Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problemy z zamknięciem maski.



omen84
26-11-07, 14:54
Witam!
Zgłaszam się z o poradę jako posiadacz od niedawna Civica, a dokładnie jego VI odsłony (98 rok 5D) z problemem dotyczącym zamykania pokrywy komory silnika. Sytuacja wygląda w ten sposób, że maskę można otworzyć z wnętrza kabiny za pomocą dźwigni, ale po tej czynności dźwignia nie wraca do swojego pierwotnego położenia (wygląda to tak jakby linka była za długa albo nie działał mechanizm odciągający). W ten sposób zamek maski nie odbija i trzeba się natrudzić zanim uda się zamknąć Hanke. Nie wiem czy jest to spowodowane nieoryginalną linką zamontowaną, czy może problemem z jej pancerzem, a może zamkiem. Proszę Was forumowiczów o poradę i pomoc w rozwiązaniu tego irytującego problemu. Może ktoś z Was miał podobny problem? Wiecie może ile kosztuje taka linka z pancerzem i czy linka np. z piątej generacji, w tym z innego typu nadwozia, podejdzie do mojego samochodu? Czy konieczna będzie wymiana linki lub innego elementu?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Omen

javor
26-11-07, 16:23
myśle że to nie problem linki tylko sprężyny w zamku albo sasyfiałego zamku.

omen84
26-11-07, 16:44
W takim razie czy wiesz jaki jest stopień trudności rozbiórki zamka - można się za to wziąć samemu czy lepiej do mechanika?! A jeśli to wina pancerza (być może to on blokuje powrót linki) to czy można jakoś temu zaradzić bez konieczności wymiany linki?!

skolopendra
26-11-07, 17:12
można się za to wziąć samemu czy lepiej do mechanika?

da się samemu,zamek jest od spodu
.poza tym widać czy zaczep działa czy nie ,po prostu musi odbijać sam języczek :) dość mocno
.lub

albo sasyfiałego zamku.

weź pędzel i przemyj go ropą albo benzyną i nasmaruj
..............zatrzask nie jest zbyt skomplikowanym mechanizmem

omen84
26-11-07, 17:18
Dzięki piękne za porady- spróbuje w ten sposób podziałać i zobaczymy czy poskutkuje! W razie problemów będę kontynuował wątek, choć zważywszy na aurę próba naprawy mechanizmu zamka będzie musiała poczekać:)
Pozdrawiam

mateuszgalabuda
26-11-07, 18:22
prponuje tak jak ja zrobilem czyli duuuuuzo WD 40 na zamek maski :D
dziala jak talala :D

omen84
26-11-07, 18:30
Wóde lekarstwem na wszytko :D

Bassmaster
26-11-07, 21:44
Zamek maski trzyma się na 3 śrubach (jak pamiętam 10 chyba).
Po wyjęciu go zauważysz cięgno z linką i sprężyną. To cięgno trzeba odgiąć w taki sposób, aby sprężyna była jak najbardziej napięta (wtedy po otwarciu maski pociągnie na swoje miejsce linkę).
Cięgno jest tak ustawione, że oryginalna linka wraca na swoje miejsce bez oporów, natomiast nieoryginalna nie, latego trzeba trochę pokombinować.
Oprócz tego najlepiej spsikać zamek WD40 a potem, po osuszeniu jakimś smarem.

omen84
26-11-07, 23:56
Dzięki Bassmaster ;) Nie wiem czy rzeczywiście ktoś kiedyś grzebał przy mojej Hance i czy tam jest oryginalna lina ale mam nadzieje, że regulacja naciągu sprężyny cięgnem pomoże i wreszcie będę mógł uzupełniać chociażby płyn do spryskiwaczy bez bawienia się zamkiem - tym bardziej że pora roku sie do tego nie naddaje. Jakby ktoś z Was miał jeszcze jakieś wskazówki to napiszcie. Pozdro :afro