PDA

Zobacz pełną wersję : Modyfikacja układu dolotowego



Marcel1
10-03-13, 12:05
Siemka. Myślałem, żeby zrobić ala twin port w Civicu. Może to niektórzy uznają jako druciarstwo, ale mam chęć spróbować tego tematu. Modyfikacja miałaby polegać na tym, że układ dolotowy przed przepustnicą składałby się z dwóch części:
1. seryjna długa rura i seryjny filtr w seryjnej puszce
2. krótki dolot leżący przy samej przepustnicy na stożku, bo więcej przepuści powietrza i oczywiście doprowadzenie zimnego powietrza do niego.

Oczywiście wszystko połączone byłoby czymś w rodzaju trójnika. I tak, długi dolot na seryjnym filtrze zapewniłby dobry moment na dole, tak z moich doświadczeń wynika a powiedzmy od 4-5tys obrotów otwierałby się krótki dolot na stożku, który zapewniłby dobry moment na górze, czyli do 4tys obr powietrze leci z seryjnej puchy, powyżej tylko z krótkiego dolotu ze stożkiem. Otwarcie następowałoby przez jakąś klapkę, ale to na razie najmniejszy problem. Przyszło mi to do głowy, bo po obserwacjach:
- seryjny filtr - dół dobry, góra niezbyt
- stożek - dół kiepski, góra mocna
- wkładka simota - dół ciut lepszy niż seria, góra jakby gorsza niż na stożku

Dodatkowo jak wiadomo silnik lepiej się kręci na górze im krótszy jest dolot i odwrotnie. Co o tym myślicie?

hold
10-03-13, 17:21
siema chcesz zrobić coś podobnego do rozwiązania które było wykorzystane w preludzie tylko tam to wszystko siedziało w rezonatorze pod zderzakiem. Do tego preluda miała jeszcze IAB które zmieniało długości runerów oraz średnice kanałów. Tylko nie wiem czy to się opłaca bo roboty przy tym będzie naprawde dużo ale nawet jeśli to czym byś miał to sterować? Trzeba by było utworzyć taki układ który przy jakiś 4-5tys podał by prąd do czego co przestawiło by klapę w dolocie i najlepszym rozwiązaniem by był siłownik podciśnieniowy.

zakit
10-03-13, 18:24
nie wziales pod uwage chyba tylko jednej rzeczy. seryjny uklad dolotowy z seryjnym filtrem, ma swoja dlugosc - wg ciebie dol moze byc gora niezbyt - no ok; tylko ze krotki dolot sportowy - tzw short ram, ktory daje moment/moc u gory ma taką sama dlugosc jak seryjny - dopiero Cai jest innej dlugosci.

a jesli chcesz zrobic naprawde ktorki dolot powietrza, ze stozkiem tuz przy przepustnicy, to bedziesz mial problem z sensownym doprowadzeniem zimnego powietrza.
a druga sprawa jest taka ze w civicu nie ma az tyle miejsca zeby az tak kombinowac z dlugosciami dolotu.

maciu$
10-03-13, 19:51
Pytanie tylko po co wyważać otwarte drzwi? Sprawdzonych rozwiązań dolotów do Civiców jest kilka opcji, a takimi kombinacjami i tak nic nie ugrasz.

Marcel1
10-03-13, 19:55
Co do sterowania, dolot ze stożka z krótkim dolotem otwierałby jakiś siłownik, który sterowałby klapką, nawet mógłby to być siłownik centralnego zamka, żeby zobaczyć na próbę jak to działa, podanie +12V na razie nawet na krótko, żeby zobaczyć jak to działam jeżeli efekt byłby zadowalający, można coś pokombinować ze sterowaniem, które miałoby być już na stałe.
zakit, chyba pomyliłem pojęcia, miałby to być cai, czyli krótka rura ze stożkiem i doprowadzeniem zimnego powietrza i myślę, że to dałoby odpowiednią moc i moment w górnej partii obrotów. Co do doprowadzenia zimnego powietrza do stożka rzeczywiście mógłby być problem, ale zawsze jakieś rozwiązanie znalazłoby się :) Jutro jeszcze zobaczę pod maską ile jest miejsca. Co do sprawdzonych dolotów w Civicu, wydaje mi się, że żaden nie połączy ze sobą seryjnego dolotu i krótkiego, tak, żeby zapewnić dobry moment na górze i na dole, bo każdy dolot dobrze działa tylko w określonej partii obrotów, a w tym przypadku mamy 2 doloty, które w teorii zapewniają dobry moment przez cały zakres obrotów. Takie gdybanie :d

kuster
10-03-13, 22:36
Rzecz do ogarnięcia
Tak jak piszesz trójnik do przepustnicy i jeden dolot jako seryjny drugi CAI
Sterowanie np z vtecka przy załączeniu daje sygnał do sterownika/przekaznika i ten na przesłonę
Tylko znajdź odpowiednią przesłonę to raz
Dwa kosztowna sprawa
Trzy juz lepiej założyć wkładkę do oem puszki

Marcel1
11-03-13, 18:15
Wkładkę już właśnie mam, ale myślę co zrobić, żeby jeszcze kilka Nm urwać :D

jasiek09
11-03-13, 18:46
Ciekawy jestem efektu ale będzie Ci to ciężko upchnąć pod maską. Przy okazji pokombinuj z doborem średnicy rury