mnie poprawi jak źle)
Tak to w płaczeniu z lepszym ssakiem może byc całkiem przyjemnym rozwiazaniem....
albo fiaskiem....
wiec tak szukam danych o samym ssaku y8
70mm wejdzie po rozwierceniu gardzieli ale faktycznie wtedy lepiej by zareagowal kolektor od Y8. Ogolem 70mm troche przesadzilem, ale oczywiscie chodzilo mi o wieksza przepustnice :)
ktoś już chyba na forum przetłumaczył jakiś tekst z USA w którym pisali ze kolektor Y8 poprzez swoją budowe dawał lepsze przyrosty na turbo niż Z6 ale bez turbinki nie pisali który lepszy.Ja postawiłbym na nowszą konstrukcje czyli Y8.
65mm to raczej wszystkie pieniadze jakie bym pchał do D serii. zresztą kolektor raczej więcej nie zniesie.
odkopie trochę temat :)
Mam zamiar niebawem zmienić kolektor dolotowy w moim d15b7 na d16z6 ale z tego co tu piszecie to ten d16y8 byłby lepszy. Nawet za dość małe pieniądze można je na allegro kupić. Teraz moje pytanie: czy kolektor pasuje plug and play?? Jeśli nie to czy jest to jakaś rzeźba czy tylko kwestia innego poprowadzenia wężyków od plynów itp. Czy moja przepustnica od b7 będzie normalnie działała w y8?? Widziałem kiedyś opis Lcfr jak zmieniał kolektor na z6. Czy to podobna robota?? jeśli nie to czym sie różni??
Ciekawy mod widzę , ile ma przepustnica z b16 co by ja zgrać z kol od y8 ?
58mm w b16a1 i 60mm w a2, 60 jest rowniez w h22
jestem w trakcie szukania większej przepustnicy do d16z6, czytalem posty powyżej i zaciekawił mnie temat z ssakiem Y8, rozumiem że z6 a y8 yo bliżniacze silniki dlatego nie powinno być zadnych problemów z przekladką do z6
Prawda?
A jak wygląda sprawa kolektora w silnikach 1.5 vtec (econo), czy tu wymiana na ten z z6, y8 czy w4 również da wymierne korzyści czy wpłynie negatywnie na założenia niskiego spalania? (chodzi o silniki d15z6, d15z8)
A jak wygląda sprawa kolektora w silnikach 1.5 vtec (econo), czy tu wymiana na ten z z6, y8 czy w4 również da wymierne korzyści czy wpłynie negatywnie na założenia niskiego spalania? (chodzi o silniki d15z6, d15z8)
przytoczę trochę inny przykład - bynajmniej Gruszkin do D15Z1 zamontował kolektor od D15B7 i przepustnicę D16Z6 i z tego co mi wiadomo to spalanie dużo nie wzrosło,reakcja na gaz się poprawiła ( po tym zabiegu na hamowni chyba wyszło +9KM), i stożek ładnie słychac ;)
Gruszkin do D15Z1 zamontował kolektor od D15B7 i przepustnicę D16Z6 i z tego co mi wiadomo to spalanie dużo nie wzrosło,reakcja na gaz się poprawiła ( po tym zabiegu na hamowni chyba wyszło +9KM)
9KM jak na wymiane sssaka i przepustnicy do dość dużo:eek:
9KM jak na wymiane sssaka i przepustnicy do dość dużo:eek:
tyle samo doszło po zmienaie kolektoraw d15b7 z seryjnego na d16z6
tyle, że te KM są na szczycie wykresu....
daniel_2007
28-07-08, 19:11
Podłącze się właśnie czekam na kolektor od z6 który chcę spasować z głowicą d 16y7 a założyć zamiast seryjnej d 15 b7 pytanie jaką przepustnice mam założyć seryjna b7 czy może jakaś inna jest lepsza a i czy nie trzeba wgrać innych map paliwa ile taki zabieg poprawi moc i moment tak mniej więcej
Podłącze się właśnie czekam na kolektor od z6 który chcę spasować z głowicą d 16y7 a założyć zamiast seryjnej d 15 b7 pytanie jaką przepustnice mam założyć seryjna b7 czy może jakaś inna jest lepsza a i czy nie trzeba wgrać innych map paliwa ile taki zabieg poprawi moc i moment tak mniej więcej
do D series jest 56mm
i w sumie wiecej nie trzeba
można coś wiecej (accord, prelude)
ogólnie:
D-Series - 56mm
B-Series - iVT 58mm/ VTi 60mm/ ITR 62mm
H-Series - 62mm (H22A/H23A)(spotykane takze 64 !!!!!)
ale ogólnie do d16z6/d15b7 modzonego nie dawwałbym wiecej niz 56mm
poza tym jezeli juz chcesz zmienaiać tą przepustnice to zwróc uwage na OBD auta z którego ja bierzesz..
daniel_2007
28-07-08, 19:41
to przepustnice b7 i z6 są takie same?
JulekCIVIC
28-07-08, 20:36
Dla mocy 1KM to nie wiem czy wogule warto sie pchac w koszty... zapodaj sobie przepustnice od b16 i rozwierc kolektor z6 bo to bedzie wygladalo tak:
http://img508.imageshack.us/img508/1996/dsc04021wo5.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=dsc04021wo5.jpg)
bedzie swiszczacy efekt przy spokojnej jezdzie ale zato ryczacy przy wcisnieciu na max pedalu gazu:D
daniel_2007
28-07-08, 21:08
a ile tych koni dojdzie po tym zabiegu jaki proponujesz? a i jeszcze jedno czy jesteś z Topulki w Kujawsko-Pomorskim
Dla mocy 1KM to nie wiem czy wogule warto sie pchac w koszty... zapodaj sobie przepustnice od b16 i rozwierc kolektor z6 bo to bedzie wygladalo tak:
http://img508.imageshack.us/img508/1996/dsc04021wo5.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=dsc04021wo5.jpg)
bedzie swiszczacy efekt przy spokojnej jezdzie ale zato ryczacy przy wcisnieciu na max pedalu gazu:D
To jest najgorsze co można zrobić :mad: Ile ubyło po takim spasowaniu ?
to przepustnice b7 i z6 są takie same?
Według mnie to nie tylko przepustnice sa takie same, kanały w d15b7 mają wymiar 41/39 mm (wys/szer). Czy w d16 nie są przypadkiem takie same??
do D series jest 56mm
i w sumie wiecej nie trzeba
można coś wiecej (accord, prelude)
ogólnie:
D-Series - 56mm
B-Series - iVT 58mm/ VTi 60mm/ ITR 62mm
H-Series - 62mm (H22A/H23A)(spotykane takze 64 !!!!!)
ale ogólnie do d16z6/d15b7 modzonego nie dawwałbym wiecej niz 56mm
poza tym jezeli juz chcesz zmienaiać tą przepustnice to zwróc uwage na OBD auta z którego ja bierzesz..
przeciez h ma 60mm (mowa o motylku, a nie srednicy wlotu), no chyba ze przpustnice z h22a7 maja wieksze
z s2000 ma 64mm
z d16 dohc maja 55mm ;)
No ale mowa o przepustnicy a nie o motylku. A kanaĹy w d16Z6 sÄ
na pewno wiÄksze niĹź w d15b7. MierzyĹem.
Ok. A jak się ma sprawa z podmianką ssaka z D16Y8 (bo ponoć lepszy) do D16Z6.
Coś mi się tłucze w głowie że ktoś zmieniał, tylko znaleźć teraz nie mogę.
Ma to sens? Czego się spodziewać? PnP?
Ok. A jak się ma sprawa z podmianką ssaka z D16Y8 (bo ponoć lepszy) do D16Z6.
Coś mi się tłucze w głowie że ktoś zmieniał, tylko znaleźć teraz nie mogę.
Ma to sens? Czego się spodziewać? PnP?
spójdz na 1wszy post na 1wszej stronie tego tematu i odpowiedzi...
daniel_2007
29-07-08, 13:33
czyli przepustnica b7 w zupełności może zostać
no ale co z tego ze na wlocie masz 100mm, skoro i tak motylek jest najwezszym miejscem przepustnicy ;)
no ale co z tego ze na wlocie masz 100mm, skoro i tak motylek jest najwezszym miejscem przepustnicy ;)
ale nie dyskutujemy o tym...
przeciez nawet jak kupujesz to podajesz średnice wewn a nie srednice motylka...
sam zobacz:
http://dispol.otwarte24.pl/9,Przepustnica-Honda-D-B-H-seria-65mm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-Truck-Parts-Accessories__BLOX-68MM-THROTTLE-BODY-CIVIC-INTEGRA-GSR-PRELUDE-B18C_W0QQitemZ260266104768QQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ 20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadiZ2865QQcmdZViewIte m?hash=item260266104768&_trksid=p3756.m14.l1318
wszędzie, wszyscy podają średnice wewnętrzną a nie średnice motylka...
i wiadomo, ze we wszystkich odpowiednio motylek jest mniejszy
wiec nie wiem w czym widzisz problem,że napisałem tak jak napisałem...
w tej drugiej 68mm to wlasnie drednica motylka, w tej pierwszej to zwykle naciaganie klienta na wieksza przepustnice, ktora nie jest wieksza; kupujac przepustnice podaje sie wlasnie wielkosc motylka, a nie wlotu, co jest zamierzonym efektem, by naciagnac klienta;
podane przeze mnie wymiary to wlanie wymiary motylkow, bo np przeputanica z b16a2 ma 62mm na wejsciu i 60mm motylka i jest uznawana za przepustnice 60mm !!a nie 62 ;)
koniec ot
i ogólnie jak wszyscy piszą ze Dseries ma 56mm to własnie po to by siebie oszukać albo by siebie naciągnac(nie wiem na co)...
wojtus1199
10-08-08, 21:21
witam
mam ochote kupic sobie do swojego b7 kolektor dolotowy z d16z6 i mam pytanie co potrebuje? czy wystarczy sam kolektor, listwa wtryskow i przepustnica? czy moze trezba cos jeszcze? jakies okablowanie czy cos? czy komputer trzeba jakos przeprogramowac czy moze tylko zresetowac?
wystarczy sam kolektor nieuzbrojony
cała resztę przekładasz z b7 do z6 i pasuje
Szukam odpowiedzi ale nik konkretnie się nie wypowiedział mam D15Z8 i chcem zmienić kolektor dolotowy? który polecacie od D16Z6 czy D16Y8 :D. aha i czy podejdzie plug&play czy trzeba coś przerabiać? może już ktoś montował to w D15Z8, martwi mnie trochę fakt że np. u mnie na kolektoże w prawym górnym rogu jest jakiś czujnik a np. w kolektoże od D16Y8 już go nie ma, natomiast w D16Z6 już jest :) doradzcie pomórzcie :D
Dobra wszystko ju prawie wiem ale dla potwierdzenia, chce zmienić dolot w d15b2 na d16z6, kompa od b7, rozumiem ze potrzebuje:
- kompletny ssak (silniczek krokowy, listwa, przepustnia)
- wiązka silnikowa
- komp b7
sssaka to poszukaj od razu z6 jak dasz radę bo jest taki sam jak b7 a ma tylko kanały większe(no i droższy)
- wiązka silnikowa
- komp b7
wedłuk mnie nie potrzebujesz zmieniać kompa :) do mnie na dniach ma dojść kolektor ssący od D16Z6 :d a ja ma silniczek D15Z8 ale bedzie jazda ciekawe czy zamontuje go bez problemów :D
jak to nie potzrebuje kompa?? kompy w b2 i w b7 są takie same??
wedłuk mnie nie potrzebujesz zmieniać kompa :) do mnie na dniach ma dojść kolektor ssący od D16Z6 :d a ja ma silniczek D15Z8 ale bedzie jazda ciekawe czy zamontuje go bez problemów :D
a czy przypadkiem d15z6/z8 nie ma kolka jak y8???
wg mnie to BARDZO prawdopodobne (mialem kiedyś sprawdzić ale już nie zdążyłem)
i wtedy zmiana na kolek od d16z6 jest kompletnie bez sensu
jak to nie potzrebuje kompa?? kompy w b2 i w b7 są takie same??
nie są
Tak właśnie myślałem... jeszcze jedna sprawa, czy jestem w stanie sam zrobić takie mini me z b2 na b7/z6 ?? czy wiązke silnikową poprostu wpina się w kabinową ? czy trzeba sciagac deske rozdzielcza...? czy aparat zapłonowy od b2 może zostać?
a czy przypadkiem d15z6/z8 nie ma kolka jak y8???
wg mnie to BARDZO prawdopodobne (mialem kiedyś sprawdzić ale już nie zdążyłem)
i wtedy zmiana na kolek od d16z6 jest kompletnie bez sensu
też tak myślałem że kolektor ten sam ale jednak nie różni się wielkością kanałów dolotowych :) teraz mam inny problem
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=26431
wybaczcie że znów post nie o wykresach po zmianie kolka, ale chyba innego tematu co do kolka ssącego niema
Czy mając D16A8 czyli prawie D16A9 jest sens na zmianę kolektora na któryś z wymienionych w temacie i czy wogóle takowy podpasi pod mój silnik ?
...Bartuś...
10-11-09, 18:04
Odświeżę trochę temat...
D16Z6 Turbo 1bar kolektor dolotowy i przepustnica seria.
Czy można spodziewać się jakiś przyrostów po montażu przepustnicy z H22 i rozwierconego pod nią kolekotra D16Y8??
A może jednak lepszą opcją będzie zakupienie Skunk2 do D16??
obie opcje są dobre i dadzą przyrosty.
...Bartuś...
10-11-09, 18:19
No ale wiadomo że kolektor z Y8 i przepustnica H22 wyjdzie taniej :D
Ile może kosztować rozwiercenie kolektora pod większa przepustnicę??
Będzie też założona uszczelka termo pod kolektor,ale czy warto też założyć taką pod przepustnicę??
napisze tylko o samych kolektorach:
d16z6 vs d16y8 (nie pisze nic o rozwiercaniu) dają kompletnie takie same osiągi. Żaden z tych kolektorów nie jest lepszy jeżeli chodzi o przyrost HP chyba tylko Y8 ma lepszą reakcję na gaz (choć nie wiem czy u mnie to było spowodowane subiektywnym odczuciem oraz/lub wyczyszczeniem wszystkiego przy montażu)
EDIT:
ps. Y8 jest raczej drozszy w zakupie niż z6
A ma sens zmienianie przepustnicy przy Turbo?
...Bartuś...
10-11-09, 18:38
napisze tylko o samych kolektorach:
d16z6 vs d16y8 (nie pisze nic o rozwiercaniu) dają kompletnie takie same osiągi. Żaden z tych kolektorów nie jest lepszy jeżeli chodzi o przyrost HP chyba tylko Y8 ma lepszą reakcję na gaz (choć nie wiem czy u mnie to było spowodowane subiektywnym odczuciem oraz/lub wyczyszczeniem wszystkiego przy montażu)
EDIT:
ps. Y8 jest raczej drozszy w zakupie niż z6
Czytałem chwilę temu trochę na innych forach i w doładowanym D16Z6 przy zmianie kolektora na ten od Y8 i dodaniu przepustnicy z H22 moc wzrosła o 7km,od dołu urosło trochę momentu,a maksymalnie wzrósł o 10nm...
Na dodatek sprzedając kolektor Z6 nie wiele będę musiał dołożyć do Y8,a warto sprawdzić jak jest w rzeczywistości...
skolopendra
10-11-09, 18:39
Y8 ma lepszą reakcję na gaz
może mieć ,ze względu na większą bańkę :) a jak wiadomo "dół" lubi mieć większe pojemności-długości
...Bartuś...
10-11-09, 18:40
A ma sens zmienianie przepustnicy przy Turbo?
Moim zdaniem ma bo jednak jest trochę mała jak na ilości powietrza które się tłoczone przez nią...Nie mówię tu o jakieś 70mm ale ta od H22a 62mm na pewno pozytywnie wpłynie na osiągi...
Czytałem chwilę temu trochę na innych forach i w doładowanym D16Z6 przy zmianie kolektora na ten od Y8 i dodaniu przepustnicy z H22 moc wzrosła o 7km,od dołu urosło trochę momentu,a maksymalnie wzrósł o 10nm...
Na dodatek sprzedając kolektor Z6 nie wiele będę musiał dołożyć do Y8,a warto sprawdzić jak jest w rzeczywistości...
nie bedę sie sprzeczał - ale nie wierze
na pewno w NA jest to niemożliwe (Y8+przepustnica=7km i 10NM vs d16z6 w takim setupie)
moze w turbo tak (nie znam sie)
IMO Y8 a Z6 to te same kolektory wzgledem przyrostów w HP. Zmieniałem, mierzyłem i dlatego pisze.
i generalnie w NA jakby po zmianie z6 na Y8 przybyło (chyba cudem) te 7HP to bym obstawiał na ostatecznie pik i bez przyrostu NM w dole.
Nie wiem jak bedzie w turbo.
a co z kolektorem z D14A8? podobno jest taki sam jak z Y8 tyle ze plastikowy? nie miałem w rekach tego z Y8 wiec nie mogę sprawdzić wizualnie rzeczywiście bardzo podobne. Czy warto wymienić ten w D14 na jakiś Z6 albo Y8? D14A8 to dość nowa konstrukcja tak jak Y8 wiec czy jest sens? bo z tego co piszecie przepustnicy lepiej nie ruszać ale co z kolektorem? trochę mnie to irytuje ze jest on plastikowy na pewno jest pera kg mniej ale jak to wygląda....
wojtus1199
17-11-09, 12:19
Z tego co wyczytałem tutaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1582 jesli posiadasz kolektor jak d16y7 to lepiej dla ciebei załozyć kolektor od d15b7:) nawiasem mówiąc ja niedługo będe swój sprzedawał:)
odświeżam temat zmiany kolektora
zmieniam kolektor ssący z D16Z6 na D16Y8 i mam pytanie o czujnik powietrza, biały z tyłu kolektora,
czy można go nie montować? mam u siebie OBD1 z mapami D16Z6 (w mini-me)
czy można go zamontować po przez wywiercenie pod niego otworu z tyłu
jest jeszcze opcja, w rurze dolotowej seryjnej jest miejsce po odmie, powrocie z kapy, w to miejsce go zamontować co wiąże sie z przedłużeniem wiązki
http://images50.fotosik.pl/1551/44f24c2175eb04eam.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44f24c2175eb04ea.html)
Zamontuj a możesz zrobić tak jak piszesz choć osobiście zamontował bym go właśnie gdzieś w rurze dolotowej lub puszcze dolotu
kazik2_h9w3
03-05-12, 14:36
Ja już tak montowałem czujnik u kolegi i tak jak piszesz musiałem przedłużać wiązkę bo fabrycznie miał czujnik z tyłu ssaka a teraz ma na rurze dolotowej
odświeżam temat zmiany kolektora
zmieniam kolektor ssący z D16Z6 na D16Y8 i mam pytanie o czujnik powietrza, biały z tyłu kolektora,
czy można go nie montować? mam u siebie OBD1 z mapami D16Z6 (w mini-me)
czy można go zamontować po przez wywiercenie pod niego otworu z tyłu
jest jeszcze opcja, w rurze dolotowej seryjnej jest miejsce po odmie, powrocie z kapy, w to miejsce go zamontować co wiąże sie z przedłużeniem wiązki
http://images50.fotosik.pl/1551/44f24c2175eb04eam.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44f24c2175eb04ea.html)
można zrobić tak jak tu:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10252-D16Z6-Dance-Of-Eternity-%29/page71
corazszybciej
19-05-18, 11:00
Prośba o pomoc, silnik d15z6.
Rozważane kolektory dolotowe:
1) korpus d16z6, reszta z d15b7
2) d15z6
Teoretycznie z opcji 1 powinien wyjść tytułowy d16z6, a opcja 2 to ponoć d16y8 z egr.
kazik2_h9w3
19-05-18, 12:24
Z osprzetu d15b7 od d16z6 rozni sie tylko krokowcem ktory tez bedzie dzialal poprawnie
A y8 i d15z6 na pewno roznia sie egrem
Kiedys mialem w reku oba ale nie pamietam czy sa identyczne
Na pewno d15z6 ma kanaly dolotowe takie jak w d16z6 czyli 42mm
corazszybciej
19-05-18, 13:28
Nie mogę znaleźć jasnego potwierdzenia co do identyczności d15z6 i d16y8 stąd pomysł na podejście z innej strony:
d15b7 i d16z6 wychodziły z równie wydajnymi wtryskiwaczami? We wszystkich civicach 92-00 były 240cc?
Mam kompa OBD1 (z d15b7) czy problemem może być kolektor d15z6 z OBD2a? Muszę zmieniać przepustnicę, np. z d15b7?
zamiast d15b7 włóż kolektor d16z6 i nie kombinuj zbytnio.
kazik2_h9w3
19-05-18, 14:00
B7 z6 240cc
Ssak z d15z6 podejdzie spokojnie ale przepustnice zaloz z b7 by na obd1 miec ssanie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.