Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16Y7 bierze olej?



najman
26-11-07, 13:07
Mam swoja honde niecale poltora miesiaca i zaraz po kupnie wlalem 2 litry oleju syntetycznego 5W40. Bagnet pokazywal mniej wiecej 3/4. Teraz po przejechaniu 5tys km sprawdzilem olej bagnetem, z niedowierzaniem szeroko otwierajac oczy za kazdym razem widzialem suchy bagnet!? Czy to jest normalne? W ciagu tych 5tys km jakies 1500km pokonalem w trasie nie oszczedzajac zbytnio silnika;) a reszte jezdzilem po miescie raczej spokojnie standardowo tak do 3500 obrotow czasami tylko przyciskajac mocniej. Slyszalem ze hondy lubia wziac troche oleju ale to chyba troche za duzo. Jesli bagnet byl suchy to dlaczego nei swiecila sie kontrolka oleju? Auto ma przejechane obecnie 162tys km jest po wymianie rozrzadu, nie ma zadnych wyciekow, przebieg raczej realny, sprowadzona z niemiec 97 rok.

Hartke
26-11-07, 14:10
:szukaj: :zasady: :bicie:

skolopendra
26-11-07, 15:02
przebieg raczej realny, sprowadzona z niemiec 97 rok.
_________________

raczej robi spora różnice
..............................................ile pisałeś 362tyś km ;) :)
.czeka Cię remont silniczka
.a co do szczegółów to :szukaj: :szukaj: :zasady:

dymek
26-11-07, 15:44
A sprawdzałeś od razu po jeździe czy jak trochę auto postało?? Prosta nawierzchnia??

najman
26-11-07, 16:12
Na drugi dzien po jezdzie na plaskim... No to ladnie:/ ma przebieg udokumentowany ksiazka ktora wyglada na oryginalna... jest tam ostatni wpis z 2004r na 61tys a reszta 90 pare nieudokumentowane... Mozliwe ze jest lewa ale nie sadze bo honda wjechala przy mnie na lawecie do goscia, a mialem zamiar kupic krotka 3d a o tej nic nie wiedzialem... Poza tym nie kopci nic przy dodawaniu gazu. Najpierw chyba pojade do mechanika jakiegos zeby zobaczyl czy trzeba wymieniac pierscienie... O ile w ogole mozna to sprawdzic jakos. Tymczasem zaleje go motulem 10W40 bo to wyczytalem w innych watkach o oleju. Ewentualnie zaleje tez STP REGENERATOR... Ehhh

Lopik
26-11-07, 18:09
Najman u mnie praktycznie to samo:
Silnik mam ten sam i 150tys przebiegu (też udokumentowany - wszystko wygląda ok - oprócz książki serw. mam też masę paragonów i innych papierów potwierdzających przebieg - chociaż czytałem już o różnych przekrętach :/ ) ... od kupna już mam drugą wymianę oleju i ciągle znika w nie wyjaśnionych okolicznościach :( (Valvolone 10W60)... od ostatniej wymiany przejechałem 5tys i dolałem już prawie 3l :/ - podobnie jak u Ciebie ani nie kopci ani nie ma wycieku.
Na gęstszym oleju powinien Ci brać mniej ... albo wcale (oby), może znajdziesz jakieś info w archiwum forum - ja sam próbowałem ale wszystko kieruje się na to że albo musi wyciekać albo kopcić - a u mnie nie ma żadnego z tych objawów - to nawet nie wiadomo co remontować a gdzieś ten olej musi znikać

najman
26-11-07, 18:21
No wlasnie tez tego nie rozumiem... sprobuje zalac jakis 10W50. Lany byl wedlug ksiazki i karteczki w silniku pelen syntetyk 5W40 wiec nic sie nie stanie jak wleje syntetyk 10W50? Lub moze jakas inna kombinacje polecacie? Jakis polsyntetyk? Mozna zalac polsyntetykiem jesli wczesniej byl syntetyk?

skolopendra
26-11-07, 18:38
Mozna zalac polsyntetykiem jesli wczesniej byl syntetyk?
jak najbardziej


syntetyk 10W50motula lej

najman
26-11-07, 22:31
Ok zaleje polsyntetykiem, tez motula wlac? Tak samo 10W50 czy jakis inny? Motul 15W50 polsyntetyk moze byc? Pozniej moglbym znowu nalas np 5W50 czy jesli naleje 15W50 to juz tak do konca? Jesli mam ponizej min oleju syntetycznego to moge dolac ktorys z motuli polsyntetycznych (10W40 lub 15W50)?

Teraz to juz zglupialem troche... Dolalem 1l syntetyka po tym jak zauwazylem ze bagnet jest suchy, teraz sprawdzilem olej i o dziwo jest w polowie (tzn w polowie miedzy min a max na bagnecie) ten "bagnetowy" wskaznik tak ma? Jesli w takim razie teraz pokazuje prawde to wciagnela mi litr oleju na 5tys km... Ale i tak chce zalac juz polsyntetyk motula. Tylko teraz czy moge wlac ten 15W50 czy tylko ten 10W40? Jesli zaleje ten pierwszy to pozniej caly czas bede musial zalewac olej o takiej gestosci czy bede mogl pozniej przejsc na 10W40? Chodzi o to ze nie mam teraz kasy na ten 10W40 bo on tylko sprzedawany jest w baniaku 5l a ten 15W50 w 1 litrowym...

TENCIO
28-11-07, 23:44
hej!
oba polsyntetyki sa w baniakach 5 i 1litrowych. nie mieszaj raczej syntetyka z polsyntetykiem,a raczej wyczekaj do wymiany i zalej olej docelowy

najman
29-11-07, 00:43
TENCIO ale jaki radzilbys zalac? Jesli wleje ten 15W50 to moge pozniej przejsc na 10W40?

tomcyk
29-11-07, 01:09
zalej juz 10w 40, troche gestszy ale lepiej powinien uszczelnic, przebeig masz niemaly, i nie wiesz jak bylo auto jezdzone wczesniej, a co do ksiazeczki to obadaj na odwrocie, albo gdzies czy nie ma czasem "made in china" :bicie:

najman
29-11-07, 07:59
Nie ma tam napisu made in china. Auto wjechalo praktycznie przy mnie na lawecie z niemiec... no wlasnie sie zastanawiam czy nie zalac 15W50 ktory jest jeszcze bardziej gesty i jesli go zaleje to czy bede mogl potem zalac 10W40 czyli mniej gesty.

Rikoo
29-11-07, 08:14
najman, jezeli zalejeszjuz 15W to tego musisz siejuz trzymac bo jak zalejesz potem 10W to jeszce bardziej zniszczysz silnik

TENCIO
29-11-07, 11:21
nie prawda, mozesz zalac 15w50 i potem wrocic do 10w40, bo oba te oleje sa polsyntetykami. ale w twoim przypadku zalalbym raczej 10w40 bo to spalanie na pelnym syntetyku i tak tragiczne nie bylo. zawsze przy nastepnej wymianie po 10w40 , mozesz zalac mu dopiero 15w50. motul jest w baniakach 5litrowych, wiec nawet jak wlejesz oliwy pod max, czyli ok 3.7l to i tak zostaje ci sporo na dolewki.

4est
29-11-07, 11:41
...czy ma ktoś y7 i mu nie bierze oleju?
jestem zdania, że ten typ tak ma...po prostu bierze olej - i widziałem już egzemplarze po 90kkm, które brały...

Wally
29-11-07, 12:19
najman, chyba sobie za przeproszeniem kpisz ze gestszym olejem zalatwisz sprawe spalania 2L oleju na 5kkm :bicie:

A co do ksiazki to sprawdz jej date produkcji, moze tam cos ciekawego sie znajdzie...

the-one
29-11-07, 12:29
Na drugi dzien po jezdzie na plaskim... No to ladnie:/ ma przebieg udokumentowany ksiazka ktora wyglada na oryginalna... jest tam ostatni wpis z 2004r na 61tys a reszta 90 pare nieudokumentowane... Mozliwe ze jest lewa ale nie sadze bo honda wjechala przy mnie na lawecie do goscia, a mialem zamiar kupic krotka 3d a o tej nic nie wiedzialem... Poza tym nie kopci nic przy dodawaniu gazu. Najpierw chyba pojade do mechanika jakiegos zeby zobaczyl czy trzeba wymieniac pierscienie... O ile w ogole mozna to sprawdzic jakos. Tymczasem zaleje go motulem 10W40 bo to wyczytalem w innych watkach o oleju. Ewentualnie zaleje tez STP REGENERATOR... Ehhh

Ja swoja Hanie tez kupilem niby w bardzo dobrym stanie technicznym z udokumentowanym przebiegiem, kisazka i takimi tam podobnymi bzdetami. Auto nie kopcilo a pozeralo 1L oleju na 1000 km i co? Dolewalem olej az wkoncu ktoregos dnia na trasie korbowod wyszedl. Nie ma co wierzyc zbytnio w te niemieckie ksiazki serwisowe i udokumentowane przebiegi.

TENCIO
29-11-07, 12:37
najman, chyba sobie za przeproszeniem kpisz ze gestszym olejem zalatwisz sprawe spalania 2L oleju na 5kkm :bicie:

A co do ksiazki to sprawdz jej date produkcji, moze tam cos ciekawego sie znajdzie...
zalatewic, nie zalatwi, a zalewajac polsyntetyk , spalanie oliwy spadnie na bank, roznica w cenie pomiedzy synt, a polsynt tez jest wiec wymierny skutek cala operacja i tak bedzie miec.

Wally
29-11-07, 14:05
zalatewic, nie zalatwi, a zalewajac polsyntetyk , spalanie oliwy spadnie na bank, roznica w cenie pomiedzy synt, a polsynt tez jest wiec wymierny skutek cala operacja i tak bedzie miec.

Niby tak ale sam wiesz ze to tylko polsrodek w drodze do remontu. Teoretycznie przy zalozeniu ze szykujemy sie na remont w przeciagu kilku miesiecy to juz lepiej byloby od razu przejsc na mineralny i zobaczyc jak zachowa sie spalanie oliwy. Jak sie ustabilizuje to zostac przy mineralu, jak bedzie nadal ciagnal olej jak glupi to remont lub wymiana silniczka :)

tecno
29-11-07, 17:00
jezeli jezdzisz na syntetyku to do konca na nim jezdzij nawet jak bedziesz dolewal olej galonami

adriangrabowski
29-11-07, 19:22
mam ten sam problem a mianowicie bierze mi jakies 0.5 litra na 1700 km tylko ze mi sie troche poci przy misce ale napewno nie pół litra mechanik powiedział że moze to uszczelniacze zaworowe koszt 3 zł za sztuke tylko że trzeba cały silnik rozebrać i radzi żeby od razu głowice splanować i ogólnie dodoam ze mam taką samą coupe 1.6 97 rocznik

skolopendra
29-11-07, 19:29
uszczelniacze zaworowe koszt 3 zł za sztuke tylko że trzeba cały silnik rozebrać i radzi żeby od razu głowice splanować
zmień mechanika
..uszczelniacz za 3 zł = katastrofa
.poza tym było już milion razy pisane ze ich wymiana nic nie da przy takim pobożne ;) oleju
nic nie daje
................a silnika wcale nie potrzeba rozbierać do wymiany uszczelniaczy,nie wspominając o zbędnym planowaniu

dziadu
10-12-07, 21:39
Potwierdzam ze chyba wszystkie d16y7 biorą olej :aloha: Moja honda ma 200tys przebiegu z książką serwisową i do tego pełno rachunków itd. Zawsze zapala bez problemów i ogólnie chodzi ładnie ale 1l oleju na 1000KM trzeba dolać. Mam dwóch znajomych i problem ten sam, jednemu mniej drugiemu więcej ale olej ginie :chinczykk:
Jestem w trakcie remontu silniczka...

bratex
10-12-07, 23:21
Potwierdzam ze chyba wszystkie d16y7 biorą olej
głupoty opowiadasz, mam d16y7 i nie bierze ani grama oleju. żadnych dolewek między wymianami, wymiany co 10tys km. przebieg 154tys, często gęsto silnik kręcony do 6 tys rpm. olej syntetyk.


1l oleju na 1000KM trzeba dolać
czyli wychodzi że między jedna a druga wymianą oleju schodzi Ci 10l oleju :d
to Ty w ogóle zmieniasz olej, czy tylko dolewasz, bo w takim przypadku masz chyba non stop świeży :d


Jestem w trakcie remontu silniczka...
i w takim przypadku to rozumiem, bo Twój silnik tego wymaga.

w przypadku moich znajomych żadne nie bierze oleju, d16y7 to są silniki które nie nie należą do tych którym ubywa oleju, no chyba że coś jest nie tak.

hosi
10-12-07, 23:35
Moj ani grama nie bierze. tecno, dziadu, Wasze musialy byc palowane ostro...

buster_11
10-12-07, 23:37
Jak miałem serie to prawie wogole nie złopał oleju a nie oszczedzałem go nigdy... No a teraz to... heh tak czy innaczej drogo kosztowało mnie nie sprawdzenie hehe

[ Dodano: Pon 10 Gru, 2007 ]
No i moge jeszcze dodac, ze ja to miałem silnik remontowany przed zalozeniem turbo bo nie byl w zbyt rewelacyjnym stanie

civicmax
11-12-07, 18:56
D16Y7 ktorym jezdzilem przez ponad rok bral olej, na jakies 1000 km dolewane bylo z 0.3 l , poprzedni wlasciciel tez dolewal olej.. model silnika pewnie nie ma tu nic do rzeczy tylko to czy ktos dbal o silnik czy nie.Swoja droga nawet dolewanie wiecej oleju chyba nie jest jakims problemem, jesli z autem sie nic nie dzieje i jezdzi ok...? nie zapominajmy ze nasze auta nmaja najczesciej kolo 10 lat! a zdarza sie ze prawie nowe auta maja takie problemy:)

rafnexster
11-12-07, 19:17
moja hanka żarła 10w40 jak glupia po wymianie na Motula 15w50 poszła na odwyk ( super olej naprawdę) :)

TENCIO
11-12-07, 19:29
moja hanka żarła 10w40 jak glupia po wymianie na Motula 15w50 poszła na odwyk ( super olej naprawdę) :)

;) :brawo:

bratex
11-12-07, 19:44
woja droga nawet dolewanie wiecej oleju chyba nie jest jakims problemem
jaaaaaaaaasne, przecież to tylko odkręcenie korka i dolanie z baniaka, to takie proste i przyjemne :d

najman
12-12-07, 13:44
Dobra zmienilem juz na 10W40 polsyntetyk mobila bo byl tanszy;) Zobaczymy ile tego bedzie wciagal... i wtedy pomysle nad jakims remontem.

yARO_81
12-12-07, 17:54
potwiedzam co napisane powyzej: sama wymiana uszczelniaczy nic nie daje.
mi qpa brala ok. 0,5l na 1000km. wymienilem uszczelniacze na oryginaly HONDY i dalej to samo. dopiero wymiana pierscieni (i to tylko olejowych bo HIPOL dal ciala i przyslal nie te - pasowaly tylko olejowe) spowodowala, ze po przejechaniu 800km od "remonciku" nadal jest olej na gornej kresce :afro:

Bishop
19-12-07, 01:06
Potwierdzam ze chyba wszystkie d16y7 biorą olej

Moj ma 200k km i nie bierze ani troche (juz nie bierze :d ), przestal dopiero po wymianie pierscieni na TP z Hipola. Wczesniej wymienione byly wszystkie uszczelki i uszczelniacze, ale jednak za duzo to nie dalo jesli chodzi o znikanie oleju i jakies 2l na 5000km musialem dolewac, chociaz nie bylo zadnych wyciekow. Dopiero wymiana pierscieni zalatwila sprawe na dobre.

To czy silnik bierze olej czy nie w znacznym stopniu zalezy jak i kto go wczesniej uzywal i czy byl ostro krecony oraz jak dbal o niego wlasciciel.

dziadu jeszcze tego remontu nie ogarnales? - wrzuc jakies info do Twojego topicu o remoncie

kuncior
19-12-07, 13:13
ja również mam w garażu qpe z 98 r D16Y7 . 160 tys. na liczniku i jak większość tu już pisała bieże olej :) nie sprawdzałem dokładnie ile ale po około 2 tys. zeszło mi około 0.5 litra. Bishop ile kosztowała cie wymiana tych pierścieni ??

Bishop
19-12-07, 14:29
Za pierscienie dalem ponad 3 stowki (oemowe, to koszt rzedu 600 zl), wymianialem razem z innymi rzeczami, bo akurat siadla mi uszczelka pod glowica, ale za sama wymiane pierscieni, panewek korbowo-tlokowych (razem z panewkami), uszczelki glowicy + planowanie + wymiana uszczelki misy olejowej + wymiana oleju (lacznie z olejem Mobil1) + regulacja rozrzadu musialem wylozyc jak dobrze pamietam kolo 800 zl i to po negocjacjach (u dobrego mechanika). Wszystkie czesci mialem swoje oem (tylko pierscienie TP) oporcz panewek, bo wyszlo dopiero w trakcie, ze nadaja sie do wymiany.

Fura stala kilka dni, bodajże od piatku do srody.

Lacznie nie bylo tanio, ale juz po remoncie praktycznie kompletnym jestem, zrobilem kilka tys km, wiem co mam i oleju dolewac nie musze.

Niestety jak widac po wypowiedziach czesto sie zdarza, ze nawet civic, ktory ma przelatane 150k km bierze olej, ale moze taki juz urok wysokoobrotowych silnikow...

kuncior
19-12-07, 15:02
dzięki ... trzeba sie chyba będzie za to zabrać w najbliższym czasie :)