Zobacz pełną wersję : dziwne dzwieki d15+z6
witam Panów i Panie :)
mam taki mały duży problem a mianowicie od kilku dni słysze dziwne dzwieki z komory silnika;/ przy 3tys/obr tak cos chyrczy jak by sie cos mialo rozlecieć;/ sprawa jest taka jak auto zapale chodzi równo nic nie słychac itp, podniose obroty tak na około 3tys -3,5tyś zaczyna sie ten dzwiek
ewidentnie z pod pokrywy zaworów. dzis zdjołem pokrywe ale nic nie widać wszytko przykrecone itd.
Podczas jazdy tylko przy około 3tys jest ten dzwiek janp jade na 4 biegu i obroty spadaja dojda do okolo 3100tys/obr jest taki chyrk ponizej nie. zdarza sie tez jak v-tec sie załączy ze tez tak jest.
panewka raczej nie bo olej trzyma i wydaje mi sie ze jak by panewka to by cisnienie swieciło..
sworzen tez raczej nie bo juz kiedyś słyszałem w innym aucie jaki to dzwiek.
stawiam na to ze wałek kończy swój żywot....
pomocy!!! moze miał ktoś podobny przypadek??
dzieki
Jakby to była panewka, to już od momentu odpalenia byś słyszał klekot, a nie tylko podanym przez Ciebie zakresie obrotów.
stroi łeś czy coś?? spalanie stukowe może ? pobaw sie aparatem zapłonowym, wyeliminujesz to przez przesunięcie max w strone lamp aparatu zapłonowego, jeżeli problem przestanie występować to to
nie ja tak jezdzilem 2 lata od kąt zrobilem mini-me nic sie nie dzialo silnik chodzil jak złoto... jeszcze wczesniej robilem remont b7 ale ze potem mialem troche kasy zakupilem czapke od z6 i tak jezdzilem. wiadomo raz sie jezdzilo spokojnie a raz auto dostwało po p....ale od tego jest vtec;p
100% panewka na korbie :) mialem ten sam dzwiek, mozna to sprawdzic sciagajac fajki ze swiec :) powinno sie troche uciszyc jak nie bedzie zaplonu na tym garnku co poleciala panewka
a swieciló ci cisnienie oleju?
Seryjna kontrolka się raczej nie zaświeci, musiałby być niemal zupełny brak ciśnienia. Masz dodatkowy zegar?
Robiłeś też panewki podczas tego remontu?
tak robione były panewki... jak sprawdzic czy to panewka?
nic nie swiecilo, nawet na gauganie bylo ok cisnienie ale przy stalej predkosci obrotowej 3krpm i odpuszczaniu bylo slychac terkotanie, u mnie wywalilo na 3 korbie i po sciagnieciu fajki z tegoz cylindra znacznie sie uciszalo terkotanie
Jakby to była panewka, to już od momentu odpalenia byś słyszał klekot, a nie tylko podanym przez Ciebie zakresie obrotów.
Nie masz racji kolego, z początku jeśli panewka uległa uszkodzeniu, dźwięk może byc słyszalny tylko przy określonym zakresie obrotów. Bynajmniej z takim przypadkiem się spotkałem ja.
Nie masz racji kolego, z początku jeśli panewka uległa uszkodzeniu, dźwięk może byc słyszalny tylko przy określonym zakresie obrotów. Bynajmniej z takim przypadkiem się spotkałem ja.
Ja też widywałem takie przypadki.
Czasami są rzeczy nie do rozwikłania - ja sprzedałem Hondziawkę z jakimiś stukami w silniku słyszalnymi w dwóch sytuacjach - na jałowym i tuż przed VTEC-E (miałem na 3500 obrotów ustawiony i od 3300 pojawiał się). Coś w postaci stukania młotkiem w pustą rurę. Głuche stuki. Mechanicy zaprawieni w boju nie mogli zdiagnozować. W końcu latałem z ofertą 200 zł za samo wskazanie usterki. Panewki oglądane i plastigauge wał mierzony i nic - nikt nic nie wykrył. I auto jeździ do dziś i nie ma lekko ;)
a ja wiem co to bylo :) bo tego na 100% nie sprawdzales ;)
Filtr paliwa o grodź nawalał xD
nie troszke glebiej w motorowni, mialem 3 takie przypadki :D wyrobil sie tlok i sworzen w niego tak napier****
Jakby to była panewka, to już od momentu odpalenia byś słyszał klekot, a nie tylko podanym przez Ciebie zakresie obrotów.
Głowna panewka sobie gra... badz poczatki korbowych ,
Jak juz od odpalenia graja, to bliska obruceniu badz juz po .
Saiti tak jak piszesz o przypadku , to czesto maja to EG5 , klokot lekki , jak diselek . lekko slyszalny , podkladki gumowe pod filtr paliwa likwiduja problem.
Saiti tak jak piszesz o przypadku , to czesto maja to EG5 , klokot lekki , jak diselek . lekko slyszalny , podkladki gumowe pod filtr paliwa likwiduja problem.
U siebie odkręcałem filtr paliwa i trzymałem w ręku - też wtedy stukało :) :) Wszystko chyba sprawdziłem, nawet wentylator chłodnicy podkładałem gumami i nic nie pomogło. Stetoskop nic nie pomagał, a dźwięk najbardziej był słyszalny w środku bądź przy absolutnej ciszy na zewnątrz.
Czasem pewne rzeczy trzeba po prostu olać i cieszyć się z jazdy:)
a u mnie też po przekroczeniu 3k rpm było słyszalne, rozebrałem, sprawdziłem, puk puk kto tam?? panewka na drugiej korbie;p
no to ja tez sie dołacza w moim d15z6 tez stuka a raczej tryka w okolicach 3tys ,sprawdzałem wszelkie opcje i powiem wam ze wygniotła mim sie dzwigenka od klawiaturki bo jak wyregulowałem to stukało a jak troszke wiecej dociagnełem niz manual pisze przestało ale wrociłem do seryjnych wartosci i tak smigam
Yotomeczek86
08-03-13, 11:13
http://i8.photobucket.com/albums/a26/Drozda86/Civic/DSCF2981.jpg
Zapewne wał wygląda podobnie ;) U mnie na 3 cyl postukiwało pomiędzy 1800-2200obr/min... winowajca to panewka na korbie. W sumie główne nie lepiej wyglądały
http://i8.photobucket.com/albums/a26/Drozda86/Civic/DSCF2980.jpg
Troszkę usyfione ale widać ich stan..
http://i8.photobucket.com/albums/a26/Drozda86/DSC_0125_zps54ce23e4.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a26/Drozda86/DSC_0127_zps4b3cb0a4.jpg
troche Ci ta panewkie zjadlo :D
nie mam niestety zdiec moich nie pamietam jaka firma ale pierwszy montaz w toyotach i nie polecam:p to co zobaczylem mnie przeroslo ale o dziw nie ruszylo czopow wogole a panewek wogole nie bylo :)
i juz wszytko jasne silnik wyciagniety w sobote... przyczyna panewka na 3 tłoku;/ diagnoza ZGON!!!
kupilem silnik d13, dzis zamowione wszytkie panewki pierscienie itd.
pytanie pojezdzi to troche na czapce z6 czy po roku wysra sie dalej panewka? wiadomo bd lepiej doprezone niz d15..
Jak ktoś to dobrze złoży to dlaczego ma się wysrać :)
mnie słuchy doszły ze d13 z czaoką od z6 długo nie lataja;/ bo zaraz panwka lub cos innego za bardzo jest wysilony ten silnik.... nie wiem ja na b7 3 lata jezdzilem zrobilem reont b7 a po jakims czasie wpadła czapka od z6
i juz wszytko jasne silnik wyciagniety w sobote... przyczyna panewka na 3 tłoku;/ diagnoza ZGON!!!
kupilem silnik d13, dzis zamowione wszytkie panewki pierscienie itd.
pytanie pojezdzi to troche na czapce z6 czy po roku wysra sie dalej panewka? wiadomo bd lepiej doprezone niz d15..
a mowilismy ze panewka, jakos tak dziwnie sie wystala jak u mnie w dwoch silnikach na 3 korbie
Jakaś plaga z tymi panewkami ostatnio...
:(
mnie słuchy doszły ze d13 z czaoką od z6 długo nie lataja;/ bo zaraz panwka lub cos innego za bardzo jest wysilony ten silnik.... nie wiem ja na b7 3 lata jezdzilem zrobilem reont b7 a po jakims czasie wpadła czapka od z6
Od roku latam z D13Z6 i nic się dotąd nie stało :P Już prędzej skrzynia nie wytrzymuje...
z jaka siła dokrecić panewki główne i korby?
korbowe chyba 32 nm. Główne, czyli podpora - tak jak głowicę, śruby w kolejności i na dwa kroki.
Jakaś plaga z tymi panewkami ostatnio...
:(
etam plaga...plaga to jest z Hondami co oleju nie biorą :D Jak kupowałem niespełna cztery lata temu to prawie wszyscy mówili że chleje, teraz żadna nie pali, wszyscy remontują i sprzedają...pff ;)
Heh... jakaś racja w tym jest. Ja jak kupiłem Honde, to praktycznie co przejażdżkę musiałem wyciągać bagnet i kontrolować poziom oleju. Teraz chyba zaspawam/zakleję ten bagnet, bo nie ma sensu tam zaglądać:p... a zaglądam często, bo nawyk pozostał;)
prawda jest taka ze Vtec zyje Vtec pije :p i jak honda nie bierze oleju to musi byc sciema :p
Yotomeczek86
19-03-13, 21:07
prawda jest taka ze Vtec zyje Vtec pije :p i jak honda nie bierze oleju to musi byc sciema :p
Niemam vteca w takim razie bo nie pije :p
Niemam vteca w takim razie bo nie pije
To ja w takim razie też nie , ani grama z bagnetu;p
Vtec zyje Vtec pije
Guzik prawda.
Stare zajeżdżone padliny biorą olej, ale jak silnik jest w świetnym stanie lub po udanym remoncie, to nie powinien łykać oliwy (przynajmniej po bagnecie tego nie widać). Ja już zrobiłem jakieś 5 tysi i tyle ile wlałem, to tyle nadal jest. I nie żebym jeździł jak jakiś emeryt - gdy silnik jest dobrze rozgrzany, to nie jestem sobie w stanie odmówić "pofałtekowania"
http://www.youtube.com/watch?v=D9IvWdpgOCs
:p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.