Marcel1
10-03-13, 12:05
Siemka. Myślałem, żeby zrobić ala twin port w Civicu. Może to niektórzy uznają jako druciarstwo, ale mam chęć spróbować tego tematu. Modyfikacja miałaby polegać na tym, że układ dolotowy przed przepustnicą składałby się z dwóch części:
1. seryjna długa rura i seryjny filtr w seryjnej puszce
2. krótki dolot leżący przy samej przepustnicy na stożku, bo więcej przepuści powietrza i oczywiście doprowadzenie zimnego powietrza do niego.
Oczywiście wszystko połączone byłoby czymś w rodzaju trójnika. I tak, długi dolot na seryjnym filtrze zapewniłby dobry moment na dole, tak z moich doświadczeń wynika a powiedzmy od 4-5tys obrotów otwierałby się krótki dolot na stożku, który zapewniłby dobry moment na górze, czyli do 4tys obr powietrze leci z seryjnej puchy, powyżej tylko z krótkiego dolotu ze stożkiem. Otwarcie następowałoby przez jakąś klapkę, ale to na razie najmniejszy problem. Przyszło mi to do głowy, bo po obserwacjach:
- seryjny filtr - dół dobry, góra niezbyt
- stożek - dół kiepski, góra mocna
- wkładka simota - dół ciut lepszy niż seria, góra jakby gorsza niż na stożku
Dodatkowo jak wiadomo silnik lepiej się kręci na górze im krótszy jest dolot i odwrotnie. Co o tym myślicie?
1. seryjna długa rura i seryjny filtr w seryjnej puszce
2. krótki dolot leżący przy samej przepustnicy na stożku, bo więcej przepuści powietrza i oczywiście doprowadzenie zimnego powietrza do niego.
Oczywiście wszystko połączone byłoby czymś w rodzaju trójnika. I tak, długi dolot na seryjnym filtrze zapewniłby dobry moment na dole, tak z moich doświadczeń wynika a powiedzmy od 4-5tys obrotów otwierałby się krótki dolot na stożku, który zapewniłby dobry moment na górze, czyli do 4tys obr powietrze leci z seryjnej puchy, powyżej tylko z krótkiego dolotu ze stożkiem. Otwarcie następowałoby przez jakąś klapkę, ale to na razie najmniejszy problem. Przyszło mi to do głowy, bo po obserwacjach:
- seryjny filtr - dół dobry, góra niezbyt
- stożek - dół kiepski, góra mocna
- wkładka simota - dół ciut lepszy niż seria, góra jakby gorsza niż na stożku
Dodatkowo jak wiadomo silnik lepiej się kręci na górze im krótszy jest dolot i odwrotnie. Co o tym myślicie?