Zobacz pełną wersję : zamula aerodeck
Witam od jakiegoś czasu jeżdżę Hondą civic aerodeck 2000 1,5 vtec (to moja czwarta Hondzia) w porównaniu do poprzedniego autka civic sedan 96 1,4 kombi zamula na maksa to auto nie jedzie do tego stopnia że wyprzedzając na trasie prawie zawał mam :) v tec jest lekko odczuwalny koło 5,5 tys obrotów ale ewidentnie zamula. cała eksploatacja na czas (filtry oleje świece na bieżąco wymieniane) skrzynia ma bardzo długie przełożenia więc wiadomo że rakieta to nigdy nie będzie ale a,4 przy tym to pocisk. ktoś ma jakiś pomysł?
Sorki za offtop ale Guscioren, przypomniales mi postac Jasinskiego z serialu "DOM":) Mowi to panu cos?:)
Zmien skrzynię np. na taka od d14a 7/8, z3/4 :)
Pierwsze, że to aerodeck a drugie, że Eco. :P Skrzynia z D14A2 ma najkrótsze przełożenie 4.4. Możesz złożyc sobie skrzynie hybryde coś to da. Ale cudów nie wyciągniesz z tego silnika.
Jak wazy około 1200kg to co się dziwić. A skrzynia mega długa. To jest vtec-e czyli ma być oszczednie a nie szybko :).
by to był pocisk to bys musiał zmienic skrzynie, wydech i najlepiej minime:D to ma byc ekonomiczne auto:D A i jak to jest 1.5vtec-e to on nie ma vteca:D
D14a2 nie jest krotsza od a7/8, z3/4.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
Miałem na myśli przełożenie, które (4.4) jest najkrótsze seryjnie montowane w D-serii. Z tym co napisałeś się zgadzam, skrzynie są prawie takie same.
Ja posiadam D15z3 ewidentny Vtec-E ale z wyprzedzaniem nie mam problemów. Na obwodnicy wrocławia pięknie wyprzedzałem i to osobówki i tiry.
Sorki za offtop ale Guscioren, przypomniales mi postac Jasinskiego z serialu "DOM":) Mowi to panu cos?:)
Bardziej miałem na myśli Paździocha :D
Jest temat na forum jak nasz kolega robi rakiete z vtec-e możesz sie na nim wzorcowac :)
Może głupie pytanie, którym biegiem i od jakiej prędkości wyprzedzasz tym kaszlakiem? Mimo wszystko, w porównaniu do 1.4 w tej samej budzie powinno to latać lepiej mimo dłuższej skrzyni, szczególnie przy wyższych prędkościach. Coś może być skopane... ale wiesz, to jest naturally aspirated engine, with never ending lag ;)
też mam vtec-e i ten silnik rzeczywiście nie ma mocy, ale poniżej 3,5tyś rpm.
przy wyprzedzaniu zawsze jest spora redukcja tak aby miał przynajmniej te 3 a czasem nawet 4 tyś w zaleznosci od potrzeby,
najwiekszy moment ma miedzy 4,5 a 5,5 rpm
ja mam d15z8 i jak wyprzedzam na wariata(mało miejsca:D), to przy 110km/h wbijam 3 i laczek w podłoge(nie robie tak czesto tylko jak mi sie spieszy). Jak dla mnie najlepszy moment u mnie jest tak przy 5,5tys obr. na minute.
A i jak to jest 1.5vtec-e to on nie ma vteca Chwileczkę. Wg mnie jest to VTEC ale o innym działaniu. Jeśli nie mam racji to proszę mnie poprawić. U mnie wyprzedzanie odbywa się na 4 biegu. Trójka jest wbijana tylko w ekstremalnych sytuacjach :D
Oczywiście że VTEC, a przez inne działanie dopisano -E, choć w poliftach nie wiem czemu zrezygnowano z tego oznaczenia, mimo że zasada działania zmiennych faz jest identyczna jak w starszych silnikach. Co więcej - zobaczcie sobie na jakiej zasadzie działa VTEC w D-serii w VII-gen :)
mnie sie zdaje ze VTEC polega na załączeniu ostrej krzywki a w VTEC-e masz tylko przejscie z 12V na 16V. VTEC-a ma D15Z7 lub d15B. wkońcu chodzi o zmienna faze. Ale co tam moge sie myli jestem tylko człowiekiem:D Jak ja i moj tok rozumowania wprowadziłem w blad to sorki:)
jeżdżę d15z8 aero i nie powiedzialbym, że jest strasznym mułem, jak sie go odpowiednio traktuje ( powyżej 2,5 tys.) to jego calkiem przyjemny warkot przekłada sie na na szybko pokonywane metry - nie jest to rakieta ale daje redę, a i vtec jest odczuwalny powyżej 3200 obr/min, a jak póżniej sie już nie spieszy to można jechać 120 i spalanie jest 5,7 l/100 ( w trasie ) :) tak więc może coś jednak z autkiem kolegi jest nie tak, ...chyba że d14 to taka rakieta ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.