Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wydłużenie części kolektora wydechowego w 4-2-1



jasiek09
08-03-13, 20:19
Witam, zastanawiam się jakie przyrosty lub zmiany w wykresie Nm daje przerobienie kolektora tak jak na zdjęciu http://img16.tablica.pl/images_tablicapl/69372793_6_1000x700_honda-civic-d16z2-153km-i-vt-jdmzamiana-1991-.jpg
Czy daje to coś tylko przy głowicy bez VTEC czy i w d16z6 i pochodnych.
Ma ktoś doświadczenie w tym temacie ?

kuster
08-03-13, 20:44
A to nie jest czasem przerobiony kolektor z B serii?

lozek
08-03-13, 20:58
na hamburgerowych stronach nic nie znalazłeś? przyznam, że mnie też to interesuje a opinii mało...

U nas jedynie Madman ma coś w podobie.
http://images35.fotosik.pl/1053/9dfd50baf47e2da5gen.jpg

jasiek09
08-03-13, 21:03
Nie znalazłem..
Tak po zdjęciach patrząc to jest to to auto
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?169060-Civic-ED-D16Z2-By-Wystroimy-Pl
a kolektor wygląda na d seryjny. Widziałem to jeszcze w innym aucie ale bez szczegółów

Saiti
09-03-13, 14:40
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/559685_4221366784772_437140369_n.jpg

Nówka sztuka wśród moich znajomych - co prawda ten kolektor był spawany od podstaw i bez "obliczeń" i różnica wobec EBAYa jest szczególnie na wystrojeniu, i przy podniesionej odcince.

hold
09-03-13, 23:21
Polecam przeczytać http://grabowski.com.pl/?page_id=42 i się wszystkiego dowiesz po co się robi długi kolektor są wzory jak to wszystko obliczyć. Wszystko opiera się na działaniu falowym i odbiciach fal ciśnień. Ja już się trochę bawiłem tymi wzorami i nawet sensowne dane mi z nich wychodziły

jasiek09
11-03-13, 09:49
Wiem jak to działa jeśli chodzi o fizykę jednak interesuje mnie też jak to wygląda na wykresie

hold
11-03-13, 13:01
wydech się tak jak by stroi pod obroty i gdy go przedłuży to zmienia się zakres obrotów działania falowego wydechu czyli patrząc na wykres przeniesie się moc maksymalna i na pewno też przesunie się moment obrotowy. Tylko musze jeszcze obczaić jak się to wszystko ma do siebie gdy się go wydłuża to czy obroty mocy makasymnej są wyżej położone czy niżej.

lozek
11-03-13, 13:40
Śmiem twierdzić, że wyżej - znaczna część tych kolektorów ma DRAG w nazwie. w Dragu to się dół nie liczy ;)

taka moja luźna dedukcja

jasiek09
11-03-13, 14:00
Mam taki pomysł aby dorobić sobie "adapter" wkręcany między głowicę a flanszę kolektora. W skrócie kolektor zamiast skręcany z dwóch części będzie z 3 części.

lozek
11-03-13, 20:46
Taniej wyjdzie chyba przerobienie tego po ludzku. Odsuwając go od głowicy adapterem nie zapominaj, ze na dole pod miską tez wydech bedziesz musiał przedłuzyć ;) Dodatkowo robiąc taki adapter potrzebujesz flansz a to też kosztuje...

chyba lepiej odpowiednio pociąć ten, dospawać rurki i tyle.

Szczery
11-03-13, 20:58
Zrobie flansze ze stali 8mki i w cenie przesyłki wyśle komuś kto to potem zhamuje by sprawe wyjaśnić. Przedłożyć dół eksperymentator musiał będzie we własnym zakresie.

jasiek09
11-03-13, 21:03
Mam kilka kolektorów z d serii więc flansze żeliwne ale spawać się spawają, u dołu wiem że też trzeba przedłużyć. Wiem że najprościej uciąć i przedłużyć ale szkoda mi ciąć chińczyka jakby pomysł okazał się porażką do codziennej jazdy :)