Zobacz pełną wersję : wymiana filtra paliwa
Cześć, jak wymienić filtr paliwa w Civicu 5D rocznik 2007 1,8 benzyna? Czy mogę to zrobic sam w garażu, czy trzeba do ASO? Nie znalazłem na forum jeśli ktoś wie, to proszę dać namiar. Dziękuję z góry?
TUTAJ (http://www.civinfo.com/forum/how/65946-civic-type-r-fn2-fuel-filter-pump-replacement.html) jest opis, co prawda po angielsku i do "R"ki ale w 5D jest tak samo. Na zdjęciach możesz sobie zobaczyć jak to wygląda.
A sam filtr można nadal kupić tylko w ASO?
Napewno mają chłopaki z haparts i jdmshop. Ale chyba teraz jest jakaś promocja w ASO więc można wyrwać w niższej cenie.
a ja myślałem ze w Dieslu jest powalony miejsce na filtr ale tuta to panowie z Hondy już całkiem pojechali po bandzie. wymiana wygląda jak konstruowanie bomby atomowej!!!!! co za kretyn to wymyśli????
w sedanie jest tak samo???????
Tak samo,tylko dostęp do pompy-filtra jest pod tylną kanapą.
butler.gdansk
07-03-13, 15:07
W zeszłym roku kupiłem Groupon (albo Citeam... nie pamietam) na wymianę oleju i wszystkich filtrów w samochodzie za 49zł.
Filtr oleju, powietrza, kabinowy poszły gładko.
Ale jak koleś zobaczył gdzie jest filtr paliwa to po krótkiej dyskusji oddał mi 50zł :D
Widzę że w benzynie to też genialnie wygląda ;)
W zeszłym roku kupiłem Groupon (albo Citeam... nie pamietam) na wymianę oleju i wszystkich filtrów w samochodzie za 49zł.
Filtr oleju, powietrza, kabinowy poszły gładko.
Ale jak koleś zobaczył gdzie jest filtr paliwa to po krótkiej dyskusji oddał mi 50zł :D
Widzę że w benzynie to też genialnie wygląda ;)
wymiana filtra w 1.8 i-VTEC to jakiś kosmos, kto to k...a wymyślił!!!??? jak już pytałem w innym wątku (ten jest bardziej świeży to i tu zapytam), czy ktoś zmieniał ten filtra paliwa w 1.4/1.8 i jakie to są koszty? i czy trzeba koniecznie zmieniać przy przebiegu ok 120000km czy jakieś objawy muszą wystąpić, aby myśleć o jego wymianie.
auto te 120tyś. km zrobiło we Włoszech, a tam może paliwa nie są tak zasyfione jak u nas?
Wymieniłem filtr przy 100kkm - wg zasady kupujesz samochód wymieniasz :)
Plus miałem problem z lekkim szarpaniem i nie mogłem zidentyfikowac od czego ono jest.
(okazało się że szarpanie ustało po wymianie sprzęgła 3 dni temu które było juz blisko nitów)
Wracając do tematu - filtr kupiony w Haparts, poradnik z strony angielskiej :), plus serwisówka i spokojnie na luzie da się to zrobic w 2-3 godziny w domu.
Koszt to chyba jakieś 250 zł za filtr - ale jak zobaczysz ile elementów wchodzi w skład zestawu to zrozumiesz czemu tyle to kosztuje.
Specjalistyczny klucz do odkręcania/zakręcania tej wielkiej nakrętki w zupełności wystarczy zastąpić drewnianym trzonkiem od młotka :D , i drugim młotkiem którym w ten trzonek tłuczemy :)
Nie odpowiem czy są jakieś objawy - na pewno jednym z kryterium jest spadek ciśnienia na wejsciu do wtryskiwaczy (pomiar w ASO lub gdzieś gdzie mają odpowiedni sprzęt)
Ja stwierdziłem ze wymienię i nie będę zastanawiał się czy i kiedy mi się zapcha.
I prosze nie gadać ze wymiana filtra to kosmos , kosmos to mieli w głowach ci co pisali serwisówkę i wskazali jako punkt mocowania wyciągarki element znajdujacy się pod krawędzią podszybia przy wymontowywaniu skrzyni.
Tam to dopiero są jazdy jak oni pojechali z potrzebnymi do wymontowania elementami i co i gdzie zamontować :)
Wymieniłem filtr przy 100kkm - wg zasady kupujesz samochód wymieniasz :) (...)
a jak wymontowałeś stary filtr po tych 100 tyś. km to bardzo był zasyfiony w środku? czy względnie czysty?
Cieżko powiedzieć , filtr jest zintegrowany z obudowa.
Obudowa jest z białego plastiku , więc nic nie wiać.
A jeszcze nie rozcinałem filtra więc nie wiem co jest w środku :)
Ale sam stary filtr posiadam, więc na upartego mogę go rozciąc.
a jak wymontowałeś stary filtr po tych 100 tyś. km to bardzo był zasyfiony w środku? czy względnie czysty?
Generalnie zdanie mechaników jest takie że jeśli się nic nie dzieje to żeby tego filtra nie ruszać.
Generalnie zdanie mechaników jest takie że jeśli się nic nie dzieje to żeby tego filtra nie ruszać.
No jasne, jak nie muszą sie babrać z czymś co przerasta skomplikowaniem wymianę oleju, to radzą nie ruszać...
Cieżko powiedzieć , filtr jest zintegrowany z obudowa.
Obudowa jest z białego plastiku , więc nic nie wiać.
A jeszcze nie rozcinałem filtra więc nie wiem co jest w środku :)
Ale sam stary filtr posiadam, więc na upartego mogę go rozciąc.
fajnie by było jak byś go rozciął i napisał jaki był stan tego filtra w środku, a jeszcze fajniej, jak byś umieścił jakieś zdjęcia z tej sekcji zwłok filtra :)
napisz także (lub zapodaj fotkę) ile było syfu w tym tzw. fuel POT.
poniżej zdjęcie tego fuel pot z forum civinfo:
https://lh3.googleusercontent.com/-cBjGCy9qAVc/TsjIPhJYkLI/AAAAAAAABdo/fBzbG8_7vL4/s800/step%252023.jpg
To co jest na tym zdjęciu , jest naprawdę małą ilością syfu - u mnie było podobnie jak nie mniej.
Dużo syfu to ja wygrzebałem z POT-u od pompy w 1.9 TDI :D.
Co do filtra to postaram się go rozciąć w miedzy-czasie - bo na tą chwilę to rozbieramy silnik saaba 900 z kumplem i nie bardzo mam czas :)
Cieżko powiedzieć , filtr jest zintegrowany z obudowa.
Obudowa jest z białego plastiku , więc nic nie wiać.
A jeszcze nie rozcinałem filtra więc nie wiem co jest w środku :)
Ale sam stary filtr posiadam, więc na upartego mogę go rozciąc.
rozcinałeś może już ten stary filtr? bo jestem ciekaw jaki jest stan zanieczyszczenia :)
wg Ciebie wymiana filtra jest mniej skomplikowana, niż regulacja zaworów? czy bardziej skomplikowana?
Dziś rozetnę - tzn postaram się. :)
Ustawianie zaworów wymaga więcej skupienia. :) aby nie pomylić szczelin na wlotowych i wylotowych.
Więcej precyzji i więcej operacji.
Wymiana filtra wymaga małej ilości paliwa w baku :D - oraz umiejętnego wyciągania go - bo dołączony jest do niego pływak.
Dlatego nie można wyjąć tego pionowo w góre a trzeba kombinować i wyciągać to pod kątem.
Wcześniej można wyciągnąć uszczelkę baku aby było więcej miejsca - uszczelka jest w zestawie , więc z nią nie trzeba się ostrożnie obchodzić.
Da się to zrobić, tylko trzeba z wyczuciem ciągnąć.
Dobrze jest wieczorem postawić samochód a wymieniać rano - wtedy nie ma ciśnienia na wężach - tylko trzeba pamiętać aby nie przełączyć klucza w pozycję zapłon.
Samo rozbieranie filtra i jego składanie jest banalne - zdjęcia i serwisówka są tak dużą pomocą że nie ma problemu.
Trzeba się jedynie liczyć ze wyciągając filtr może się wylać benzyny do samochodu - przechylony POT.
Ale 2 dni na słońcu i uchylonymi szybami to aż nad to aby wywietrzyć (mi wyleciało jakieś 100 ml benzyny).
Jedynie ten kawałek plastiku co trzeba delikatnie zdjąć - na to trzeba uważać.
Jak bym miał do wyboru (pomijam koszty) ustawiać zawory/wymieniać filtr - to wolałbym filtr bo mniej trzeba się schylać :D
U mnie problemem była nowa nakrętka - po 3 próbach założenia - zwyczajnie założyłem starą - i dokręciłem młotkiem :)
I w przypadku tej wymiany - odpinamy akumulator - czujnik poduszek jest obok - przypadkowe uderzenie i możemy mieć kark skręcony. !
szczepar robiłeś już może "sekcję zwłok" starego filtra paliwa? jestem tego bardzo ciekaw, jak on w środku wyglądał, ile w wnim syfu było.
jeśli możesz to wklej jakieś fotki. z góry dziękuję!
fajnie też opisałeś pewne ważne szczegóły z wymiany tego filtra, to się chwali!
Daj mi wypocząć po urlopie.
Saab dał nam tak po dupie z rozbieraniem ze na samą myśl ze mam iść do garażu mam dreszcze ;).
Ale skoro czekasz na to to się zmobilizuję i przetnę to w diabły :)
nie pali się. jak będziesz miał kiedyś wolną chwilę to będę Ci wdzięczny jak umieścisz jakieś fotki przeciętego filtra:)
Tak wygląda mój po 126 tyś. km.
http://img23.imageshack.us/img23/9811/v434.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/5966/08in.jpg
Grecki Twój civic jeżdżony przeważnie na polskim paliwie?
ja kupiłem auto z Włoch z przebiegiem 126 tyś. km, a tam może paliwa są mniej zasyfione... tak sobie tłumaczę, aby narazie odwlec jeszcze tą wymianę, bo nie chce mi się z tym teraz bawić.
Honda kupiona w Danii i jeździ cały czas na duńskim paliwie oprócz kilku wizyt w Polsce. Lepiej nie odwlekać, wymiana nie jest trudna.
Honda kupiona w Danii i jeździ cały czas na duńskim paliwie oprócz kilku wizyt w Polsce. Lepiej nie odwlekać, wymiana nie jest trudna.
dlaczego nie można tego odwlekać? to nie diesel i uważam, że akurat skoro silnik nie traci mocy przy wyższych obrotach i odpala bez problemu, to filtr paliwa zapchany bardzo nie jest. a jak się zapcha to najwyżej nie będzie odpowiedniego ciśnienia na wtryskach, ale żaden syf się nie przedostanie do wtrysków ani nigdzie i wtedy będzie można wymienić filtr bez żadnych poważnych konsekwencji.
czy taki filtr będzie dobrej jakości czy lepiej kupić oryginał Hondy?
http://www.motointegrator.pl/produkty/186746-filtr-paliwa-jakoparts-j1334027
Daj mi wypocząć po urlopie.
Saab dał nam tak po dupie z rozbieraniem ze na samą myśl ze mam iść do garażu mam dreszcze ;).
Ale skoro czekasz na to to się zmobilizuję i przetnę to w diabły :)
jeszcze przydała by się tu fotka z sekcji zwłok Twojego filtra, tak dla porównania:)
@ szczepar
Czekamy na foto... Ja już mam nalatane 145kkm ale od stanu 120kkm mam gaz i mi PB idzie mało, co nie zmienia faktu, że wymiana by sie przydała...
Do 22 pojawi się :)
Dzis w koncu mam czas na zrobienie czegokolwiek przy samochodzie. :)
[Edytka]
Wiecej zdjęć pod adresem : http://plus.google.com/photos/116606277827870242674/albums/5931229307650235665?authkey=CKHG-sq1vObRdw
A teraz podsumowanie.
Uwaga filtr jest suchy, więc nie porównywać zdjęć co do koloru z zdjęciami kolegi (bo tam filtr jest pełen benzyny, tak przynajmniej mi się wydaje)
Filtr jest ubrudzony, ale nie jest zatkany.
Zrobiony jest z czegoś podobnego do tektury ;) , da się ustami przepchnąć spokojnie powietrze przez jedną warstwę filtru (ale nie jest to przyjemne bo filtr mimo upływu czasu nadal śmierdzi mocno benzyną)
Powierzchnia filtra to jakieś 20 decymetrów kwadratowych.
Filtr jest specjalnie sklejany z obu stron , tak aby przepływ paliwa był wymuszony przez ścianki filtra.
Czy filtra można było nie wymieniać - mozna było (filtr miał 100kkm , wiec wymieniony przed czasem).
Natomiast uszczelki gumowe już zaczynały być twarde.
Czy bym wymienił jak bym miał okazję cofnąć czas - tak wymieniłbym z powodu uszczelnień i tzw świętego spokoju. (ale gdybym nie miał serwisówki to jeździłbym pewnie aż silnik by nie zapalił :P )
Czy można było na tym jeszcze kręcić kilometry - spokojnie tak.
http://lh4.googleusercontent.com/-rjHTQy1qI4E/Uk_1oWC893I/AAAAAAAAAQA/mqkusbXvJNs/w1127-h845-no/20131005011.jpg
http://lh3.googleusercontent.com/-cJXjcuc65pQ/Uk_1xaaz-XI/AAAAAAAAAQk/0z781jrrrts/w1127-h845-no/20131005016.jpg
http://lh4.googleusercontent.com/-TwO-tTS6T2w/Uk_1yJfUD2I/AAAAAAAAARQ/kfM3TU1SZTI/w1127-h845-no/20131005017.jpg
Dzięki Szczepar za zdjęcia! filtr jak widać nie jest jak widać mocno zasyfiony jak na 100 tyś. km. Samochód jeździł na polskim paliwie czy gdzieś za granicą?
Nie wiem, trzeba pytać poprzedniego właściciela ;)
Ale polski salon, rejestracja Warszawa - więc główni Polska.
Choć na pewno zrobił kilka kilometrów poza polską (to z śmieci w samochodzie wywnioskować mogłem)
Bo czystością ten samochód nie grzeszył jak go kupowałem. ;)
Szczepar a mógłbyś wskazać, które to uszczelki gumowe zaczynały być już twarde?
Widać je na zdjęciu poniżej.
Fakt że dramatu jeszcze nie było bo ściśnięte nie połamały się :D (jak np miałem z uszczelką z 16 letniego Saaba :D ), i spokojnie jeszcze polatały by dalej.
Plus uszczelki są w zestawie z filtrem. Generalnie jak będziesz wymieniać to w zestawie będzie wszystko co trzeba wymienić - zostanie ci jedynie stara pompa i regulator ciśnienia.
http://lh3.googleusercontent.com/-8rwZp9_NDb0/Uk_1pAYSF_I/AAAAAAAAAQI/2OhxPT8mg_8/w1127-h845-no/20131005013.jpg
ok, wielkie dzięki za bardzo pomocne informacje!
Może ktoś podać nr. katalogowy tego filtra paliwa?
Pytanie do właścicieli SEDANÓW, ktoś wymieniał już filtr paliwa? Czy może ktoś potwierdzić czy to właściwy nr. katalogowy -> 17048-SNA-A01 ?
To kto już wymieniał filtr paliwa w hatchu albo sedanie i może podać jakieś namiary gdzie by takie cudo można było zakupić w przystępnej cenie?
To kto już wymieniał filtr paliwa w hatchu albo sedanie i może podać jakieś namiary gdzie by takie cudo można było zakupić w przystępnej cenie?
a po co chcesz to wymieniać? źle ci działa? ja nie wymieniałem i nie będę wymieniał skoro działa
Kierowałem się kilkoma powodami:
1) bo tak sugeruje serwisówka,
2) przed zakupem samochód stał około pół roku nie jeżdżony i mogły się zmienić właściwości filtra?,
3) moja Honda nabawiła się pewnej usterki i wymieniając części, które powinno się wymieniać po przejechaniu określonej ilości km staram się zawęzić okręg poszukiwań i jej eliminacji.
4) a kto bogatemu zabroni? :D:D ( joke ;) )
Cena OEM-owego zestawu to jakieś 250 PLN.
Roboty na max 2 godziny.
Na 1 stronie masz linka do Tutoriala na stronie angielskiej z dokładną fotorelacją.
W serwisówce masz dokładny opis po polsku.
Najważniejsze o czym należy pamiętać to odłączenie Akumulatora podczas wszystkich prac aby poduszki nie wybuchły.
[QUOTE=szczepar;2351911]Cena OEM-owego zestawu to jakieś 250 PLN.
Roboty na max 2 godziny.
Na 1 stronie masz linka do Tutoriala na stronie angielskiej z dokładną fotorelacją.
W serwisówce masz dokładny opis po polsku.
Najważniejsze o czym należy pamiętać to odłączenie Akumulatora podczas wszystkich prac aby poduszki nie wybuchły.[
Nie bardzo rozumiem czemu miałby wybuchnąć poduszki przy wymianie filtra??????????
butler.gdansk
18-08-14, 15:01
Chyba chodzi o to że pod podłokietnikiem jest czujnik wstrząsowy. Jego przypadkowe udeżenie może skutkować pojawieniem się błędu. Nie sądzę żeby wybuchły poduszki bo potrzeba do tego więcej składowych.
Chyba chodzi o to że pod podłokietnikiem jest czujnik wstrząsowy. Jego przypadkowe udeżenie może skutkować pojawieniem się błędu. Nie sądzę żeby wybuchły poduszki bo potrzeba do tego więcej składowych.
Dokładnie tam się on znajduje.
Nie wiem czy wyskoczą błędy, wiem że tego typu ostrzeżenie jest w serwisówce.
A to czy wystarczy mocne uderzenie w ten jeden czujnik, czy potrzeba w więcej to wolę nie sprawdzać :)
Szczególnie że w niesprzyjających warunkach - wywalenie poduchy może być najmniejszym twom problemem - wiekszym może być np zmiana wózka z Civic Gen 8 , na Ręczny Inwalidy.
butler.gdansk
18-08-14, 15:46
Nic nie wystrzeli. Ale w momencie jak walniesz za mocno w ten czujnik to nie odpalisz auta.
Dareko87 przy montażu shorta odemnie musiał właśnie ten czujnik bezwładnościowy niechcący uderzyć i auto odmówiło współpracy.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?195160-FN2-Type-R-K20Z4-PROBLEM-ze-STARTEM-(&p=2123079#post2123079
Jak widać szybko i bezboleśnie można ten problem rozwiązać, potrzebne info jest w linku który podałem.
Nic nie wystrzeli. Ale w momencie jak walniesz za mocno w ten czujnik to nie odpalisz auta.
Dareko87 przy montażu shorta odemnie musiał właśnie ten czujnik bezwładnościowy niechcący uderzyć i auto odmówiło współpracy.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?195160-FN2-Type-R-K20Z4-PROBLEM-ze-STARTEM-(&p=2123079#post2123079
Jak widać szybko i bezboleśnie można ten problem rozwiązać, potrzebne info jest w linku który podałem.
Tez tak mialem. Przyznam, ze najadlem sie strachu :)
Dobrze wiedzieć :)
Ja zwyczajnie w myśl zasady przezorny zawsze ubezpieczony brałem poważnie ostrzeżenia z serwisówki. :)
Szczególnie że odkręcenie klemy to chwila, a rzucanie czapką bo poducha wywaliła to już większy wydatek.
A na marginesie - wyjęcie przekaźnika klimy w 2.2 i próba włączenia klimy kończy się wyskoczeniem błędu którego nie da się sreberkiem usunąć.
Jak widać w tym samochodzie odłączenie jakiegokolwiek elementu od prądu to zaraz błędy ;P
marcin001984
18-08-14, 19:34
Chyba chodzi o to że pod podłokietnikiem jest czujnik wstrząsowy. Jego przypadkowe udeżenie może skutkować pojawieniem się błędu. Nie sądzę żeby wybuchły poduszki bo potrzeba do tego więcej składowych.
A nie jest to czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu, który ma związek z VSA? Jak się go odepnie to świeci się kontrolka VSA. Chyba, że jest tam jeszcze jakiś czujnik pod podłokietnikiem
A nie jest to czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu, który ma związek z VSA? Jak się go odepnie to świeci się kontrolka VSA. Chyba, że jest tam jeszcze jakiś czujnik pod podłokietnikiem
Tez mi sie tak wydaje. Czujnik poduszek jest blizej lewarka. W piatek jak walczylem z shortshifterem to zauwazylem sterownik
W sumie to chyba sprawdzę tylko ciśnienie paliwa, jak będzie w porządku to nie będę czepiał się nawet tego filtra.
A co do wymiany filtra to w sedanie jest pod kanapą więc grzebanie koło podłokietnika mnie nie dotyczy ;).
Gdzie ten filtr można kupić? Tylko ASO?
Gdzie ten filtr można kupić? Tylko ASO?
http://haparts.pl/
Tam nic nie ma albo ja nie widzę.
w kazdym sklepie motoryzacyjnym da się kupić ten filtr (nawet u mnie mieli a to niewielki sklepik w małym mieście)
Tam nic nie ma albo ja nie widzę.
Jest , tylko nie na stronie - dzwonisz/mailujesz i się znajdzie.
Jest , tylko nie na stronie - dzwonisz/mailujesz i się znajdzie.
to miałem napisać;)
Gdzie ten filtr można kupić? Tylko ASO?
po co chcesz zmieniać ten filtr?
A tak się tylko pytam :) Występuje w ogóle zamiennik czy tylko honda?
filtron, bosch z czego ten pierwszy nie polecam
Mam już 104.000 zrobione, słyszałem że nie trzeba w benzynie tego filtra koniecznie przy 100.000 wymieniać, to prawda?
jest jeszcze chyba purflux
ja co prawda mam i-CTDI ale z tego co wiem to w dieslu co 1-2 lata albo co 30tys a w benzynie co 3-4lata albo 60-80tys przynajmniej tak zawsze mi się wydawało. Mi po zmianie filtra dużo ciszej auto działa a w filtrze sporo brudu było więc polecam robić to jak najczęściej
ja co prawda mam i-CTDI ale z tego co wiem to w dieslu co 1-2 lata albo co 30tys a w benzynie co 3-4lata albo 60-80tys przynajmniej tak zawsze mi się wydawało. Mi po zmianie filtra dużo ciszej auto działa a w filtrze sporo brudu było więc polecam robić to jak najczęściej
więc rób to z każdą zmianą oleju,mam auto 7 lat, przebieg ok 130kkm i nawet nie myślałem o filtrze paliwa
ja co prawda mam i-CTDI ale z tego co wiem to w dieslu co 1-2 lata albo co 30tys a w benzynie co 3-4lata albo 60-80tys przynajmniej tak zawsze mi się wydawało. Mi po zmianie filtra dużo ciszej auto działa a w filtrze sporo brudu było więc polecam robić to jak najczęściej
W dieslu wymiana filtra paliwa co 80tys
Według książki co 120 tyś powinno się wymienić , ja właśnie po tylu wymieniłem i w filtrze było sporo brudu.
wymiana nie jest trudna i filtr nie jest drogi wiec osobiscie mam zamiar czesto wymieniać. Ale dziękuje za uświadomienie mnie że nie jest to konieczne :)
To w dieslu chyba jest inaczej, bo w 1.8 filtr jest w baku i trzeba trochę auto rozebrać, w ASO koszt ponoć 600zł z OEM filtrem...
Do 120.000 mam jeszcze trochę, do tej pory się zastanowię co robić :)
To w dieslu chyba jest inaczej, bo w 1.8 filtr jest w baku i trzeba trochę auto rozebrać, w ASO koszt ponoć 600zł z OEM filtrem...
Do 120.000 mam jeszcze trochę, do tej pory się zastanowię co robić :)
W 1.8 filtr jest w pompie paliwa w baku pod tylną kanapą,większość mechaników twierdzi jak się nic nie dzieje nie dotykać.
W 1.8 filtr jest w pompie paliwa w baku pod tylną kanapą,większość mechaników twierdzi jak się nic nie dzieje nie dotykać.
Tak jest w sedanie, bo w hatchbacku zbiornik paliwa znajduje się pod przednimi fotelami a dostęp do filtra jest po zdemontowaniu środkowej konsoli: http://www.civinfo.com/forum/how/65946-civic-type-r-fn2-fuel-filter-pump-replacement.html.
Według książki co 120 tyś powinno się wymienić , ja właśnie po tylu wymieniłem i w filtrze było sporo brudu.
możesz wkleić fotki?
Dokładnie tak jak napisałeś.:)
Tak jest w sedanie, bo w hatchbacku zbiornik paliwa znajduje się pod przednimi fotelami a dostęp do filtra jest po zdemontowaniu środkowej konsoli: http://www.civinfo.com/forum/how/65946-civic-type-r-fn2-fuel-filter-pump-replacement.html.
W benzynie:) w sadzomiocie filtr jest w komorze silnika :D
dokładnie, filtr jest w komorze i wystarczy wyjąć akumulator i filtr powietrza, jeśli w benzynie jest z tym problem to nie ma się co bawić z nim
Wg serwisowki wystarczy obudowe filtra, o aku nic nie pisza, chociaz pewnie jest wygodniej jak sie go wyjmie :)
Mam 138 ttkm i przede mną wyjazd do Cro na jakieś ca. 5 ttkm i chciałbym wymienić filtr paliwa. Gdzie we w miarę dobrej cenie mogę kupić ten filtr do sedana 1,8 benzyna? Czy tylko oryginał czy jakieś solidne zamienniki są w spredaży????
Mam 138 ttkm i przede mną wyjazd do Cro na jakieś ca. 5 ttkm i chciałbym wymienić filtr paliwa. Gdzie we w miarę dobrej cenie mogę kupić ten filtr do sedana 1,8 benzyna? Czy tylko oryginał czy jakieś solidne zamienniki są w spredaży????
http://haparts.pl/
Dzięki za linka ale nie ma tam do sedana.....albo żle patrzę .....???
Ok znalazłem nie było go w wykazie części dopiero wpisując w szukajkę na stronie pokazał się cena 322 zł. Ciekawe czy ktoś robi jakieś sensowne zamienniki?? Ktoś coś wie na ten temat???
Weź oem. Pewnie szybciej sprzedasz auto nim będziesz znów wymieniał ten filtr.
Weź oem. Pewnie szybciej sprzedasz auto nim będziesz znów wymieniał ten filtr.
No mam taką nadzieję;).....
Przeczytałem cały wątek i jestem lekko przerażony. Samemu to ja na pewno tego nie wymienię, boję się nawet oddać do mechanika. Czy zna ktoś firmę ASHIKA ? Filtr paliwa tej firmy kosztuje 100 zł.
Dopłać i kup OEM w haparts, jest chyba parę złotych droższy..
Na filtrze który jest tak ciężko dostępny to ja bym nie oszczędzał, tylko kupił OEM tak jak mówi Kusiu.
Wprawdzie jeszcze nie zmieniałem bo mi się nie chce z tym bawić, a mam już 150 tyś. km najechane.
W HAPARTS jest tylko oryginalny filtr o niebotycznej cenie :rolleyes: , poszukam tego OEM. Ja zmienię dopiero w przyszłym miesiącu. Teraz zmienię olej silnikowy i do skrzyni biegów.
W HAPARTS jest tylko oryginalny filtr o niebotycznej cenie , poszukam tego OEM
Żartujesz,czy z choinki się urwałeś? :p ;) :D :) :cool:
to nie vw gdzie filtr kosztuje 50-100zl
W HAPARTS jest tylko oryginalny filtr o niebotycznej cenie :rolleyes: , poszukam tego OEM. Ja zmienię dopiero w przyszłym miesiącu. Teraz zmienię olej silnikowy i do skrzyni biegów.
Ten filtr się wymienia co 100 tyś. km więc stąd jego cena. OEM to oryginał właśnie.
Nie jestem pewny na 100% Ale jest to ten, zgadza się?
http://haparts.pl/17048-smg-e00.html
Zastanawiasz się nad zamiennikiem który jest tańszy przez pół ceny.. Jeśli wymienia się go co 6 lat albo i dużej to nie wiem czy jest sens oszczędzać tą stówkę z groszem a wiemy jak ważne ma zadanie..
bo mi się nie chce z tym bawić, a mam już 150 tyś. km najechane.
:confused:
To już pomału druga wymiana powinna być? (mogę się mylić).
Straszyć nie chcę, ale przeciętnie 200 tysięcy km i VII generacje Civiców w których nikt nie robił filtra trafiają na lawety bo nie odpalają ;)
:confused:
To już pomału druga wymiana powinna być? (mogę się mylić).
Straszyć nie chcę, ale przeciętnie 200 tysięcy km i VII generacje Civiców w których nikt nie robił filtra trafiają na lawety bo nie odpalają ;)
Mój odpala bez zająknięcia:) Ktoś robił sekcję zwłok filtra po 120 tyś. km i nie było w nim za wiele syfu.
Jak się zmotywuję to może przed latem wymienię:) Ale tak samo świec nie mam zamiaru zmieniać, daję im że 300 tyś. mają wytrzymać:)
Jak się zmotywuję to może przed latem wymienię:) Ale tak samo świec nie mam zamiaru zmieniać, daję im że 300 tyś. mają wytrzymać:)
Wychodzisz z założenia, że producent kłamie w instrukcji? Trochę nie rozumiem. Filtra powietrza też nie zmieniasz? A olej w silniku? Też by pojeździł 300 tysięcy.
Urwie Ci się elektroda od świecy zapłonowej, narobi rabanu w silniku i będzie płacz... Co to za podejście?
Z trochę innej beczki, czy jazda na LPG powoduje wolniejsze zużywanie się filtra paliwa, czy wręcz przeciwnie?
Z trochę innej beczki, czy jazda na LPG powoduje wolniejsze zużywanie się filtra paliwa, czy wręcz przeciwnie?
Na pewno nie szybsze ;) Masz w zbiorniku najlepiej przefiltrowane paliwo na świecie, ale brudu przecież nie dokładasz ;)
Wychodzisz z założenia, że producent kłamie w instrukcji? Trochę nie rozumiem. Filtra powietrza też nie zmieniasz? A olej w silniku? Też by pojeździł 300 tysięcy.
Urwie Ci się elektroda od świecy zapłonowej, narobi rabanu w silniku i będzie płacz... Co to za podejście?
Filtr powietrza, olej i filtr oleju zmieniam co 10 tyś. km lub rok. Świecom daję 300 tyś. km albo i więcej - mają wytrzymać i żadna elektroda się nie urwie. Co do instrukcji to zawsze trzeba zachować zdrowy rozsądek, a nie ślepo w nie wierzyć.
Filtr powietrza, olej i filtr oleju zmieniam co 10 tyś. km lub rok. Świecom daję 300 tyś. km albo i więcej - mają wytrzymać i żadna elektroda się nie urwie. Co do instrukcji to zawsze trzeba zachować zdrowy rozsądek, a nie ślepo w nie wierzyć.
Zdrowym rozsądkiem byłaby wymiana świec 2 razy częściej niż zaleca producent, bo znając warunki w jakich pracują to i rak robią morderczą robotę...
A jak elektroda się nie urwie to OK. Nie wiedziałem że masz jakiś deal z nimi. :rolleyes:
Ciekawe tylko dlaczego producent kłamie akurat ze świecami a z olejem już nie. :confused:
Zdrowym rozsądkiem byłaby wymiana świec 2 razy częściej niż zaleca producent, bo znając warunki w jakich pracują to i rak robią morderczą robotę...
A jak elektroda się nie urwie to OK. Nie wiedziałem że masz jakiś deal z nimi. :rolleyes:
Ciekawe tylko dlaczego producent kłamie akurat ze świecami a z olejem już nie. :confused:
Jak wykręcałem świece kontrolnie to elektrody były piękne, nie podejrzewam ich o takie numery, żeby chciały się urywać i wpadać sobie do komory spalania:) Świece są irydowe i w mojej opinii są one w stanie sporo wytrzymać. Oleju nie jestem w stanie tak sprawdzać więc muszę zaufać serwisówce. Filtr powietrza wizualnie mogę ocenić czy jest zasyfiony, czy nie.
Olej też możesz nabrać na palec i zobaczyć czy jest tłusty. Takie samo sprawdzanie to jak filtra.
Niestety i jedno i drugie jest złudne, bo ani zużycia ani oleju, ani filtra, ani świec bez laboratorium zweryfikować się nie da.
Niech Ci się nie urwie.
Zywotnosc swiec zalezy glownie od kondycji silnika,
ja kdla mnie to powinno sie wymieniac swiece jak auto zaczyna nierowno pracowac itd, jak elektroda nie jest zużyta to jak dla mnie bezsensowna jest ich wymiana, bo instrukcja każe. Wiele przykladów jest takich, ze kable zaplonowe powinno sie wymieniac co iles km, a w autach oem Sumimoto po 20 latach i 300 tys przebiegu pracowały jak nowe.
Tak samo w instrukcji pisze co ile powinnienes wymieniac patyki polosi itd... jasna sprawa, na wymianach producent tez chce zarobic i zacheca za kazdym razem do czestych wymian itd.
Edit- jasne ze stan swiecy okiem idzie zoabczysz, jej zuzycie tez.
Ta, a olej zmieniajmy dopiero jak wywali korbę bokiem.
Co za kraj :eek:
Jak samochód przerywa to świece powinny zostać zmienione jakieś 5 lat temu.
Mało tego, jestem w stanie dać oryginalnym świecom, że wytrzymają jakieś milion kilometrów w ufo:) Świec zmieniać nie mam zamiaru, prędzej zmienię auto. Nie będę niepotrzebnie wywalał kasy skoro coś działa dobrze to tego nie zmieniam.
Mało tego, jestem w stanie dać oryginalnym świecom, że wytrzymają jakieś milion kilometrów w ufo:) Świec zmieniać nie mam zamiaru, prędzej zmienię auto. Nie będę niepotrzebnie wywalał kasy skoro coś działa dobrze to tego nie zmieniam.
A olej działa źle, że go zmieniasz?
Aha, no i sprzedając auto nie zapomnij dopisać w opisie aukcji "serwisowany wedle własnego uznania".
A olej działa źle, że go zmieniasz?
Aha, no i sprzedając auto nie zapomnij dopisać w opisie aukcji "serwisowany wedle własnego uznania".
Olej absorbuje w sobie szkodliwe produkty spalania oraz traci swoje właściwości po tych 10 tyś. km.
Świece moje stracą swoje właściwości za najbliżej pewnie z 500-700 tyś. km. Serwisuję mądrze a nie ślepo wierzę w nakazy producentów. Każdy ma swój rozum, jak dla mnie możesz zmieniać świeczki co miesiąc lub co 1000km. Twoje pieniądze.
jak dla mnie możesz zmieniać świeczki co miesiąc lub co 1000km. Twoje pieniądze.
Ale problem jest taki, że Tobie się tylko wydaje że oszczędzasz.
Albo coś się zrypie i zapłacisz za naprawę 20x więcej niż za wymianę świec, albo po prostu jak zwykły standardowy Polak przerzucasz koszty na następnego właściciela.
Dlatego właśnie nigdy nie kupię krajowego auta. Bo szkoda komuś 200PLN do auta kosztującego 30000PLN na serwis. Bo jest mądrzejszy niż fabryka.
Nie chodzi mi o oszczędności, tylko po prostu nie będę wymieniał czegoś co jest w pełni sprawne i działa w 100% tylko dlatego, że tak sobie wymyślił autor serwisówki. Mam swój rozum, widzę w jakim stanie mam świeczki. Uważam, że moje świece czują się wyśmienicie i wytrzymają jeszcze 5 x tyle przebiegu:)
Uwierz mi, że chodzi Ci o oszczędności.
Gdybyś miał na koncie wolne 800 tysięcy dolarów to byś te świece zmienił.
Masz swój rozum, ale nie jesteś inżynierem projektującym świece zapłonowe i na oko to możesz sobie faktycznie na nie popatrzeć. Ładne są, prawda?
Mało tego, jestem w stanie dać oryginalnym świecom, że wytrzymają jakieś milion kilometrów w ufo:) Świec zmieniać nie mam zamiaru, prędzej zmienię auto. Nie będę niepotrzebnie wywalał kasy skoro coś działa dobrze to tego nie zmieniam.
Z takimi deklaracjami bym uważał. Ja zmieniłem swoje świece przy przebiegu 103 kkm, czyli 17 kkm wcześniej niż przewiduje to producent auta i różnica w pracy silnika jest zauważalna.
Po co takie dywagacje... Sprawa jest krótka.
Albo Cię stać na utrzymanie samochodu, albo nie.
Z takimi deklaracjami bym uważał. Ja zmieniłem swoje świece przy przebiegu 103 kkm, czyli 17 kkm wcześniej niż przewiduje to producent auta i różnica w pracy silnika jest zauważalna.
Ty pewnie jeździsz na skroplonym gazie płynnym to co innego.
Po co takie dywagacje... Sprawa jest krótka.
Albo Cię stać na utrzymanie samochodu, albo nie.
To zupełnie inna kwestia. Bo nie jest to duży wydatek zmienić świeczki, ale ich nie zmienię bo są po prostu sprawne.
Ty pewnie jeździsz na skroplonym gazie płynnym to co innego.
W momencie wymiany na gazie przejechałem jedynie 13 kkm. Ciężko zakładać, że taki przebieg wykończył świece irydowe.
Poza tym, czytałem trochę materiałów na ten temat i z tego, co pamiętam to Honda i tak wydłuża żywotność tych świec w porównaniu do deklaracji ich producentów, którzy określają ją na poziomie 100 kkm.
W momencie wymiany na gazie przejechałem jedynie 13 kkm. Ciężko zakładać, że taki przebieg wykończył świece irydowe.
Poza tym, czytałem trochę materiałów na ten temat i z tego, co pamiętam to Honda i tak wydłuża żywotność tych świec w porównaniu do deklaracji ich producentów, którzy określają ją na poziomie 100 kkm.
Piszesz, że po wymianie świec: "różnica w pracy silnika jest zauważalna" możesz rozwinąć myśl?
Schodzicie z tematu, nie którzy mają podejście jakie mają.. Wydanie 200 zł na dobre świece i mieć przez lata pewność/spokój nie jest dużym kosztem. Nie którzy ingerują w naprawy jak coś wyje jak diabli albo stuka tak że nie można jechać i dopóki się toczy jest ok.. Offtopic
Piszesz, że po wymianie świec: "różnica w pracy silnika jest zauważalna" możesz rozwinąć myśl?
Na benzynie praca silnika po wymianie świec była bardziej równomierna, chociaż to może być subiektywne. Za to na LPG na pewno zniknęło "poszarpywanie" przy przyspieszaniu z niskich obrotów.
Schodzicie z tematu, nie którzy mają podejście jakie mają.. Wydanie 200 zł na dobre świece i mieć przez lata pewność/spokój nie jest dużym kosztem. Nie którzy ingerują w naprawy jak coś wyje jak diabli albo stuka tak że nie można jechać i dopóki się toczy jest ok.. Offtopic
Ale jak świeczki sa dobre to może być tak, że kupisz nowe i będą ch..owe. te na pierwszy montaż sa na pewno lepsze niż te ze sklepu.
OEM świeczki mają u mnie wytrzymać dajmy na to lekko te 500 tyś. km i to moja sprawa kiedy je sobie zmienię.
jego sprawa jego kasa jego podejscie
koniec kropka
Niech tylko poinformuje sprzedając auto w ogłoszeniu że tak było - wtedy to luz.
Na benzynie praca silnika po wymianie świec była bardziej równomierna, chociaż to może być subiektywne. Za to na LPG na pewno zniknęło "poszarpywanie" przy przyspieszaniu z niskich obrotów.
Bo niestety jezdzac na LPG jak przejezdzisz 30,40 tys to bedzie dobrze... Cos za cos albo jezdzisz na beznzynie i wymieniasz co 70-100 tys albo lpg i wymieniasz czesciej.
A tak u mnie wygląda środek filtra paliwowego po przejechaniu 180tys km (wcześniej nie był raczej wymieniany) , dlatego jak ktoś się zastanawia czy warto lub czy potrzeba go wymieniać to polecam 2h i zrobione
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160724/77f5def99461f60b86239596dbb446be.jpg
Ja z kolei kupiłem oryginalny filtr paliwa Hondy i pojechałem z nim na przegląd przy 120 kkm, bo wyczytałem konieczność zmiany przy tym przebiegu w instrukcji do auta. W ASO byli poważnie zaskoczeni i pytali się, czy coś się dzieje niedobrego, że chcę ten filtr wymieniać. Oczywiście byli gotowi to zrobić za "parę złotych", ale sugerowali, żeby tego nie robić, jeśli nie ma konkretnej potrzeby.
W ASO byli poważnie zaskoczeni i pytali się, czy coś się dzieje niedobrego, że chcę ten filtr wymieniać.
Dla ,,mechaników'' z ASO najlepiej by było, jak by pomiędzy kolumnami podnośników na warsztacie były rozwieszone hamaki, i żeby nikt tam nie zaglądał, i dupy im nie zawracał.
A tak u mnie wygląda środek filtra paliwowego po przejechaniu 180tys km (wcześniej nie był raczej wymieniany) , dlatego jak ktoś się zastanawia czy warto lub czy potrzeba go wymieniać to polecam 2h i zrobione
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160724/77f5def99461f60b86239596dbb446be.jpg
Niezły syf, zauważyłeś jakieś zmiany po wymianie filtra, czy nie odczuwalne? Filtr kupowałeś OEM?
A tak u mnie wygląda środek filtra paliwowego po przejechaniu 180tys km (wcześniej nie był raczej wymieniany) , dlatego jak ktoś się zastanawia czy warto lub czy potrzeba go wymieniać to polecam 2h i zrobione
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160724/77f5def99461f60b86239596dbb446be.jpg
Jakie miales wskazania do wymiany tego filtru? Sam chciales, dzialo sie cos niepokojącego, zaobserwowales cos dziwnego?
Jeżeli któryś z forumowiczów miałby problem z zakupem tego "cudacznego" filtru do swojego Civiczka, to służę pomocą, w naszym sklepie internetowym na pewno mamy te części http://milionczesci.pl/
Po przeczytaniu tych paru stron tego tematu, złapałem się tylko za głowę jak bardzo producent może utrudnić wymianę filtra paliwa :/ Dobrze, że Civici nadrabiają swoją niezawodnością :D
komornikq : Każdy na forum wie gdzie może go dostać - Haparts
A to z jednego powodu - specjalizują się tylko w Hondzie, i sami Hondami jeżdzą.
Deadline92
27-01-17, 11:36
Honda Civic Type S 2009 154k przebiegu jak myślicie był tu wymieniany filtr paliwa ? auto mam dopiero 3 tygodnie auto sprowadzone z Niemiec rok temu bo jak patrze na ten filtr to istny dramat nawet nie wiem komu dać to auto żeby to wymienił
Honda Civic Type S 2009 154k przebiegu jak myślicie był tu wymieniany filtr paliwa ? auto mam dopiero 3 tygodnie auto sprowadzone z Niemiec rok temu bo jak patrze na ten filtr to istny dramat nawet nie wiem komu dać to auto żeby to wymienił
Pomimo, że w instrukcji obsługi określona jest wymiana przy 120k km, to w ASO twierdzą, że filtr wystarcza na całe życie auta, a wymieniają go tylko wtedy, gdy zachodzi taka potrzeba. Tak więc, nie przejmowałbym się na Twoim miejscu tym tematem.
Deadline92
27-01-17, 12:27
Auto odpala elegancko chodzi równo nie przerwy ogólnie jeśli chodzi o prace silnika nie moge powiedzieć złego słowa nawet przy -25 zapalał elegancko
dziubas123
12-12-17, 07:52
hej gdzie znajdę krok po kroku jak wymienić filtr paliwa w hani ?? niestety na stronie podanej w 2 poście foty już nie działaja ma to może ktos pościągane albo wie gdzie znajdę ??
(poza manualem0
1.8? Sciągasz podłokietnik odkręcasz mocowanie ręcznego,odsuwasz na bok i wyjmujesz cały koszyk pompy paliwa
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.