Zobacz pełną wersję : Civic 5D 95-97 Silnik 1.4 D14A2 - bierze olej i kopci na rozgrzanym
necromonger
13-03-13, 10:41
Witam
temat juz pewnie nie raz poruszany.. no ale też chcę sie dopytać.
sprawa wygląda następująco.
pare miechów temu padła mi uszczelka pod głowicą. -dałem do naprawy i po naprawie auto zaczęło sobie kopcić białym dymkiem - uznałem ze to para bo jest zima.
no ale 2 miesiace temu wymienilem olej z CASTROL GTX 15w40 na CASTROL MAGNATEC 15w40 i od tego momentu zauważyłem iż zaczął mi brać olej.
to znaczy: po zalaniu na połowe wskaźnika po miesiącu miałem poniżej minimum...
jeżeli chodzi o samą jazdę - auto zachowuje się perfekcyjnie, chodzi bez zarzutu, wszystko ładnie sie odpala, obroty są ok,
jedyny mankament to wiecznie wydobywający się dym ( to znaczy po opaleniu na zimnym silniku nie ma tragedii - dopiero jak sie rozgrzeje to juz tworzą sie poważniejsze chmurki, a po ostrym dodaniu gazu jeszcze większe. ) autem caly czas jeżdże - - starając sie nie przekraczać 2.5 tys obrotów - aby nie dymić za bardzo..
moje pytanie. czy to znak że trzeba uciekać z silnikiem i wymienić na inny? czy moze bardziej opłaca sie remont, a moze macie inne propozycje?
jeśli kupić to gdzie? bo na allegro z tego co widze to sa oferty z przebiegiem 127 tys km za 700 zł co jest totalnym moim zdaniem oszustwem..
dodam ze z łódzkiego jestem okolice piotrkowa trybunalskiego
Najtaniej by wyszło zmienić słupek, do d14 tanio kupisz i można w dobrym stanie dostać. Uszczelniacze albo pierścienie olejowe pewnie już się wytarły. Słupek kupisz i za 400 pln, ceny są różne, jednak dobrze jest zobaczyć jak jest możliwość wcześniej jak taki slinik pracuje przed rozbiurką. Remont pochłonałby więcej kasy, ale wiedziałbyś co masz. Ja bym jeździł dalej :)
Twój silnik chyba ma już trochę przelatane sądząc po roczniku ciekawi mnie po ilu kilometrach padają te silniki. Też bym jeździł dalej ale będzie to męczące co chwile spr stan oleju i ew. dolewać dlatego w ostateczności bym pogonił tego civica lub jeśli masz wobec niego plany zrobił konkretny swap.
Robić teraz swap to koszt kupienia 2 takiego civika. Kupił bym drugi słupek od zaufanego człowieka i tyle w temacie. Bawić się w remonty na d14 mija się z celem
Hondziarz84
14-03-13, 13:51
Chyba ma sporo nalatane, mój D14A2 ma ponad 300tys i takich kwiatków nie ma:)
Nie chcę się specjalnie czepiać, ale ...Castrol ?
Może spróbuj wlać sobie Valvoline, którego faktycznie silniki tak nie wpierdzielają. Gdyby dymienie i apetyt na zupe Ci się zmniejszył, to było by spoko. Lać i jeździć, a jak padnie zupełnie, to zmiana słupka, bo tak jak przedmówcy Ci napisali - remont d14 ( poza UPG ) po prostu się nie kalkuluje finansowo.
Ciekawi mnie twoj przebieg, bo u mnie 260k, w tym 40k na lpg i nie bierze ani kropelki. Silnik ten sam.
Przebieg przebiegiem, wystarczy raz przegrzać.
Castrol, do tego 15w40 to słaby pomysł wg mnie, chyba że na dozgonne dolewki po cenie hurt...
Szukaj słupka 1.4 od kogoś kto np. wkłada mocniejszy motor, czasem można naprawdę tanio wyrwać niezły egzemplarz, a póki co jeździj i pilnuj stanu oleju.
smerfik1822
16-03-13, 06:58
ja jestem po swapie na mocniejszy silnik i mam 1.4 na sprzedaż. Mieszkam kolo Belchatowa.
Ja być może mogę mieć niedługo podobny problem co autor tego tematu... mam 274tyś na liczniku ale wygląda na to, że uszczelka pod głowicą ma dosyć dlatego też byłbym zainteresowany Twoim starym silnikiem. Jakbyś mógł go jakoś opisać np. w jakim stanie silnik, jaki typ i przebieg?
Ja być może mogę mieć niedługo podobny problem co autor tego tematu... mam 274tyś na liczniku ale wygląda na to, że uszczelka pod głowicą ma dosyć dlatego też byłbym zainteresowany Twoim starym silnikiem. Jakbyś mógł go jakoś opisać np. w jakim stanie silnik, jaki typ i przebieg?
To nie jest giełda. Takie rzeczy załatwia się na PW.
smerfik1822
16-03-13, 10:51
Jak kolega wyżej..........Pisać na wp
witam ,tak sobie czytam ten temat i troszke mnie dziwi fakt ze zalales silnik olejem 15w40 takich gęstosci to ogolnie sie nie powinno lac do silników hondy nawet jak ma 500 tys przebiegu a tymbardziej na zime... moim skromnym zdaniem to zabujstwo dla silnika, i nie słuchaj tych co mówią - jak bierze olej to lej gęstrzy to przestanie ... hahahaha
a co do tego ze kopci po wymianie uszczelki pod głowicą to zastanawia mnie to czy byla uzyta uszczelka metalowa 3warstwowa czy nie jakis tani zamiennik , moze wina tkwi w montarzu takowej uszczelki , czy bylo planowanie czy z odpowiednią silą uszczelka byla dokręcona , ze swojego doswiadczenia wiem ze niektorzy mechanicy ;) dokrecają na wyczucie ,
to tyle ode mnie
pozdrawiam
necromonger
31-05-13, 15:56
eh.. zapomnialem o tym temacie- że go pisałem
ale tak. Juz kaskę sobie na ewentualną wymianę uskładałem..
brać bierze.. -- w te ciepłe dni to widać dymek przeważnie przy jakiś "zrywach", przyspieszeniach i hamowaniach.. i powyżej 90km/h- więc staram sie nie przekraczać 80..:( ..
lipa bo nie mam zaufanego mechanika.. ani tez nie bardzo wiem jak trafić w miarę nie zchechłany silnik.. tak zastanawiam sie nad tym : http://allegro.pl/silnik-1-4-d14a2-honda-civic-6-95-01-gwarancja-i3260481675.html bo w miare niedaleko (do 50km) ode mnie.. co wy na to?
ps. dla tych którzy pytali na blacie mam okolo 290 .. z czego z 90 na gazie.. (ale czy cofany czy nie to nie wiem)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.