Zobacz pełną wersję : Lampy xenon w Civic'u 8gen.
Mam zapytanie do posiadaczy oryginalnych lamp xenon o żywotność palników. W moim przypadku jeżdżę tym samochodem od prawie dwóch lat i lampy zaczynają łapać objawy zużycia. Od dwóch dni jedna świeci na fioletowo, w drugiej lampie jakieś dziwne żółto-białe światło. Ile u Was wytrzymały? Zaznaczę jeszcze, że 90% mojej eksploatacji przypada na pozamiejskie trasy, więc odpada kwestia częstego włączania/wyłączania lamp.
Paluch_tcw
10-03-13, 11:27
Zależy oczywiście od przebiegu jaki zrobiłeś przez te 2 lata. Ale mając na uwadze to, że światła muszą być włączone całą dobę to bardzo dobry wynik 2 lata. Ja moje żarniki zmieniłem po około 1.5 roku.
butler.gdansk
10-03-13, 13:11
U mnie wytrzymały od nowości 5 lat (90 tys)
Ja swojego Civica kupiłem w 2008 i żarników jeszcze nie wymieniałem i nie mam z nimi póki co żadnych problemów. Przejechane 78 tyś. Ile kosztuje wymiana kompletu?
Paluch_tcw
10-03-13, 22:20
Zależy za ile kupisz. Serwis ponda 500 zł za komplet jak pytałem. Ja Philipsa mam za niecałe 100 zł sztuka. Seryjnie też siedzi philips.
3 lata żadnych problemów z żarnikami.
U mnie pierwsze objawy niedomagania pojawiły się po przebiegu ok. 120kkm (co jakiś czas palnik migał po zapaleniu lub po chwili gasł). Padł na dobre przy 180kkm, wymieniony komplet.
Jaka jest temperatura barwowa tych OEM?
butler.gdansk
11-03-13, 08:55
jaka jest temperatura barwowa tych oem?
4300k
u mnie padly przy niecalych 150kkm, w pazdzierniku 2010 roku (samochod mam z listopada 2005) wiec mysle ze calkiem sporo wytrzymaly. objaw tez byl taki ze jeden zarnik migal albo przestawal swiecic na chwile po czym sie zapalal na jakis czas. wymienione na helle, barwa 4300 i po wymianie widac bylo ze swieca bardziej bialym swiatlem niz stare, ktore dawaly juz takie fioletowawe swiatlo
U mnie jedna padła całkiem po 67 tys.km, ale migały czasem obie pewnie już od 50 tys.km...w sumie te xenony to pic na wodę, bo niewiele lepiej świeci od zwykłych żarówek (jak są całkiem sprawne), a drogie są strasznie....450,00 zł/sztuka w ASO.....
butler.gdansk
12-03-13, 10:31
Co masz na myśli "sprawna żarówka"?
A kto Ci zabrania kupić Phillips/Osram poza ASO w cenie dużo poniżej 100zł za sztukę?
Nie będę polemizował czy xenon jest lepszy od żarówki... ;)
Co masz na myśli "sprawna żarówka"?
Taka nie migająca, albo nie świecąca innym kolorem :D U mnie szybko szlag je trafił, a ASO zaśpiewało 450 zł/szt, jak już podjechałem musiałem wymienić ;) Ogólnie to mnie xenony totalnie nie zachwyciły, szczególnie z powodu krótkiej trwałości jak i cen takich dupinek ;)
Taka nie migająca, albo nie świecąca innym kolorem :D U mnie szybko szlag je trafił, a ASO zaśpiewało 450 zł/szt, jak już podjechałem musiałem wymienić ;) Ogólnie to mnie xenony totalnie nie zachwyciły, szczególnie z powodu krótkiej trwałości jak i cen takich dupinek ;)
Jakoś szybko Ci padły, z drogiej strony Civic ma dość przeciętne światła i przewaga tego typu oświetlania jest problematyczna.
Nowe wkłady Philipsa założone. Rozświecanie zajmie podobno nawet do 100 godzin. Dostęp do lamp w Civicu jest dość słaby, ale daje się to sprawnie wymienić.
U mnie swieca od poczatku czyli 2006 i przebieg 70tys.
Fabrycznie w moim Civicu były założone OSRAM XENARC. Na szklanych elementach palnika widać było ślady wypalenia. Auto odebrałem w kwietniu 2011 jako nowe. Dziwnie szybko się skończyły... :(
Pewnie pracownik salonu sobie wziął z Twojego auta nowe a wsadził swoje stare i już masz rozwiązanie :)
Pewnie pracownik salonu sobie wziął z Twojego auta nowe a wsadził swoje stare i już masz rozwiązanie :)
Nie było widać sladów grzebania, choć kto wie... Miałem założone OSRAM XENARC, ciekawe czy takie wkładali fabrycznie.
Miałem założone OSRAM XENARC, ciekawe czy takie wkładali fabrycznie.
Jak nie zapomnę to sprawdzę u siebie jakie mam:)
Paluch_tcw
19-03-13, 16:22
U mnie fabrycznie siedział Philips
U mnie od 2008 roku do teraz świeca bez problemów oryginały. Przebieg 68000 km
butler.gdansk
12-04-13, 10:15
fgyuygy
Nie ma to jak zrozumiałe powitanie na forum :)
Pewnie jakiś skrót myślowy... :p
Niektórzy jak kupią Hondę to wariują :D
Może komuś się przyda informacja odnośnie oryginalności żarówek...
Cała prawda o chińskich żarówkach XENONOWYCH HD
http://www.youtube.com/watch?v=vhaTJ3XQ--I&feature=em-hot-vrecs
bardzo delikatnie Pan sie o tym wyraza mowiac 'zamiennik';)
dobrze wiedziec, dzieki!
U mnie przy 130k jedna z żarówek zaczeła słabo świecić, do wymiany. Druga na razie jest ok. Ale wymienię komplet bo może druga za parę tyś się także wypali. Tak więc niech lepiej razem nówki się wypalają po równo.
Zauważyłem że ksenony świecą mi w ziemię. dokładnie jakieś 5 metrów przed auto. Tak jakby autopoziomowanie nie działało. Ktoś miał z tym problem? To jakiś bezpiecznik czy przekaźnik czy coś poważniejszego?
Najprostszy test czy działa autopoziomowanie- podjechać do jakieś ściany włączyć światła i "elektrykę", otworzyć bagażnik oprzeć się/usiąść lub poprosić drugą osobę i obserwować ścianę. Co jakiś czas powinno się sprawdzić ustawienie świateł przyrządem (teoretycznie powinni to sprawdzić na przeglądzie tym do dowodu)
Światla właśnie nic nie reagują, świeca bardzo nisko i blisko prze auto, obawiam sie że to właśnie autopoziomowanie. tylko czy to może być jaki bezpiecznik, przekaźnik lub zawiecha systemu czy po prostu awariia całego systemu poziomowania świateł?
Prawdopodobnie któryś czujnik przy wahaczach się uszkodził lub skorodował od wilgoci
Sprawa wyjasniona. Czujnik z tyłu skorodował i dlatego nie działa poziomowanie. Teraz albo za 1000zł nówka z ASO albo na allegro trzeba szukać za ćwierć tej kwoty. A może jakieś inne rozwiązanie jest możliwe typu naprawa czujnika? Może ktoś ma na sprzedanie taki czujnik?
A nie mozna go reanimowac? Zdaje sie na forum Accorda chyba byly jakies posty na zblizony temat
Panowie. Potrzebuję kupić, jak najtańszą żarówkę do xenona.
Obecnie mam dobre palniki, i gdy mi padnie jeden wtedy kupię dwie sztuki porządnych palników, ale wybieram się w trasę za granicę i chcę nabyć jedną żarówkę na wypadek kontroli policji zagranicznej( bo ponoć wymagają zapasowej) , więc aby nie ponosić zbędnych kosztów chcę kupić jedną jak najtańszą. Jest trochę tego na allegro za 15 zł, może ktoś kupował taką taniochę, czy to w ogóle pasuje i czy w ogóle świeci ? ;)
butler.gdansk
20-08-13, 14:21
Chcesz to Ci oddam swoją. Wymieniłem na nowe bo jedna zaczęła mrugać (chyba nie zaznaczyłem która)
Chcesz to Ci oddam swoją. Wymieniłem na nowe bo jedna zaczęła mrugać (chyba nie zaznaczyłem która)
Super, ale Ty pewnie tą dobrą zostawiłeś sobie na zapas , a w razie gdyby mi padła jedna w trasie to coś działającego potrzebuję na dojazd do domu i zakup kompletu porządnych palników.
butler.gdansk
20-08-13, 15:20
Wyjąłem obie, ale nie zaznaczyłem która mrugała... Generalnie ksenony wymienia się parami bo stary palnik będzie miał inną barwę.
Zaproponowałem Ci którąś co wyjąłem bo pytałeś o kwestie zapasówki w razie kontroli. Jeśli myślisz faktycznie o potrzebie jej posiadania "w razie czego" to Ci nie pomogę.
W jakim to kraju wymagają palnik zapasowy? Przecież jego wymiana wg. serwisówki powinna być przeprowadzana w ASO...
Chcę się dostać do Chorwacji. Ponoć na terenie Unii obowiązuje takie wyposażenie samochodu jakie jest wymagane w kraju jego rejestracji, ale czytałem że różnie policjanci w Austrii i Słowenii reagują , wlepiają mandaty, możesz go nie przyjąć i dociekać swoich racji na drodze sądowej :/ . Jak faktycznie po drodze spali się xenon to chciałbym włożyć coś aby dotoczyć się do domu. Faktycznie w książce serwisowej napisane jest aby zrobić wymianę w serwisie, ale na drodze gdy padnie Ci xenon a dopadnie Cię policja , będziesz miał dwie opcje: - naprawić lampę na miejscu lub zlawetują Ci auto do warsztatu. Kiedyś za zły kolor postojówek grozili mi zlawetowaniem auta :)
butler.gdansk
20-08-13, 15:50
Mocno przewrażliwiony jesteś. Xenony mają kilkukrotnie dłuższy czas pracy w stosunku do standardowych żarówek i musiałbyś mieć wyjątkowego pecha by nagle zgasł.
Zazwyczaj pierwsze symptomy kończenia się palnika są gdy barwa się zmienia lub właśnie tak jak u mnie czasem potrafi mrugnąć. Jak nie widzisz takich problemów to się nie przejmuj.
No i wszędzie nie jeździj na tych światłach mijania, bo nie w każdym państwie są one wymagane w ciągu dnia.
Zorientuj się czy dałbyś radę wymienić palnik przy drodze... dla mnie w warsztacie to była męczarnia.
Właśnie przed rokiem miałem taka akcje, że w trasie jeden xenon pomigał i zgasł :/ jechałem przez kilkadziesiąt km bez światła przy zmroku, potem się zapaliło i od tamtej pory wszystko gra nic nie miga i barwa jest ok, może wlasnie dlatego przewrazliwiony jestem ;)
Mam identyczne symptomy. Jak wpadnę w dziurę to czasami wyłączy mi się ksenon na dosłownie sekundę. Sprawdzałem, mam zainstalowane żarniki Osram (przypuszczam, że jeszcze fabryczne) Powoli będzie trzeba kupić nowe.
Jakie macie doświadczenie z kupowaniem na allegro żarników ksenonowych ?
Sporo podróbek :P
Gdzieś w odmętach sieci był test video - i efekty podłączenia podróbek - upalona przetwornica.
Nie wiem czy zmienili to juz na podróbkach - ale wczesniej wszystkie miały ten sam numer seryjny.
Dlatego jak kupujesz na allegro - to zwracaj uwagę czy żarniki mają ten sam numer seryjny(nie powinny).
butler.gdansk
21-08-13, 10:17
Dwie strony wcześniej jest ten filmik :)... http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?169966-Lampy-xenon-w-Civic-u-8gen&p=1974659&viewfull=1#post1974659
Mam pytanie - jak działają spryskiwacze xenonów w ufo? Wytrysk powinien być za każdym razem gdy pryskamy na szybę czy co któryś raz? A może powyżej jakiejś prędkości?
Mam służbową octawię i tam to różnie bywa - co któreś uruchomienie spryskiwane są reflektory.
Jak zweryfikować czy to w moim cifie działa nie zużywając całego zbiornika płynu?
W przedlifcie razem ze spryskiwaczami szyby gdy mamy zapalone światła. W polifcie podobno można zrobić, że niezależnie od szyby.
W przedlifcie razem ze spryskiwaczami szyby gdy mamy zapalone światła. W polifcie podobno można zrobić, że niezależnie od szyby.
Tak, w polifcie jest guzik na desce. A co do tego, jak czesto, to chyba tez nie z kazdym spryskaniem szyby
Mam identyczne symptomy. Jak wpadnę w dziurę to czasami wyłączy mi się ksenon na dosłownie sekundę. Sprawdzałem, mam zainstalowane żarniki Osram (przypuszczam, że jeszcze fabryczne) Powoli będzie trzeba kupić nowe.
Jakie macie doświadczenie z kupowaniem na allegro żarników ksenonowych ?
Kupowałem w tym tygodniu na Allegro palniki Philipsa (85126+ 4800K) i udało się dorwać oryginalne :) Użytkownik "emilwis" (Wiśniewski), ma bardzo dużo tych Philipsów na aukcjach, 139 PLN za sztukę. U mnie były też fabryczne Osram Xenarc, po 6 latach i 60000km już mrugały i zmieniły kolor.
Co do wymiany - po stronie pasażera 5 minut, po stronie kierowcy masakra, ciężko włożyć rękę (później wyjąłem aku) a na dodatek jeszcze ta blokada żarówki nie chciała się odkręcić... - 1h zmarnowana.
Tak, w polifcie jest guzik na desce. A co do tego, jak czesto, to chyba tez nie z kazdym spryskaniem szyby
Przedlift niestety pryska na lampy za każdym pryskaniem szyby (przy włączonych światłach) :/
W polifcie,spryskiwacze reflektorów działają przy pierwszym spryskaniu szyby (światła mijania włączone),kolejne spryskiwanie szyby nie włącza spryskiwaczy reflektorów .Później w razie potrzeby używamy dodatkowego przycisku do oczyszczenia reflektorów (przycisk ten działa w ten sposób że czy przytrzymamy go na 1sec. czy 10sec. to spryskiwacz działa tylko ok.2-3sec.)
Dzięki za odpowiedź. Sprawdzę to dzisiaj.
kristiano7
14-10-13, 22:07
a ja mam pytanie odnosnie swiatel postojowych przednich i tylnik .. czy mozecie polecic jakas zarowke postojowa z taka sama biala barwa swiatla jak ksenon? bo jak patrze na te 'zolte' swiatlo postojowe to az mi sie zwraca obiad ;c tak to wyglada ochydnie. tak samo ze swiatlami długimi.
butler.gdansk
14-10-13, 22:34
Postojówki na przód - z tego co wiem fabryka daje ksenon o barwie 4300k i takie postojówki musisz szukać.
a ja mam pytanie odnosnie swiatel postojowych przednich i tylnik .. czy mozecie polecic jakas zarowke postojowa z taka sama biala barwa swiatla jak ksenon? bo jak patrze na te 'zolte' swiatlo postojowe to az mi sie zwraca obiad ;c tak to wyglada ochydnie. tak samo ze swiatlami długimi.
Mozesz pojsc w osram cool blue intense (ja wymienilem w dlugich i p.mgielnych) sa tez W5W z tej serii (5000K). Do postojowek ewentualnie mozna jeszcze diody (ja dalem u siebie, ale do konca zadowolony nie jestem).
Ja założyłem takie i super świecą, jasno i mocno, o barwie xenonowej, a na długie Osramy cool blue intense - dobra barwa, pasuje do xenonów.
Mi służą jako światła do jazdy dziennej, bo w IE można jeździć tylko na postojówkach w ciągu dnia ;-) http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/36/20/22/03/3620220397_5
http://allegro.pl/zarowka-postojowa-t10-w5w-can-bus-8-smd-5050-1-hp-i3620220397.html
czy polecacie jakiegoś sprzedawcę na Allegro, który sprzedaje oryginalne żarniki d2r?
Ja założyłem takie i super świecą, jasno i mocno, o barwie xenonowej, a na długie Osramy cool blue intense - dobra barwa, pasuje do xenonów.
Mi służą jako światła do jazdy dziennej, bo w IE można jeździć tylko na postojówkach w ciągu dnia ;-) http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/36/20/22/03/3620220397_5
http://allegro.pl/zarowka-postojowa-t10-w5w-can-bus-8-smd-5050-1-hp-i3620220397.html
Jeździsz w ciągu dnia na zwykłych postojówkach ? i "niebiescy się nie rzucają? jakbyś miał jakąś fotkę jak to wygląda to byłbym wdzięczny. p.s. myślę, że też fajnie musi wyglądać do podświetlenia tablicy rej.
Jeździsz w ciągu dnia na zwykłych postojówkach ? i "niebiescy się nie rzucają? jakbyś miał jakąś fotkę jak to wygląda to byłbym wdzięczny. p.s. myślę, że też fajnie musi wyglądać do podświetlenia tablicy rej.
O co mają się rzucać, skoro qbax napisał
... w IE można jeździć tylko na postojówkach w ciągu dnia
A do podświetlenia tablicy się nie nadają - są za długie. Ja próbowałem wstawić takie diody bo kupiłem kilka sztuk i nie wchodzą.
http://interlook.info/a1000/led/w5w-9smd-canbus.jpg
Ciekawe co są warte takie żarniki firmy Prime
http://allegro.pl/xenon-d2r-prime-4300k-ksenon-zamiennik-philips-vat-i3614213829.html
kristiano7
18-10-13, 13:55
Mozesz pojsc w osram cool blue intense (ja wymienilem w dlugich i p.mgielnych) sa tez W5W z tej serii (5000K). Do postojowek ewentualnie mozna jeszcze diody (ja dalem u siebie, ale do konca zadowolony nie jestem).
Podeslal bys jakas fotke jak to wyglada u Ciebie ?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
Costam znajdziesz u moim temacie (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?178164-N22A-FK3-Crystal-Black-filipfm&p=1981339&viewfull=1#post1981339). Jednak aparat troche przeklamuje i w rzeczywistosci widac kilka odrebnych punkcikow swiecacych diod od postojowek, a kolor jest bardzej niebieski niz sasiednich ksenonow.
Dzisiaj zakupiłem żarniki firmy Bosma D2R 4300k
Po weekendzie powinny przyjść do mnie, zamontuje i zobaczymy jak się będą sprawować.
Od 2 dni lewy ksenon prawie cały czas mi mryga i się wyłącza także już przyszła na niego pora.
Przypuszczam, że to był jeszcze fabryczny Osram, wytrzymał ponad 107 tyś km od 2006 roku.
butler.gdansk
31-10-13, 09:22
Mój padł przy podobnym przebiegu - też zaczął mrugać. Osobiście jak bym miał ponownie kupić żarnik to wybrał bym trochę zimniejszą barwę bo ciężko postojówki do niego dopasować.
Mój lewy wytrzymał 125tys i świecił na czerwono i prawy migał. Zmieniłem na philipsa D2R 85126+ 4800K i powiem że różnica jest kolosalna na plus oczywiście pomiędzy tym philipsem a seryjnym osramem
Jestem ciekaw, jak wytrzyma u Ciebie Bosma, kupiłem ich LEDY - wykonanie kiepskie, ale świecą ładnie, ale to zwykła dioda za 2 zł a nie żarnik za 70 zł
Też jestem ciekawy ile wytrzyma Bosma, znalazłem żarniki w dobrej cenie i wolałem kupić Bosme niż podrobionego philipsa.
no tak, tylko Bosma to prawdopodobnie chińczyk ale też pewnie się na nie zdecyduję jak moje padną :) chińczyki noname są za 35 zł ale są naprawdę badziewiaste
swoją drogą widziałem, że już był poruszany temat świateł dziennych w UFO i faktycznie nie jest to prosta sprawa a chętnie bym je zamontował, gdyż serce mnie boli jak w mieście świecę zderzak w zderzak xenonem :/ - najlepiej bez wiercenia i niszczenia zderzaka bym te dzienne wstawił ale nie bardzo jest jak to zrobić :(
Z tego co wiem to Bosma jest produkowana w EU
Gdyby produkowali w EU to by się tym chwalili :) A chwalą się tylko, że są europejskim dystrybutorem (a nie producentem) i dużym zapleczem logistycznym (a nie produkcyjnym) - przy tej cenie i jakości wykonania stawiam na daleki wschód :) Co akurat nie musi oznaczać badziewia, bo jak porozmawiasz z Chińczykami to u nich są dostępne tanie, badziewiaste produkty (które najczęściej są do nas importowane) oraz średnia i dobra półka (ale droższe i ich import by się nie opłacał).
Dzisiaj zamontowalem żarniki Bosma, świecą dobrze. Teraz odliczamy ile wytrzymają :)
Tak wygląda mój stary żarnik
http://img.tapatalk.com/d/13/11/06/e2a6eran.jpg
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
http://img.tapatalk.com/d/13/11/08/u8u4ebej.jpg
Tak świeci Bosma D2R 4300k
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Paluch_tcw
08-11-13, 11:15
Na oryginalnych żarnikach też miałeś takie cienie na załamaniem światła ? (to co się krzyżuje)
http://img.tapatalk.com/d/13/11/08/u8u4ebej.jpg
Tak świeci Bosma D2R 4300k
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Dziwny rozkład światła, chociaż barwa fajna (ale tu sporo zależy od balansu bieli w fotopstryku).
Jaka to mniej więcej odległość od ściany? Z ciekawości cyknę fotkę na OEM palnikach
Właśnie nie miałem, nie wiem co to jest. Może starczy regulacja świateł na stacji diagnostyczne
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Paluch_tcw
10-11-13, 01:26
Niestety to nie kwestia ustawienia lamp. Też mam taki cień w lewym reflektorze a jak założę stare używane philipsy to znika.
Czyli wychodzi kiepska jakość żarników.
Mam do was taką prośbę... Możecie zrobić zdjęcie oznaczeń lampy po stronie kierowcy, chodzi mi o oznaczenie homologacyjne, które znajdują się przy kierunkowskazie. (układ strzałek)
Paluch_tcw
12-11-13, 23:43
Mam do was taką prośbę... Możecie zrobić zdjęcie oznaczeń lampy po stronie kierowcy, chodzi mi o oznaczenie homologacyjne, które znajdują się przy kierunkowskazie. (układ strzałek)
Proszę:
http://img12.imageshack.us/img12/3798/sx5k.jpg
Macie takie same ?
http://img.tapatalk.com/d/13/11/13/damusa9e.jpg
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Pora wymienić żarniki.... prawy zaczął mi świecić na różowo :) , i oczywiście dylemat Philips czy Osram ,przyda się szybka ankieta "kto co preferuje" i jak się sprawuje ?
Mam jeszcze pytanko znalazłem , a właściwie trafiłem do sklepu xenonowe.pl ,ktoś robił tam zakupy ? ,pytam ze względu na "Made In China -Philips",dzwoniłem i sprzedawca lub chyba raczej właściciel zapewniał mnie że jeździ osobiście do Niemiec po żarniki Philips ,zastanawia mnie też temperatura barwowa 4100K,oryginalne w Hani są 4300K wiec te 200K chyba nie zmieni barwy na "cieplejszą/żółtawą" ?
Żarnik xenon D2R Osram Xenrac 66050 (http://www.xenonowe.pl/produkt/122/zarnik-xenon-d2r-oesram-xenrac-66050)
Żarnik xenon D2R Philips 85126 (http://www.xenonowe.pl/produkt/121/zarnik-xenon-d2r-philips-85126)
Żarnik xenon D2R Xenonowe.pl (http://www.xenonowe.pl/produkt/94/zarnik-xenon-d2r--xenonowepl) -ktoś widział takie coś ?
a wiec Osram / Philips / czy takie coś ?
Na xenonowe.pl kupowałem zestaw HID do Accorda którego miałem wcześniej i w nim właśnie były żarniki Philipsa ale pod H1 i spisywały się całkiem nieźle pierwszy padł po 3,5 roku myślę że to niezły wynik.
Ja mam u siebie Philipsy D2R 85126+ z temperaturą 4800K i w porównaniu z wcześniejszym xentrac'iem jest dużo lepiej. Kupiłem u tego gościa dla siebie i do ojca Avensisa T27 D4S też philipsa i zero problemów: http://allegro.pl/ksenon-xenon-d2r-philips-85126-zarnik-4800k-gwar-i3708123244.html też zapewniał że to oryginały i faktycznie sprawdzałem według wskazówek w internecie.
Ok, zamówiłem Philips'y ,jak przyjdą kliknę jakie "wrażenia" ;)
Kupowałem te same palniki co silent, u tego samego gościa. Po miesiącu użytkowania bez problemów, jeszcze się nie wygrzały by uzyskać swoją docelową temperaturę, ale świecą równo i dobrze.
Ok, zamówiłem Philips'y ,jak przyjdą kliknę jakie "wrażenia" ;)
No i przyjechały nowe żarniki Philips 85126+,montaż banalny,jednak po stronie kierowcy trzeba zdemontować hmm... gumową "rurę" żeby w miarę sprawnie móc operować w środku łapą,co do koloru to mam mieszane wrażenie,nie spodziewałem się aż takiej różnicy jak na zdjęciach poniżej, ale tak jak pisaliście wcześniej żarnik musi "dojrzeć"
cyt. xenonowe.pl
WARTO WIEDZIEĆ : Nowy żarnik słabo świeci?
Częstym zjawiskiem po zmontowaniu nowych palników jest słabe światło lub nie barwa inna jaka została zakupiona.
Należy pamiętać, że żarnik xenonowy potrzebuje ok 10h czasu pracy, aby nabrać swoich parametrów.
Też mieliście taką różnice w kolorze przy nowych żarnikach ?
http://img13.imageshack.us/img13/9879/bv0c.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/155/7w11.jpg
Edit:
Znalazłem bardzo ciekawy spis:
oryginał http://www.autolamp.cz/data/obrazky/prehled.pdf
http://img5.imageshack.us/img5/1366/vese.png
Tutaj małe wyjaśnienie dla potomnych :)
Po konsultacji z Xenonowe.pl okazało się że taka różnica w kolorach żarników jest niedopuszczalna !!! .Zanim zdążyłem przeczytać kolejnego emaila i dopić kawę do drzwi ktoś zapukał , jakiesz było moje zdziwienie jak okazało się że to komplet nowych żarników wysłany przez Pana Damiana z Xenonowe.pl :eek: .....
naprawdę sklep godny polecenia.
Jestem świeżo po przeglądzie. Dziadek zwrócił mi uwagę, że lewa lampa świeci jak angielska, tzn wyżej w lewą stronę. Lampy mam oryginalne z oznaczeniami jak wyżej PL. Sugerował sprawdzenie umiejscowienia żarnika, lub zmianę klosza:confused:.Nie wiem, czy gość się po prostu nie orientował, czy może ksenony też się reguluje, bo widziałem śruby do regulacji? Dodam jeszcze, że różnicy w wysokości pomiędzy lampami nie było, tylko w załamaniu wiązki światła.
Jestem świeżo po przeglądzie. Dziadek zwrócił mi uwagę, że lewa lampa świeci jak angielska, tzn wyżej w lewą stronę. Lampy mam oryginalne z oznaczeniami jak wyżej PL. Sugerował sprawdzenie umiejscowienia żarnika, lub zmianę klosza:confused:.Nie wiem, czy gość się po prostu nie orientował, czy może ksenony też się reguluje, bo widziałem śruby do regulacji? Dodam jeszcze, że różnicy w wysokości pomiędzy lampami nie było, tylko w załamaniu wiązki światła.
Miałem ten sam problem...
Winny był żarnik, po wymianie na inny problem ustąpił.
No to lipa, bo żarniki maja dopiero rok i świecą super. Po prostu będę dalej jeździł dopóki nie padną. Dzięki wielkie za pomoc.
A problem jest z jedną czy obydwoma lampami? Jeżeli chodzi tylko o jedną np. lewą lampę to na szybko może wystarczy palniki miejscami. Wtedy ta od strony drogi będzie świecić normalnie przez co inni kierowcy będą mniej oślepiani.
Do tego przeglądnął bym serwisówkę i poszukał czy nie ma tam czegoś o regulacji - tak jak mówisz wyżej.
Problem jest z lewą. Przy okazji zamienię miejscami, chociaż myślę, że gość demonizował. Widok na ścianie jest jak dla mnie w porządku i nikt nigdy jeszcze mi nie mrugnął. Poza tym rok temu na tej samej stacji było ok, ale tez inny dokonywał przeglądu.
ja miałem problem po zmianie żarników - lubią się lekko obrócić po zbyt mocnym przekręceniu tej kostko/wtyczki (według instrukcji trzeba ją przekręcić do zablokowania). jako że jest to reflektor a nie soczewka to automatycznie strumień światła jest inny. No chyba że kształt wiązki jest odwrotny (wyższy z lewej, niższy z prawej) to trzeba założyć, że był bity i ktoś kupił pierwszy lepszy reflektor z allegro (pewnie najtańszy i przypadkowo od anglika).
Rozumiem że kupiłeś te żarówki w xenonowe.pl?
Wymienili ci dwie żarówki? Jak się odniesiesz do oryginalności tych żarówek?
Ja właśnie jestem na kupnie. Wszystkie tańsze opcje odrzuciłem. Została mi ostatnia chyba niewiadoma, mianowicie czym różni się żarówka Philips Vision od 85216+ i czemu mimo wyższej barwy światła jest tańsza.
http://allegro.pl/ksenon-xenon-d2r-philips-85126-mercedes-w203-w163-i3844215773.html
http://allegro.pl/philips-d2r-vision-xenon-zarnik-palnik-4600k-waw-i3792325743.html
http://allegro.pl/philips-d2r-vision-xenon-zarnik-palnik-4600k-blist-i3795291382.html
Warto dopłacić do tego Vision? I czemu w blistrze jest 30 zł/szt drożej?!
zipo_civic
16-01-14, 18:14
mam pytanie z innej beczki --> montaż HID_ów :)
a moje pytanie polega na podłączeniu palnika z kostka h7.
Z żarówki (palnika) idą 2 kabelki - czerwony pewnie plus i czarny penie minus. Jak je podłączyć do kostki, bo nie wiem, które wejście w kotce to plus a które minus??? wiem ze jak się podłączy odwrotnie to można spalić przetwornice :( z góry dzięki za pomoc !!!
kostke z zarowki wpinasz w kostke z HID-ów, pasuje plug&play... nie mozna sie pomylic. Ale ja bym sie zastanowił poważnie nad sensem montowania HID-ów, oslepiasz innych, nielegalny (jakbyś nie kombinował), i w razie wypadku jak ktos zauważy ze masz HID-y to stwierdzi ze go oślepiłeś i stracisz ubezpieczenie z powodu braku homologacji...
Paluch_tcw
16-01-14, 21:01
oslepiasz innych
Akurat w ufo tej przypadłości nie będzie jeśli wyregulujesz wysokość reflektorów. W naszych civicach w lampach halogenowych i xenonowych lustro i klosz jest takie samo. Ale fakt dowód policjant może zabrać. Natomiast z ubezpieczeniem też nie jest od razu tak, że nie wypłacą - wiem to po bracie. Zaczęli się raz czepiać o chińskie xenony ale nie byli w stanie mu udowodnić, że to z ich powodu była kolizja i ubezpieczenie wypłacone.
masz racje, ale ktoś sie uprze i Ci problemów może narobić. Nie wiem czy opłaci sie ryzykować :)
zipo_civic
16-01-14, 21:59
wracając do tematu, nie mam kostek plug&play
tylko tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8bc25bb83b013022.html
wracając do tematu, nie mam kostek plug&play
tylko tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8bc25bb83b013022.html
miernik w rękę i do plusa czerwony kabel do minusa czarny
zipo_civic
17-01-14, 07:31
wiem ze tak można tylko ja nie mam miernika :(
a może Ty masz? masz możliwość sprawdzenia i później mi powiesz co i jak? pozdr
Ja sprawdzić mogę u siebie tylko ja mam pen xenon i instalacja jest inna.
Wysłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
zipo_civic
17-01-14, 18:03
mam w domu 5m pasek led i ma oznaczony + i - :) wiec chyba ze spokojem znajdę plus i minus. oczyścicie jak zaświeci ;)
mam w domu 5m pasek led i ma oznaczony + i - :) wiec chyba ze spokojem znajdę plus i minus. oczyścicie jak zaświeci ;)
Ja u siebie zakładałem xenon. Pokazałem wiązki u siebie w temacie.
zipo_civic
18-01-14, 20:29
jestem "po" i jestem mega heppy :) dla przyszłych majsterkowiczów --> żółty kabelek to plus, brązowy to minus.
podłączyłem i nastala światłość :P
Jeśli nie chcesz oślepiać na tych hidach to zamień żarniki na H7R mają one zakrytą górną cześć co powoduje że nie świecą w górę i nie oślepiają.
http://www.hids4u.co.uk/images/D/H7RAG-750.jpg
Panowie a co sadzicie o zestawie typu led cree 2x25 w 1800 lm dzień i noc ? Zestawy od 399zl? Tylko pytanie czy są w pełni legalne? http://m.allegro.pl/przedmiot,zarowka-h7-led-cree-2x25w-1800-lm-dziennoc-xenon,3892745174.html
Tylko pytanie czy są w pełni legalne?
Na 100% NIE!!! :)
zipo_civic
23-01-14, 18:02
a mam jeszcze jedno pytanie? czy każda żarówka h7 do xenonow ma taka okrągła gumę (uszczelkę) przez która idą te 4 kabelki??? pytam bo jak kiedyś mi się wypali to chciałbym kupić taki sam lub bardzo podobny, bo na ta gumę musiałem w dekielku od lampy zrobić otwór 22mm
a to ta guma http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8bc25bb83b013022.html
Paluch_tcw
23-01-14, 18:12
90% chińskich żarników wygląda tak samo i ma taką gumę.
Dzisiaj zamówiłem żarniki philips w sklepie xenonowe.pl . Jak przyjdą to wrzucę zdjęcie po montażu.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
zipo_civic
25-01-14, 20:32
Dzisiaj zamówiłem żarniki philips w sklepie xenonowe.pl . Jak przyjdą to wrzucę zdjęcie po montażu.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
spoko, czekam na odp i oczywiście jakieś foty, pozdr
Mam pytanie odnośnie czujników poziomowania. Do tej pory przełożyłem lampy, zderzak oraz zbiornik ze spryskiwacza i właśnie przyszedł czas na układ samopoziomowania. Czy orientuje się któryś z kolegów czy do czujników samopoziomowania są kostki przy wahaczu i belce tylnej w wersji bez lamp wyładowczych? Czy trzeba będzie ciągnąć instalację?
zipo_civic
12-02-14, 17:31
siema,
mam mały problem z przednia lampa (ta przy aku), a dokładnie z jej elekt. regulacja. Mianowicie nie reaguje na zmianę od 0-4,
Druga lampa normalnie pracuje do góry lub w dol w zależności który poziom ustawie. co może być przyczyna i co mogę zrobić żeby moje ufo miało sprawne drugie oko ??? pozdr
Prawdopodobnie, problem leży w silniczku od regulacji lampy.
Z tego co pamiętam, wymiana silniczka możliwa jest po całkowitej rozbiórce lampy.
zipo_civic
13-02-14, 18:23
a jest gdzieś kostka która łączy silniczek lampy z zasilaniem??? bo może styki nie trzymają
zipo_civic
17-02-14, 00:18
hallo jest tam ktoś ??? :(
a jest gdzieś kostka która łączy silniczek lampy z zasilaniem??? bo może styki nie trzymają
Z tego co pamiętam to złącze jest jedno(ogólne), od spodu lampy.Dostęp do niego jest po częściowym demontażu nadkola i zderzaka.
W tym modelu nie ma opcji że coś nie trybi na złączach, te silniczki padają często, są popularne we wszystkich modelach lamp AL Bosch ( tylko są różne wersje - numery na naklejce).
zipo_civic
18-02-14, 22:45
W tym modelu nie ma opcji że coś nie trybi na złączach, te silniczki padają często, są popularne we wszystkich modelach lamp AL Bosch ( tylko są różne wersje - numery na naklejce).
a gdzie dokładnie jest ten silniczek? jak się do niego dostać i czy można takie kupić na allegro?
ps. może to głupie pytanie - ale czy są bezpieczniki od regulacji świateł? może jest spalony a ja szukam mega rozwiązania...
Silniczek jest przykręcany od strony klosza 2 torx'ami T20 znajduje się między odbłyśnikami mijania a drogowymi na dole obudowy, 3 przewody wpinane w silniczek idą do ujednoliconej wtyki pod kierunkiem.
Sprawdź bezpiecznik ale raczej nie ma bezpiecznika od regulacji, możesz sprawdzić na krótko wpinając zasilanie i masę w piny wystające z ujednoliconej wtyki w lampie.
nawet jesli byl by od tego bezpiecznik to nie dzialaly by obie lampy
Nie koniecznie, światła zewnętrzne zazwyczaj mają indywidualne bezpieczniki.
zipo_civic
20-02-14, 17:31
Silniczek jest przykręcany od strony klosza 2 torx'ami T20 znajduje się między odbłyśnikami mijania a drogowymi na dole obudowy, 3 przewody wpinane w silniczek idą do ujednoliconej wtyki pod kierunkiem.
Sprawdź bezpiecznik ale raczej nie ma bezpiecznika od regulacji, możesz sprawdzić na krótko wpinając zasilanie i masę w piny wystające z ujednoliconej wtyki w lampie.
a powiedz mi czy da rade wyciągnąć sama lampę bez zdejmowania zderzaka? bo rozumiem ze muszę zdemontować lampę i pod jej spodem jest przykręcony silniczek tak?
przykład:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c61cc2fbb848ce73.html
gdzie 1 to silniczek a 2 to wtyk ???
a powiedz mi czy da rade wyciągnąć sama lampę bez zdejmowania zderzaka? bo rozumiem ze muszę zdemontować lampę i pod jej spodem jest przykręcony silniczek tak?
przykład:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c61cc2fbb848ce73.html
gdzie 1 to silniczek a 2 to wtyk ???
Nie, 1 to przetwornica palnika xenonowego a 2 to tak jak piszesz złącze. A silniczek regulacji jest wewnątrz lampy
Nie ma takie opcji ponieważ do lampy dokręcony jest stelaż który pasuje zderzak pod lampą.
Silniczek jest wewnątrz lampy, bez jej rozklejenia nie ma możliwości demontażu ów silniczka.
zipo_civic
22-02-14, 20:04
dziś chciałem dojść od nadkola do tej wtyczki i za cholerę nie dałem rady :( w ogóle wymiana żarówki od migacza to nie byle wyzwanie... generalnie widziałem ta wtyczkę ale nie ma jak dojść tam ręka :( ogólnie poddałem się ale co zauważyłem - jak kręciłem tym pokrętłem od świateł z 0 na 4 i odwrotnie to zauważyłem ze tylko prawy silniczek brzęczy no i działa poprawnie. myślałem ze ten lewy (od str aku) tez brzęczy ale nie działa - niestety nie brzęczy i nie działa, po prostu trup :( może wtyczka nie jest dobrze wciśnięta?
W tych lampach jest jedna wtyczka, więc gdyby nie była dobrze wciśnięta nie miał byś innych świateł :)
panowie chce założyć lamyp xenony do fk2 bo teraz mam te zwykłe i pytanie jest takie czy trzeba coś rzeźbić czy to w miarę prosty zabieg ?
Paluch_tcw
23-02-14, 17:45
było już to omawiane, że w zasadzie gra nie warta świeczki: reflektory, żarniki, układ samopoziomowania, czujnik na wahacze, zbiornik płynu do spryskiwaczy + pompka na reflektory, zderzak z otworami na spryskiwacze, dysze do zderzaka + cała instalacja.
Zawsze można zmodyfikować na bazie serii halogenowej:
http://hidretrofit.pl/2014/02/03/honda-civic-8-gen/
http://hidretrofit.pl/wp-content/uploads/2014/02/IMG_9011.jpg
zipo_civic
23-02-14, 18:47
W tych lampach jest jedna wtyczka, więc gdyby nie była dobrze wciśnięta nie miał byś innych świateł :)
a co ma ta wtyczka do świateł??? każda żarówka ma swoja kostkę - czy to żarówka od światła mijania, czy drogowe czy kierunkowskaz. czyli do każdej idzie osobne zasilanie. myślałem ze ta kostka od spodu lampy jest tylko odpowiedzialna za zasilanie i sterowanie silniczkiem od regulacji światła mijania
Paluch_tcw
23-02-14, 18:57
a co ma ta wtyczka do świateł??? każda żarówka ma swoja kostkę - czy to żarówka od światła mijania, czy drogowe czy kierunkowskaz. czyli do każdej idzie osobne zasilanie. myślałem ze ta kostka od spodu lampy jest tylko odpowiedzialna za zasilanie i sterowanie silniczkiem od regulacji światła mijania
To ma ta wtyczka, że kostki od żarówek są rozprowadzone w lampie. A prąd i wszystko inne dochodzi tą właśnie główną kostką.
Dokładnie tak jak Paluch pisze, przez tą wtykę przechodzi całe zasilanie na lampę, chyba źe lampa xenon to dodatkowo jest osobne zasilanie przetwornicy od spodu.
Mam pytanie odnośnie całej lampy bo mam do wymiany xenon z samopoziomowaniem ten system jest zależny od lampy czy od jakiegoś systemu który jest podłączony pod lampę.
Czy kupując używaną lampę mogę kupić lampę która nie ma xenonu i przełożyć z mojej lamy wszystkie elementy xenonu czy tak się nie da ?
zależy mi głownie na wymianie lampy z tego względu bo mam urwany główny zaczep od lampy i jeden uchwyt trzymający grill ;/
Pierwszy raz mam styczność z xenonem więc nie dziwcie się jeśli pytanie jest bez sensu ;)
butler.gdansk
26-02-14, 15:58
Samopoziomowanie jest realizowane za pomocą silniczka który jest w reflektorze. Jego ruchem steruje albo ręcznie kierowca w wersji ze zwykłymi H7 lub automatycznie komputer za pomocą zestawu czujników w zawieszeniu w opcji z ksenonem.
Jeśli kupisz reflektor nie przeznaczony do ksenonu to będziesz miał gniazdo na żarówkę H7 a nie na palnik D2R oraz będzie Ci brakowało blaszki zasłaniającej od czoła palnik.
Poza tym reflektory się nie różnią.
aha dobra dzięki wielkie , czyli będę musiał parę stówek wydać ;/ tylko przez zaczepy , poszukam jeszcze kogoś kto może dał by rade jakoś te zaczepy naprawić ewentualnie od innej lampy przerzucić.
butler.gdansk
26-02-14, 16:18
Kup lampę z pękniętym kloszem od ksenonów i wymień klosz... Na pewno taniej Ci to wyjdzie.
Być może będę miał taką lampę ksenonową z mocowaniami a pękniętym kloszem.
Jak by co daj znać.
Pozdrawiam
Rafał
Jak wygląda sprawa wymiany samego klosza ?
Gdzie można kupić i jakie to koszta ?
Kup lampę z pękniętym kloszem od ksenonów i wymień klosz... Na pewno taniej Ci to wyjdzie.
No ewentualnie tak zrobię w sumie to lepsze rozwiązanie.
No ewentualnie tak zrobię w sumie to lepsze rozwiązanie.
W hondzie masz dostępne reperaturki do uchwytów.
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=17489,17490,17491,17492&nplgrp=3&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=2007&carea=KG&ctrsmtyp=6MT&xgrade=2.2%20SPORT&nplblk=B__0800
elementy zależnie od lampy od 21 - 28 . Uchwyt grila niestety tylko klejenie
A tego nie wiedziałem dzięki za info , poszukam tych reperaturek i pomyśle jakie rozwiązanie wybrać
A tego nie wiedziałem dzięki za info , poszukam tych reperaturek i pomyśle jakie rozwiązanie wybrać
To do Aso myk myk. Z numerem części do nich żeby VIN'u za każdym razem nie podawać.
Czy kojarzy ktoś jakiego typu żarniki wchodzą do Hondy Civic z 2008 r?
Witam.
Pytanie - czy można zamontować jakieś inne spryskiwacze reflektorów, ponieważ nie posiadam takowych u siebie, a mam xenony... Orginalnych cena mnie przeraża więc raczej odpadają, dlatego pytam czy jest możliwość zamontowania jakiś innych? (z innego modelu/marki/zamiennik itp)
Nie wiem czy to warte, cena oryginalnych może i jest wysoka, ale na adaptację nieoryginalnego rozwiązania zmarnujesz więcej czasu niż*to warte... a prawda jest taka, że i tak najpewniej musisz zmienić zderzak (lub w nim wiercić), zbiornik na płyn do sprysków jest inny, no i druga pompka z wyższym ciśnieniem niż na szybę. Chyba że masz instalację a brakuje Ci tylko dysz w zderzaku :)
Witam.
Pytanie - czy można zamontować jakieś inne spryskiwacze reflektorów, ponieważ nie posiadam takowych u siebie, a mam xenony... Orginalnych cena mnie przeraża więc raczej odpadają, dlatego pytam czy jest możliwość zamontowania jakiś innych? (z innego modelu/marki/zamiennik itp)
Masz ksenony aliexpress edition czy mirek handlarz edition? :)
Wydaje mi się że mam orginalne ale mogę się mylić. (Jak to sprawdzić?)
Ogólnie to pewnie samochód miał kolizję i wymieniony został zderzak na taki bez spryskiwaczy (wiadomo - cena...)
Wydaje mi się że mam orginalne ale mogę się mylić. (Jak to sprawdzić?)
Ogólnie to pewnie samochód miał kolizję i wymieniony został zderzak na taki bez spryskiwaczy (wiadomo - cena...)
Czyli mirek handlarz edition :) glownym punktem kontrolbym jest pokretlo do regulacji wysokosci reflektorow w kabinie, jej brak oznacza, ze byly ksenony fabryczne. W polifcie pojawil sie tez przycisk do recznego wlaczenia spryskiwaczy. Spryskiwacze fabryczne to oprocz samych dysz i wezykow takze inny zbiornik plynu spryskiwacza i dodatkowa pompka. I kawalek instalacji do wysterowania tym.
glownym punktem kontrolbym jest pokretlo do regulacji wysokosci reflektorow w kabinie
Nie mam :) Czyli fabryczne.
W weekend sprawdzę czy mam instalację do spryskiwaczy. Jak nie to sobię daruję a jeżeli będę posiadał zbiornik oraz pompkę to będę kombinował. Jednak w najgorszym wypadku opcja zakupu zderzaka (ok 500zł), dysze (ok 1000zł!!!), zbiorniczek + pompka (ok 300zł) daje zawrotną kwotę 1800zł co za opcję zwilżenia reflektorów jest dla mnie opcją dość chorą cenowo...
Dlatego zastanawiam się czy nie ma jakiegoś innego rozwiązania (zamienniki lub pasujące spryski od innych aut).
zderzak mozesz odliczyc, bo tam nie ma zadnych uchwytow tylko otwor :) wiec mozna sobie samemu zrobic, nawet sa zaznaczone miejsca. Dysze az tyle? do 7gena dysza kosztowala w 2011r 120 zl w ASO i to juz z dekielkiem w kolor :) ale moze z kolejnymi generacjami drozalo. pewnie bys cos dopasowal z innych marek. Widzialem tu na forum ktos do 6gen zaaplikowal chyba ze skody
Owszem ale fajnie wyglądają te chowane... Jednak znalazłem jeszcze opcję taką:
http://allegro.pl/bmw-dysza-spryskiwacza-lamp-reflektora-5-e39-lewa-i5491331670.html
Może nie jest wysuwany ale pomalowany pod kolor zderzaka nie będzie się rzucał w oczy...
Owszem ale fajnie wyglądają te chowane... Jednak znalazłem jeszcze opcję taką:
http://allegro.pl/bmw-dysza-spryskiwacza-lamp-reflektora-5-e39-lewa-i5491331670.html
Może nie jest wysuwany ale pomalowany pod kolor zderzaka nie będzie się rzucał w oczy...
Wysuwane :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?37038-Spryskiwacze-reflektor%F3w&p=1942845&viewfull=1#post1942845
https://www.youtube.com/watch?v=9u1nNrSHkqE
No dokładnie takie :) Teraz tylko przekopuję internet i nie widzę żeby ktoś dopasował inne (tzn tańsze) ;( Może jakiś pomysł macie?
Mam pytanie czy jeśli nie mam reflektorów ksenonowych to wystarczy kupić takowe + https://hidretrofit.pl/sklep/zestaw-samopoziomowania-reflektorow/ + http://jbpartner.pl/pl/p/Uniwersalny-zestaw-spryskiwaczy-reflektorow/89 i teoretycznie wszystko gra jak w oryginale?
Biorąc pod uwagę cenę lamp która tutaj jest najwyższa, to czy jest możliwość założenia do lamp halogenowych silniczka od samopoziomowania i gniazda na d2r pomijam tutaj opcję "znajdź rozbitą i przełóż" ?
Jeśli dobrze liczę to koszt takiej przeróbki to 400 za samopoziomowanie + 100 za spryskiwacze (fakt nie wysuwanie ze zderzaka ale dało by to jakoś radę zrobić tanio i nieordynarnie) czyli 500pln plus koszty przerobienia lampy czyli brzmi naprawdę przystępnie i jest to jakaś alternatywa dla zenonów z chin i wszystko teoretycznie będzie zgodnie z prawem, chyba że się mylę i oś przegapiłem?
Mam pytanie czy jeśli nie mam reflektorów ksenonowych to wystarczy kupić takowe + https://hidretrofit.pl/sklep/zestaw-samopoziomowania-reflektorow/ + http://jbpartner.pl/pl/p/Uniwersalny-zestaw-spryskiwaczy-reflektorow/89 i teoretycznie wszystko gra jak w oryginale?
Biorąc pod uwagę cenę lamp która tutaj jest najwyższa, to czy jest możliwość założenia do lamp halogenowych silniczka od samopoziomowania i gniazda na d2r pomijam tutaj opcję "znajdź rozbitą i przełóż" ?
Jeśli dobrze liczę to koszt takiej przeróbki to 400 za samopoziomowanie + 100 za spryskiwacze (fakt nie wysuwanie ze zderzaka ale dało by to jakoś radę zrobić tanio i nieordynarnie) czyli 500pln plus koszty przerobienia lampy czyli brzmi naprawdę przystępnie i jest to jakaś alternatywa dla zenonów z chin i wszystko teoretycznie będzie zgodnie z prawem, chyba że się mylę i oś przegapiłem?
Teoretycznie bedzie. Praktycznie roznie to moze byc. Silniczek do poziomowania jest taki sam jak w wersji halogenowej. Poziomowanie nie jest dynamiczne. Ale wsadzania palnikow ksenonowych do zwyklych lamp raczej bym nie praktykowal. Juz lepiej zrobic retrofit soczewek. Ale tak czy inaczej bedzie rzezba.
Ale wsadzania palnikow ksenonowych do zwyklych lamp raczej bym nie praktykowal.
Ale w ufo reflektor halogenowy i ksenonowy to ten sam reflektor :)
Ale w ufo reflektor halogenowy i ksenonowy to ten sam reflektor :)
Nie do końca
Ale w ufo reflektor halogenowy i ksenonowy to ten sam reflektor
Zewnętrznie (rozmiarowo) tak. Wewnętrznie, mocownie zarówki/palnika, oznaczenia na reflektorze są różne.
Zewnętrznie (rozmiarowo) tak. Wewnętrznie, mocownie zarówki/palnika, oznaczenia na reflektorze są różne.
Choćby to, ze ksenon ma "czapeczke" na palnik. Ale ludziom się wydaje, że jak na kloszu jest napisane H7/D2R to jest taka sama lampa i wystarczy dorzucić przetwornice i palnik
Pytanie do użytkowników d2r Osram Xenarc Cool Blue Intense, ponieważ mam możliwość kupienia oryginałów ( nówki) chciałem się dowiedzieć czy dobrze oświetlają drogę zwłaszcza mokry asfalt ? Czy intensywnie niebieskawa barwa się sprawdza. W tej chwili mam Xenarc Oryginal 4150K moim zdaniem trochę za bardzo podchodzą po barwę zwykłej żarówki, świecą dość dobrze. Test Auto Świata czytałem ale pytam Was czy warto zmienić ?
Pytanie do użytkowników d2r Osram Xenarc Cool Blue Intense, ponieważ mam możliwość kupienia oryginałów ( nówki) chciałem się dowiedzieć czy dobrze oświetlają drogę zwłaszcza mokry asfalt ? Czy intensywnie niebieskawa barwa się sprawdza. W tej chwili mam Xenarc Oryginal 4150K moim zdaniem trochę za bardzo podchodzą po barwę zwykłej żarówki, świecą dość dobrze. Test Auto Świata czytałem ale pytam Was czy warto zmienić ?
Ja wlasnie przez opinie, ze na mokrym jest średnio wziąłem nightbreakery. Barwa faktycznie zbliżona do OEM i nie ma efektu wow, ale w testach to najjasniejszy z dostępnych palników.
Jedna uwaga, ja mam po przerobce lamp D2S na soczewce.
sent from mobile
Soczewka zawsze będzie dawała lepsze światło.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Soczewka zawsze będzie dawała lepsze światło.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Jechałem ostatnio za a potem przed Accordem z d2s czyli soczewa i powiem szczerze że owszem soczwa lepiej skupia światło - jest go więcej bliżej auta ale potem wyraźne odcięcie i daleko słabo widać, przy odblyśniku i d2r stopień intensywności bliżej auta mniejszy ale za to dalej świecą i wydaje mi się że szerzej-więcej doświetlają pobocze. Osobiście wolę 2 wariant choć soczewa lepiej się prezentuje za dnia.
Filip wiem że masz nihtbreakery z Retrofit. W teście Auto Świata Cool Blue niewiele ustępowały Nighbreakerom a barwa zbliżona do moich Xenarc Original. Ponieważ cena jest atrakcyjna to chyba je wzmę najwyżej będą na zapas. Gdyby jednak ktoś jeżdził na tych Cool Blue to proszę o opinię.
Jechałem ostatnio za a potem przed Accordem z d2s czyli soczewa i powiem szczerze że owszem soczwa lepiej skupia światło - jest go więcej bliżej auta ale potem wyraźne odcięcie i daleko słabo widać, przy odblyśniku i d2r stopień intensywności bliżej auta mniejszy ale za to dalej świecą i wydaje mi się że szerzej-więcej doświetlają pobocze. Osobiście wolę 2 wariant choć soczewa lepiej się prezentuje za dnia.
Filip wiem że masz nihtbreakery z Retrofit. W teście Auto Świata Cool Blue niewiele ustępowały Nighbreakerom a barwa zbliżona do moich Xenarc Original. Ponieważ cena jest atrakcyjna to chyba je wzmę najwyżej będą na zapas. Gdyby jednak ktoś jeżdził na tych Cool Blue to proszę o opinię.
Soczewka wymaga przyzwyczajenia, to fakt. Za linia odcięcia jest ciemno. Za to przed jest lepiej :) coś za coś.
sent from mobile
Soczewka wymaga przyzwyczajenia, to fakt. Za linia odcięcia jest ciemno. Za to przed jest lepiej :) coś za coś.
sent from mobile
Filip pełna zgoda, widzę że się rozumiemy;) co kto woli...
Tak sobie oglądnąłem kilka filmików porównawczych z youtuba odnośnie Nightbreakerów i Cool Blue i na moje oko lepiej i ładniej świecą jednak te drugie to tak w kontekście testu z Auto Świata. Np. tu: https://m.youtube.com/watch?v=d7ZE_s08IGU
Nie wiem tylko czy na mokrej nawierzchni będzie podobnie. Wytłumaczcie mi jedną rzecz mianowicie skoro jest takie parcie w palnikach xenon na barwę cieplejszą powiedzmy poniżej 4500k to dlaczego w najnowszych autach montuje się LEDY świecące bardzo zimną barwą pewnie w okolicach 6000k tak jest np. w najnowszym Passacie tam już powiedziałbym nie tyle niebiesko co wręcz granatowo to świeci czyżby na ledy nie było prawa - max 5000k. Przecież jest już technologia która pozwala na zastosowanie mocnych ciepłych ledów ja jednak takich jeszcze w nowym aucie nie widziałem. Może jednak niebieskie skuteczniejsze od białego ?
Nie wszystkie marki stosują tak zimne ledy. Np Mazda czy nawet Honda
Co do d2r Cool Blue, mam takowe. Czy lepiej od seryjnych nie wiem, bo trzeba by porównać do nowych.
Barwa po rozgrzaniu jest ok. Na zimno po odpaleniu rzeczywiście są mocno niebieskie
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161103/dafe5eeacc7611dcad3e19d654bc335d.jpg
Nie wszystkie marki stosują tak zimne ledy. Np Mazda czy nawet Honda
Co do d2r Cool Blue, mam takowe. Czy lepiej od seryjnych nie wiem, bo trzeba by porównać do nowych.
Barwa po rozgrzaniu jest ok. Na zimno po odpaleniu rzeczywiście są mocno niebieskie
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161103/dafe5eeacc7611dcad3e19d654bc335d.jpg
Na zdjęciu kierowca oem, pasażer Cool Blue
Witam, gdzie najlepiej wyrwać te cool blue d2r, bo ceny bardzo się wahają:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=osram+cool+blue+d2r&bmatch=s0-uni-1-4-1025
oraz co znaczy oznaczenie "xenarc"?
Witam, gdzie najlepiej wyrwać te cool blue d2r, bo ceny bardzo się wahają:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=osram+cool+blue+d2r&bmatch=s0-uni-1-4-1025
oraz co znaczy oznaczenie "xenarc"?
Xenarc to nazwa palników ksenonowych OSRAM :)
Nie wszystkie marki stosują tak zimne ledy. Np Mazda czy nawet Honda
Co do d2r Cool Blue, mam takowe. Czy lepiej od seryjnych nie wiem, bo trzeba by porównać do nowych.
Barwa po rozgrzaniu jest ok. Na zimno po odpaleniu rzeczywiście są mocno niebieskie
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161103/dafe5eeacc7611dcad3e19d654bc335d.jpg
Na zdjęciu kierowca oem, pasażer Cool Blue
Jak ci się spisują na mokrym asfalcie w deszczu ?
Trudne pytanie, bo zadko jeżdżę, a juz w ogóle w deszczu :D
Swieca na pewno lepiej niż stare,ale jak już wcześniej koledzy wspomnieli, xenon bez soczewki to nie to
Wszystko Pięknie ale jak Ty parkujesz w tym garażu... :confused:
xenon bez soczewki to nie to
+1
Wszystko Pięknie ale jak Ty parkujesz w tym garażu... :confused:
Lata praktyki :D Ale fakt, czas zacząć budować większy
mam problem z poziomowaniem, podejrzewam czujnik jak to było opisane wcześniej. nie jestem pewien jednak na 100% - xenony zaczęły świecić w dół po serwisie (wymiana tulei przednich wahaczy, gum staba, geometria - rozpinanie zawiechy). pojawiłem się ponownie na warsztacie - Wojtek podejrzewał że może odwrotnie podłączył czujnik - przepiął go w drugą stronę i rzeczywiście światła świeciły wyżej. jednak kilka godzin później znowu spadły kilka metrów przed autem.
aby zweryfikować problem mam prośbę o foty prawidłowo zamocowanego czujnika (czujników?) z przodu i z tyłu. pytanie - ile ich jest na każdej osi - po jednym czy po parze? na alledrogo widzę opis "czujnik lewy przód" - czy to oznacza że jest również prawy przód?
mam problem z poziomowaniem, podejrzewam czujnik jak to było opisane wcześniej. nie jestem pewien jednak na 100% - xenony zaczęły świecić w dół po serwisie (wymiana tulei przednich wahaczy, gum staba, geometria - rozpinanie zawiechy). pojawiłem się ponownie na warsztacie - Wojtek podejrzewał że może odwrotnie podłączył czujnik - przepiął go w drugą stronę i rzeczywiście światła świeciły wyżej. jednak kilka godzin później znowu spadły kilka metrów przed autem.
aby zweryfikować problem mam prośbę o foty prawidłowo zamocowanego czujnika (czujników?) z przodu i z tyłu. pytanie - ile ich jest na każdej osi - po jednym czy po parze? na alledrogo widzę opis "czujnik lewy przód" - czy to oznacza że jest również prawy przód?
po jednym na oś jest
czy ktoś mógłby zrobić fotę jak ten czujnik jest zamontowany prawidłowo?
mechanik twierdzi że czujnik jest ok, a problem jest w tym że chyba go źle zamontował. nie odwiedza go za często ufo z ksenonami więc nie ma jak porównać - będę wdzięczny za foto.
a może ktoś jest lub bywa w okolicach Marek aby podjechać do Wojtka?
czy ktoś z Was miał problem z chowaniem się spryskiwaczy? zauważyłem, że nie zawsze lewy chowa się w pełni z powrotem w zderzak, zostaje wysunięty 1-2 cm na zewnątrz, bez problemu da się go schować bez użycia siły. nie dzieje się to zawsze ale wolałbym, aby nie działo się w ogóle, będę wdzięczny za rozwiązanie jeśli ktoś już się z tym uporał
u mnie wysunęły się obydwa tak samo na 0.5cm od zderzaka i za nic się nie chcą schować, nawet siłą i przestały reagować a tym bardziej spryskiwać :-(
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.