Zobacz pełną wersję : Wydłużenie części kolektora wydechowego w 4-2-1
Witam, zastanawiam się jakie przyrosty lub zmiany w wykresie Nm daje przerobienie kolektora tak jak na zdjęciu http://img16.tablica.pl/images_tablicapl/69372793_6_1000x700_honda-civic-d16z2-153km-i-vt-jdmzamiana-1991-.jpg
Czy daje to coś tylko przy głowicy bez VTEC czy i w d16z6 i pochodnych.
Ma ktoś doświadczenie w tym temacie ?
A to nie jest czasem przerobiony kolektor z B serii?
na hamburgerowych stronach nic nie znalazłeś? przyznam, że mnie też to interesuje a opinii mało...
U nas jedynie Madman ma coś w podobie.
http://images35.fotosik.pl/1053/9dfd50baf47e2da5gen.jpg
Nie znalazłem..
Tak po zdjęciach patrząc to jest to to auto
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?169060-Civic-ED-D16Z2-By-Wystroimy-Pl
a kolektor wygląda na d seryjny. Widziałem to jeszcze w innym aucie ale bez szczegółów
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/559685_4221366784772_437140369_n.jpg
Nówka sztuka wśród moich znajomych - co prawda ten kolektor był spawany od podstaw i bez "obliczeń" i różnica wobec EBAYa jest szczególnie na wystrojeniu, i przy podniesionej odcince.
Polecam przeczytać http://grabowski.com.pl/?page_id=42 i się wszystkiego dowiesz po co się robi długi kolektor są wzory jak to wszystko obliczyć. Wszystko opiera się na działaniu falowym i odbiciach fal ciśnień. Ja już się trochę bawiłem tymi wzorami i nawet sensowne dane mi z nich wychodziły
Wiem jak to działa jeśli chodzi o fizykę jednak interesuje mnie też jak to wygląda na wykresie
wydech się tak jak by stroi pod obroty i gdy go przedłuży to zmienia się zakres obrotów działania falowego wydechu czyli patrząc na wykres przeniesie się moc maksymalna i na pewno też przesunie się moment obrotowy. Tylko musze jeszcze obczaić jak się to wszystko ma do siebie gdy się go wydłuża to czy obroty mocy makasymnej są wyżej położone czy niżej.
Śmiem twierdzić, że wyżej - znaczna część tych kolektorów ma DRAG w nazwie. w Dragu to się dół nie liczy ;)
taka moja luźna dedukcja
Mam taki pomysł aby dorobić sobie "adapter" wkręcany między głowicę a flanszę kolektora. W skrócie kolektor zamiast skręcany z dwóch części będzie z 3 części.
Taniej wyjdzie chyba przerobienie tego po ludzku. Odsuwając go od głowicy adapterem nie zapominaj, ze na dole pod miską tez wydech bedziesz musiał przedłuzyć ;) Dodatkowo robiąc taki adapter potrzebujesz flansz a to też kosztuje...
chyba lepiej odpowiednio pociąć ten, dospawać rurki i tyle.
Zrobie flansze ze stali 8mki i w cenie przesyłki wyśle komuś kto to potem zhamuje by sprawe wyjaśnić. Przedłożyć dół eksperymentator musiał będzie we własnym zakresie.
Mam kilka kolektorów z d serii więc flansze żeliwne ale spawać się spawają, u dołu wiem że też trzeba przedłużyć. Wiem że najprościej uciąć i przedłużyć ale szkoda mi ciąć chińczyka jakby pomysł okazał się porażką do codziennej jazdy :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.