PDA

Zobacz pełną wersję : Głowica? Zawory? Bardzo dziwny problem.



scorpio33
26-11-07, 17:15
Witam.
Czy ktos z was spotkał sie z takim przypadkiem ,lub ma jakąs senswona teorie na temat usterki ktora wystepuje w moim Civicu panowie ?? Mianowicie ,(motor D14A2)dzieje sie tak że zawory zostaja czasem w połozeniu otwartym,czyli nie odbija sprężyna zaworowa.Mówie tu o sytuacji kiedy autko postoi w nocy pod chmurką ,rano przychodzę ,chce odpalić i zonk.Silnik kręci bez kompresji ,lub słychac kompresje tylko na jednym garze.Sporo nerwów mnie to kosztowało i grzebania w silniku bo z poczatku nie mogłem w ogóle zjarzyc co sie dzieje.I teraz tak - objaw ten występuje bardzo rzadko ,raz na kilka miesięcy powiedzmy ,i tylko przy niższych temperaturach rzedu od 4-5 st C w dół.I tylko po postoju na zupełnie zimnym silniku co jak dla mnie jest całkiem niezrozumiałe ,bo czym innym było by zacieranie się trzonka zaworu w gnieździe w wysokiej temperaturze.Pomaga zwyczajne ogrzanie silnika,lub zdjecie pokrywy psiknięcie WD40 i poklepanie "koników" od chwyconych zaworów młoteczkiem co już praktykowałem w sytuacji gdy musiałem pilnie ruszyc autem.Żeby było smieszniej ,jeżdżę na gazie ,i dwie ostatnie takie sytuacje spotkały mnie wtedy ,kiedy brakło mi gazu i ostatnie kilometry przed postojem przejechałem na benzynie !! Dodam jeszcze że próbowałem już zmainy oleju z półsyntetyka na full syntetyk MOBIL 1 i jak się łatwo domyślić bez skutku...Brakło mi juz koncepcji czym to może byc spowodowane...rzućice jakimis pomysłami bo mnie juz szlag jasny z tym trafia :)

skolopendra
26-11-07, 17:24
rzućice jakimis pomysłami bo mnie juz szlag jasny z tym trafia

remoncik głowicy ,wymiana prowadnic,uszczelniaczy,może nawet gniazd nie wykluczone ze je pod napalałeś ty gazem :/

Konrad84
26-11-07, 17:32
rzućice jakimis pomysłami bo mnie juz szlag jasny z tym trafia

remoncik głowicy

Bardziej się opłaca wymienić.

qba1983
26-11-07, 17:34
senswona teorie na temat usterki ktora wystepuje w moim Civicu


dzieje sie tak że zawory zostaja czasem w połozeniu otwartym,czyli nie odbija sprężyna zaworowa
sensownie na taka teorie to moge tylko powiedziec.... ze cos takiego nie wystepuje(przynajmniej ja sobie tego nie wyobrazam)
jesli by ci sie nie domykaly zawory - bo sprezynki byly by za slabe, to po pierwsze przy probie odpalenia (krecenie walem) tlok mogl by sie spotkac z zaworem, nie mowiac co bylo by przy wyzszych obrotach(skoro sprezynki byly by za slabe to przy wyzszych obrotach zawory nie zdarzyly by uciec przed tlokiem)

wiec wnioskuje ze nie wystepuje u ciebie cos takiego jak, nie domykanie zaworow, no chybaz e masz je zle ustawione.
wiec:
- masz ustawiny luz zaworow ?
- zmierz kompresje
- olej ci bierze ?
- a moze cos z gazem masz nie tak??

scorpio33
26-11-07, 18:08
He ,he...z wykształcenia jestem mechanikiem samochodowym i pracowałem jakis czas w tym fachu..i ...tez nie moge sobie tego wyobrazic wyobraźcie sobie !! Remont czy wymiana głowicy - zrobił bym to gdyby ten efekt nie pojawiał sie tak rzadko ( 3 razy w ciagu ostatniego roku).Zawory nie moga byc nadpalone -spalanie gazu jest ok 9 -10 l/100 więc mieszanka nie za uboga ,i regulowane aż za często bo przy kazdej zmianie oleju, zreszta to nie ma nic do rzeczy.Oleju nie bierze ,no moze z 200ml między wymianami ubywa. Jak dla mnie to jakis kuriozalny przypadek ?? Dodam jeszcze ze te wieszające sie zawory to są tylko ssące ,wydechowe odbijają ok.Wot zagwozdka